Renaşterea Bănăţeană, februarie 2002 (Anul 14, nr. 3649-3672)

2002-02-04 / nr. 3651

Renașterea JJBANATEAM. Doi subofițeri au fost sancționați Pentru că s-au lăsat „duși de val" Cei doi polițiști din Liebling care nu s-au conformat propriilor regulamente au fost sancționați. Vineri, s-a întrunit Consiliul de judecată la nivelul Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș pentru judecarea plutonierului Florin Ciontea (șeful Postului de Poliție Lieblieng) și a plutonierului-major Ioan Bobotă, ambii subofițeri în cadrul Postului de Poliție Liebling. Aceștia au fost judecați pentru comiterea de abateri grave de la prevederile regulamentelor militare, a ordinelor și instrucțiunilor MI și aducerea unor prejudicii onoarei și demnității militare. In noaptea de 17 spre 18 ianuarie, fiind sub influența alcoolului, ei s-au urcat în autoturismul șefului de post, care se și afla la volan. Neputând controla autoturismul, ei au căzut cu mașina într-un șanț. Apoi, pit. Florin Ciontea a rămas fără pistolul din dotare, în urma cercetărilor s-a stabilit că Ioan Ciont, localnic, l-a lovit pe pit. Florin Ciontea și i-a luat pistolul, apoi l-a șters cu zăpadă, pentru a nu lăsa amprente, și l-a aruncat. Paul Cohan, un alt localnic, a luat pistolul, l-a pus în buzunar spunând că îl va preda conducerii Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș, ceea ce s-a și întâmplat. Consiliul de judecată a hotărât, în cazul celor doi polițiști, aplicarea sancțiunii disciplinare prin amânarea înaintării la gradul următor. De asemenea, s-a stabilit că localnicii implicați în acest incident au fost de mai multe ori sancționați de respectivii subofițeri, mai mult, la domiciliul lui Paul Cohan, cu câteva zile înainte de producerea incidentului s-a făcut o percheziție, bănuindu-se că acesta a furat porumb. Cei doi polițiști au rămas pe posturile lor în Liebling, la insistențele Consiliului Local Liebling și ale mai multor localnici. Dosarul a fost înaintat Parchetului Militar, care va continua cercetările. A.TOMA Dragoste cu nabadai orbiți de dragostea pentru o femeie, doi bărbați și-au încercat puterile într-un duel... autohton. în noaptea de 2 spre 3 februarie, Mircea T., din Sacoșu Turcesc, a anunțat lucrătorii de poliție că Ioan Ghețe, de 46 de ani, a fost victima unei agresii. Sâmbătă seara, în jurul orei 21,30, Virgil Gherghel de 37 de ani,din localitate, l-a lovit de mai multe ori cu un cuțit pe Ioan Ghețe. Acesta a fost transportat la Spitalul Clinic Județean din Timișoara, unde i s-au acordat îngrijiri, întorcându-se, apoi, la domiciliu, în oprha investigațiilor polițiștilor, s-a stabilit că atât autorul, cât și victima au consumat băuturi alcoolice în locuința lui Ioan Ghețe. și, datorită unor neînțelegeri cu privire la o prietenă comună a lor, Maria, de 41 de ani, care era de față, și care a locuit când la unul, când la altul, s-a iscat un scandal. Astfel, Virgil Gherghel l-a lovit cu un cuțit pe loan Ghețe, apoi a dispărut de la domiciliu. Polițiștii continuă cercetările pentru a-l depista pe dispărut, iar în funcție de raportul medico-legal al lui loan Ghețe, Virgil Gherghel își va primi pedeapsa. (T.A.) ♦ Flagrant La PPF Aeroport Timișoara au fost reținuți, în week-end, șase cetățeni români (patru bărbați și două femei), acuzați că au trecut fraudulos granițelor altor state, respectiv Croația Macedonia și Grecia. Doi dintre ei erau căutați de poliție, pentru fraudă și furt de autoturistie. Pentru că au trecut ilegal frontiera, cei șase riscă pedepse privative de libertate între trei luni și doi ani. "Pe aici nu se trece!" Tot la sfârșitul săptămânii, la Cenad, au fost "capturați" un arădean, condamnat la doi ani și patru luni de detenție, pentru punere în circulație de valută falsă, și un turc, care a încercat să înșele vigilența polițiștilor, prezentându-le, la ieșirea din țară, un pașaport românesc falsificat. Lt.col. Viorel Alexe, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Timiș, ne-a comunicat, ieri, că,în week-end, au fost reținute, la graniță sau în apropierea acesteia, 16 persoane care au încălcat prevederile legale referitoare la regimul juridic al frontierei de stat sau erau date în urmărire generală. " GR TELBISZ Rutieriștii în acțiune Sâmbătă, agenți din cadrul poliției rutiere au desfășurat pe raza municipiului o acțiune în două etape. La razie au participat 84 de cadre și 12 echipaje auto de poliție. Au fost organizate 42 de filtre, fiind verificate 674 de autovehicule. Polițiștii au aplicat amenzi în valoare de peste 38 de milioane de lei, reținând 17 permise de conducere, dintre care cinci pentru conducere sub influența alcoolului. De asemenea, au fost constatate trei infracțiuni, fiind reținute și 14 certificate de înmatriculare. Rutieriștii au sancționat nouă bicicliști și 19 