Zori Noi, octombrie 1970 (Anul 23, nr. 7086-7112)

1970-10-20 / nr. 7102

R ZORI NOI si PAGINA 2 » mmm * mmm * mmm /mmw INFRACȚIUNILE DE SERVICIU SAU IN LEGĂTURĂ CU SERVICIUL Venind în întîmpinarea intereselor legale alle cetățenilor care se adresează diverselor servicii publice și funcționarilor acestora, pentru efectuarea unor lucrări care intră în atribuțiile lor. Codul penal sancționează, intr-o suită de texte, pe acei care încalcă, îmtr-un fel sau altul, bine determinate norme de funcționare a acestor servicii. Reflectînd principiile etice ale societății noastre bazată pe umanism și echitate, asemenea prevederi ale legii sînt destinate a ocroti interesele morale și materiale ale cetățenilor, a le asigura soluționarea promptă și necondiționată a cererilor lor legitime. Din capitolul mai mare al infracțiunilor de serviciu sau în legătură cu serviciul, vom releva, cu precădere, unele prevederi care se referă la cazuri prezentînd un pericol social deosebit și pedepsite, în consecință, mai grav de legiuitori. Este vorba de infracțiunile de luare și dare de mită, de primirea de foloase necuvenite (bacșiș, peșcheș sau șpagă), precum și de traficul de influență. Se mai întîmplă, pe alocuri rezidii ale unei mentalități retrograde, meschine, perimate - ca unii funcționari (și precizăm că prin această noțiune se înțelege orice salariat care exercită, permanent sau temporar, cu orice titlu, o însărcinare în cadrul unei instituții sau întreprinderi de stat) să condiționeze prestarea unor servicii la care sînt obligați prin lege, de primirea unor foloase materiale din partea celor îndreptățiți a beneficia de a se LEGE legalitate! RĂSPUNDERE! menea servicii. Prohibind astfel de practici degradante pentru cei care primesc cît și pentru cei care dau, legea conține dispoziții fără echivoc : „Fapta funcționarului, prevede art 254 din Cadrul penal care, direct sau indirect (n.a.e vorba de intermedierea prin terțe persoane) pretinde ori primește bani sau alte foloase care nu i se cuvin..., în scopul de a îndeplini, a nu îndeplini, ori a întirzia îndeplinirea unui act privitor la îndatoririle sale de serviciu, sau in scopul de a face un act contrar acestor îndatoriri, se pedepsește cu închisoare de la 3-10 ani“... (De exemplu se pretinde de la o sumă de bani pentru a-l angaja în instituția în care funcționează ca șef al serviciului personal . V., ocupînd un post în învățămînt, primește de la părinții unui minor, prin intermediul unui pedagog, o sumă de bani pentru a-l promova la un examen etc.). Mai mult, în termenii legii se fac pasibili de delictul de luare de mită și cei care „acceptă promisiunea unor astfel de foloase sau nu o resping"... in conformitate cu aceste texte, este pedepsit și mituitorul (cel care promite, oferă sau dă banii sau alte foloase), fiind întrunite, în acest caz, elementele constitutive ale infracțiunii de dare de mită (arrt. 255, Codul penal). Nu constituie infracțiune, respectiv nu se pedepsește o asemenea faptă, atunci cînd mituitorul a fost constrîns la ofertă, sau dacă denunță fapta înainte ca organele de stat să fie sesizate de comiterea acesteia. In asemenea cazuri, banii sau celelalte valori care au format obiectul tranzacției Micite se restituie proprietarului ; în celelalte cazuri ele sunt supuse confiscării