Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-10-18 / nr. 221

-8 Părnatul ese în toate vilele afară de Duminici și serbători mari. Abonasientul se face in Iași la Lebrăriea Noi, in cinuturi la Comisioneri în București la Librerul G.Loanidi. Prețul nean este 111 legi ne 6 luni 60 pentru unu răndu de inștiințeni este 30 parale foiletonul Zimbrului o Ncoală în a esă în toată Duminica mi ce împarte Lunea ANUL. III. Iașii, Marți 18 Octomvrie. 1855. MOLIDOPVA. IAȘII. 17. Octomvrie. Protomedicul actual D.sa Aga Ludovicu Stere după cerirea făcută au căpătatu dritulu împămăntenirei, prin diplomă domniască, din care estragemu: „Vin raportul „Divanului General, însărcinatu cu o ase]mene lucrare, văzindu că în privirea merriteloru mărturisite în servițiile țăreiue „D.lui au săvărșitu în cursul a 14 ani, a „însoțirei sale cu fiica răposatului boeru „moldovanu Banul Mitzalaci Negre, și a oa pozabilului caracteru în toate relațiile „sale private și publice, Divanulu cu maioritatea glasuriloru au găsitu de cuvioință a i se acorda deplinul indigenatu, „Noi pe acestu temeiu și în cunoștința ce „înșine avemu despre aceste, întărimu cu rescepție dritul deplinului indigenatu D-sale „Agăi Steje mi fi hărăzimu dreptatea ce a o folosi de toate driturile însușite pă„șăntenilor acestui principatu, precumu mi a se cunoaște de asemene pe urmașii sei.” Cu mulțemire am reprodusu actul acesta bucurăndune că îndelungatele serviții și merile ale Domnului Stere, au fostu deplinu recunoscute de Guvernu; îmbunătățirile întroduse de D.saca Promedicu în partea medicală, sunt în genere cunoscute.. Prin referatul Depart. de Finanțe suprinduse Consiliului Administrativu, abuzurile făcute de D. Șatr. Gheorghie Stoian privighitoriul ocolului Coșulii din destrictul Dorohoiu, prin luare de bani de pe la jidovi orăndari din acesu ocolu fără a le mijloci patente de învoire, Consiliul cu raportul suptu N. 3460, le au supusu Prea Înălțatului Domnu stănănitoriu, cu socotință, „că, de vreme ce abuzurile numitului privighitoriu, săntu de fire a trage asupră o grea învinovățire, apoi să se trădeze de ea în hotărărea giudecății criminale, întovărășitu de dovezile adu pate prin cercetare, spre a ce aplica „pedeapasa hotărătă de legi aa de asemine vazuri, și tot odată să se depărteze din serviție spre vegherea și altora, iar banii după lista priimită pe lăngă referatul „in come de 84 galbini să se înplinească „din averea sa spre despăgubirea Fiscu lui care socotință s'au încuviințatu de Înălțimea Sa. Această măsură ni se împărtășește vermuulege 41 „ha.. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - . . . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - MP RS EH CIEM. Austriea posedează 9 Universități, adică; la Viena, Graz, Inspruc, Praga, Pavia, Pa- -