Viața Nouă, aprilie-iunie 1972 (Anul 28, nr. 8489-8565)

1972-05-16 / nr. 8526

Organ al Comitetului județean Galați al P.C.R. și al Consiliului popular județean ANUL XXVIII — Nr. 8526 MARȚI 16 MAI 1972 4 PAGINI — 30 BANI Secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, a plecat, luni dimineața, la Turnu Severin, pentru a participa la inaugurarea oficială a Sistemului hidroenergetic și de navigație Porțile de Fier. Tovarășul Nicolae Ceaușescu este însoțit de tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, cu soția, Emil Bodnaraș, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C. C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Central al U.G.S.R., Emil Drăgănescu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, președintele părții române în Comisia mixtă româno—iugoslavă de colaborare economică, Ștefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R. La plecare, pe aeroportul Băneasa, se aflau tovarășii Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Gheorghe Cioară, Florian Dănălache, Janos Fazekas, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Ștefan Voitec, cu soțiile: Iosif Banc, Petre Blajovici, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Miu Dobrescu, Mihai Gere, Ion Ioniță, Vasile Patilinei, Ion Pățan. Erau prezenți Bojidar Bukumirici, consilier al Ambasadei R. S. F. Iugoslavia la București, cu soția, și membri ai ambasadei. Pe aeroportul municipiului Craiova, în întâmpinare au venit primul secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., Constantin Băbălău, membrii Biroului Comitetului județean de partid, ai Comitetului Executiv al Consiliului popular județean, activiști de partid și de stat. Conducătorii de partid și de stat se îmbarcă apoi în elicoptere, continuindu-și drumul spre Turnu Severin. Turnu Severin, oraș cu glorioase tradiții istorice, a sărbătorit luni, 15 mai, 1850 de ani de atestare documentară. O dată cu această importantă sărbătoare, colectivul uneia din importantele întreprinderi constructoare de mașini a tării — Uzina de vagoane din localitate — a aniversat nouă decenii de activitate. In această zi de mare sărbătoare, oamenii muncii din municipiul Turnu Severin și, împreună cu ei, reprezentanți ai altor localități din județul Mehedinți, au avut bucuria de a avea din nou în mijlocul lor pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de (Continuare tu pag. a IlI-a) (Continuare în pag. a 111 a) ADUNAREA Ora 13,30. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat se îndreaptă spre Casa de cultură a municipiului Turnu Severin, pentru a lua parte la adunarea jubiliară prilejuită de aniversarea a 1850 de ani de la atestarea documentară a municipiului Drobeta și de sărbătorirea a nouă decenii de existență a Uzinei de vagoane din Turnu Severin. In sală sunt prezenți membrii comitetelor județean Mehedinți al P.C.R. și municipal Turnu Severin al P.C.R., deputații consiliilor populare județean și municipal, muncitori, ingineri și tehnicieni din cadrul întreprinderii sărbătorite, din celelalte unități economice din localitate, intelectuali, activiști de partid și de stat, alți cetățeni ai municipiului. Se află, de asemenea, primii secretari ai comitetelor municipale de partid și primari ai municipiilor din întreaga țară, precum și delegații de partid și de stat din orașele riverane Kladovo și Negotin din R. S. F. Iugoslavia, invitate la marea sărbătoare a severinenilor. Sosirea tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat la adunarea jubiliară este întîmpinată cu aplauze prelungite, cu urale. Minute în șir, cei prezenți scandează „Ceaușescu — P.C.R.", „Ceaușescu și poporul". In prezidiul adunării iau loc tovarășii Nicolae Ceaușescu și Elena Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer și Elena Maurer, Emil Bodnaraș, Paul Niculescu - Mizil, Virgil Trofin, Emil Drăgănescu, Ștefan Andrei, precum și Traian Dudaș, prim - secretar al Comitetului județean Mehedinți al P.C.R., președintele Consiliului popular județean, Ion Radu, primsecretar al Comitetului municipal de partid, primarul