Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1976 (Anul 9, nr. 2057-2134)

1976-07-01 / nr. 2057

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE NUMIŢI-VA HERGHITEI Organ al Comitutţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL IX nr. 21 4 pagini, 30 bani Joi, 1 iulie 1976 1 ŞediiCamerei legislative a tsifiilor populare Miercuri, 30 iunie făşurat, în Capitale primei şedinţe aegislative a consiliilor „organ permanent ter deliberativ, în ci căruia intră totaliti taţilor membri ai « executive ale consili —lafe-'-jristene şi al lui Bucureşti. La lucrări au par varăşii Ştefan Voite Fazekas, Paul Niculi Iiglar, Ilie Verdeţ , Marinescu, viceprin al guvernului, presei mitetului de Stat al rii. Au luat parte,nea, cadre din concor ministere, institrale şi organizaţii Din împuternicirea telui Republicii, primă a Camerei legisle deschisă de tovarăşi Voitec, vicepreşedin , siiiului de Stat. Cui a fost transmis legislative un salut c urări de succes depizarea sarcinilor ca faţa acestui înalt fortic, din partea sa general al Partidul Ci nist Român, preşedi publicii Socialiste tovarăşul Nicolae C. Camera legislativă, a preocupării conţint perfecţionarea organ onducerii societăţii fie baza îmbinării an dintre activitatea cei cea locală, a particip mai active a oamenii cu — fără deosebire analitate — la conduceregii vieţi economic diare din ţara noastră. A ţionat vorbitorul, este să analizeze probleme ale dezvoltării.- b adlTU^^tSTî^nv,teritorial dezbată și să se pror supra proiectelor devind activitatea mult și complexă a organele ale puterii și admit de stat. Crearea Camerei le scoate în evidență, o plus, spiritul creator conducerea partidului tovarăşul Nicolae Ce concep dezvoltarea instituţional al pai maselor la actul de de opera de construire a cietăţi. Alături de C şi conferinţele consiliilare, Camera legislativhează creşterea subst. rolului ce revine orgai cale în înfăptuirea Pr luii partidului de făuri vietăţii socialiste mai dezvoltate şi de înaintării spre comunism. Caracterul de lucru ţiile însemnate ale sunt de natură să creeză emulaţie în rîndul ţilor consiliilor popi contribuie la perfec siilului şi metodelor a acestora şi să sporeascitatea consiliilor pop vedenia mobilizării şi muncii pentru asiguratizării şi depăşirii. Pentru conducerea actualei şedinţe, deşi ales un birou al Camerei legislative alcătuit din tovarăşii Ion Dincă, preşedinte al Consiliului popular al municipiului Bucureşti , preşedinte al Camerei, Nagy Ferdinand, preşedinte al Consiliului popular al judeţului Covasna şi Petre Gigea, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Dolj, — vicepreşedinţi, Gheorghe Brehuiescu, primvicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Iaşi, Ion Tarchiu, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Ialomiţa, Ion Ciorba, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Cluj şi Elena Georgescu, vicepreşedinte al Consiliului popular al judeţului Braşov, membri ai Biroului. De asemenea, au fost aleşi ca secretari ai Camerei legislative tovarăşii Radu Andarache, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Brăila, Gheorghe Marinescu, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Ilfov, Hans Göttschiling, membru al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Sibiu şi Elisabeta Maria Bereş, membru al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean Hunedoara. In continuare a fost aprobată următoarea ordine de zi a primei şedinţe a Camerei legislative : 1. Proiectul planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România, pe perioada 1970—1980, în profil teritorial. ' 2. Programul privind pro- ducția și desfacerea bunurilor e de consum în perioada 1970— 1980. e 3. Programul privind dezvoltarea creșterii animalelor, e în perioada 1976—1980. v 4. Programul de dezvoltare a industriei alimentare în perioada 1976—1980. di 5. Proiectul Legii pentru nanodificarea şi completarea Legi nr. 57/1908 de organizare şisi funcţionare a consiliilor dopulare. in Deputaţii consiliilor popule auhotărît apoi să se îivanteraesascăun proiect de regueadment de funcționare a Cartiderei legislative care urmează -cizi fie trimis spre dezbatere