Agenda Zilei, ianuarie 2002 (Anul 7, nr. 1-25)

2002-01-07 / nr. 4

ie zilei la închiderea ediției Scumpire Taxa pentru eliberarea cărții de identitate s-a majorat, începând cu prima zi a acestui an, de la 44 500 de lei la 50 000 de lei, informează Ministerul de Interne (MI). Conform MI, tariful a fost ajustat în baza avizului acordat de Oficiul Concurenței. Taxa pentru eliberarea cărții de identitate s-a dublat, astfel, față de anul 2000, când tariful era de aproximativ 25 000 de lei. De la începutul acestui an, valul de scumpiri a atins, în principal, utilitățile publice. Astfel, prețurile carburanților auto, energiei termice, energiei electrice și gazelor naturale au crescut, începând de la 1 ianuarie 2002, în medie cu aproximativ 5%. Autoritățile elene pun condiții suplimentare pentru intrarea în Grecia Ministerul Afacerilor Externe atrage atenția cetățenilor români care vor să călătorească în această țară că li se poate solicita să prezinte un document care să ateste că pe perioada șederii în această țară au cazarea asigurată, se arată într-un comunicat al MAE. Această solicitare se adaugă celor deja cunoscute, asigurarea medicală și suma minimă de bani. Surse din cadrul Ministerului român al Afacerilor Externe au declarat că autoritățile elene de la punctul de trecere a frontierei Promachonas nu au permis intrarea în Grecia unui număr de 50 de cetățeni români. Refuzurile sunt motivate în majoritatea cazurilor de lipsa unor documente care să ateste că persoanele care intră în Grecia au cazarea asigurată, dar există și situații în care nu se permite intrarea în această țară din cauză că invitația a fost făcută de persoane care nu au dreptul să facă un asemenea gest. Potrivit legislației elene, numai un rezident în Grecia are dreptul să facă invitație. Există și cazuri în care s-a refuzat intrarea în Grecia unor persoane care avuseseră viză de intrare în această țară, dar fie depășiseră durata maximă de ședere permisă, fie desfășuraseră activități lucrative. Până acum, responsabili ai administrației de la Atena nu au notificat oficial România referitor la necesitatea unor documente suplimentare pentru intrarea în țară. VIOREL BOTA Bandă prinsă Polițiștii bucureșteni i-au reținut, în noaptea de sâmbătă spre duminică, pe majoritatea membrilor unei bande specializate în furturi și tâlhării comise, anul trecut, asupra unor șoferi aflați la volan, fiind vizate în primul rând femeile. Unul dintre componenții bandei, Marius Sandu, zis „Cioară“, identificat de mai multe victime drept autorul unor asemenea acțiuni, a reușit, însă, să fugă. Polițiștii i-au prins pe Ștefănică Dobre (27 de ani), zis „Țintă”, Marian Nicolae Vasile (23 de ani), zis „Nicos“, ambii recidiviști și fără ocupație, și pe Andrei Dan Stoicescu (20 de ani), student. Cei patru atacau autoturismele aflate în trafic spărgând unul dintre geamuri, după care furau diverse bunuri. Și obiectele sanitare se fură Trei tineri au fost reținuți de polițiștii din Brăila, fiind acuzați de furtul instalațiilor sanitare din clădirea Consiliului Municipal Brăila, informează Inspectoratul General al Poliției. Intr-un interval de aproape două săptămâni, Cristian Papuc (19 ani), Marius Bucur (17 ani) și Marian Turcu (13 ani) au furat instalațiile sanitare și electrice din interiorul clădirii Consiliului Municipal Brăila. Vineri, ei au fost reținuți de polițiștii brăileni. Bunurile furate au fost recuperate pe jumătate, cei trei fiind cercetați pentru furt mean ffc G7iic/te/i‹ieaiil & if** &'y , yPUJ ■ {\1* <l' r. REDACȚIA 1900 Timișoara str. Emanoil Ungureanu nr. 3 Tel.: 195 195 Telefax: 196 196 E-mail: agenda@mail.dnttm.ro REDACTOR ȘEF: Zoltan Kovacs REDACTORI ȘEFI ADJUNCȚI: Doru Botoiu, Lucian-Vasile Szabo SECRETAR GENERAL DE REDACȚIE: Rozalia Koncz. ȘEFI DE SECȚIE: Eugen Cocea (Sport), Simona Popovici-Donici (Social-Cultură), Monica Sămânță (Divertisment), Călin Tenche (Actualitate), Radu Toancă (Politică-Administrație). PUBLICITATE EUROPA DAY COMPANY str. Independenței nr. 1-3 Telefon: 220 900 Fax: 220 810 TIPAR WEST TIPO INTERNATIONAL Calea Aradului nr. 1 Telefon: 244 007 Cotidian editat de Trustul de Presă „Agenda“. La realizare se folosesc informații furnizate de: ROMPRES, MEDIAFAX, RADOR, AMPRESS, REUTERS și EURO PRESS - SPRINGER. Toate drepturile de autor aparțin editorului © Un utilaj a spart geamurile a 14 mașini Un utilaj de deszăpezire