Progresul, iulie-decembrie 1870 (Anul 8, nr. 52-98)

1870-10-24 / nr. 83

No. 83. / 11 IS puti! FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenuieraţiunea se face la Tipografia H. Goldne/ oliţa Primăriei. Diarul se publica de la 1—2 coaie pe septamana. Abonamentul pe m 3 galbeni, pe patru lunijjgalbentt,___ Iaşii, Sâmbătă 24 1870, anul din districtele României, prenume raţiunea se face la biurourile P°lnterarea unul rând de 35 litere, costă an lefi carsul fisculu Iaşii, 24 Octomvrie 1870. Depeşe Telegrafice, Prin decretul Domnescu No. 1435 din 17 Octomvrie 1870, Corpurile legiuitoare sunt convocate în sesiunea ordinară a anului 1870— 1871, pentru a clipa de 15 Noemvrie viitorii. BERLIN, 27 Octombre. — (Oficiale). Se vestesce de la Versailles, cu data de 25 Octombre, că, în 22 curent, armata francesă, sub ordinele generalului Cambriels, care luase posiţiune lângă Ryoz, a fost respinsă, după o luptă violente, dincolo de rîul l’Ognon, spre Besançon. Au luat parte la această combatere brigada Degenfeld, trupele brigadelor principele Guillaum şi Keller şi două batalioane din al 30-lea regiment. Perderile noastre sunt de 3 oficieri şi 100 oameni. Inamicii au perdut 2 oficieri de stat-major şi 100 prisonieri. BERLIN, 27 Octombre. — (Oficiale). Următoarea telegramă a fostă adresată reginei Augusta la Hamburg, în 27 Octombre: „Armata lui Bazaine şi fortereţa Metz au capitulat ami dimineaţă, 150,000 prisonieri, între care 20,000 răniţi şi malaci. Aşi după amenită, armata şi garnisona va depune armele. „Acest eveniment este unul din cele mai importante ale acestei luni, graţie provedinţei. „WILHELM.* (Monitorul). MIŞCĂRILE PORTULUI GALAŢI, în clipa de 16 Octomvrie 1870, gru şi sugari , se publică terminul de 6 luni în conformitatea lege! poliie! rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dov^ţli'e cuvenite să s^ prezinte la Primăria respectivă spre aşi primi e»p* cu mânzul. Prefectura judeţ. Cuhni. No. 6094. îa comuna Ruşii din plasa Costargalia acest judeţii, pripăşindu-se o capă la trupă mică, la pârnoalbă, coama în amândoue părţile, chioară de ochiul drept şi puţin albă urechea stângă, după cum D. sub Prefactu respectivii prin raportulu No. 2468 încredinţare, se publică terminul legiuit pentru aflarea proprietarului ei. Comisie a cvartalului întâi din Iaşi. No. 5237. In ziua de 30 a curentei oarele 12, urmând a se vinde la domiciliul evreului Zeilic sin Fiabişă nişte obiecte precum şi o balercâ cu vin, se publică aceasta spre deşteptarea concurenţilor. Comisia cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 7334. Agentul acestui oficiu urmând a vinde licitativa în piaţa Primăriei în ziua de 29 a curentei obiectele casnice ce sunt împlinite de la D-lă Iancu Baptistu, spre îndestularea D-lui Petrachi Botez cu o sumă bani. se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Sub-Prefectura plasei Nicletinului. No. 1847. Suntă poftiţi toţi concurenţii care vor voi a lua în antreprivă eraturile de băuturi şi a tacsei venelurilor de vite de la comunele din această plasă pe anul viitor 1871, să se presinte în Siea de 30 ale cureniei în Camera acestei sub-Prefecturi cu garanţiile cuvenite spre a concura la licitaţie, când atuncea li Se va înfăţoşa de cătră Primarul, respectivii şi condiţiile aprobate de Comitetul Permanenţii. BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul dinjtpa de 17 Octomvrie 1870. PVRiCAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Judeţ. Iaşii. No. 9894. Conform oficiei D-lui Ministru de Finance No. 30.750, la espirarea terminului de 25 olile enumerat de la data Foaei inclusiva, urmând a se ţine din nou în Camera Prefecturei licitaţiunea pentru vinderea materialului padurescu taeta din pădurea Mogoşestii Frumoasei din plasa Stavniculu acest județu, cu ocaziunea facerii liniei traseului judeţanu, ce trece prin acea pădure, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Prefectura Judeţ. Botoşani. No. 5702. D. sub-Prefect plasei târgului prin referatul No. 2304 încredinţat, că în comuna Bâluşenii din acea plasă au picată de pripasă o cupă neagră, pete albe pe spinare şi în frunte, precum şi pe botă ceva surie şi coacâră de ochi, cu mânzul el ne- Comitetul Permanent al judeţului Iaşii. No. 2743. Se publică pentru ca unui din junii elevi ai judeţului să se poată prepara şi a pute obţine pentru anul viitoru 1871, următoarele condiţiuni spre a se pute trimete la şcoala normală din Bucureşti: a) Candidaturu alesu nu va pute fi de câtu fiu de săteană născută şi crescută în o comună rurală a districtului, despre care va fi datoră a presenta adeverire formală din