Viitorul, martie 1926 (Anul 19, nr. 5398-5423)

1926-03-01 / nr. 5398

l .obsbiîsbks Am obţinut rezultate care au depăşit toate speranţele mele, întrebuinţând Pomăda Cadum contra unei Eczeme rebele oricărui alt tratament. Dr. C. R. VASILESCU 49, str. Berzei, Bucureşti Simt ca o datorie şi o plăcere în acelaş timp, făcându-vă cunoscut că am obţinut splendide rezultate in tratamentul afecţiunilor de piele, cu Pomada Cadum. Dr. G. AGREŞ Medicul Circumscripţiei Cahul Vă sunt foarte recunoscător pentru Pomada Cadum ce mi-aţi trimis. Această pomada a fost excelentă, pentru toate cazurile ce am avut de tratat, şi am putut cunoaşte calităţile sale antiseptice, calmante şi cicatrizatoare. Dr. TH. FLORU Şef sie serviciu Medical al Căilor Ferate Române 26, str. Dionisie, Bucureşti Primind o cutie de Pomada Cadum, am întrebuinţat-o personal şi am găsit-o foarte eficace. Dr. HICONTI Fost intern al spitalelor Sf. Spiridon, din Iaşi 68, Calea Dorobanţilor, Bucureşti Am fost uimit de eficacitatea Pomadei Cadum întrebuinţată în diferite cazuri de afecţiuni hemoroidare, cazuri în care cellalte tratamente nu au avut nici un succes. Am experimentat personal Pomada Cadum şi am avut asemenea rezultate uimitoare. Dceîcr DOICESntT 23, Str. Ecrterina '’’eoderolu Bucureşti In cazuri de Eczemă şi Acme înrădăcinate Pomada Cadum s’a arătat foarte eficace. Câteva aplicaţiuni asupra părţei bolnave, au provocat o mare uşurare, iar vindecarea a fost foarte rapidă când s’a continuat cu tratamentul. Dr. I. LOBEL Chirurg şi Gynecolog 53, Calea Griviţei, Bucureşti In cazuri de Eczemă rebelă oricărui tratament, Pomada Cadum mi-a permis să obţin suprimarea mâncărimilor şi o ameliorare foarte aproape de vindecare. Doctor Persan DEUVENTIEN Royal Palace, Bucureşti An experimentat Pomada Cadum într’un caz de Dermatoză, pentru a cărei ameliorare încercasem în zadar diferite tratamente. Cu plăcere vă informez că graţie Pomadei Cadum am obţinut o vindecare repede şi sigură. Dr. CH. DUMITRESCU-MANUK Medic şef la spital 68, Str. Dorobanţi, Bucureşti Am prescris Pomada Cadum la cazuri de Eczemă Umedă a feţei la copii şi am obţinut cele mai bune rezultate. Cunosc pomada şi orice preparat Cadum ca un bun mijloc contra boalelor de piele, eczemă şi altoie. Dr. UATU 34, Occident, Bucureşti Pomada Cadum este de o eficacitate de neatins, în ceae ce priveşte cazurile de afecţiuni seborhee şi boli de piele. Dr. PARÎSÎDÎS 60, Calea Moşilor, Bucureşti Sunt fericit de a vă putea comunica, că Pomada Cadum a provocat întotdeauna o ameliorare vădită în cazurile de mâncărime, eczemă seacă. De multe ori a provocat chiar însănătoşirea bolnavilor. Dr. V. OPRESCU Fost asistent la Clinica de Dermatologie a facultăţii de Medicină din Bucureşti. 23 Octombrie 1925 Certific că în diferite cazuri de eczemă am obţinut graţie Pomadei Cadum, rezultate superioare rezultatelor procurate de preparaţiuni similare. Dr. I. MARIAN Docent Universitar Şef de clinică la Facultatea de Medicină din Bucureşti Trebuie să declar că am fost profund surprins de rezultatele remarcabile ce am obţinut încercând Pomada Cadum în tratamentul diferitelor cazuri de boli cutanate şi în particular estema. Doctor WESTFRIED Specialist şi doctor şef al dispensarului de boli sifilitice şi afecţiuni cutanate 1. Str. Udricani, Bucureşti Sunt foarte satisfăcut de rezultatele obţinute prescriind clienţilor