aparținând unei firme din București care împrăștia nisip, sare și criblură, pentru a curăța drumul de gheață, a spart, vineri noaptea, geamurile a 14 autoturisme parcate pe o stradă din centrul Capitalei, informează Poliția Capitalei. Puțin după miezul nopții, utilajul de deszăpezire al firmei de profil Supercom -un tractor cu sărăriță condus de Emil Curelea din Afumați - a fost oprit de o mașină a Jandarmeriei. Tractorul spărsese geamurile a 14 automobile parcate pe strada Jean Louis Calderon, între care și câteva ale unor mașini diplomatice. Utilajul nu avea asigurare obligatorie de răspundere civilă în caz de accidente. Potrivit reprezentanților firmei, dispozitivul de împrăștiat material antiderapant s-a defectat în timp ce utilajul împrăștia nisip și sare pe strada Jean Louis Calderon. Driblura din compoziția materialului antiderapant a spart geamurile mai multor autoturisme parcate. „Dispozitivul s-a dereglat iar materialul antiderapant a fost aruncat la o distanță mai mare decât cea pentru care era reglat, provocând astfel pagube posesorilor de mașini“, a declarat directorul Supercom. Ion Ciuclea. Directorul Ciuclea a precizat că pagubele suferite de posesorii mașinilor avariate vor fi suportate de firma de salubrizare. Printre mașinile deteriorate în cursul nopții trecute se numără și câteva de lux, unele aparținând unor misiuni diplomatice acreditate la București. Interes pentru legitimația de student maghiar Ministerul ungar al Educației estimează că între 100 000 și 140 000 de etnici unguri din țările vecine vor solicita legitimația de student maghiar, în conformitate cu prevederile Legii Statutului. Ministrul educației, József Palinkás, a afirmat că toți studenții care merg la școli de stat de orice nivel în limba maghiară sunt îndreptățiți să solicite aceste legitimații. Aceste legitimații sunt gratuite și vor da studenților posibilitatea să beneficieze de toate avantajele pe care le au studenții unguri. Palinkás a mai precizat că toți profesorii etnici unguri sunt îndreptățiți să primească legitimații de profesor, care le vor da posibilitatea să aibă acces la reduceri la biletele de călătorie atunci când merg în Ungaria, ca și facilități la achiziționarea de bilete la spectacole, sau reduceri la cumpărarea de cărți de specialitate. 7 ianuarie 2002 Crin Ian Deep Purple Considerat, prin tunsoarea specială, un parlamentar non-conformist, deputatul liberal Crin Antonescu este un mare admirator al ritmurilor rock. Fostul ministru al tineretului preferă Iris și Holograf, dar nu ezită să asculte Phoenix, Sfinx sau Mondial, în ceea ce privește rockerii „de afară“, tulceanul îi iubește deopotrivă pe Deep Purple și Led Zeppelin, având un plus pentru prima trupă de „grei“. AC/DC are un loc cu totul și cu totul special, pe Rolling Stones îi consideră „cei mai mari“, iar pe Beatless îi iubește. Clanțe noi, pentru 2002 Fost viceprimar al Timișoarei, actualmente dascăl universitar, Dan Flavius Șurianu a avut mari bătăi de cap în perioada sărbătorilor. Constatând că în clădirea Facultății de Electrotehnică, al cărei angajat este, se produc blocaje în birouri, adică renumiții profesori se trezesc în postura de a nu mai putea ieși din cabinete, ca urmare a proastei funcționări a clanțelor, Șuri s-a gândit să se ocupe de problemă. De aceea, în prag de An Nou, făcea demersuri pe la Rectorat, ca să obțină „clanțe noi, pentru 2002“. Renunță Andreea la Stil? începând din luna februarie, fermecătoarea Andreea Raicu rămâne fară „Stil!“. Este vorba de emisiunea pe care o prezintă și care va dispărea de pe ecrane, ceea ce nu înseamnă că vedeta va rămâne și fără propriu-i stil de a se îmbrăca. Grație corpului său perfect, a fost adesea solicitată să facă pe manechinul, iar numeroși stiliști autohtoni se înghesuie să o îmbrace pentru emisiunile sale. De luna viitoare, ea va prezenta o emisiune de divertisment în care va avea invitate diverse Vip-uri autohtone... Ultima dorință După ce a anunțat că nu-și dorește să mai joace în filme, Alain Delon se pare că s-a răzgândit. Celebrul actor francez a declarat că ultima sa dorință este să joace într-un film alături de un alt monstru sacru al cinematografiei, Marlon Brando. Dorința a fost exprimată în cursul unui interviu acordat zilele acestea ziarului „Le Parisien“. Până la un eventual rol alături de Brando, Delon evoluează în serialul „Fabio Montale“. ^ -St