sau plății prin echivalent bănesc, atunci cînd nu se găsesc. Asemănător în unele privințe cu delictele de dare și luare de mită este și primirea de foloase necuvenite, infracțiune prezentînd un pericol social mai redus, în raport cu cele anterior analizate, și sancționată de legiuitor cu o pedeapsă de la o lună la un an sau cu amendă. Generată de aceleași tendințe de realizare a unor venituri ilicite, de căpătuială, se înscrie, în același context, și traficul de influență, o infracțiune deosebit de gravă pentru autoritatea serviciilor publice. Comisă de un ins care are influență (sau lasă să se creadă că ar avea-o) asupra unui funcționar, pentru a-l determina să facă ori să nu facă un act ce intră în atribuțiile sale de serviciu, delictul este sancționat cu o pedeapsă pînă la 5 ani închisoare. Depistarea de către opinia publică a unor asemenea practici de natură a promova false valori, a leza interesele legale ale cetățenilor și a le crea greutăți în obținerea unor drepturi ce li se cuvin, a sfida însuși simțul lor de dreptate socială, constituie o importantă obligație cetățenească. Semnalarea unor astfel de situații ilegale organelor de stat contribuie, în mare măsură, la asanarea unui climat lacunar, care mai stăruie, din păcate, pe alocuri. Este aceasta și o obligație juridică, ținînd seama că articolul 263 al Codului penal sancționează, cu o pedeapsă de la 3 luni la 3 ani (de la 6 luni la 5 ani pentru persoanele cu funcție de conducere sau cu atribuții de control) omisiunea sesizării comiterii unor legătură cu serviciul infracțiuniin organelor judiciare. MIHAI BINDEA Contrapunct CU NARAVUL RECHINILOR Miliția de pază a depistat, pe malul Jiului Suceava, iur cuplu al terorii peștilor. Inamicul cu brațe rapace ca de format din caracatiță era Emil Adrian Argint, Radu Ichim, Criș. Nu mai pridndeau să arunce cele două plase (voloace). De ar fi putut, ar fi cărat toată fauna, acvatică la domiciliu, să se simtă ei satisfăcuți. Li s-a confiscat prada și au fost amendați la postul de miliție din Pătrăuți. Atenție, deci, pescari amatori , năravul rechinilor nu tulbură numai fauna marină ! DAR PROFITORUL ? . . . Recent, șoferul Gh. Panciuc (I.M.T.F. Rădăuți) a fost văzut cum descarcă lemne la depozitul I.F.-ului Rădăuți și cum se „servește pe tavă“ numitului Ioan Puha (sur. Toloacei nr. 40). Darnicul salariat va fi trimis în judecată pentru abuz în serviciu în dauna avutului obștesc. Rămine întrebarea : ce se face cu profitorul ? Că doar n-o fi atît de naiv să-și închipuie că bate în lemnul din avutul obștesc și sună a ... pomană ! MOTO . Conducătorul auto Neculai Danciu (I.M.T.F. Vatra Domei) a oprit autoremorca 21 - Sv. 1641 în comuna Iacobeni și a lăsat-o pe seama ajutorului său, Alexandru Fansulă. Acesta a pornit în cursă, luînd-o în cabină pe pasagera Camelia Novac. Neîndemînatec la volan, a intrat greșit într-o curbă și a răsturnat mașina. Pasagera a fost rănită grav. • Aurelian Rocna, din Păltinoasa, a băut peste limită. După ce a ieșit din bufet, s-a așezat pe o balustradă pe marginea șoselei, în momentul cînd s-a ridicat, și-a pierdut echilibrul și a căzut... sub roțile autoremorcei 21 SV.