Ziarul de Sibiu, august 2008 (Anul 6, nr. 588-589)

2008-08-18 / nr. 588

Polițist alimentar Nu căutați în anunțurile de mica publicitate, pe siteurile de recrutări, sau în nomenclatorul meseriilor! Nu încă! După ce a fost făcută publică lista ce a trezit nemulțumiri generale, lista alimentelor interzise la comercializare în incinta școlilor, ne putem aștepta și la apariția unei noi meserii: polițistul alimentar! Va fi nevoie de un agent incoruptibil, care să verifice toate chioșcurile de pe lângă școli, nu cumva să se vândă un pachet de chipsuri sau Doamne ferește, hamburgeri pe sub tejghea! Ar trebui să controleze barurile, restaurantele, pizzeriile din apropiere pentru că cine poate interzice elevului cu bani să nu meargă la o pizza, la doi pași de școală? Și asta nu ar fi de ajuns! Ar trebui să verifice sutele de pachete cu gustare din gentuțele copiilor și să emită apoi procese verbale de contravenție. Gigel a venit cu sandwich făcut din pâine cu unt și salam de Sibiu! Crimă! Adică: amendă! Câte încă nu știm. Ionel are ascuns în buzunar un pachet de biscuiți cu ciocolată! "Doamnă învățătoare, Ana are mere, vreau să zic Ana are niște alimente interzise!" Astfel vor glăsui ciripitorii de serviciu care nu lipsesc din clasele originalei noastre democrații. Ar trebui căutat cel care a comis pe vremea împușcaților legea alimentației sănătoase! Poporul lua pe cupoane porția sănătoasă de alimente permise, iar conducătorii iubiți se îmbuibau cu alimente "prohibite" aduse de peste hotare! Ce credeți, acum va fi altfel? Cei care mănâncă răbdări prăjite le vor mânca în continuare, iar cei care au făcut lista, vor mânca fără să țină cont de restricții, punând în pericol cu nesăbuință sănătatea lor, asemenea medicului care vă sfătuiește între două fumuri să vă lăsați de fumat! Dacă grăsimile din chipsuri și sarea din covrigei ar fi fost cea mai mare problemă a noastră, n-aș fi avut nimic de comentat. Dar țara arde și baba se piaptănă! Să vină polițistul alimentar! ______________________________ 18 - 24 AUGUST 2008 ______________________________________________ADMINISTRAȚIE Dispecerat modernizat la Politia Comunitara Sibiu Serviciul Public de Poliție Comunitară Sibiu continuă modernizarea sistemului propriu de dispecerat prin achiziția a două noi aplicații destinate creșterii eficienței serviciilor de protecție a bunurilor și cetățenilor din Municipiul Sibiu. Prima dintre acestea, "Serviciul electronic pentru monitorizarea resurselor mobile - Soluția Geospațială pentru Poliția Comunitară" permite vizualizarea în timp real a patrulelor pe o hartă digitală pusă la dispoziție de Primăria Sibiu. Acest lucru va permite atât o mai bună gestionare a echipelor mobile de polițiști comunitari, precum și îmbunătățirea timpului de reacție la incidente al acestora prin identificarea și trimiterea imediată a celui mai apropiat echipaj de locul desfășurării evenimentului. Cea de-a doua aplicație "Sistem Gestione Incidente" permite colectarea analizei și transpunerea pe hărți a tuturor incidentelor menționate în rapoartele agenților comunitari. Acest lucru oferă posibilitatea realizării de analize, statistici și elaborarea de tactici eficiente pentru a putea face față problemelor ce se ivesc în Municipiul Sibiu. Cu ajutorul sistemului informatic, dispecerul are posibilitatea de a deschide în timp real o fișă a evenimentului raportat de pe teren astfel încât acesta poate aloca cea mai apropiată patrulă liberă, poate monitoriza evenimentul în timp real și poate dispune orice alte măsuri în vederea rezolvării problemelor agenților comunitari. In acest mod mobilizarea personalului și a resurselor este făcută foarte rapid. Aceasta dezvoltare este parte componentă a Sistemului Informatic Integrat al Primăriei și reprezintă o prima etapă în dotarea Poliției Comunitare cu mijloace