Cutezătorii, 1978 (Anul 12, nr. 1-52)

1978-01-05 / nr. 1

TINARA GENERAŢIE, ÎNTREGUL POPOR AU URAT DE ANUL NOU, DUPĂ DATINA STRĂMOŞEASCĂ, TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, CONDUCERII DE PARTID ŞI DE STATLA MULŢI ANI, SPRE FERICIREA ROMÂNIEI SOCIALISTE! întreaga ţară a sărbătorit, cu inima plină de satisfacţia realizărilor şi de certitudinea împlinirilor viitoare —emoţionanta clipă a trecerii pragului dintre ani. PROCLAMAŢIA Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat şi guvernului, cu prilejul împlinirii a 3 decenii de la instaurarea Republicii in România şi MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului popor la posturile de radio şi televiziune de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu au prilejuit întregii noastre naţiuni socialiste o adincă mîndrie patriotică, exprimată prin reafirmarea voinţei ferme a tuturor oamenilor muncii de a face totul pentru îndeplinirea Hotăririlor Congresului al XI-lea al P.C.R., ale recentei Conferinţe Naţionale a P.C.. Şi în preajma noului an, tovarăşul Nicolae Ceauţescu, tovarăşa Elena Ceauţescu, ceilalţi membri ai conducerii de partid şi de stat s-au aflat, ca întotdeauna, printre oamenii muncii din toate generaţiile. Neţărmurită a fost bucuria muncitorilor care au petrecut revelionul la marea întreprindere ч23 August» şi a participanţilor la revelionul tineretului Capitalei de a avea ca oaspeţi, in noaptea de Anul Nou, pe secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului. întimpinat pretutindeni cu îndelungi ovaţii şi aplauze, tovarăşului Nicolae Ceauşescu —cel mai bun fiu al poporului nostru — i s-au adresat, cu prilejul apropiatei aniversări a 60 de ani de viață şi a 45 de ani de activitate revoluţionară, cele mai fierbinti omagii, tradiţionala urare «LA MULŢI ANI», tot mai mari succese in activitatea neobosită, desfăşurată in fruntea partidului şi statului, închinată fericirii poporului şi patriei noastre socialiste, cauzei socialismului şi păcii in lume. Sentimente de adincă dragoste şi recunoştinţă au exprimat, alături de întregul popor, şi cei mai tineri cetăţeni ai României socialiste, sute de şoimi ai patriei, pionieri şi utecişti, sosiţi — vineri, 30 decembrie 1977 — în faţa sediului Comitetului Central al partidului, pentru a adresa, după datina strămoşească, urări de viaţă lungă, sănătate, fericire şi putere de muncă tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului. Pe platou din faţa intrării s-au adunat, de asemenea, mii de oameni ai muncii, a căror manifestare spontană şi entuziastă se constituie intr-o expresie vie a dragostei şi preţuirii cu care cetăţenii Capitalei, întregul popor român, II înconjoară pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care conduce cu înţelepciune şi abnegaţie destinele naţiunii noastre. Colindătorii sînt primiţi cu căldură de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, de ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului. În această dimineaţă de iarnă, răsună Pluguşorul copiilor şi tineretului cu îndemnuri voiniceşti, cu pocnete de bici şi sunete de tobe, buhaiuri şi clopoţei, cu cântece specifice acestei ceremonii milenare. Îmbrăcaţi în pitoreşti costume populare, reprezentind toate zonele folclorice ale ţării, copiii şi urătorii alcătuiesc o vibrantă imagine a întregului tineret al patriei, a bucuriilor şi împlinirilor pe care acesta le trăieşte sub soarele socialismului: «Aho, aho, copii şi fraţi Venim din Munţii Carpaţi şi de la Dunărea albastră In jos, Şi din Oltenia, din Bărăganul mănos, Din Maramureş, de pe Ponoare, Din Dobrogea, de la Marea cea mare, Din Moldova şi din Banat, Din cu fine ţara în lung şi-n lat». Este exprimată, In cuvinte calde, izvortte din inimă, adeziunea plenară a schimbului de mline al patriei la politica înţeleaptă promovată de partid, hotărtrea sa de a