Ziua, aprilie 2005 (Anul 11, nr. 3286-3311)

2005-04-19 / nr. 3301

cel mai râvnit celibatar Actrițe, manechine, sportive - presupusele legături amoroase ale prințului Albert al Mea de Monaco au alimentat întotdeauna speculații privind o eventuală căsătorie, dar ele au fost constant infirmate, transmite. AFP, citată de Mediafax. „In fiecare săptămână primesc câte o candidatură, iar dosarul este destul de gros“, mărturisea ironic prințul revistei „Paris Match“ în 1998. Șapte ani mai târziu, nici una dintre relațiile sale nu s-a concretizat, iar suveranul, în vârstă de 47 de ani, nu pare să se grăbească să meargă la altar. „Nu există o vârstă anume pentru căsătorie“, filozofa ei în 2002, bravând astfel ultimatumul pe care i-l dăduse tatăl lui, dornic să-și asigure succesiunea. Indecizia prințului moștenitor l-a determinat pe Rainier să condiționeze accesul lui Albert la coroană prin asigurarea descendenței. Dorința lui Rainier nu s-a îndeplinit nici în 2001, când presa l-a logodit în grabă pe Albert cu manechinul Tasha de Vasconcellos Mora e Cunha. Palatul s-a grăbit să infirme zvonul. Naomi Campbell, Claudia Schiffer, Brooke Shields, Angie Everhart și multe alte femei ar fi fost în grafiile lui Albert la un moment dat, însă lista nu poate fi verificată pentru că prințul nu și-a dezvăluit niciodată viața sentimentală presă, deși a acordat numeroase interviuri. Cu un aer voit candid, prințul declara: „îmi imaginez că pentru anumite femei sunt un fel de fintă...“. Iar afirmându-și independența față de tatăl său, spunea: „îmi voi alege sofia după placul meu, nu din interese de stat“. O revizuire a Constituției principatului din 2002 îi dă prințului toată libertatea: dacă Albert ar muri fără a avea moștenitori, coroana ar fi preluată de sora lui mai mare, Caroline de Hanovra. „Nu este urgent să se căsătorească, deși probabil ar trebui să o facă într-un an sau doi“, este de părere jurnalistul Stephane Bem. Explicația pentru celibatul îndelungat al lui Albert este de căutat în domeniul psihanalizei, consideră acesta. „Sa aflat în umbra a trei femei de excepție: mama sa - prințesa Grace - și cele două surori, Caroline și Stephanie“. Modern, sportiv și elegant, „Alicie“, cum îi spunea mama lui, continuă să facă aluzii la o eventuală căsătorie, fără să se hotărască însă să facă pasul. „Soția mea nu va avea doar un rol ornamental“, a promis el unei reviste pentru femei, fără a face alte precizări. 0.V.) Prințul Albert de Monaco alături de Claudia Schiffer Fujitsu Siemens Computers recomandă Microsoft ® Windows ® XP Professional pentru calculatoare portabile sofisticate. We make sure FUJITSU COMPUTERS SIEMENS fcSilmB Eroii de pe Titanic O expoziție și o rolă de film foarte veche vorbesc despre poveștile individuale ale celor de pe faimoasa navă . Dovezile arată cum unii dintre pasageri s-au dovedit eroi sau lași în fața morții o expoziție a unui muzeu american și o rolă de film vechi, descoperit într-un garaj din Glasgow dezvăluie mult mai multe lucruri decât se știa până acum despre cei de pe Titanic, relatează Discovery Channel. Noile materiale vorbesc despre cum s-au comportat pasagerii vasului, care au fost eroi și care s-au comportat ca niște ticăloși în momentele de criză când Titanicul s-a izbit de un iceberg și s-a scufundat. Atât expoziția cât și filmul pun în prim plan poveștile personale ale celor de pe navă. Suprinzător, conform noilor dovezi, câțiva bărbați care erau considerați de cercetători ca fiind niște lași, s-au dovedit a fi victime care s-au comportat ca niște eroi înainte să se scufunde odată cu vasul. Rola de film care prezintă o filmare deosebită, de 12 minute, are o etichetă pe care scrie „Odeon Cinema: Greenock“ și prezintă Titanicul înainte ca acesta să se scufunde. De asemenea, mai pot fi văzute și imagini cu supraviețuitorii, uzi leoarcă și extenuați, care debarcau de pe nava de salvare Carpathia, din New York. Expoziția muzeului „Titanic: artefacte reale, povești adevărate“ este deschisă luna aceasta la Carnegie Science Center din Pittsburgh. Expoziția