informatice moderne. Intr-o etapă ulterioară gradul de integrare al acestor aplicații va crește simțitor. Sistemul este un rezultat al colaborării între SPPC, PMS, firma Intergraph și Serviciul de Telecomunicații Speciale prin Oficiul Județean de Telecomunicații Speciale Sibiu, instituție care a pus la dispoziție în mod gratuit, conform Legii 92/1996, infrastructura de radiocomunicații TETRA dezvoltată la nivelul județului Sibiu. Aceasta constituie suportul pentru aplicația de tip A.V.L (Automatic Vehicle Location) denumită generic "Serviciul electronic pentru monitorizarea resurselor mobile - Soluția Geospațială pentru Poliția Comunitară". Costurile pentru ambele aplicații sunt de 83.300 lei. (S.G.) Reabilitarea acoperișurilor istorice, in atenția edililor Primăria Municipiului Sibiu a demarat o campanie de informare a cetățenilor centrului istoric cu privire la Regulamentul Local de Urbanism pentru zona istorică a Sibiului. Datorită faptului că centrul istoric al Sibiului este înscris pe lista patrimoniului cultural național și datorită valorii istorice și arhitecturale a centrului istoric, pentru această zonă a fost alcătuit un Regulamentul Local de Urbanism care este disponibil atât în formă scrisă la sediul Primăriei la Compartimentul de Urmărire și Planificare a Orașului Istoric și a Monumentelor cât și în format electronic pe site-ul oficial al Primăriei Sibiu - www.sibiu.ro - la secțiunea Urbanism. Lucarnele "ochi de pisică", refăcute în cazul acoperișurilor Regulamentul Local de Urbanism pentru Zona Istorică interzice folosirea azbocimentului, materialelor plastice, cartonului asfaltat sau a tablei. Acoperișurile trebuie să conserve materialele și forma originală. Pantele vor determina alegerea materialului adecvat, fiind recomandabilă țigla solzi de forma, culoarea și dimensiunile celor existente. Coarnele se vor realiza cu țigle speciale prinse cu mortar de var. O prevedere importantă a regulamentului interzice înlocuirea acoperișurilor existente cu acoperișuri terasă. Lucarnele se vor conserva în forma în care există și se vor restatura, fără a fi înlocuite cu lucarne nespecifice și netradiționale; cele de lemn se vor trata cu insecticide și fungicide și se vor vopsi. Crearea de noi lucarne se va supune autorizării DMS și serviciului de urbanism al primăriei sub rezerva evitării multiplicării excesive și cu condiția execuției celor noi, identice cu cele existente pe acoperișul clădirii sau pe imobile comparabile. O atenție deosebită se va acorda refacerii lucarnelor de forma "ochilor de pisică", un element foarte important în arhitectura clădirilor din Sibiu. Părțile metalice ale acoperișurilor - racorduri pentru scurgerea apelor pluviale -, dacă se vor executa din tablă de zinc, aceasta se va lăcui în tente de culoare închisă. Se recomandă folosirea tablei de cupru sau a celei arămite. în proiectele de modificare se caută poziționarea cât mai adecvată a elementelor de scurgere aparentă, și de regulă, se va reduce numărul acestora prin regrupări. Se interzic coturi sau coborâri oblice pe planul fațadei. Coșurile de fum și de ventilație se vor restaura și se vor realiza după modele existente. Coșurile originare din cărămidă aparentă se vor rostui cu mortar, iar cele tencuite vor relua aspectul fațadelor de același tip. Coronamentele și capacele se vor face la fel cu vechile modele. Se interzic: coșuri de fum din beton aparent, coronamente metalice sau din beton și diverse sisteme de ventilație aparente. Elementele de îmbunătățire a tirajului se vor amplasa discret, invizibile din domeniul public. Cererile de autorizație pentru orice modificare, chiar parțială a unei clădiri trebuie însoțite de un releveu al clădirii în vigoare și să conțină studiile de specialitate în funcție de natura lucrărilor - expertizare structură, arheologie, date