Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-11-26 / nr. 252

prpiii ETS VUla AMUL. III. Iașii, Sămbătă 26 NoemBrie, 1559. Prețul pe anu este 111leine 6 luni 60 N pentru unu răndu de N inștiințeni este 30 parale foiletonul Zimbrului o școală îndesă în toată Duminica și se împarte Lunea Purnalulesc în toate zilele afară de Duminici și serbători mari. Abonamentul se face in Iași la Lebrăriea Nouăr in cinuturi la Comisioneri în Bucurrești la Librerul G Ioanidi. >EC EEECIA În contra încredințăriloru date de căteva din giurnalele Vienei, o corespondență a Berzenhalei că porvipea D. Prechești Osten la Konstantinopoli, care avea a urma pe la 20 ale curentei, s'au amînatu, și acestu diplomatu nu va merge la postulu seu decizu în lupa viitoare. Astă amănare se însușește curîndei sosiri a unui ambasadoru turcescu la Viena, cu carele au a urma întrevorbiri relative la organizațiea Principateloru, care vor fi obiectulu unoru deliberații mai de finitive la Constantinopoli. Comitele Co ronini asemineau amînatu pornirea sa, pentru cîteva zile, pănă cîndu ce voru redigia instrucțiile ce au a se da comendantului puteriloru militare Austriene în principate. Nimicu importantu din Crina. La Parisu se vorbește despre o evacuare în parte a peninsulei de cătră trupele aliate. Aliații vor strica de totu partea sudică a Sevastopolei și nu vor păstra doar trei ponturi bine fortificate, Camieșu, Eupatoriea și Balaclava, a căroru pază n’ap cere decătu 30 sau 40 mii de vutetu însă pănă acumu nu au primitu nici o confirmare. Dupre noutățile mai proaspete primite la Viena pe la Varna și Camieșu, bateriile aliațiloru de mortiere au deschisu foculu loru asupra forturiloru Nordicene . la începutulu acestei luni, lovire se trupe. Acestu da pe fiecare minută, însă foculu nu-și avea toată lucrarea din cauza depărtărei de 2300 metre Parisiene. Se aliații vor cerva a sfărma bateriile roșiene de pe termu prin mijlocul de baterii plutitoare, însă lucrările pentru înlăturarea vaselor scufundate nu erau încă seriozu apucate, de aceea în general coartira franceză se socoate că în cursulu acestei ierne nu se va întreprinde vreo mare încercare în contra forturiloru Nordice. În Sevastopoli se află numai căteva mici detașamente de trupe și artileriștii trebuitori pentru serviciul forturilor și a bateriiloru. Sud-Sevastopoli este deșartă de oameni. Frumoasele spitale ale Carabelnaiei suntu stricate și ar pute servi numai pentru spitale, însă Rușii domneau cu tunurile loru cele mari toate părțile politiei și deși pănă acumu nu au aruncatu nici o rachetă, se pare însă că le păs- Mareșalulu Pelisie dădu ordinu prin urmare, a se transporta tot materialulu mișcătoriu din poliție la Comieșu și în tabără și a'l întrebuința la facerea de baie mi barace, trează pentru timpuri mai potrivite. Fortul Neculai carele n'au suferitu în timpul asediului este mai de totu deșertu, asemine și toate zidirile mari și mici, care împreună cu docurile s'au sinatu de trupele de geniu și într'o zi vor sbura frumosu în aeru. Despre armiea din tabăra aliată aflămu următoarele: Pe podișul Sevastopo vorbea că