mei Pomada Cadum. Aceasta pomada a obţinut vindecări rapide acolo unde toate produsele similare nu au avut nici un efect. Va pot chiar indica cazuri ele Psoriasis, de plăci cutanate şi de boli de piele rebele oricărei alte medicamentări, şi care au fost complect vindecaţi de Pomada Cadum. Dr. S. DISTELFELD 27, Str. Olteni, Bucureşti Peste tot se lăsasă liniştea amiezii de vară. Orizontul larg deschis era inundat de lumina plină a cerului senin. Câte un val de vânt uşor făcea să sclipească frunzele sucite de porumb în ogoarele ca presărate cu pietre scumpe. Pe faţa miriştilor tindea boarea încinsă, ca o străvezie ceaţă ce juca în pâlpâiri mărunte. Cu cele trei generaţiuni în faţă, în preajma ruinelor din Cetatea de Baltă, în mijlocul ogoarelor devenite Proprietatea celor de drept, încinse de cadrul bisericelor despărţite şi a castelului cu turlele semeţe, totul era simbolic. Năpăstuirile trecutului se îmbinau cu adâncile prefaceri ale prezentului. Ele arătau calea viitorului. Pomada Cadum a acţionat radical şi a dat uşurare imediată şi vindecare rapidă, într’un caz de eczemă cronică, care era rebelă la toate tratamentele. Dr. RADULESCU GH. Şeful serviciului Venerian al Primăriei Capitalei Str. Grigore Alexandrescu No. 74, Bucureşti Pomada Cordum mi-a dat întotdeauna deplină satisfacție. Această Pomada îmi este un auxiliar preţios în ceea ce priveşte combaterea Eczemelor, Psoriazisului şi a mâncărimilor pe care le vindecă cu rapiditate. Dr. PRAGER 7, Sf Bradului, Bucureşti In nenumărate rânduri am fost pe deplin satisfăcut de rezultatele obţinute prin întrebuinţarea Pomadei CVulum în cazuri de Eczemă seacă şi Prunus. Prepararea şi compoziţia acestui produs sunt mai presus de orice elogiu. Medic Colonel Dr. I. SAIDAC Şef de Serviciu al bolilor venerice la Spitalul Militar „Regina Elisabeta* Bucureşti Am plăcerea de a vă aduce la cunoştinţă ba în urma experienţelor personale, am prescris Pomada Cadum tuturor clienţilor mei ce sufereau de erupţiuni cutanate, herpes, etc., şi că rezultatele obţinute au depăşit întotdeauna speranţele mele. Dr. COCIU Medic şef al dispensariului bolilor venerice la Casa Centrală din Bucureşti Str. Victor Emanuel III No. 23, Bucureşti EXTRACT No. 5274 1926 Febr. 23 D. Marin M. Stroe în com. Oboga jud. Romanaţi, a intentat acţiune de divorţ contra soţiei sale Ana din aceeaşi comună înaintea acestui tribunal s. I la 16 Iulie 1924 pentru motivele de părăsirea domiciliului conjugal. Din căsătorie a rezultat copila Zmaranda. Termenul este la 18 Martie 1926. Se publică conform art. 285 c civil. L- -*—Grefier, P. P. Tătaru Turneul Teatrului NAŢIONAL din București (35 de persoane) n frunte cu marea tragediană agefsina macht cu formidabilul succes al actualei stagiuni MEȘTERUL MANOLE Dramă în 5 acte de : D-l VICTOR EFTIMIU Decoruri-Costume Recusite cor şi orchestră ITINERARIU . 