transpune in viaţă obiectivele stabilite de Congresul al Xl-lea, măreţul Program al Partidului Comunist Român: «Venit din necuprinsul zării, Ungă inima fierbinte a ţării La poarta Comitetului nostru Central Că-ncepe al treilea an din cincinal. Şi că-i timp sorocit, Să-i spunem partidului nostru iubit In vorbe strămoşeşti, româneşp şi măiastre. Dragostea şi încrederea inimii noastre, Pentru politica lui comunistă înflăcărată Şi ca lumina de adevărată», îşi fac apariţia tradiţionalii «căiuţi», «capre» şi «vornicei» purtind un frumos praş impodobit Colindătorii, dind glas puternicelor simţăminte patriotice ale poporului nostru, modului in care toţi fiii patriei ştiu să cinstească trecutul de luptă şi jertfă al României, evocă acum un eveniment înălţător: «Venim din anii marii sărbători, Anul Independenţei centenare, Cind tofi uimi sub steagul Tricolor. Cinstit-am gloria nepieritoare A bravilor înaintaşi сi-au scris Fapte de vitejie ne-ntrecute, Luptind ca leii aprigi pe redute». Munca, această nobilă datorie, care ne-a dat şi ne dă continuu măsura demnităţii noastre ca popor, îşi află în chip firesc o reflectare plină de sensibilitate şi in stihurile Pluguşorului: «Şi pe ogoare şi pe şantiere Părtaşi, şi noi, socialistei ere Să-i ducem mai departe măreţia, Rostim, muncind In ritm cu hărnicia: Partidul, Ceauşescu, România». Acest sugestiv tablou al muncii înflăcărate este îmbogăţit cu imagini care redau înaltul grad al conştiinţei revoluţionare a tineretului nostru, hotărârea lui de a contribui la propăşirea şi apărarea vetrei strămoşeşti: «Noi, tineretul muncitoresc, Cu braţ hotărât şi vitejesc, Venim din fabrici şi uzine, Cu elan tineresc şi gânduri senine. Vrem calitatea muncii să ne fie Măsură, şi imagine, şi ţel. Aşa cum partidul comunist ne cere Ca să muncim mai bine, Mai cu zel. Tineretul de pe ogoarele îmbelşugate Studenţii comunişti, Elevii sirguincioşi, Militarii sub drapel, Suntem mereu prezent. Ne cheamă partidul şi cetatea Să ne apărăm pe lume libertatea, Şi viaţa de e nevoie ne-o vom da». Ineditul spectacol al alaiului colindătorilor capătă dimensiunile unui vibrant omagiu adus celui mai însemnat eveniment din cronologia politică a acestui an: «Conferinţa Naţională este sfatul demn al ţării. Arc peste vreme, către viitor, iluminind plnă-n adâncul zării Spre comunism, un drum cutezător. Tovarăşului Ceauşescu raportăm: Partidului şi ţării. Noi, tnerii, o driză şi unică voinţă, Prin avuntată muncă răspunde-vom chemării Rostită la tribună-n Conferinţă. Cresc din inimi vlvătăi, Minafi veseli, măi, flăcăii». Pe fundalul unei frumoase alegorii coregrafice, în care zeci de fete şi băieţi flutură eşarfe roşii şi tricolore, răsună cuvinte emoţionante, reluate In final de cor, prin care se dă glas mindriei pe care am Incercat-o cu toţii odată cu adoptarea noului Imn de Stat: «Din anul care a trecut, roditorul, Bogat In muncă şi un cintec bogat. Avem şi noul Imn de Stat, Tricolorul. Simbol al luptei pentru libertate, Al timpului prezent, socialist, Al muncii libere înflăcărate, Spre viitorul mândru comunist». Este redată apoi bucuria tineretului patriei de a fi participat în acest an la cele mai mari manifestări care au însufleţit vreodată cultura şi sportul românesc — «Cântarea României» şi respectiv, «Daciada». «Muncim, cintăm. Jucăm cu bucuria In toi Şi cu rapsodia română Mereu nemuritoare să rămână. Şi cu toate frumuseţile gliei Cuprinse In «Cintarea României». Şi plini de sănătate şi plini de robusteţe Tinereţea noastră Işi varsă cascada De energie avintată-n Marea competiţie sportivă «Daciada». Este celebrată acum o zi de purpură şi aur, în care, exact acum trei decenii, a fost proclamată Republica, eveniment ce a marcat trecerea societăţii româneşti într-o etapă nouă calitativ superioară — etapa revoluţiei socialiste: «30 de ani Republica-mplineşte Un drum de