municipiului, reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat, reprezentanți ai uzinei de vagoane sărbătorite, reprezentanți ai oamenilor muncii din municipiu și județ. Luînd cuvîntul, tovarășul Traian Dudaș a salutat prezența înalților oaspeți la manifestările prilejuite de sărbătorirea a 1850 de ani de la atestarea documentară a municipiului Drobeta, o străveche așezare daco - romană, cu puternice rezonanțe în istoria milenară a poporului nostru, și de sărbătorirea a 90 de ani de la înființarea Uzinei de vagoane din Turnu Severin, mare unitate industriei mehedințene, cu bogte tradiții în lupta revoluționară JUBILIARA a proletariatului, cunoscută pe ansamblul economiei naționale prin produsele sale de nivel tehnic și calitativ ridicat. In aplauzele asistenței, vorbitorul a declarat apoi deschisă adunarea festivă. Acest moment a fost marcat de solemnitatea înmînării unor înalte distincții. Intr-o atmosferă de vibrant entuziasm, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist președintele Consiliului de Român, Stat al Republicii Socialiste România, a înmînat înaltele distincții. Tovarășul Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, a dat citire Decretelor Consiliului de Stat al Republicii România prin care se Socialiste conferă Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România" clasa I municipiului Drobeta Turnu Severin — județul Mehedinți, Ordinul Muncii clasa I Uzinei de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin, precum și Titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ și Medalia de aur „Secera și ciocanul" unor muncitori ai Uzinei de vagoane. In cadrul adunării au fost înmînate, de asemenea, pentru merite deosebite în muncă: „Ordinul Muncii" clasa I tovarășului Vasile P. Bacalu, directorul Uzinei de vagoane ; ordinul „23 August" clasa a II-a tovarășilor Constantin V. Bălulescu, ajustor, Alexandru C. Căprare, inginer, Nicolae N. Ciurel, tîmplar, și Iulian N. Megan, lăcătuș la Uzina de vagoane. Prin același Decret al Consiliului de Stat au mai fost conferite 47 de ordine și 87 de medalii ale Republicii Socialiste România unor muncitori, maiștri, tehnicieni și ingineri de la Uzina de vagoane. Cu prilejul aniversării a 1850 de ani de existență atestată documentar a municipiului, pentru merite deosebite în muncă, s-a înmînat, în cadrul adunării, ordinul „Meritul cultural" clasa I tovarășului Mișu Davidescu, profesor, director al Muzeului „Porțile de Fier" , ordinul „Steaua Republicii Socialiste România" clasa a II-a tovarășului Virgiliu D. Balaure, pensionar , ordinul „23 August" clasa a II-a tovarășilor Ion D. Albuletti, prim - vicepreședinte al Consiliului popular al județului Mehedinți, Ion N. Gașpar, pensionar, și Iulian Gh. Proștinaru, activist de partid ; „Ordinul Muncii“ clasa a II-a tovarășului Aurelian N. Bogdan, acti CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA DECRET Cu prilejul aniversării a 1 850 de ani de existență atestată documentar a municipiului Turnu Severin, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : Severin. Articol unic—Incepînd cu data prezentului decret, municipiul Turnu Severin va purta denumirea de municipiul Drobeta- Turnu Președintele Consiliului de Stat NICOLAE CEAUȘESCU (Continuare în pag. a lila) TOVARAȘUL NICOLAE CEAUȘESCU ȘI ALȚI CONDUCĂTORI ESPANI SI DE STAT AU PARTICIPAT IERI LA MANIFESTĂRILE PRILEJUITE DE JUBILEUL MUNICIPIULUI DROBETA TURNU SEVERIN Cuvintarea tovarășului Nicolae Ceaușescu Dragi tovarăși. Doresc să încep prin a vă adresa dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului Turnu Severin și județului Mehedinți un călduros salut din partea Comitetului Central al partidului, Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Socialiste România. (Aplauze puternice, orale). Sărbătorim astăzi două evenimente deosebit de importante pentru locuitorii acestor meleaguri, pentru muncitorii din Turnu Severin: împlinirea a 1850 de ani de la prima atestare documentară a municipiului Turnu Severin — antica Drobeta — și a 90 de ani de existență a Uzinei de vagoane din orașul dumneavoastră. Cu acest prilej, doresc să