28 Febr. DOROHOI 1Marile CERNĂUŢI 2Martie ROMAN 3Martie IAŞI 4Martie VASLUI 5Martie BARLAD 6Martie R. SABAT SENTINŢA în presesul studenfilor cari au tulburat ordiea Azi înainte de amiază, a continuat, la consiliul de război al corpului II armată, judecarea procesului studenţilor arestat pentru că au tulburat ordinea publică. După pledoariile apărării, a luat cuvântul în replică d. maior Hotineanu, comisar regal, cerând consiliului să dea o sentinţă condamnatorie. La orele 10 juni, consiliul a intrat în deliberare, după trecere de o juni, oră aducând următoarea sentinţă : Se condamnă la câte 30 zile închisoare, studenţii Popescu Ion şi Popovici Mihail iar la câte 15 zile închisoare, studenţii: Dandu Nicolae şi Tronanu Dumitru. Ceilalţi acuzaţi în număr de 5 Şi anume : Buzoianu Ion, Garofeanu Gh., Ioniţu Eugen, Doicu Emilian şi Chiope Ion, au fost achitaţi- Studenţii au renunţat să facă recurs hotărârea rămânând definitivă. b¥rsa Sâmbătă 27 Febr. 1920 devize Bucureşti Paris oferite 8.80; 79. cerute 8.75. Londra oferite li55. cerute 11.53; 54 New-York oferite 237 cerute 238 R. Italia oferite 9.60. Elve’ia oferite 45.80. Belgia oferite 10,82 'A. Prapa oferite 7.04. Berlin oferite 56.60. Sursa de efecte și acțiuneaaca de Credit 585. Soc. Steaua Română 4025. Soc. Petrol Blok 639 ; 50; 69; 70; 75 ; 85 . Soc. Concordia 2875. Soc. Creditul Minier opt. 2840; 55; 60 ; 40. Soc. Creditul Minier pui I vărs. 2170; 80 ; 701 50. Soc. Creditul Minier pui II vărs. 2300; 265; 75. Soc. Rosnâno-Belgiană de petrol 1300; 450; 350; 400. Soc. I. R. D. P. 1440; 50. Soc. I. R. D. P. pui I vărs. 835. Soc. România Petroliferă 480; 500. Soc. Petrolul Românesc opt. 2600; 53; 75; 50; 800. Soc. Petrol Govora opt. 1960. Soc. Petrol Govora pui 1910. Soc. Mica 695; 700. CONFERINŢELE asro-clalialui renal Luni 1 Marte ora 9 seara va avea loc conferinţa d-lui ing. Gabrielescu Ramiro în amfiteatrul Fundaţiei Carol I despre „Sborul fără motor“. Conferinţa va fi însoţită de 2ilme cinematografice unul francez, altul cehoslovac şi alte proeeţiuni reprezentând diferite sboruri fără motor. Conferinţa este sub patronajul Aero-Clubului Regal al României. Intrarea liberă. MOARTEA Elenei Teodorini Azi dimineaţă s’a stins din viaţă în str. Dionisie No. 70 marea cântăreaţă Elena Theodorini. A fost născută la Craiova în anul 1851. A fost una dintre cele mai de seamă cântăreţe din lume. A debutat ca contralto în etate numai de 17 ani, mai târziu a cântat roluri de mezzo-soprană, soprană dramatică și soprană de coloratură. Rolurile dramatice însă au fost cele în care a execelat- A cântat în toate teatrele mari din lume și a cunoscut cele mai mari succese artistice. La etatea de 40 ani a părăsit scena și a luat cariera de profesoară de canto lansând în lumea cântului mai multe artiste apreciate. Moare în vârstă de 69 ani. D. dr. N. Staicovici, director general al serviciului sanitar al Capitalei, a fost delegat de consiliul sanitar superior, ca membru de drept în consiliul municipal central. D-l dr. V. Grigorescu Elvir, inspector general al farmaciilor din ţară, a fost autorizat ca în afară de inspecţiunile ordonate de minister, in mod inopinat şi fără a avea nevoie de vre-o altă autorizaţie specială a face control, a revizui şi inspecta toate farmaciile, depozitele şi drogteriile din ţară, luând probe şi încheiând procese-verbale despre cele constatate. D-nii Al. Gorănescu şi Spiru Georgescu au fost numiţi în funcţiunile de secretari ai circumscripţiei Camerei de comerţ şi de industrie cu sediul la Giurgiu. D. C. Vasilescu, directorul şcoalei No. 24 de băeţi, a fost ales în sectorul de albastru din Capitală, membru de drept în consiliul comunal. Pentru înfiinţarea spitalului de ochi din Chişinău s-a aprobat cumpărarea imobilului din acel oraş, situat în strada Mihail Kogălniceanu No. 13, care se compune dintr’un corp de clădire principal