pietoni. Lucrătorii de poliție au descoperit în trafic 17 conducători auto care nu purtau centurile de siguranță și cinci autovehicule fără inspecția tehnică periodică. (T.A.) Gaz pe... revista Lucrătorii de poliție din Satchinez au reținut doi bărbați care au sustras gazolină. în noaptea de 31 ianuarie spre 1 februarie, polițiștii i-au depistat pe Nicolae Frahler, de 43 de ani, și Marcel Mihai, de 27 de ani, ambii din Satchinez. Aceștia au sustras, de la o sondă din Calacea, 190 de litri de gazolină. Prejudiciul a fost recuperat, iar cei doi sunt cercetați în stare de libertate. în Timișoara, în dimineața zilei de 1 februarie, în jurul orei 5,30, agenții de ordine din cadrul Secției 1 Poliție au prins un tânăr, care a sustras o revistă „Playboy". Adrian L, de 16 ani, din Timișoara, a fost oprit de polițiști, pe strada Lotusului. El avea ascunsă sub haină o revistă, în urma primelor investigații, polițiștii au constatat că tânărul a spart un chioșc de ziare de pe Calea Lipovei, de unde a furat revista mult dorită. El este cercetat pentru comiterea infracțiunii de furt calificat. (T.A.) Șofer somnoros O femeie care mătura strada a fost grav accidentată de un șofer, probabil, somnoros. în dimineața zilei de 1 februarie, pe bulevardul Mihai Viteazu, din Timișoara, s-a produs un grav accident de circulație. Constantin Buta, de 23 de ani, din Timișoara, care se afla la volanul unui autoturism marca Dacia 1300, cu numărul de înmatriculare TM 07 UTL, din cauza neatenției, a accidentat-o pe Cristina S., de 18 ani, angajată la „Retim". Tânăra era echipată cu vestă reflectorizantă; în urma impactului ea a fost grav rănită, având fractură cu încălecare medie, a claviculei stângi. (T.A.) Șapte persoane au fost rănite grav , în urma unor accidente rutiere în lanț. Șapte persoane au fost internate, sâmbătă, în stare gravă, în urma unor accidente rutiere în lanț, petrecute pe raza comunei Sânicoara, județul Cluj. Primul accident s-a produs în momentul în care un autoturism Dacia condus de Constantin Garda a intrat în depășire, lovindu-se de un autoturism Nissan condus de Iosif Roman, care circula regulamentar. în Dacia se aflau șoferul, soția și copilul acestuia, precum și alte două persoane. Toți au fost internați de urgență la Clinica de Chirurgie I din Cluj- Napoca. La numai câteva minute de la accident, un autoturism Skoda, care venea din spatele coloanei de mașini formate în urma primei tamponări, nu a putut fi oprit la timp de șofer, lovindu-se de un autocamion. Două persoane aflate în autoturism au fost internate, de asemenea, în stare gravă, la Clinica de Chirurgie I, în același loc, au mai fost înregistrate câteva tamponări care nu s-au soldat însă cu victime. Polițiștii susțin că accidentele au avut drept cauză poleiul și condițiile reduse de vizibilitate. Ciocolată amăruie în fața bazarului „Orient", din Timișoara, agenții de ordine din cadrul Secției 3 Poliție au observat un bărbat care descărca dintr-un autovehicul mai multe produse. Felix Popescu, de 24 de ani, din Timișoara descărca de zor cafea„Amazoy" și ciocolată „Milka", fără, însă, a avea actele de proveniență ale bunurilor. El a fost sancționat de polițiști cu 150 de mii de lei, iar marfa, în valoare de peste opt milioane de lei, a fost confiscată. (TA.) Sfârșitul pribegiei Agenții de ordine din cadrul secției 1 Poliție l-au prins și reținut pe Petru Pintilie, de 20 de ani, din Iacobeni (județul Suceava). Acesta avea un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea, emis de către Judecătoria Săveni, în 28 septembrie 2001. El este condamnat la trei ani și șase luni de detenție pentru comiterea infracțiunii de furt calificat. (TA.) II Bond, Jamas Bond... • în variantă românească Ant eveniment care ar fi putut avea urmări tragice s-a produs, recent, în județul Arad. Potrivit notei Compartimentului presă și relații publice, din cadrul IPJ Arad, Iosif Florin Boldor, de 26 de ani, din localitatea Vladimirescu, este acuzat că a tras două focuri de armă, cu un pistol de calibru 5,6 mm,împotriva lui Florin G., de 33 de ani, din Zărand, unul dintre gloanțe penetrându-i palma mâinii drepte. Aflată în curtea locuinței unui prieten din Arad, victima s-a opus tentativei de lipsire de libertate comise de Boldor împotriva minorei Alexandra L., cu care acesta era în relații de prietenie, interzise de părinții fetei. După ce a tras cele două focuri de armă, cel în cauză a dispărut. Măsurile întreprinse de către organele de poliție au dus la reținerea lui Boldor, la domiciliul părinților săi, din comuna Vladimirescu. Conform sursei, în momentul când a fost prins, suspectul nu avea pistolul asupra lui, dar recunoaște că l-a folosit și, ulterior, l-a aruncat în râul Mureș. Iosif Florin Boldor a fost reținut pentru cercetări. GH. TELBISZ ii 4 februarie 2002