partea comunei respective. b) Elu nu va pute fi în etate mai mică de 16 ani împliniți, nici mai mare de 18, pentru care va fi datoră a présenta actu mitricescu în deplină regulă. c) Candidatul alesă va trebui se aibă absolvite cel puțină patru clase primare cu nota eminentă, pentru care va fi datoră a prezenta atestată în toată regula, orice învâţeturi mai superioare vor fi admise. d) Candidatul va trebui să se afla în stare de sănătate deplină, care se garanteza din parte şi putinţa fipică de a urma cursurile de trei ani ale şcolei, precum şi îndeplinirea serviciului obligatoriu de învăţătură săteană în curgere de alţi şase ani. Elă va fi datoră deci a trece prin revizuirea medicală şi a presenta actă formală despre această revizuire. e) Candidatul alesă va fi datoră să presinte declaraţiunea înscrisă sub garanţia părnţiiorusei sau a altor persoane valabile înformă luite cu adeverirea comunală, că va sta în scoală pănâ la absolvirea cursurilor el, şi că după a lor absolvire va servi Statului ca învăţetură săteană cu plata de 100 lei noi pe lună în tripă de 6 ani, ori unde va fi rimesă în cuprisulă districtului, ear la din contra va plăti toate cheltuelile făcute de Stată cu întreţinerea lui în şcoală. No. 2688. Pentru antrepriza construireunul No. de 80 poduri şi podeţe ce suntă a te înfiinţa pe drumurile judeţene Lisi-Roman, Iaşi-Vasluiu şi Ieşi Botoşani, după condiţiunele ginerele de mal rosu, pentru antrepriza tuturor lucrâriloru publice ale judeţului, se publică terminul de 30 zile de la data doaeî, spre deşteptarea concurenţiloru ce vor fi amatori de a lua o asemenea antrepiză, carii la împlinirea arâtatului termin să se presinte în Camera Comitetului, unde are a se dee licitaţiunea. CONDIŢIUNI GENERALE pentru toate lucrările publice ale judeţului Iaşii, ce urmeatte a se da în antrepriză. 1. Despre admisibilitatea concurenţilor la licitaţie, şi despre cauţiuni. 1. Orice concurenţă va trebui a presentă înainte de adjudecaţie nu deposită în bani sau efecte publice, equivalente cu o decime din valoarea estimaţi unei lucrăriloru de adjudecație, care deposită vasta consemnată ca garanţie pănâ la timpă anume determinată prin art. 3 și 4 de mai josu. 2. ) După presentarea acestoru garanții în termin de 8 zile, se va înapoi antreprenorului analoghia din ea, cuvenită pentru scăderea ce va fi resultată la licitaţie din preţul estimaţiunei. 3. Garanţia arătată la art. 2 de mai sus, va ramâne afectată la asecutarea lucrarilor contractate. La cază când aceste lucrări nu s’ar esecuta în termin şi conformă condiţiunelor stipulate, după deviză şi cactul de înscrcinare, ea va servi la acoperirea deficitului ce ar resulta prin scoaterea din nou în licitaţiune a lucrărilor, şi nu se va putea libera de cât după definitiva liquidare a antreprizei. 4. Antreprenorele va fi obligat a scoate cu A sa cheltueala formulare de pe toate planurile și celelalte piese, Comitetul nefiindă datoră de câtă a le confronta cu originalele depuse în arhivă și a le legaliza. 5. ) O dată cu subscrierea contractului antreprenorele e obligată a’și alege unu domiciliu fiesă în judeţul Iaşiu, unde să i se poată adresa orice comunicări privitoare la acea întreprindere. 6. ) După subscrierea contractului se va putea libera antreprenorului ună avansu până la 10% din valoarea antreprizel. Acest avansă va trebui a fi asigurată prin osebită garanție în bonuri rurale, bonuri de testură sau alte efecte publice în valoare egală cu avansulă cerută. Ile Despre executarea lucrărilorI. 7. ) Sub nici un cuvânt antreprenorele nu va putea trece asupra altei persoane totalitatea sau parte din lucrările adjudecate asuprări, fără consimțimântul Comitetului, în casă de a se descoperi o asemenea urmare, Comitetul va fi în drept saă se pronunță rezoltarea contractului saă se facă o nouă adjudecare în comptulă antreprenorului. 8. ) Antreprenorele e datoră a începe lucrările la 24 Aprilie viitorii anul curent, şi îndată ce va primi ordină înscrisă de la Inginerul, însercinat cu privigherea lucrărilor. Nici o lucrare de zidărie nu se va face între lunele Octomvrie şi Aprilie, asemenea nici o recepţie provizorie sau definitivă nu se va putea vee decât în intervală de la Martie şi până la finele lui Octomvrie cel multa. 9. ) Antreprenorul e datoră a se conforma întocmai cu planurile, profolile, traseurile proectului şi cu instrucţiile înscrisă ce va primi de la Inginerulă sau conductorului rânduit din parte-ie, conformă cactului de însercinare, care le va subscrie în Siipa adjudecărei și de cătră antreprenore și de cătră Corntetu, Mr.l înainte de începerea lucrârei antreprenorele .