condlietelor executive ale censionelor populare și supus, spre arprobare, Camerei legislative văd viitoarea sa ședință. Pentru mntocmirea proiectului de regulelor-ievit a fost aleasă o comisie noformată din 43 de membri, care a de conducere a organeti rateiocare de stat, oameni ai prea români, maghiari, ger. i şi de alte naţionalităţi, şi runamentanţi ai tuturor jude- Camei tării şi municipiului ze ola. „ ti demitî .,are s marginea problemelor tionâruiâp obiectul primei şedinctivităţi arnerei legislative au -ă cana uvîntul tovarăşii Dumitilare îneru’ vicepreşedinte al omenilorl'bn Popular judeţean rea rea-an Gheorghe Nicolae, ircnnilor ?eclente al Consiliului urcărilor ' iucetean Argeş, Aleî tatiau Gavril, vicepreşedinte alului popular judeţean Tulcea, Pataki Emeric, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Harghita, Ion Badea, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Ialomiţa, Ion Cioară, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Vrancea, Ştefan Ilieş, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Brăila, Ion Nicola, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Gorj, Alexandru Toader, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Mehedinţi, Petre Preoteasa, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Dolj, Andrei Sarcoiu, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Braşov, Radu Abaigiu, vicepreşedinte al Consiliului popular municipal Bucureşti, Marin Bălan, directoral Direcţiei generale a agriculturii şi industriei alimentare a judeţului Vîlcea, Horia Cozma, director al Grupului de industrie locală Bihor, Laurenţiu Stroie, director al Direcţiei generale a agriculturii şi industriei alimentare a judeţului Dîmboviţa, Ioan Enciu, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Satu Mare, Pascu Zimbran, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Arad, VichenteBălan, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Hunedoara, Szotyori Ernest, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Mureş, şi Ioan Popa, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean Constanţa. In cuvîntul lor participanţii au subliniat importanţa deosebită a constituirii Camerei legislative, un nou exemplu al modului în care partidul nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, acţionează pentru perfecţionarea cadrului organizatoric de participare tot mai largă a oamenilor muncii — români, maghiari, germani — la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externea partidului şi statului. Ei au exprimat adeziunea lor faţă de documentele de mare însemnătate pentru dezvoltarea patriei supuse dezbaterii primei şedinţe a Camerei legislative a consiliilor populare. De asemenea, au fost făcute propuneri menite să contribuie la asigurarea înfăptuirii prevederilor cuprinse în planul cincinal,in programele privind producţia şi desfacerea bunurilor de consum, dezvoltarea creşterii animalelor şi a industriei alimentare. In încheierea lucrărilor, deputaţii au adoptat hotărîri prin care Camera legislativă a consiliilor populare aprobă proiectul planului de dezvoltare economică şi socială a Republicii Socialiste România pe perioada 1976—1980, în profil teritorial, programele privind producţia şi desfacerea bunurilor de consum, dezvoltarea creşterii animalelor şi dezvoltarea industriei alimentare în perioada 1976—1980, precum şi proiectul Legii de modificare şi completare a Legii nr. 57/ 1908 de organizare și funcționare a consiliilor populare. Conferinţa partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa La 30 iunie 1076 şi-a încheiat lucrările Conferinţa partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa. In cursul celei de-a doua zi a lucrărilor au luat cuvîntul tovarăşei Iosip Broz Tito, preşedintele Uniunii Comuniştilor din Iugoslavia, Lars Werner, preşedintele Partidului de Stingă — Comuniştii din Suedia, Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, Enrico Berlinguer, secretar general al Partidului Comunist Italian, Dominique Urbany, preşedintele Partidului Comunist din Luxemburg, Alvaro Cunhal, secretar general al Partidului Comunist Portughez, Georges Marchais, secretar general al