format din 25 camere şi unul mai mic pentru dependinţe, pe suprafaţă de 773 mp. teren, din care 498 mpsuprafaţă clădită. Preţul vânzării estede lei 3 milioane 500.000. Cu Începere de la 10 Martie se va ţine la prefectura judeţului Alba un examen de capacitate, pentru ocuparea primului grad al funcţiunilor administrative.IMIM ’ Aşteptam cu îngrijorare debutul lui Leonard pe una din scenele pariziene. Talentul lui îmi era In de ajuns de cunoscut, însă apariţia compatriotului nostru într’un cadru occidental, mă neliniştea. Şi cu toate că mulţi Români au avut şi au mai succese în Franţa, instinctiv aveam inima strânsă în seara debutului lui Leonard. Aceiaşi stare sufletească o regăsesc de altminuteri ori de câte ori, în orice domeniu al activităţei omeneşti, debutează, în străinătate, un compatriot. Din fericire, după cum mă aşteptam, succesul lui Leonard a fost desăvârşit. Cinci minute după ce a apărut pe scenă, m-am liniştit. Din toate părţile numai aprecieri măgulitoare. Apariţia lui Leonard, cu fizicul lui simpatic, cu jocul lui de scenă excelent, cu stăpânirea desăvârşită a technicei teatrale, cu vocea lui caldă şi nuanţată, a cucerit repede publicul care întesta sala până la ultimul loc. Şi de atunci, în fiecare seară, aceleaşi ovaţiuni, aceiaşi primire prietenească! Leonard, în puţinele zile de când cântă la Mogador, a ajuns un artist răsfăţat al publicului parizian, după cum de ani de zile este artistul favorit al publicului românesc. Am uitat să spun că Leonard a mai cântat, tot în anul acesta, aceiaşi operetă, la Marsilia. Succesul a fost, şi în marele port din sud, tot atât de mare ca şi la Paris. Primire mai călduroasă nu este cu putinţă. Publicul parcă, prin prezenţa lui în număr mare, doreşte să dea o desminţire unor critici şovinişti, — foarte puţini la număr — cari, fără chiar a discuta jocul şi Voiu adăuga, pentru spulberarea mijloacele vocale ale lui Leonard, l-au prezintat ca pe un tenor cu procedee artistice neobişnuite în Franţa, aprecierilor pătimaşe, că, majoritatea criticilor şi anume critica serioasă a văzut în Leonard un artist desăvârşit, stăpân pe el, pe vocea lui pe care o mlădiază cu o uşurinţă extraordinară, şi stăpân pe scenă. Intr’un cuvânt, Leonard este acelaşi pe care l-am cunoscut în ţară : tenor născut, cu vocea cultivată şi cu un joc de scenă cum nu se întâlneşte adesea pe scenele lirice. Personalităţi artistice marcante vin, de mai multe ori de-a rândul, să asculte pe Leonard, să-i studieze jocul, să cântărească fiecare mişcare şi fiecare sunet ale marelui nostru artist. Andre Messager el însuşi poartă mare interes lui Leonard. Celebrul compozitor a asistat în mai multe rânduri la reprezintăţiile Bayaderei. Simt o sinceră mulţumire sufletească văzând că interpretarea lui Leonard este atât de mult disecată. Prinţul indian jucat de Leonard, nu este numai execuţia corectă pe care ne-ar fi dat-o oricare alt artist: este interpretarea personală a compatriotului nostru care găseşte admirecţia de matematică a Soc. di Ştiinţe are şedinţă Luni 1 Martie orele 9 seara, în localul Universitatea Intrarea liberă. Vor face comunicări d-nii . Prof. Angelescu, asupra unor poilinoame ale lui Cebicef. M. Ghermănescu : Seriile recunoscute şi Ecuaţiile integrale. Dr. E- Apostoleanu a fost TUI-mit profesor cu titlul provizoriu la catedra de anatomie, fiziologie şi medicină-veterinară