-291, condusă de Nicolai Nuțu (Autobaza Suceava). Victima a fost accidentată mortal. • Autotractorul 21 Sv. - 1685 (Autobaza Rădăuți), condus de Constantin Crețu, circula cu viteză mare, pe raza comunei Vadu Moldovei. Șoseaua fiind umedă, autovehiculul a derapat și a intrat într-o cireadă de vaci. S-a comis o adevărată. . . măcelărie : trei animale au fost ucise, iar alte 9 grav rănite. Neatenția celui de la volan a fost mai periculoasă decât o epizootie ! Rubrică realizată de VICTOR MICU Un act colectiv de afirmare (Urmare din pagina I) Aceasta nu e o noutate, desigur. Ne-am obișnuit să-i vedem pe tinerii noștri, încordați, cu voință și hotărâre, in toate sectoarele unde sunt chemați să-și aducă contribuția. Caratele hărniciei copiilor și tinerilor îmbrăcați în uniforme albastre sunt exprimate în sute și mii de tone culese de pe brazde și expediate spre silozurile din județ. Cifrele consemnate la bazele de recepție exprimă nu doar simple valori economice. Ele au semnificații mult mai înalte. Dincolo de notele pe care profesorii de specialitate le vor pune fiecărui elev la „practică“, desprindem sensuri care vizează formația etică a generației în formare, adeziunea ei fără rezerve la actul măreț de edificare a patriei, de sporire a valorilor sale materiale. Atmosfera de încleștare, de luptă cu orele, am desprins-o, duminică, nu doar din entuziasmul elevilor de la liceul sucevean. Ziua aceasta și-a etalat valoarea prin numărul camioanelor și remorcilor încoronate la bazele de recepție, în febrilitatea cu care se descărcau, pe rampă, zecile de tone de cartofi. La baza de la Ițcani și-au disputat „locul I“ camioanele sosite de la cooperativele agricole din Bosanci și Burdujeni, care au venit aici in prima oră luminoasă a zilei. Pînă la ora 11, pe rampa gării Suceava - Nord erau depozitate circa 100 tone cartofi expediați de către unitățile din jurul orașului. Categoric, poezia toamnei înseamnă și concentrare de forțe morale și fizice, menită să nu lase să se irosească nimic din ceea ce pămîntul nostru a rodit în acest an deosebit de încercat. Strânsul recoltei este, acum, mai mult decit o obișnuită campanie : e un act colectiv de afirmare, pe care-și pune semnătura fiecare om al muncii din agricultură. Membrii cercurilor tehnico - aplicative pionierești au obținut, recent, cîteva frumoase rezultate competiționale. Radiotelegrafiștii au luat, la competiția „Vînătoare de vulpi“, locul V7 pe țară (băieți),artiștii locul VII, la echipe, și un loc V individual : Larion Gheorghe, din Cîmpulung ; aeromodeliștii au obținut un loc II la proba rachetădurată (Franciuc Liviu, Suceava), un loc V la rachetă - înălțime fin, Suceava),Negură Sao mențiune specială la rachete captive (Chirică Aurelian, Cîmpulung) și un loc 19 (din SG concurenți) la rachetoplane (Dorotei Liviu, Suceava). Sunt rezultate valoroase, care tind să afirme, alături de cele ale cinceluibiștilor, noi domenii de activitate extrașcolară. C. BLANARU In agricultură, duminică, s-a muncit rodnic (Urmare din pagina I) duminică, cooperatorii din Mitoc — 25 hectae, Rădășeni 40 hectare, Grămești — 40 hectare, Belichișești - 25 hectare, Satu Mare, Vășcăuți, Bosanci și altele. La recoltat cartofi, suprafețe mari însemnate s-au realizat la Pîntești de Jos, Todirești, Domnești și Vicovu de Jos. La Volovăț, cooperatorii au primit un sprijin deosebit la recoltarea cartofului din partea salariaților cooperației meșteșugărești, ai IPROFIL