a fost organziată de RMS Titanic Inc., compania care este responsabilă pentru materialele excavate din adâncurile unde zace epava Titanicului. Supraviețuitorul ostracizat de public Un purtător de cuvânt al RMS Titanic, care a văzut rola de film a declarat că, atât cercetările cât și filmul, inclusiv declarațiile scrise ale martorilor oculari confirmă faptul că cel care era căpitanul Titanicului, Edward John Smith, a fost mai mult o victimă decât un ticălos, din cauza căruia au murit atât de mulți oameni. Acesta a declarat că Smith, care avea 62 de ani când s-a scufundat cu nava, a luat atunci o decizie care părea sensibilă la acea vreme: „era logic să încerci să întorci nava din calea obstacolului, deși acum multă lume crede că Titanicul nu ar fi fost atât de afectat dacă ar fi lovit aisbergul frontal“, a explicat purtătorul de cuvânt. Se pare că au existat o serie de accidente și greșeli care au contribuit la dezastru, cum ar fi probabilitatea conform căreia viteza navei era prea mare, sau diverse greșeli de calcul. în orice caz, compania RMS Titanic este de părere că atât Smith cât și majoritatea pasagerilor bărbați de la clasa I sau comportat eroic, „și-au sacrificat viața în virtutea legii mărilor, conform căreia femeile și copiii ar trebui să fie primii care părăsesc vasul“. A existat totuși un bărbat care nu a respectat aceste reguli: Joseph Bruce Ismay, care era manager al White Starline. Se pare, de asemenea, că el este unul dintre cei care au fost filmați în timp ce debarcau de pe vasul Carpathia și unul dintre bărbații care au sărit în bărcile de salvare. „Ismay a fost blamat de public la acea vreme și deși a înființat mai multe fonduri caritabile după dezastru, nu a reușit să umbrească faima nefericită care era legată de numele său și care viza comportamentul său în momentul tragediei, a mai povestit purtătorul de cuvânt al RMS Titanic. Femeia care a ales moartea în contrast, Thomas Andrews, proiectantul navei, s-a comportat eroic până la final, potrivit informatiilor Enciclopediei Titanica Andrews a avut un șoc când nava sa, teoretic „de nescufundat“ a început să dispară sub ape. Potrivit unor membri ai echipajului, el și-a petrecut ultimele ore grăbindui pe pasageri să-și pună vestele de salvare și să sară în bărcile de salvare. In final, el chiar a dat unei persoane vesta sa de salvare și sa întors într-una din încăperile de la clasa I, unde a admirat un tablou așteptându-și sfârșitul. O altă victimă și un posibil erou a fost, suprinzător, William McMaster Murdoch, care a devenit faimos după ce s-a aflat că a fluturat un pistol în fața pasagerilor de la clasa a III-a care așteptau să se îmbarce în vasele de salvare. După ce toate bărcile de salvare au plecat, el a luat toate scaunele pe care le-a găsit pe punte și le-a aruncat peste balustradă oamenilor care pur și simplu se aruncaseră peste bord. „Sa comportat pur și simplu eroic. Era foarte calm în ceea ce făcea“, a declarat un supraviețuitor numit simplu „Grade“ în cadrul anchetei Congresului Statelor Unite ale Americii din anul 1912. Purtătorul de cuvânt al RMS Titanic a relatat că au fost recuperate câteva scaune de pe punte și este de părere că acestea au fost vitale pentru oamenii care s-au agățat de ele înainte să apuce să fie trași în bărcile de salvare. Printre eroi au mai fost nominalizați și membrii echipajului: „ei au fost singurii care au coborât în interiorul navei, în timp ce toată lumea se chinuia să iasă“, au mai declarat cercetătorii. Au existat și femei eroine pe Titanic. Una dintre ele a fost Annie Clemmer Funk, o misionară care locuia în Janjgir, India Ea se îmbarcase pe Titanic, la clasa a-II-a, deși trebuia să ia alt vas (pe care îl pierduse) care să o ducă la mama sa bolnavă. Un martor ocular a relatat că Funk a sărit din barca de salvare pentru a-i ceda locul său unei mame care avea în brațe un copil. Funk s-a înecat la vârsta de 38 de ani. Mai există și povești care relatează despre bărbații care sau îmbrăcat în haine de femeie pentru a se putea ascunde în bărcile