de la şcoala superioară de agricultură Herăs, tran. Examenul de administrator sublocotent de rezervă al tinerilor cu termen redus, absolvenţi ai şcoalei pregătitoare cari au căzut la primul examen ținut în luna Septemvrie se va tine în ziua de 2 Martie in garnizoana Bacău, la şcoalele militare de administraţie. Comisiunea examinatoare va fi compusă din: Preşedinte, intendant colonel Neda Mihail, şeful serviciului intendenţei stabilimentelor centrale. Membrii: intendant col. Grigorescu Ioan, comandantul şcoalelor militare de administraţie. Intendant locot.-col. Manolescu Ştefan, intendenţi maiori Ionaş Păun şi Brumă Ion, de la aceleaşi şcoale. S-a redeschis târgul săptămânal de vite din com. Căzăneşti jud. Orhei. Târgul va funcţiona Lunca. Au fost destituiţi Niculiţă Gheorghe, perceptor de agenţie la Vilanca judeţul Cernăuţi, Ciocazan Nichita, perceptor provizoriu la agenţia Sireţi jud. Lăpuşna, pentru fals şi delapidare de bani publici şi Turcan Dumitra, perceptor la agenţia Mercuri jud. Lăpuşna, pentru delapidare de bani publici. ratori. Tot această interpretare, corectă, naturală, dar caracteristică numai artiştilor înăscuţi, ne-a făcut să asistăm, nu la critici obişnuite, dulcege, ci la adevărate lupte din cari Leonard a ieşit triumfător. Bngadera lui Kalman este cunoscută publicului românesc, aşa că cititorii ... torului“ îşi pot da seama, şi greutăţile rolului Prinţului indian pe care-l incarnează Leonard, şi de felul cum compatriotul nostru îl interpretează. Indian desăvârşit, jucând rolul Prinţului, nu cu accent românesc şi atitudine balcanică după cum a lăsat să înţeleagă Unii rău-voiţici cu accentul înadins forţat,cu nu personajului, şi cu prestanţa - rigoare în asemenea caz. Leonard apare, în toată splendoarea rolului, în actul al doilea, într’un decor fastuos, cu figuraţie numeroasă şi balet scânteietor. Fraţii Itola, cari acum conduc teatral Mogador, n’au cruţat, nici un sacrificiu pentru a ne da o reprezintaţie impecabilă. Pot chiar spune că părerea unanimă înclină în a vedea, pentru teatrul Mogador, atât de rău favorizat de soartă până acuma, începutul unei ere de prosperitate Bayadera, reprezintată cum rar se vede, cu rolurile principale încredinţate unor artişti de frunte, va arăta că vadul rău se încrrepteazi când intră pe mâini pricepute. Leonard va fi avut norocul de-a readuce publicul în frumoasa s*1* din apropierea Operei. tsslepprefi Alături de Leonard, şi constituind un ansamblu de primul rând, găsim pe Maria Kouznezoff, marea artistă, ale cărei succese la Opera din Paris sunt încă recente; Gabrielle Ristori, o frumoasă şi talentată artistă al cărei joc nu este egalat, decât de mlădierea corpului în dansurile ce întovărăşesc spiritualele cântece, pe cari le spune, dimpreună cu TJi-ban, celebrul comic de operetă, cunoscut mai mult prin inimitabila sa creațiune în Phi-Phi, Hasti. Cahuzac. Combes întregesc fericitul ansamblu, în care Leonard apare cu toată strălucirea personajului ce reprezintă. După epuizarea succesului Bayaderei, care e de-abia la început, întrucât, după afluenţa miblicului, i se prevede o lungă serie de reprezintaţii. Leonard se va întoarce în ţară, rămânând ca, după ce se va odihni vreo două trei luni, să revină în Franţa. O nouă creaţie îl aşteaptă. In ce piesă, pe ce scenă Şi când ? Asta nu v o spun. Ar fi prea mult, îmi reproşez chiar de-a fi