Viața Studențească, mai-iunie 1981 (Anul 26, nr. 18-25)

1981-05-06 / nr. 18

18 (»») ANUL XXV Miercuri, 6 lunii 12 pagini 0.50 M E TOATĂ TARA ROMANEASCA-N SĂRBĂTOARE POPORUL ÎNALTA IMN PARTIDULUI IUBIT SUB STEAGUL LUI NE AVÎNTAM SPRE SOARE SA FĂURIM UN VIITOR MAI FERICIT „Partidul comunist nu a apărut întâmplător in România. El este rezultatul unui întreg proces istoric de dezvoltare economicăsocială care a dus la maturizarea clasei muncitoare, a luptei revoluționare și la formarea Partidului Comunist Român . Această apreciere a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, subliniază cu putere faptul că apariția. In 1921, pe scena politică, a Partidului Comunist Român s-a impus ca o sinteză la nivel superior a unui proces dialectic, reprezentand, simultan, un fenomen de continuitate și unul de innoire in evoluția de decenii a mișcării noastre muncitorești și socialiste. Saltul calitativ obținut prin transformarea vechiului partid socialist în partid comunist marca, la fond, adaptarea detașamentului politic al clasei muncitoare la noile sarcini legate de transformările apărute in societatea românească postbelică. Congresul Partidului socialist, care urma să consfințească, prin documentele și hotăririle sale, transformarea lui în partid comunist, și-a deschis lucrările la București, într-o atmosferă de mare însuflețire, în dimineața zilei de 8 mai 1921. Congresul a reprezentat, prin cele 540 de mandate, un mare număr de localități de pe întreg cuprinsul țării ; la lucrări au participat și un număr însemnat de invitați. Era pentru prima dată, după constituirea statului național român Unitar, cind se întîlneau într-un congres oficial delegați ai organizațiilor muncitorești de pe ambii versanți ai Carpaților. S-au întrunit cu toții animați de același țel de a reorganiza detașamentul politic al clasei muncitoare în așa fel nicit să corespundă legămîntului formulat în Declarația din se- Dr. Gheorghe NIC " (Continuare în pag. 2) Sub semnul glorioasei aniversări a 60 de ani de la crearea Partidului Comunist Român, în întreaga țară a avut loc o amplă suită de acțiuni și manifestări Sub semnul gloroasei aniversări a 60 de ani de la crearea Partidului Comunist Român, în intreaga țară a avut loc o amplă suită de manifestări, pline de patosul și elanul tinereții, care au marcat in acest sărbătoresc început de mai Ziua solidarității a celor ce muncesc. Ziua tineretului, manifestări care s-au transformat într-un vibrant elogiu adus conducătorului iubit al partidului, clasei noastre muncitoare, grijii permanente a partidului comunist pentru afirmarea plenară a tineretului, pentru crearea condițiilor minunate de viață și de muncă. La casele de cultură și cluburile tineretului, în grădinile de vară copleșite de podoabele primăverii, în amfiteatrele înverzite ale parcurilor, peste tot acolo unde bucuria și tinerețea și-au dat mina, s-au întîlnit într-o ambianță desăvîrșită creațiile înflăcărate ale tinerilor. Grandiosul spectacol de la Sala sporturilor din Capitală, minunata desfășurare a elanului tineresc de pe Stadionul Republicii, au constituit expresii înalte, viguroase ale sentimentelor de atașament, de angajare totală a celor pe care-i numim pe drept „primăvara țării“. „Ne este fapta spre viitor o treaptă" sunt cuvintele simbolice, emblematice sub care se desfășoară activitatea permanentă a milioane de tineri din România de astăzi. Oameni ai faptei, ai conștiinței înalte, revoluționare, active, promotori ai noului, ai izbînzilor îndrăznețe se definesc tinerii de azi, așa cum ii înfățișează în fiecare zi, așa cum i-au înfățișat și in aceste zile de sărbătoare cintecele și dansurile lor, versurile lor, așa cum ii înfățișează în haina lor simplă și solemnă faptele de muncă — cele mai frumoase și mai adevărate metafore ale entuziasmului. In aceste zile parcurile bucureștene au devenit spațiul unor acțiuni festive, pline de farmecul inteligenței și talentului tinerei generații. Carnavalul tineretului a transformat parcul Herăstrău, Parcul tineretului, Complexul cultural-sportiv studențesc „Lacul Tei" în adevărate grădini ale cintecului, ale gestului artistic pătruns de toate bucuriile acestui Mai sărbătoresc. La Teatrul de vară din Herăstrău, Ansamblul „Doina Bucureștiului“ a adus pe scenă un spectacol folcloric de autentică vibrație artistică. Pe Aleea trandafirilor, tot in Herăstrău, recitatorii de la " Universal club" au prezentat montajul literar-muzical „60 de trepte de lumină* - pasionantă retrospectivă a faptelor de luptă ale comuniștilor din România. In Parcul tineretului, au fost prezente cu momente artistice binecunoscute și apreciate formația vocal-instrumentală „Orizont", fanfara și ansamblul de jocuri populare de la „Tehnic club“. In spectacol au participat și fanfara clubului I.T.B., tineri actori amatori de la întreprinderea „Electromagnetica", de la „Metrou". De asemenea, și-a dat concursul ansamblul de cintece și dansuri al „Tehnic-clubului" intr-un moment intitulat „Hora tinereții". „Cind spun tinerețe, rostesc România, s-a intitulat montajul literar-muzical înfățișat de tinerii de la „Titan club" in Parcul Herăstrău. In Parcul tineretului a fost susținut un spectacol literar — „Primăvara patriei iubite" - susținut de tinerii de la „Tehnic club". In același context sărbătoresc, s-au înscris și acțiunile culturale care s-au desfășurat in aceste zile la Complexul „Lacul Tei“, unde formațiile laureate în cadrul Fes t.Viața studențeasca" (Continuare in pag. 2)