felicit, în mod călduros, pe locuitorii municipiului, pe muncitorii uzinei de vagoane și să le adresez tuturor cele mai calde urări de noi succese în activitatea lor. Intr-adevăr, sunt evenimente de o deosebită două importanță — și dumneavoastră oamenii muncii din municipiu, din întregul județ, întîmpinați sărbătorirea lor cu succese remarcabile în înfăptuirea sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al partidului, în toate domeniile de activitate. (Aplauze puternice, prelungite). Vă înfățișați la această sărbătoare măreață cu succese deosebite, atît în industrie, cit și în agricultură, în activitatea politico - educativă; aveți o organizație de partid puternică, care constituie garanția înfăptuirii neabătute a politicii partidului de către toți oamenii muncii. (Aplauze prelungite). Istoria vorbește că încă cu 5 500 de ani în urmă pe aceste meleaguri existau așezări omenești. In epoca statului geto-dac s-a dezvoltat așezarea Drobeta care, după cum știți, a dăinuit multă vreme; descoperirile atestă că, practic, în toată perioada de la înființarea sa și pînă astăzi această așezare a fost — dacă se poate spune așa — un sîmbure al dezvoltării poporului român, deoarece timp de aproape 2 000 de ani, în împrejurări grele, locuitorii au înfruntat năvălirile, au făcut față greutăților, păstrîndu-și existența, contribuind, prin aceasta, la menținerea și afirmarea ființei poporului român. (Aplauze puternice, îndelungate). Vă mîndriți cu primul pod construit acum aproape 2 000 de ani, așa cum, pe bună dreptate, astăzi vă mîndriți cu cea mai mare hidrocentrală de pe Dunăre — expresie a geniului creator al poporului român, a forței societății socialiste pe care o edificăm în România. (Aplauze puternice, orale). Desigur, cunoașterea istoriei, prețuirea ei, constituie un important factor de educație, un izvor de învățăminte și, totodată, un îndemn de a face totul pentru a duce mai departe făclia civilizației materiale și spirituale, de a înălța tot mai mult edificiul socialismului și comunismului în România. (Aplauze puternice). Avînd în vedere că sărbătorim existența de 1850 de ani a orașului, ne-am consfătuit aici, cîțiva membri ai conducerii de partid și de stat, și am hotărît să dăm municipiului dumneavoastră denumirea de municipiul Drobeta Turnu Severin. (Aplauze puternice, orale, se scandează „Ceaușescu — P.C.R."). Inmănunchind aceste două denumiri ale municipiului, într-una singură, dorim să subliniem și mai mult unitatea dintre trecut, prezent și viitor, faptul că poporul român există de veacuri și va dăinui peste veacuri pe aceste meleaguri, edificînd cea mai înaltă societate din lume — comunismul ! (Aplauze puternice, orale, se scandează: „Ceaușescu și poporul"). Alături de glorioasele tradiții de luptă împotriva jugului străin pentru eliberarea națională și socială, orașul și județul dumneavoastră sunt și purtătorii vechi tradiții revoluționare unor ale clasei muncitoare. încă in secolul trecut s-au dezvoltat aici organizații muncitorești, au avut loc lupte de clasă împotriva asupririi capitaliste, pentru libertate și o viață mai bună. Aici, la Turnu Severin, în anii 1918—1920 au avut loc puternice lupte revoluționare. Reprezentanți ai organizației revoluționare de aici au luat parte la constituirea Partidului Comunist Român, în 1921. Iată de ce se poate spune că, intr-adevăr, municipiul Turnu Severin și județul Mehedinți, întruchipează și înmănunchează in mod minunat tradițiile poporului nostru de luptă împotriva asupririi străine, pentru eliberare națională și socială, de luptă împotriva claselor asupritoare burghezo - moșierești, pentru cucerirea puterii, pentru făurirea socialismului. (Aplauze puternice, prelungite), întotdeauna, în anii ilegalității, am avut la Turnu Severin o puternică organizație revoluționară ; aș menționa numai faptul că în alegerile din 1936, mehedințenii au provocat înfrîngerea forțelor reacționare, înscriind prima victorie a forțelor unite democratice din România. (Vii aplauze). In timpul războiului, la 23 August 1944, mehedințenii au răspuns cu însuflețire apelului Partidului Comunist