și I.G.O. din Rădăuți. La ferma vegetală Ițcani Stațiunii experimentale agricole a Suceava, condusă de ing. Mihai Simioniuc, duminică s-a lucrat intens la sortarea cartofilor. Prin ieri, această fermă profilată producerea de sămînță de carantofielită și superelită a livrat peste 1.900 tone din soiurile Desirée, Bintje, Merkur și Ostora. Tot duminică, s-au transportat de la această fermă, cu 6 autocamioaline, 60 tone de orzoaică în baza Verești și se sortau ultimele cantități de cearpă din cele 80 tone recoltate. . Neplăcut surprinși am fost, însă, de activitatea ce s-a desfășurat duminică la C.A.P. Măriței. Aici, conducerea cooperativei — președinte, D. Cureliuc, ing. șef, Ioam Temciuc, — deși unitatea este mult rămasă în urmă la executarea lucrărilor agricole (mai sunt de însămințat peste 160 hectae și de transportat la bazele de preluare peste 800 tone cartofi), nu a organizat temeinic munca. Drept rezultat, la ora 9,30, șase tractoare se aflau (așa cum se vede din fotografia de jos), aliniate la sediul secției de mecanizare, inclusiv remorca cu nr. 41 Sv. 1707. Atelajele stăteau în fața grajdurilor, iar la lucru în cîmp erau doar cîțiva cooperatori. Președintele C.A.P. ne vorbea despre . . . acțiunile ce se desfășurau în unitate, ca și cum toate forțele ar fi fost în cîmp! De altfel, și dumnealui se ocupa, la acea oră, în sediu, cu niște treburi administrative. . . Spre deosebire de ... „activitatea de la Măriței, gospodarii din Dărmănești, printre care am reținut pe D. Șveduineac, Mario Șveduneac, Ioan Huimiuc, Silvia Briniuc, Titus Perric, D. Huțuleac și alții, încă de la prima oră a dimineții, erau pe cîmp, la transportul cartofilor. In general, duminică s-au obținut rezultate bune. Se cere, în continuare, o concentrare maximă a forțelor, astfel ca în această săptămînă să se înregistreze efectuarea într-o proporție cît mai mare a lucrărilor agricole. RhGBi, divizia B Minerul Broșteni, la a patra victorie consecutivă: 22-3 cu Constructorul Bîrlad Echipa din Broșteni continuă seria succeselor. Duminică, în etapa a patra, pe stadionul din Gura Humorului, rugbiștii antrenați de Constantin Macovei au obținut a patra victorie, întrecînd cu 22-3 echipa bîrlădeană Constructorul. Victoria este deosebit de prețioasă și o instalează, deocamdată, în fruntea clasamentului. Și cînd spunem deocamdată, avem în vedere că în următoarele trei etape Minerul va juca în deplasare la Medgidia, Tecuci și Iași. Partidele se anunță dificile, Medgidia și Tecuci echipele din fiind, și în campionatele trecute, printre fruntașele seriei. Dar nu calitatea rugbiului practicat de viitorii adversari ai Minerului îngrijorează ! Ci aceea arătată, în etapa de duminică, de Minerul Broșteni în partida cu Constructorul Bîrlad. Joc destul de slab, insuficientă priză la balon, multe acțiuni ofensive ratate înainte de a fi pornit serios. In afară de acestea, deși mai masivi, la grămezile ordonate de arbitru, rugbiștii echipei gazdă au pierdut aproape toate mingile. Cît despre acțiunile purtate de linia de treisferturi, doar în repriza secundă au fost cîteva. De altfel, atît antrenorul, cît și reprezentanți ai secției de rugbi de la Minerul își exprimau nemulțumirea față de evoluția de pe teren a XV-lui din Broșteni. Scorul este deschis în minutul 14 de Briceag, care