alunecat prea departe, pe povârnişul indiscreţiilor. Paris, 19 Februarie, 1926. w- A. J Ce cred Medicii din România despre Pomada Cadum contra Bolilor Piele Când cumperi un medicament, trebue să-i cunoşti compoziţia, ca să poţi vorbi despre el d-rului d-tale, când vei voi. A trecut moda leacurilor secrete, iar Pomada Cadum a fost ou din primele specialităţi la care s-a arătat formula şi numele produselor ce o alcătuesc. Pomada Cadum constitue o binefacere nepreţuită pentru miile de persoane care suferă de ani de zile de boli de piele. Ea înlătură multe suferinţe, dacă s e întrebuinţată când trebue. Pomada Cadum alină şi vindecă toate iritaţiile şi umflăturile pielei şi aduce nopţi de somn liniştit înlăturând mâncărimile chinuitoare. Persoanele, care suferă de emoroizi (trânji), vor găsi o sen THE UNIVERSAL CAR TRACTOARE FORDSON Oltani n©aet porfectionat m roată do traagiateurae aripig &tc. I Vi ABILE O DBA Oii PA COMANDA SOCIETATE IN NUME COLETIV — BUCURESTI — CALEA VICTORIEI 51.Telefon 68 I 3. S tiuta literaturii de Militar Dragomirescu au apărut 4 fiscîcele a 25 tei Subscriitorii printr’o cară poştală la administraţia ziarului „Viitorul“ au un rabat de 25%. Semirgferia „Proch" Bucureşti, Str. ing. Care&ra 7.—Telefon 70/90 Lucerna franceză analizată oficial. Cereale, Sfecle de ruliet, Seminţe de Zarzavaturi, flori, iarbă englezească, ffilia Lanai îs rument compiect în articolele Notăriei. Toate seminţele sunt selecţionate şi încercate la marele egerminstor din prăvălia noastră. Expedition! în provincie. Catalog gratis, cititor, decât vorbele lui Moş Onuta. Nu era nici o lecţie învăţată, nici o băiguială de imitator ce or, măreşte efectul. Era glasul sânge- lui, a obijduirilor seculare. a învio- j ră toarcă puteri de care trebue să i ne ţinem cu toţii, dacă vroim ca I energia neamului să însemne ceva. Ne vorbea nouă, puţinilor care-1 ascultam cu sfinţenie. Noi îi dădu- sem numai prilejul. In realitate părea un transfigurat, ce apăruse dintre scormoniturile movilelor Cetăţii-de-Baltă. Dintre toţi nepotul, băetul de Şcoală, generaţiunea de mâne, rămăsese cu ochii ţintă la bătrân. Simţea el oare, din vorbele auzite, povara greutăţilor şi mai ales a răspunderei ce-i aşteaptă pe cei de o samă cu el î INSTALAŢiUNI COMPLECTE DE făfei3!©! de Cărămizi Ră.MS:e«ft ©©er&iîz epozîtar şi Penr. General j&eoygs P^ydiCiR Strada Smârdan 27, ».ucureşti Sucursale: Cernăuţi, Chşman, T.mijOara, zaţie plăcută prin întrebuinţarea Pomadei Cadum, care le va aduce o uşurare (alinare) imediată. In cazurile cele mai rebele de eczemă, sunt de ajuns câteva aplicări de Pomada Cadum, au fost de ajuns ca să înlăture mâncărimile, iar vindecarea n’a întârziat să urmeze când tratamentul a fost urmat. Pomada Cadum usucă şi face să dispară coşurile, lăsând pielea sănătoasă şi linsă. Pomada Cadum e recomandată în tratamentul bolilor de piele şi ale părului de care suferă pruncii şi copii. întrebuinţarea ei e deasemenea foarte eficace împotriva furunculelor, cheliei, erupțiunilor, blândei, crăpăturilor pielei, etc. Cepisef artiî'ru Rominia: Brogueria „STBNDfiRB“- București — Strada Zorilor Mo. 2. Tr te. Romana|[i DENTIFRICIBIE ROGER&GAL ^ --.......JL......... SAVON DENTIFRICE pentru îngrijirea dinților ‘ELIXIR DENTIFRICEpentru igiena gurei IFORHATIUN Scrisori din Psris SUCCESUL . lui LEONARD Bayadcra la Taatrisl Mc§ad®r YTTTOTU’T2