glorii, drum nepieritor, Sub flamuri de partid, pe-nalte creste Noi generaţii înfrăţite intr-un tel, Români, maghiari, germani şi alte neamuri Sub unicul Republicii drapel Cinstind drapelul ţării, împreună Slăvim cu toţii o patrie comună, Mereu mai minunată să-nflorească Şi mai bogată să întinerească Socialista ţară românească». Platoul freamătă acum sub paşii tinerilor care îşi string rindurile şi, intr-o revărsare simbolică, se apropie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Este momentul cind, prin glasurile colindătorilor, intreaga ţară cîntă dragostea pe care o poartă celui care a făcut ca demnitatea poporului român să urce pe culmi neatinse pînă acum. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu ii sunt închinate In aceste clipe cuvinte de aleasă preţuire pentru contribuţia sa remarcabilă la soluţionarea marilor probleme ale contemporaneităţii, la instaurarea unui climat de pace, înţelegere şi securitate pe planeta noastră, pentru activitatea sa prodigioasă in slujba celor mai înalte idealuri ale omenirii: «Medalia de aur ce astăzi străluceşte Pe pieptul Preşedintelui iubit, E semn de călduroasă preţuire A tot ce pentru pace-a-nfăptuit. De la tribuna lumii, s-a propus, Ideea românească de renume, în semn de pace şi de omenie Să fie un an al tineretului In lume». Undele vii ale iubirii pe care naţiunea o poartă conducătorului partidului şi statului nostru se adună acum Intr-o vibrantă şi sinceră urare prilejuită de apropiata sărbătoare deosebit de scumpă inimii noastre — 26 ianuarie 1978, ziua In care tovarăşul Nicolae Ceauşescu va împlini virsta de 60 de ani: «In prima lună a anului ce vine Ne pregătim cu inima fierbinte, în ritmul viu al faptelor depline Să aniversăm şi-al ţării Preşedinte Şi ziua lui de naştere va fi O sărbătoare-a-ntregului popor Cu el In frunte vom înfăptui Marei Programul pentru viitor. Viteaz erou Intre eroii gliei, Cu trup şi suflet tării dăruit Prin munca sa, In fruntea României, Dă patriei tărie de granit. Căci drept a stat stejarul In furtună Iar azi In mlndri timpi republicani Să li urăm cu ţara împreună, Să li urăm ca-n datina străbună, Din inimă şi conştiinţă, «La mulți anii». Din rlndurile colindătorilor se desprind acum, într-un iureş tineresc, fete şi băieţi cu sorcove multicolore care, după tradiţia străveche a pământului românesc, urează tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, viaţă lungă, fericire şi sănătate, putere de muncă însutită pentru prosperitatea patriei socialiste: «Sorcova vesela Să trăiţi să înfloriţi, Din Oaş La Marea-albastră, Ţara noastră românească Condusă de dumneavoastră Tot mai mândru să-nflorească Să trăiţi, să înfloriţi, Viselor chezaş să fiţi Să trăiţi cu bucurie în frumoasa Românie ! La anul Şi la mulţi anii». Colindătorii intonează In cor tradiţionalul «Mulţi ani trăiască». Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului răspund cu dragoste acestor urări, îmbrăţişlndu-i şi sărutîndu-i călduros pe micii colindători. Ca la fiecare tradiţională întîlnire de Anul nou, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU se adresează pionierilor, elevilor, studenţilor şi, prin ei, întregului nostru tineret Aplauze şi urale prelungi subliniază cuvintul secretarului general al partidului, îndemnurile adresate tineretului de a învăţa şi munci cu abnegaţie, de a continua opera înaintaşilor, să-şi aducă intreaga contribuţie la măreţia patriei, la construirea socialismului şi comunismului pe pământul României. In marea piaţă răsună ovaţii şi urale, se scandează «Ceauşescu — P.C.R.I», «Ceauşescu — La mulţi ani!». Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu se fotografiază apoi in mijlocul colindătorilor. In atmosfera generală de bucurie şi entuziasm, copiii şi tinerii sunt invitaţi in sediul Comitetului Central unde le sunt oferite tradiţionalele daruri de Anul nou.