a transformat o lovitură de la aproximativ 25 de metri. In min. 26, Dobrinoiu reușește un eseu, transformat de Briceag, iar în min. 33 Briceag stabilește scorul reprizei (11-0), în urma unui dropgol. Imediat după reluare, Boldescu, care intrase în locul lui Crîșmaru, are o acțiune individuală și culcă balonul în terenul de țintă al echipei din Bîrlad. Transformarea nu reușește. Deci, 14-0. Pe la mijlocul reprizei secunde are loc o acțiune frumoasă, poate cea mai spectaculoasă din întregul meci. Pițigoi interceptează balonul, face o cursă de 40 de metri și curcă la centru. De astă dată, Briceag transformă sigur: 19 0. La acest scor, rugbiștii din Broșteni își permit o anumită relaxare. La o acțiune în jumătatea lor de teren, arbitrul acordă liberă, la bîrlădenilor o lovitură aproximativ 25 m. Profil nl execută bine și reduce din handicap : 19—3. Către sfîrșitul partidei, o acțiune a liniei de treisferturi se soldează cu un eseu al aceluiași Pițigoi. Scor final : 22-3. Victoria este clară, putea fi și mai categorică. Au plăcut cîțiva jucători - Pițigoi, V. Marin, Lungu, Ștefăniu, Briceag, dar, în ansamblu, echipa nu a mers cum trebuia. Acum, ea are 12 puncte și un punctaj apreciabil : 77—9. La Minerul au jucat : Mastacan, Mateescu, Voicu, V. Marin, Pujină (min. 40, Arhire), Cristea, Vlădescu, Dobrinoiu, Ștefăniu, Briceag, Căldăraru, Postolache, Pițigoi, Crîșmaru (min. 33, Boldescu), Lungu. Partida a fost condusă corect de arbitrul bucureștean Emanoil Bojenescu. D. MIREA Pe stadionul „Arini" din Suceava, urma să se dispute o altă partidă de rugbi, din cadrul diviziei B : Constructorul Suceava — Ancora Galați. Rugbiștii din Galați nu s-au prezentat pe teren, astfel că sucevenii au cîștigat cu 3—0. Cincisprezecele din Broșteni, înainte de începerea partidei cu Constructorul Bîrlad FOTBAL. DIVIZIA C Minerul Gura Humorului — Foresta Fălticeni 2-0 (1-0) Se crease o adevărată tradiție ca fălticenenii să plece, de la Gura Humorului, cu cel puțin tui punct, dacă nu cu ambele. De astă dată, tradiția a fost întreruptă. Minerul și-a adjudecat ambele puncte și, datorită golaverajului, a trecut pe primul loc în clasament. Meciul a început alert și, în min. 3, 3, și 5, Florea, Mircea, Nae și Ion Suub ratează mari ocazii. Nici oaspeții nu sunt mai puțin periculoși. Dar cei ce înscriu sunt gazdele. La un corner (min. 16), rosub se înalță și înscrie cu capul. După acest gol, Minerul face jocul, domină, obligînd pe apărătorii Forestei să acorde, pînă la sfîrșitul reprizei, nu mai puțin de 7 cornere. In minutul 28, portarul fălticenean a respins mingea de dincolo de linia porții, insă jocul să continue. arbitrul a lăsat același curs are meciul și în repriza secundă. Ocazii peste ocazii, ratate de gazde prin Coțopolis (min. 50), Florea (min. 61). Apoi, majorarea scorului, care a survenit în min. 66. Autor, Coțopolis, în urma unui șut de la aproximativ 14 metri. Fălticenenii au o mare ocazie de a reduce din handicap, însă Constantin, singur cu portarul Minerului, nu poate introduce mingea în plasă. Meciul a plăcut numeroșilor spectatori. S-a jucat corect, în limitele regulamentului. O notă discordantă a făcut Filip (Foresta), care a comis multe iregularitați, sancționate de arbitru. Partida a fost condusă corect de Ion Angheliu (Piatra Neamț). (De