Cuvîntul Nou, februarie 1988 (Anul 21, nr. 4976-5000)

1988-02-01 / nr. 4976

Organ al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului Popular Judeţean PE ŞANTIERELE DE CONSTRUCŢII Strădanii vizînd ridicarea productivităţii muncii la cote superioare Eforturile care se fac în aceste zile pe şantierele de construcţii din judeţ sunt subordonate realizării ritmice, integrale a producţiei programate. Vremea, neaşteptat de bună de la începutul anului le-a dat posibilitatea constructorilor să-şi desfăşoare forţele pe un front larg, aceasta în ideea de a acumula un avans cît mai consistent în înfăptuirea sarcinilor înscrise pe agenda de lucru. Strădaniile urmăresc mai cu seamă creşterea productivităţii. Şi nu întîmplător, întreprinderea Antrepriză de Construcţii*Montaj din Sfîntu Gheorghe trebuie să realizeze în 1988 mult aşteptatul salt cantitativ şi calitativ în activitatea pe care o desfăşoară, ceea ce, evident, presupune ca oamenii ei să fie într-o permanentă ofensivă pe fronturile ‘producţiei. In plus — și acesta este un aspect demn. de Nicolae STOIAN (Continuare în pag. a 3-a) Noi blocuri de locuinţe ridicate în cartierul Lenin din municipiul Sfîntu Gheorghe. Măsuri pentru dezvoltarea zootehniei Astăzi, 1 februarie, începe recensămîntul animalelor domestice, acţiune de larg interes civic, de ale cărei rezultate depind, în cea mai mare măsură, acţiunile ce se vor întreprinde în vederea dezvoltării, zootehniei, a realizării programelor de autoconducere şi autoaprovizionarea localităţilor. Datele obţinute prin recensămîntul animalelor domestice vor sta la baza măsurilor ce se vor întreprinde pentru sprijinirea crescătorilor de animale in vederea sporirii efectivelor, producţiilor agricole şi implicit a livrărilor , la fondul de stat. Este bine ştiut că toţi crescătorii de animale beneficiază de numeroase facilităţi, printre care se numără asigurarea de reproducători de rasă, asistenţă sanitar-veterinară, asigurarea de păşuni, prime pentru sporirea natalităţii etc. Trebuie bine înţeles că toţi deţinătorii de animale au datoria civică să declare toate animalele pe care le au în proprietate, iar recenzorii, aşa cum prevede decretul care reglementează această problemă, să verifice exactitatea datelor. Notăm, de asemenea, faptul că deţinătorii de animale, ca şi recenzorii, au datoria să asigure înregistrarea tuturor animalelor, rasa acestora, ca şi starea lor fiziologică. Acest lucru se impune mai ales în gospodăriile populaţiei, unde se simte nevoia luării unor măsuri eficiente în vederea îmbunătăţirii selecţiei şi reproducţiei animalelor, îndeosebi la bovine. Bunăoară, în unele localităţi, cum ar fi, de pildă, Mărtănuş, Covasna, Intorsura Buzăului şi Breţcu, în ultimii ani s-au întreprins de către O.J.H.S.A. o serie de măsuri care nu vizat îmbunătăţirea raselor, fapt ce a condus la posibilitatea livrării unor animale la preţuri superioare. Nu este lipsit de interes să precizăm că, pe baza datelor (Consimbre in pag. a 3-a1 Recensămîntul animalelor domestice PRODUSE ASIMILATE ÎN FABRICAŢIE Eforturile pe care colectivul întreprinderii de Maşini- Agregat şi Subansamble Auto de pe platforma industrială a municipiului Sfîntu Gheorghe le face în acest început de an se împart între problemele ce ţin de realizarea la timp a producţiei contractate şi înnoirea gamei sortimentale. Preocupările legate de acest din urmă capitol s-au soldat, ni se spune, cu rezultate notabile, concretizate în produse noi, care au fost introduse în fabricaţia de serie. Este vorba de cutiile de viteză S 4-80 şi 18 C 100 T, prima pentru autobuze, a doua pentru tractoare. Din cite am aflat, în intervalul următor vor fi asimilate în fabricaţie şi alte produse, destinate industriei constructoare de maşini. DIN ADÎNCUL INIMILOR, CALDE URĂRI DE SĂNĂTATE, VIAȚA ÎNDELUNGATĂ, PUTERE DE MUNCĂ PENTRU BINELE ȘI FERICIREA ÎNTREGULUI POPOR Anul XXI Nr. 4976 LUNI I 1 FEBRUARIE 1988 . Au trecut 31 zile Au rămas 335 zile 4 pagini — 50 bani Noul an de pregătire a gărzilor patriotice —an hotăritor în îndeplinirea obiectivelor prevăzute în Directiva Comandantului suprem Pentru purtătorii uniformelor cuecusonul tricolor — luptătorii din gărzile patriotice — ziua de 1 februarie marchează începutul unui nou an de pregătire. Evenimentul are loc în atmosfera de puternică efervescenţă creatoare, de înaltă vibraţie patriotică generată de sărbătorirea zilei de naştere şi a peste 55 de ani de activitate revoluţionară a celui mai iubit fiu a! poporului nostru, tovarăşul "Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii, comandantul suprem al forţelor noastre armate, ctitorul României moderne. Principiul cardinal al doctrinei militare, naţionale al cărei fondator este tovarăşul Nicolae Ceauşescu, îl constituie unitatea indisolubilă a celor două laturi ale procesului revoluţionar de făurire a societăţii socialiste , multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism — edificarea şi apărarea noii orînduiri, a cuceririlor revoluţionare, cauză şi operă a întregului po por. In anul trecut de instrucţie şi educaţie,gărzile patriotice din localităţile şi unităţile socialiste din judeţul nostru au obţinut o serie de rezultate bune şi foarte bune. Aceste rezultate se constituie ■ într-o bază trainică de la care trebuie pornit în activitatea de în- ■ • făptuire a sarcinilor şi obiectivelor prevăzute pentru noul an de pregătire. In lumina istoricelor hotărîri ale celui de-al Xltilea Congres al partidului, a sarcinilor şi obiectivelor cuprinse în documentele adoptate de Conferinţa Naţională a partidului, şi în domeniul pregătirii populaţiei pentru apărarea patriei au fost stabilite direcţiile de acţiune şi obiectivele prin a căror materializare se urmăreşte înfăptuirea unor profunde mutaţii calitative care să conducă la creşterea capacităţii combative a tuturor elementelor compo- nente ala sistemului naţional de apărare. Situînd permanent in centrul activităţii lor înfăptuirea neabătută a prevederilor Directivei Comandantului suprem în noul an de pregătire care a început, comandanţii gărzilor patriotice, statele majore, comandanţii de subunităţi vor acţiona cu fermitate pentru obţinerea unor rezultate superioare celor din anii trecuţi, răspunzînd astfel prin fapte chemării adresate întregului popor de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a face ■ din anul 1988 anul cu cele mai bune rezultate. Colonel Grigore CARSTEA, şeful Statului major judeţean al gărzilor patriotice (Continuare în pag. a 3-a) O preocupare de prim-ordin a municipalităţii Consiliul Popular Municipal Sfîntu Gheorghe a analizat nu de mult modul în care gospodăriile populaţiei contribuie la realizarea Programului de au■ roconducere şi autoaprovizionare, punînd un accent deosebit atît pe crearea condiţiilor coresrpunzătoare din vederea cultivării terenurilor şi creşterii animalelor, cît şi pentru buna desfăşurare a activităţii de contractare şi predare a produselor la fondul de aprovizionare şi la fondul centralizat al statului pe anul în curs. Subliniem faptul că şi în anul trecut cetăţenii cu gospodării particulare din Sfîntu Gheorghe şi cele două sate aparţinătoare, Chilieni şi Coşeni, au contribuit, în funcţie de posibilităţi, la buna aprovizionare a populaţiei. Astfel, s-au înregistrat depăşiri faţă de planul de contractare la bovine, lină, sfeclă de zahăr, fructe, fin, cartofi de toamnă. In urma amplei analize, Consiliul popular a stabilit măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii de îndrumare coordonare şi control a unităţilor contractante cu privire la modul în care acestea se preocupă deîncheierea contractelor, cît şi de îndeplinirea obligaţiilor contractuale din partea cetăţenilor. Continua dezvoltare a agri-Programul privind autoconducerea şi autoaprovizionarea culturii şi industriei alimentare permite sporirea producţiei agroalimentare la un nivel care să asigure înfăptuirea programului de autoconducere şi autoaprovizionare, satisfacerea celorlalte cerinţe ale economiei naţionale. In acest scop, însă, se impune ca toate suprafeţele de teren agricol să fie valorificate integral, cu randament sporit şi eficienţă ridicată. Este necesar, bunăoară, ca toţi cei care deţin terenuri agricole să le cultive, să le întreţină, aşa încît să obţină producţii cît mai mari, pentru a satisface nevoile proprii, dar şi pentru a preda la fondul de aprovizionare şi la fondul centralizatal statului. Trebuie luate măsuri ferme pentru cultivarea terenurilor şi creşterea animalelor şi păsărilor, în gospodăriile populaţiei, întrucît sarcinile de plan pe acest an prezintă creşteri substanţiale, la unele produse, faţă de anul precedent. In vederea realizării acestor sarcini, Consiliul popular va lua măsuri pentru aprovizionarea în cantităţi corespunzătoare cu îngrăşăminte, unelte agricole şi altele. Se va acţiona, totodată, ca unităţile contractante să asigure populaţiei pui de găini ouătoare şi pentru carne, purcei, pentru creşterea şi predarea, la fondul de stat, precum şi păşuni, acolo unde este cazul. Vasilica CIOBANU)