de salvare, iar cercetătorii sunt de părere că aceste istorii ar putea fi adevărate: „a fost o situație de panică îngrozitoare. Nu se știe cum au reacționat cei aflați într-o astfel de situație îngrozitoare“. Peste 1500 de oameni au murit în urma acestei tragedii. (BM.) Recomandări TV Megatrilogia „Nașul“ la Pro Cinema Postul Pro Cinema împlinește, astăzi, un an de emisie, ocazie cu care lea pregătit telespectatorilor două surprize: seria filmelor „Pistruiatul“ și „Trilogia Nașul“, ce vor fi difuzate în trei zile consecutive, de la ora 17.00, respectiv 22.00. Din seria „Pistruiatul“ fac parte filmele „Pistruiatul 1 - Evadatul“, „Pistruiatul 2 - Ascunzișuri“ și „Pistruiatul 3 - Insurecția“. într-un material relizat recen despre „Trilogia Nașul“, unul dintre cei mai de seamă critici de film ai BBC preciza că „această capodoperă a lui Francis Ford Coppola îți dezvăluie ceva nou de fiecare dată când o urmărești“. Prin „Trilogia Nașul“, Don Vito Corleone a devenit un reper important în cinematografie, reușind un adevărat succes al anilor ‘70: „întotdeauna m-am gândit la «Nașul» ca la povestea unui rege cu trei fii. Cel mai mare dintre ei s-a născut cu pasiune și agresivitate, mijlociul cu drăgălășenie și calitățile unui copil, iar mezinul cu îndemânare și viclenie. Iar cel mai important lucru e că atunci când lucrezi cu niște oameni 30 de ani, ei devin parte din familia ta“, a spus despre film regizorul Francis Ford Coppola. Trilogia aduce pe ecran povestea ascensiunii, decăderii și a noii ascensiuni a unei familii mafiote din New York. Saga familiei Corleone este spusă în ordine cronologică și apar numeroase scene care nu au fost incluse în filmele originale. Titlul original: „The Godfather Trilogy: 1901-1980“, regia: Francis Ford Coppola, după best-sellerul lui Mario Puzo, care este și cosemnatarul scenariului, în rolurile principale: Marlon Brando, Al Pacino, Robert de Niro, James Caan, Andy Garcia, Richard S. Castellano, Robert Duvall, Sterling Hayden. (C.C.) Marlon Brando, primul Naș Aerobic cu Cosmina Păsărin Editura „Cartea de Buzunari“ aniversează doi ani de la înființare și a lansat cartea „Aerobic cu Cosmina Păsărin“, scrisă de Veronica Selin. Volumul, „un adevărat antrenor personal“, promite cititoarelor rețeta unui corp de invidiat, rețetă din care componenta esențială este voința De asemenea, cartea se adresează celor care nu au timp să meargă la sală și doresc să facă exerciții acasă. Seriile de exerciții sunt concepute de profesoara Veronica Selin și ilustrate de Cosmina Păsărin. Lansarea volumului a avut loc seri, la Restaurantul Silviu’s. (DM.) Aerobic cu Cosmina Păsărin contrapunct Mortala economie subterană O bună amică, doamna E., doctor în științe economice, mi-a acut deunăzi o demonstrație pe care, zăpăcit cum am fost de atâția termeni de specialitate, n-aș putea să o rezum, dar a cărei idee esențială - și șocant pentru mine - a fost următoarea: nimeni, dar absolut nimeni (cu excepția câtorva idealiști, deci a unor naivi structurali care de cele mai multe ori vorbesc singuri), nici de la Putere, nici din Opoasie (indiferent cum alternează ele) n-are interes să scoată la lumină, să facă transparentă și deci să distrugă economia subterană. De ce? Pentru că de-acolo vin toți banii pentru campaniile electorale, pentru „sponsorizările“ de partid și de stat, pentru tot ceea ce dă o substanțială dimensiune financiară unor grupuri sau zone de interese. Mai mult, mi-a sugerat plasticamica, datorită specificului subteranei, economia de acest tip are pentru toți cam aceeași coloratură, în sensul că fiind acolo destul de întuneric, nu mai distingi în fertila penumbră pesedist de liberal, evreu de arab, român de rrom șamd, condiție a unui relativ anonimat absolut necesară pentru succesul în afaceri. Toată lumea lucrează acolo, în mod obiectiv, ca James Bond, „sub acoperire“. Și culmea e, a adăugit doamna E., că în subterană nici nu e atâta corupție ca la suprafață, în sensul că dacă la lumina zilei statul mai poate fi fentat, eludat, uneori chiar cu instrumente