la CONSTANTIN FILIPOVICi) Minohradul — I.T.A. Pașcani 3-1 (2-1) Timpul a fost frumos pentru fotbal. Terenul bun. Totuși, pe stadion au venit puțini spectatori. Se face simțită, se pare, evoluția slabă ce au avut-o în ultimul timp fotbaliștii de la Minohradul. Meciul a început cu faze rapide. Oaspeții sunt mai insistenți în primul sfert de oră și deschid scorul. Un atac bine susținut surprinde apărarea dornenilor și Voroneanu înscrie: 1—0 pentru I.T.A. Golul a venit ca un duș rece. Dornenii încep să atace mai decis și egalează după patru minute. Călăușurează puternic de la 20 m., portarul respinge mingea, iar Suciu, atent, reia în plasă : 1—1. Jocul devine tot mai alert, gazdele fiind acelea care domină. Iar în min. 29, preiau conducerea printr-un gol înscris de Selymesi. Pînă la sfîrșitul reprizei au mai fost și alte faze, însă înaintașii de la Minobradul le-au ratat rînd pe rînd. Repriza a doua începe printr - o fază surprinzătoare. Minoriradul contraatacă prin L. Pali și Suciu. Văzindu-se presat, fundașul central pășcăneanu, Petrescu, vrea să degajeze, dar trimite, fulgerător in propria poartă , 3—1. După acest gol, joc slab, foarte slab. Ambele echipe sunt, parcă, mulțumite de rezultat. Se joacă confuz, individual, ceea ce, desigur, nu a mulțumit publicul și nici goluri nu s-au mai înscris. Meciul a fost condus de Teodor Cimpeanu, din Beclean. (De la PAVEL ȘPAC). Rarăul Cîmpulung — Cimentul Bicaz 0-0 Stadionul din orașul de la poalele Rarăului a cunoscut, duminică, un deosebit aflux de spectatori. Se spera într-o victorie a gazdelor. Dar n-a fost așa. Echipa Rarăul, pe teren propriu, nu obținut decît un rezultat de egaliatate, în fața unui adversar modest. Totuși, în prima repriză, Enachiuc, portarul Cimentului, a fost hărțuit. Cu mai multă decizie în fazele de finalizare, gazdele puteau înscrie un gol în această parte a jocului. Repriza a doua nu a adus nimic nou în tactica fotbaliștilor de la Rarăul. Iar oaspeții, intuind că au un adversar fără poftă de joc, contraatacă simplu, cu mingi în adîncime, cu pase în viteză. Doar forma bună a portarului cîmpulungean, Surpat, a făcut ca Rarăul să nu fie învins pe teren propriu. Către mijlocul reprizei secunde, gazdele au o scurtă perioadă de revenire și atacă. La o asemenea acțiune ofensivă, Pintescu e trîntit în careu. Arbitrul dictează 11 metri. Lovitura este executată slab de I. Soroceanu, iar Enachiuc reține. Faza s-a petrecut în min. 70. Următoarele 20 de minute s-au caracterizat printr-un joc anost de ambele părți, cu multe pase imprecise. La nici una dintre echipe nu s-a putut observa dorința de a obține ambele puncte. Așa că, și le-au împărțit frățește. Astfel, Barăul a pierdut un punct pe teren propriu, spectatorii au plecat vădit nesatisfăcuți de jocul prestat de echipa gazdă, iar evoluția din etapa următoare, tot acasă, cu Minerul Gura Humorului, se anunță deosebit de dificilă. A condus corect Constantin Canară (Iași). (De la AURELIAN ROTARU), Rezultate înregistrate în campionatul județean de fotbal Locomotiva Dornești - Avîntul Rădăuți 1-0 ; Siretul Dolhasca - Bistrița Broșteni 2-1 ; Autorapid Suceava - Unirea Cîmpulung 7-0; Filatura Fălticeni - Metalul Suceava 2-0 ; Ocrotirea Siret - Viitorul Liteni 6-1 ; Avîntul Frasin - Chimia Bradul Vama 1-1 , Străduința Suceava - Silvicultorul Moldovița 2-0. » V HANDBAL, DIVIZIA B in penultima etapă a diviziei B de handbal fete, Voința Rădăuți a jucat la Constanța cu Comerțul. După un meci echilibrat, rădăuțencele au fost învinse la un scor strîns, 11—9. Astfel, înaintea ultimei etape, cînd va juca acasă cu Constructorul București, Voința are doar trei puncte. Campionatul școlilor generale din municipiul Suceava Duminică, 18 octombrie, pe terenul sportiv al Școlii generale nr. 2 din Suceava, a avut loc campionatul școlilor generale la handbal fete. La această competiție au participat 4 echipe, și anume: școlile generale nr. 2, 3 și 5 din oraș și Școala generală din Mitocu Dragomirnei. In urma desfășurării partidelor, rezultatele sunt următoarele : Școala generală nr. 3 — Școala generală nr. 5 Suceava, 7—10 ; Școala generală nr. 2 — Școala generală nr. 3 Suceava, 8—1 ; Școala generală nr. 5 — Școala generală Mitocu Dragomirnei, 2—4 . Școala generală nr. 2 — Școala generală Mitocii Dragomirnei, 4—4 ; Școala generală nr. 2 — Școala generală nr. 5 Suceava, 3—6 ; Școala generală nr. 3 — Școala generală Mitocu Dragomirnei, 1—0. Clasamentul 1. Școala generală nr. 5 Suceava 32 0118—14 4 ; 2. Școala generală nr. 2 Suceava 3 111 15—11 3 ; 3. Școala generală Mitocu Dragomirnei 3 11 18—7 3; 4. Școala generală nr. 3 Suceava 3 10 29—18 2. Competiția a prilejuit constatarea că echipele au un nivel mediocru de pregătire. Nici participarea nu a fost cea așteptată. Surprinde neplăcut neprezentarea echipelor de handbal de la Liceul nr. 3 și Școala generală nr. 1 Suceava, ultima cu un mare număr de elevi. De asemenea, consemnăm că echipa Școlii generale nr. 3 Suceava s-a prezentat la competiție fără profesorul antrenor. TAPETROAIE Consiliul municipal Suceava al organizației pionierilor REZULTATE ÎNREGISTRATE Rarăul Cîmpulung — Cimentul Bicaz 0-0 ; Minobradul Vatra Dornei - I.T.A. Pașcani 3-1 ; Minerul Gura Humorului — Foresta Fălticeni 2—0; Letea Bacău — Cetatea Sucevei 0—0 ; Textila Buhuși — Petrolul Moinești 0—2 ; Textila Botoșani — Fulgerul Dorohoi 3—0 ; Minerul Comănești — Victoria Roman 0—0; Penicilina Iași — Nicolina Iași 1—2. CLASAMENTUL 1. Minerul Gura Humorului 8 3 4 1 12- 5 10 2. Minerul Comănești 8 4 2 2 12- 6 10 3. Victoria Roman 8 4 2 2 11— 9 10 4. Cimentul Bicaz 8 4 2 2 14—11 10 5. Petrolul Moinești 8 5 0 3 12—10 10 6. NicoWna lași 8 4 13 18-10 9 7. Foresta Fălticeni 8 4 13 17-12 9 8. I.T.A. Pașcani 8 4 13 15-17 9 9. Cetatea Sucevei 8 3 2 3 11—10 8 10. Textila Botoșani 8 2 3 3 10— 8 7 11. Rarăul Cîmpulung 8 3 14 10—13 7 12. Letea Bacău 8 3 14 10-15 7 13. Minobradul Vatra Dornei 8 3 0 5 12—16 6 14. Penicilina Iași 8 2 2 4 6-11 6 15. Fulgerul Doroho 8 3 0 5 10-17 6 16. Textila Buhuși 8 2 0 6 4-14 4 In divizia școlari BASCHET (băieți) : Sportivii de la Școala sportivă Suceava au părăsit terenul învinși de C.S.M. Iași cu 55—37. La pauza dintre reprize, rezultatul era favorabil sucevenilor, cu 28-22. VOLEI (fete) : Liceul nr. 1 Suceava - Penicilina Iași, 1-3. Aspect de la întîlnirea de baschet Școala sportivă Suceava CS M. Iași " Foto : I. MINDRESCU VOLEI, DIVIZIA B In etapa a doua, Constructorul Suceava a jucat la Iași cu Politehnica. Meciul a fost cîștigat de ieșeni, cu 3-1. In etapa următoare (25 octombrie), Constructorul Suceava va juca acasă, cu Electro București.