Român, aducînd o contribuție de seamă la realizarea cu succes a insurecției naționale antifasciste, la transformarea democratică, revoluționară a României și apoi la toate acțiunile care au urmat în opera de construcție socialistă. După cum am mai spus și altă dată, cunosc organizația de partid din Turnu Severin din 1935; am cunoscut-o, de asemenea, și în primii ani de după eliberare și pot afirma că, intr-adevăr, aceasta a fost întotdeauna o organizație de nădejde, care și-a făcut în permanență datoria de a organiza și însufleți masele muncitoare atît în lupta împotriva asupririi cit și în activitatea pentru construcția socialismului. (Aplauze puternice, prelungite). Astăzi, organizația de partid din municipiul Drobeta Turnu Severin, ca și întreaga organizație din județul Mehedinți sînt puternice, își îndeplinesc cu cinste sarcinile încredințate de partid. Cunoașteți singuri succesele obținute prin munca pe care o desfășurați ; se dezvoltă uzinele, se transformă orașul, viața locuitorilor, și, fără îndoială, în toate acestea un rol de frunte îl au comuniștii, organizația de partid, comitetul județean de partid (Aplauze puternice). Acordarea unor înalte distincții atît municipiului Drobeta Turnu Severin, cât și Uzinei de vagoane, precum și unor muncitori, activiști de partid și de stat și altor oameni ai muncii constituie o expresie a înaltei aprecieri pe care Comitetul Central, Consiliul de Stat și guvernul o dau activității organizațiilor de partid și consiliilor populare ale municipiului și județului, oamenilor muncii, tuturor cetățenilor pentru realizările obținute în munca desfășurată pînă acum. (Vii aplauze). Astăzi au fost declarați „Eroi ai Muncii Socialiste“ 2 muncitori ai Uzinei de vagoane, iar mîine vor mai apare — ca să spun așa — în Turnu Severin încă 3 eroi; am dori ca la sfîrșitul cincinalului din rîndul mehedințenilor să se ridice noi și noi Eroi, în așa fel nncit ceea ce s-a cvitat astăzi „eroi au fost, eroi sînt încă" să constituie o expresie a realității și în muncă. (Aplauze puternice, prelungite). Adresez cele mai calde felicitări noilor „Eroi ai Muncii Socialiste", tuturor celor care au fost distinși astăzi cu ordine și medalii și, în primul rînd, oamenilor muncii de la Uzina de vagoane. (Aplauze puternice). Desigur, aprecierile date implică și obligații, sunt și un îndemn de a munci mai bine — și am reținut cu satisfacție din cele spuse aici de primul secretar al Comitetului județean, de directorul uzinei, de ceilalți tovarăși care au luat cuvîntul că vor milita cu și mai multă fermitate pentru ca fiecare la locul său de muncă să-și îndeplinească sarcinile tot mai mari ce le revin în prezent cit și în anii viitori. „ După cum știți, Congresul al X-lea al partidului a trasat un vast program de dezvoltare a patriei noastre, a stabilit ca obiectiv fundamental făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate în România. In orașul dumneavoastră urmează să fie dezvoltate unele întreprinderi și să se construiască noi obiective economice și culturale. In anii acestui cincinal, producția industrială urmează să se dubleze, dar, după cele ce am văzut astăzi la Uzina de vagoane, și după cele ce am văzut în toamnă la șantierul naval, cred că există posibilități ca aceste unități, cât și noua unitate de celuloză care a început deja să producă, să dea o producție mult mai mare decit cea prevăzută in plan; în felul acesta, oamenii muncii din Turnu Severin vor aduce o contribuție și mai importantă la înfăptuirea cu succes a programului elaborat de Congresul al X-lea al partidului. (Aplauze puternice, prelungite). Cunoașteți că oamenii muncii din țara noastră, fără deosebire de naționalitate, întregul popor, înfăptuiește cu succes prevederile cincinalului. Nu mă voi mai referi la anul 1971, deoarece vă sunt cunoscute realizările — faptul că planul pe anul trecut a fost nu numai realizat, dar și depășit. De asemenea, pe primele 4 luni ale acestui an ritmul de creștere în industrie a fost de 12,4 la sută față de perioada anului trecut, fiind superior prevederilor planului. Trebuie spus că întreprinderile