geo, parament, istorie, rezultatele analizelor de laborator. Se vor adauga la dosar fotografii sau fotomontaje cu situația existentă. (S.G.) 500.000 de vizitatori on-line ai fostei Capitale Culturale O jumătate de milion de vizitatori online au accesat în prima jumătate a anului site-ul www.sibiu.ro, după ce în 2007 în orașul Capitală Culturală Europeană numărul turiștilor s-a apropiat de cifra record de aproape un milion, a declarat, miercuri, primarul Klaus Iohannis. Deși nu mai este Capitală Culturală Europeană, Sibiul atrage în continuare foarte mulți turiști și nu doar virtuali. Muzeul Național Brukenthal din Sibiu a avut în prima jumătate a anului mai mulți vizitatori decât în aceeași perioadă a anului trecut, când orașul a fost Capitala Culturală Europeană, a anunțat purtătoarea de cuvânt a muzeului, Raluca Teodorescu. Transmisiuni cu șapte camere web în perioada ianuarie-iunie, Muzeul Național Brukenthal a înregistrat 80.686 de vizitatori, cu aproape 3.000 mai mulți față de aceeași perioadă a anului trecut. Lunar, de la începutul anului, la Brukenthal au venit peste 13.000 de vizitatori, cu o medie de peste 500 de vizitatori pe zi. Cei mai mulți vizitatori rămân totuși cei care au acces la internet. Site-ul Primăriei Municipiului Sibiu este printre primele site-uri ale unei autorități locale din țară care oferă astfel de facilități online. Anul trecut, la Sibiu s-a demarat proiectul Coolturist. Proiectul a constat în realizarea unei rețele de trei camere web, accesibile online, care să faciliteze unui număr cât mai mare de turiști și spectatori virtuali accesul ordine la evenimentele din Programul Sibiu 2007 CCE. La final, acestea au fost donate orașului Sibiu. în prezent, pe site-ul www.sibiu.ro sunt active un număr de șapte camere web care transmit imagini live din Piața Mare, Piața Mică, Piața Unirii și, mai nou, din Grădina Zoologică. Prima cameră, care oferea imagini din Piața Unirii, a fost montată în anul 1998. în anul 2007, o astfel de cameră a fost folosită provizoriu pentru a furniza imagini din Pavilionul 2007 în perioada în care aici funcționa patinoarul. Secțiunea "Sibiul în direct” a fost întotdeauna apreciată de vizitatorii site-ului Primăriei Municipiului Sibiu. De la începutul anului până în prezent a înregistrat un număr de aproximativ 500.000 de accesări unice. Camerele web sunt integrate în rețeau metropolitană dezvoltată de Primăria Municipiului Sibiu începând din anul 1998; în prezent, această rețea de fibră optică are o lungime de circa 30 de kilometri. Prin intermediul ei Primăria este legată de serviciile publice aflate în subordinea Consiliului local: Grădina Zoologică, Tursib, Serviciul de Evidență a Persoanelor, sediul vechi al Primăriei, Teatrul Național Radu Stanca, Baia Neptun, Piața Cibin, Piața Obor, Cimitirul Municipal și puncte de interes turistic cum ar fi Turnul Sfatului, Muzeul Brukenthal, Muzeul de Istorie. Toată această rețea presupune un număr de aproximativ 450 calculatoare a căror operabilitate este completată de 21 servere. Grație unui program bine pus la punct și alocării tot mai multor resurse, astăzi, Sibiul a ajuns să fie unul dintre municipiile reședință de județ care beneficiază de un grad foarte mare de informatizare. O simplă indicare a volumului total al investițiilor în informatizare pe parcursul ultimilor ani arată destul de clar linia ascendentă a preocupărilor Primăriei Municipiului Sibiu pentru investiții în această direcție. Astfel, în 2005 erau alocați de la bugetul local 400.000 de lei, pentru ca în 2006 bugetul pentru informatizare să crească de patru ori și jumătate ajungând la 1,8 milioane lei. în anul 2008, suma alocată pentru modernizarea serviciilor IT este de 2,5 milioane lei. (S.G.) MATERIALE ȘI ECHIPAMENTE SPORTIVE TEL.: □365-80.74.34 • FAX: □265-26.8Q.aQ • WWW.SPORT-LIFE.RD