legale, în lumea de jos, dacă înșeli masiv, ești un om mort Ei, dacă toți ne-am putea depăși spaima de întuneric, ce frumos ar arăta România „by night“! loan GROSAM Avertizare de inundații și vreme rea Hidrologii avertizează asupra pericolului producerii de inundații, în perioada 18 aprilie, ora 18.00, și până pe 21 aprilie, ora 24.00, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Mediului și Gospodăririi Apelor. în acest interval, se prognozează creșteri de debite și niveluri, ca urmare a precipitațiilor, propagării și cedării apei din stratul de zăpaă din zona de munte. Sunt vizate râurile Crișul Negru, Crișul Alb, Bega, Timiș, Bârzava, Moravița, Caraș, Nera, Cerna, Vedea, Argeș, Ialomița și Buzău, cele mai importante creșteri de debite urmând să se înregistreze pe râurile Vișeu, Iza, Tur, Mureș, Jiu, Desnățui și Olt Fenomenele hidrologice periculoase se pot produce și pe versanți și pe râurile mici din zonele de deal și de munte necontrolate hidrometric. Au fost avertizate prefecturile județelor Bistrița Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Mehedinți, Gorj, Dolj, Vâlcea și Olt. Administrația Națională de Meteorologie atenționează că, până la miezul nopții, se vor înregra ploi însemnate, intensificări ale vântului, răcire accentuată, brumă și îngheț la sol în cea mai mare parte a țării. L1îîV și înnorări temporare 14 2 10 Oradea Satu Mare Suceava Miercurea* Ciuc Brașov București în țară Vremea se va menține instabilă Cerul va avea înnorări temporare și, local, vor fi averse de ploaie, însoțite de descărcări electrice, în toate regiunile. La munte, la altitudini de peste 1800 m, precipitațiile vor fi sub formă de lapoviță și ninsoare. Cantitățile de apă vor mai depăși 15-20 1/mp în sud-vestul și centrul țării. Vântul va sufla moderat, cu unele intensificări în regiunile sudice și în zona montană înaltă Temperaturile maxime se vor încadra între 14 și 22 de grade, iar cele minime între 2 și 10 grade. La București Cerul va fi temperar noros, iar ziua vor fi averse de ploaie și descărcări electrice. Vântul va sufla moderat Temperatura maximă va fi în jurul valorii de 19 grade, iar cea minimă de 7-8 grade. Tehnologie axată pe flexibilitate, pentru a face față tuturor cerințelor în afaceri. Aceasta este responsabilitatea noastră. E un lucru sigur. Noul AMILO Pro V8010 cu Intel Centrino* Mobile Technology este definiția revoluționară a performanței mobile, care îți oferă simultan libertate, flexibilitate și productivitate sporită. Acum poți fi mai liber dar, in același timp, mai eficient, păstrând contactul permanent cu mersul afacerilor tale, datorită capabilităților wireless, flexibilității în configurare, opțiunilor de securitate și aplicațiilor noului tău notebook. AMILO Pro V8010 - flexibilitate totală pentru un spirit liber. Pentru detalii vizitați www.fujitsu-siemens.com sau sunați la (021) 403 4305 Distribuit prin: AMILO ProVBOIO i Intel* Centrino* MobBe Technology i Microsoft* Vyindows* XP Professional i până la 2 GB DDR2-533 SDRAM 40 GB hard disk drive 15.1-inch TFT-XGA DVO/CD-R/RW combo drive 3 in 1 Card Reader • Flamingo Computers - Los București - Ploiești nr. 44-48, Otopeni, tol: 021-23.20.00; fax: 021-236-20.04 • Lasting System - str. Dimitrie Pompei nr. 2. București, tel: 021-242.50.26; str. Miron Costin nr. 2, Timișoara, tol 0256-201.278 • Scop Computers - Bd Barbu Văcarescu nr. 162, București, tel: 021-231.65.78. 021-301.57.01 • Tornado Sistems - str. Jiului 2A, București, tel: 021-206.77.77. 08008-89478 • Trend - Splaiul Independenței nr. 319, București, tei: 021 -212.72.93, fax: 021-212.73.38 Intel, the Intel togo. Intel CCntrino, Intel Inside, the Intel Centrino logo, and tiie Intel InsxJe logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its sutstfenes in the United States and other countries AR designations used in this document may be trademark* the use of which by third parties for their own purposes could violate the rights of the trademark owner-v Changes in design and technology at reserved. MOBILE TECHNOLOGY