din județul dumneavoastră au adus și în aceste 4 luni un aport însemnat la succesele obținute de întreaga noastră țară. Din toate aceste realizări, din felul cum se îndeplinește planul cincinal, reiese că prevederile și obiectivele stabilite de Congresul al X-lea sunt pe deplin realiste, că stă în puterea muncitorilor, țăranilor, inginerilor și tehnicienilor, a tuturor oamenilor muncii din patria noastră de a înfăptui cu succes aceste prevederi. în felul acesta, țara noastră va parcurge o etapă importantă pe calea industrializării, a dezvoltării sale economice în general, pe calea apropierii de țările avansate din punct de vedere economic, pe calea făuririi unei puternice baze tehnico-materiale a socialismului și comunismului in România. (Aplauze puternice, prelungite). Dintotdeauna partidul nostru a acordat o mare atenție învățămîntului, științei, culturii — factori hotărîtori pentru progresul oricărei națiuni, pentru făurirea societății socialiste. Cu atît mai mult în condițiile de astăzi, ale puternicei revoluții tehnico-științifice mondiale, ale eforturilor pentru realizarea programului elaborat de Congresul al X-lea, dezvoltarea învățămîntului, științei și culturii constituie una din cele mai importante sarcini: municipiul Turnu Severin trebuie să se preocupe de această latură de activitate, hotărîtoare pentru progresul industriei, agriculturii, pentru ridicarea nivelului general de cultură și civilizație al oamenilor muncii. (Aplauze puternice). Preocupîndu-ne de dezvoltarea economică-socială, punem pe primul plan ridicarea continuă a t t DECRET privind conferirea Ordinului „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa I municipiului Drobeta Turnu Severin Dînd o înaltă apreciere istoriei străvechi a municipiului Drobeta Turnu Severin, contribuției aduse de locuitorii săi în decursul veacurilor la lupta întregului popor pentru libertate și progres social, participării conduse de Partidul la acțiunile Comunist Român în anii ilegalității, la insurecția armată și la cucerirea puterii politice de către clasa muncitoare, precum și pentru participarea activă la înfăptuirea politicii partidului și statului de construire și dezvoltare a societății socialiste în patria noastră, cu prilejul aniversării a 1 850 de ani de existență atestată documentar, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : Articol unic. — Se conferă Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România" clasa I municipiului Drobeta Turnu Severin. Președintele Consiliului de Stat NICOLAE CEAUȘESCU DECRET privind conferirea „Ordinului Muncii“ clasa I Uzinei de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin Pentru contribuția deosebită adusă la industrializarea socialistă și participarea activă a colectivului de oameni ai muncii de la Uzina de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin la opera de construire a Socialismului în patria noastră, cu prilejul aniversării a 90 de ani de activitate neîntreruptă a uzinei, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : Articol unic. Se conferă „Ordinul Muncii" clasa I Uzinei de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin. Președintele Consiliului de Stat NICOLAE CEAUȘESCU DECRET privind conferirea titlului de „Erou al Muncii Socialiste“ Cu prilejul aniversării a 90 de ani de activitate neîntreruptă a Uzinei de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează : Articol unic. — Pentru rezultatele remarcabile obținute în muncă și pentru contribuția personală adusă la dezvoltarea Uzinei de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin și la realizarea an de an a sarcinilor de plan, se conferă titlul de „Erou al Muncii Socialiste" și medalia de aur „Secera și Ciocanul" tovarășilor: Dumitru M. Dumitrescu, lăcătuș mecanic, maistru la Uzina de vagoane; Gheorghe A. Zaharia, lăcătuș construcții metalice. Președintele Consiliului de Stat NICOLAE CEAUȘESCU Spectacol de sunet și lumină Seara, a avut loc un feeric spectacol de sunet și lumină, intitulat sugestiv „La porțile istoriei, la porțile luminii". Au participat tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu. Au fost prezenți tovarășul Ion Gheorghe Maurer și soția sa, Elena Maurer, tovarășii Emil Bodnaraș, Paul Niculescu - Mizil, Virgil Trofin, ceilalți conducători de partid și de stat, oaspeți din țară care participă la jubileul municipiului Drobeta - Turnu Severin. Este ora 20. Stadionul municipal, locul de desfășurare a spectacolului, e scăldat în lumina reflectoarelor. Glasul cristalin al trompetelor anunță începerea spectacolului. Mii de tineri înscriu cu trupurile lor, pe gazonul stadionului venerabila vîrstă a municipiului sărbătorit — „1850" — în timp ce crainicul urează, din gazdelor, tuturor oaspeților partea tradiționala urare „Bine ați venit". Un șirag de lumini marchează contururile României. Prin imagini cinematografice, proiectate pe un uriaș ecran, prin mișcare și text este sugerat faptul că astăzi, la Dunăre, are loc o sărbătoare a întregii țări. Legendare figuri ale istoriei — Mihai Viteazul, Tudor Vladimirescu — se perindă pe gazonul stadionului, în mișcătoare scene de luptă. Cronica își deapănă mai departe povestea, marcînd în continuare alte momente ale istoriei noastre naționale: cucerirea independenței, cutremurătorul an 1907, ajungînd la acea dată consemnată cu slove de aur în istoria patriei: „1921 — P.C.R.“. Marile jertfe din anii ilegalității, marile izbinzi din anii luminoși ai socialismului sînt tot atitea file de istorie, simbolic și sugestiv prezentate in acest reușit spectacol festiv semnat de 10 000 de participanți. Tablouri alegorice, secvențe originale de film, lumină, mișcare și text vorbesc despre tradițiile de muncă ale oamenilor acestor meleaguri, a căror operă de încununare se cheamă acum Sistemul hidroenergetic și de navigație „Porțile de Fier" . In final, pe stadion răsună solemn angajamentul hotărît al cetățenilor municipiului de a întîmpina cu noi și tot mai bogate succese Conferința națională partidului, cea de-a XXV-a aniversare a Republicii, sărbători scumpe tuturor oamenilor muncii din patria noastră. Sărbătoarea multisecularei Drobeta, a tînărului Severin se încheie prin jerbele multicolore de stele care iluminează minute în șir cerul orașului, reflectîndu-se în apele Dunării, bătrînul cronicar cu file de valuri. PLENARA COMITETULUI JUDEȚEAN DE PARTID Ieri a avut loc plenara Comitetului județean de partid, consacrată stabilirii măsurilor în întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român, care va avea loc în a doua jumătate a lunii iulie a.c. Cu acest prilej, plenara a hotărît ca în ziua de 19 iunie a.c. să aibă loc Conferința extraordinară a Organizației județene de partid, cu următoarea ordine de zi: — Informare cu privire la înfăptuirea sarcinilor Conferinței Naționale din decembrie 1967 și a hotărîrilor Congresului al X-lea al partidului, privind perfecționarea continuă a conducerii și planificării economiei naționale și sistematizarea localităților rurale; — Alegerea delegaților la Conferința Națională a Partidului Comunist Român. Plenara a adoptat apoi un amplu plan de măsuri cu privire la pregătirea și desfășurarea Conferinței extraordinare a Organizației județene de partid și în întîmpinarea Conferinței Naționale a partidului. In încheiere a luat cuvîntul tovarășul Constantin Dăscălescu, membru al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului popular județean, care a subliniat necesitatea intensificării eforturilor în vederea îndeplinirii sarcinilor de plan pe anul în curs, a depășirii angajamentelor luate în întrecerea socialistă de către colectivele de muncă din întreprinderi industriale,, de construcții și din unitățile agricole, și a făcut în acest scop unele recomandări concrete. „întreaga activitate desfășurată în întîmpinarea Conferinței Naționale a partidului și a aniversării a 25 de ani de la proclamarea blicii Populare Române, a Repus pus tovarășul Constantin Dăscălescu, evenimente remarcabile în viața partidului și a poporului, va trebui să determine noi ritmuri în întreaga viață economică și socială a județului nostru, adăugind noi valențe efortului creator al maselor sub conducerea partidului". *