Partidului Comunist Francez, Martin Gunnar Knutsen, președintele Partidului Comunist din Norvegia, Ermenegildo Gasperoni, preşedintele Partidului Comunist San Marinez, János Kádár, prim-secretar al Comitetului Central alPartidului Muncitoresc Socialist Ungar. Cele patru şedinţe din cea de-a doua zi a lucrărilor au fost prezidate de tovarăşii Georges Marchais, secretar general al Partidului Comunist Francez, Harilaos Florakis, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Grecia, Gordon McLennan, secretar general al Partidului Comunist din Marea Britanie, Michael O'Kiordan, secretar general al Partidului Comunist din Irlanda. In încheierea lucrărilor, Conferinţa a hotărît să adopte şi să publice documentul final „Pentru pace, securitate, colaborare şi progres social în Europa“. Lucrările conferinţei s-au desfăşurat într-o atmosferă frăţească, constructivă. Reprezentanţii partidelor comuniste şi muncitoreşti participante la Conferinţă şi-au exprimat convingerea că realizarea marilor obiective definite în cadrul acestei importante reuniuni corespunde intereselor tuturor popoarelor şi va constitui o însemnată contribuţie la cauza păcii, independenţei naţionale, democraţiei şi socialismului în întreaga lume. Dupâ-amiază, tovarăşul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, a oferit o recepţie în onoarea delegaţiilor care au participat la Conferinţa partidelor comuniste și muncitorești din Europa. Sosirea la Capitală, a delegaţiei P.C.R. condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, ce s-au desfăşurat la Berlin, s-a întors,, miercuri seara, în Capitală. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C. C. al P.C.R., Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C. C. al P.C.R., Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ştefan Voicu, membru al C.C. al P.C.R., Vasile Şandru, adjunct de şef de secţie la C.C. al P.C.R. Aeronava oficială a aterizat la ora 21,35, pe aeroportul Otopeni. La scara avionului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întimpinat de tovarăşaElena Delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, care a participat la lucrările Conferinţei partidelor comuniste şi muncitoreşti din Europa, a plecat miercuri seara spre patrie. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, şi-a luat un călduros rămas bun de la tovarăşul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Tinit din Germania. La aeroportul Schonefeld din Berlin, oaspeţii români au fost conduşi de tovarăşii : Willi Stoph, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Horst Sindermann, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Hermann Axen, membru al Biroului Politic, Ceauşescu, de tovarăşii Manea Mănescu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, János Fazekas, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Mihai Dalea, Miu Dobrescu, Mihai Cere, Nicolae Giosan, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Patilineţ, Mihai Telescu, Ion Ursu, de membri ai C. C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, de conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale. Era de faţă ambasadorul Republicii Democrate Germane la Bucureşti, Hans Voss. Secretarul general al partidului a fost salutat, la sosire, de numeroşi locuitori ai Capitalei, care l-au aclamat îndelung, exprimirndu-i direct şi cald sentimentele lor de profundă dragoste și stimă, secretar al C.C. al P. S. U. G., Paul Werner,membru al Biroului Politic, secretar al C. C. al P.S.U.G., Gerhard Gruneberg, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.S.U.G., Heinz Hoffmann, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Harry Tisch, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., Egon Kranz, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G. Pionieri au oferit secretarului general al Partidului Comunist Român, membrilor delegaţiei, buchete de flori. Au fost prezenţi, de asemenea, ambasadorul Republicii Socialiste România în R. D. Germană, Constantin Niţu, membri ai ambasadei. Numeroşi corespondenţi de presă, fotoreporteri, operatori ai Radioteleviziunii auînregistrat momentele plecării delegaţiei Partidului Comunist Român.