Buletinul Oficial, mai-august 1972, Partea 3 (Anul 8, nr. 106-235)

1972-05-14 / nr. 120

800 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA a III-a, Nr. 120 critice forme de guvernămînt din istoria națiunii noastre, trecerea la înfăptuirea revoluției socialiste. In cei 25 de ani care au trecut de la proclamarea Republicii, socialismul a învins defintiv în România, deschizînd o epocă de progres rapid în viața poporului, situînd România în rîndul națiunilor cu cea mai dinamică dezvoltare, pe un loc demn între popoarele lumii. In acești ani, au cunoscut un puternic avînt forțele de producție ale țării, știința, tehnica, învățămîntul și cultura, s-au schimbat fundamental condițiile de viață ale poporului, oamenii muncii au devenit cu adevărat stăpîni în țara lor, participînd tot mai activ la conducerea acesteia, la adoptarea și înfăptuirea hotărârilor și măsurilor care privesc viitorul ei. Realizările dobîndite demonstrează în chip elocvent înaltul rol constructiv al statului socialist, care, sub conducerea clarvăzătoare a Partidului Comunist Român, a mobilizat talentul și energia oamenilor muncii, capacitățile lor creatoare în vederea ridicării economice, sociale și spirituale a patriei. Oamenii muncii din țara noastră — români, maghiari, germani și de alte naționalități — întîmpină sărbătoarea Republicii în condițiile avântului creator și muncii însuflețite pentru înfăptuirea mărețelor obiective ale programului făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, elaborat de Congresul al X-lea al partidului și ale programului adoptat de Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român din noiembrie 1971 privind dezvoltarea conștiinței socialiste și așezarea relațiilor sociale pe principiile eticii și echității socialiste, în întîmpinarea celei de-a 25-a aniversări a proclamării Republicii, organele și organizațiile de partid, de masă și obștești, toate organismele și instituțiile reunite în cadrul Frontului Unității Socialiste vor desfășura o susținută muncă politico-educativă în vederea mobilizării oamenilor muncii de la orașe și sate la înfăptuirea sarcinilor economice, social-culturale pe acest an și buna pregătire a condițiilor în vederea realizării planului pe 1973, a punerii tot mai depline în valoare a energiilor și marilor capacități creatoare de care dispune poporul nostru pentru continua dezvoltare și modernizare a producției și a tehnicii de producție, pentru ridicarea parametrilor tehnico-economici și calitativi ai produselor, pentru sporirea eficienței întregii activități economice. Organizațiile de partid, sindicale și de U.T.C. — din unitățile industriale și de construcții — vor acorda o atenție deosebită folosirii raționale a capacităților de producție, a materiilor prime și materialelor, a timpului de lucru, reducerii cheltuielilor de producție și ridicării productivității muncii, punerii în funcțiune la termen și la parametrii proiectați a noilor obiective de investiții, iar în unitățile socialiste din agricultură, executării la timp și la un nivel calitativ corespunzător a lucrărilor agricole, înfăptuirii prevederilor programelor naționale de îmbunătățiri funciare și dezvoltare a zootehniei, întreaga activitate politico-educativă care va avea loc în această perioadă se va desfășura sub semnul pregătirii Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și înfăptuirii hotărîrilor sale. La casele de cultură, cluburi, cămine culturale, în întreprinderi, instituții, școli și facultăți, organizațiile din componența Frontului Unității Socialiste, sub conducerea organelor de partid, vor organiza, în lunile noiembrie și decembrie 1972, manifestări cultural-educative și artistice într-o mare diversitate de forme — expuneri, simpozioane, întîlniri cu activiști de partid și de stat, expoziții de cărți, gale de filme, spectacole și concerte — prin care să se prezinte realizările dobîndite de poporul român, sub conducerea partidului, în dezvoltarea economiei, învățămîntului, științei și culturii, prestigiul de care se bucură România pe plan internațional, precum și perspectivele pe care le deschide tuturor oamenilor muncii înfăptuirea programului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. întreaga activitate educativă va urmări cultivarea în rîndul maselor de oameni ai muncii a dragostei față de patrie, de partid și popor, a internaționalismului socialist, a prieteniei frățești dintre oamenii muncii români și cei aparținînd naționalităților conlocuitoare, aplicarea consecventă a programului de educație comunistă, adoptat de plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 3-5 noiembrie 1971.