Foaia noastră, 1982 (Anul 32, nr. 1-53)

1982-01-01 / nr. 1

o János Koldár, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, luind cuvintul la cel de-al X-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist Conducătorii de partid şi de stat şi în cursul anului recent lăsat in urmă au făcut mai multe vizite de lucru în vederea cunoaşterii şi mai bine a condiţiilor de viaţă. Jănos Kădăr cu prilejul vizitei la o grădiniţă din CapitalăIn cadrul lucrărilor Adunării de Stat s-a acordat o atenţie deosebită situaţiei agriculturii. Astfel, Jeno Văncsa, ministrul agriculturii şi alimentaţiei a prezentat starea actuală şi a trasat sarcinile pe viitor a acestei importante ramuri ale economiei maghiare Şi un alt eveniment legat tot de agricultură: în ultima lună a anului trecut s-au desfăşurat lucrările Congresului cooperativelor agricole de producţie Anul 1081 in text şi imagini (II) Cînd pe plan internaţional depunem eforturi serioase pentru continuarea procesului de destindere, pentru menţinerea păcii şi securităţii mondiale, o facem, înainte de toate, pentru crearea şi asigurarea condiţiilor optime muncii de edificare paşnică, pentru ca sursele imateriale şi spirituale de care dispunem să fie îndreptate spre creşterea potenţialului economiei naţionale şi ca atare, spre ridicarea nivelului de trai, a îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă, a ridicării bunăstării noastre, a tuturora, în această ordine de idei putem menţiona că anul recent lăsat în urmă n-a fost deloc un an uşor, dar al cărui prevederi, elaborate în planul de dezvoltare economico-socială, au fost realizate cu succes. în general putem aprecia că în anul trecut s-au desfăşurat evenimente deosebit de importante care au început în anii anteriori cu alegerile membrilor în sfaturi, apoi cu congresul partidului, al Frontului Popular Patriotic, al sindicatelor, șirul continuîndu-se în anul recent încheiat cu Congresul Uniunii Tineretului Comunist, cu cel al cooperativelor agricole de producţie, sau conferinţele pe ţară ale diferitelor cooperative de consum, industriale şi comerciale. în acest sens, se poate constata cu deplină satisfacţie, că şi în anul trecut a continuat acel dialog social care duce la o şi mai bună mobilizarea a oamenilor muncii, la o şi mai sinceră încredere în ţelurile bine chibzuite ale partidului şi statului nostru. De menţionat că atît la ordinea de zi a şedinţelor Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, cît şi la sesiunile Adunării de Stat au figurat probleme sau, respectiv, proiecte de lege care ne preocupă în permanenţă, care sînt menite să ajute şi să faciliteze progresul ţării, prosperarea vieţii noastre, a fiecărui cetăţean maghiar, indiferent de naţionalitatea lui. Şi încă un lucru foarte important: sinceritatea cu care sîntem informaţi despre starea lucrurilor, fie vorbă de succese şi realizări, fie vorbă de insuficienţe, lipsuri şi greutăţi. Astfel, exemplu tocmai la şedinţa din decembrie a Comitetului Central al P.M.S.U. s-a arătat că poporul nostru a muncit cu succes pentru realizarea ţelurilor pe anul 1981, într-o atmosferă politică echilibrată şi calmă, nu ocolind sau ascunzînd, totodată, greutăţile încă existente şi cauzate pe de o parte de condiţiile economice internaţionale nefavorabile, iar pe de altă parte de unele slăbiciuni ale economiei, unele slăbiciuni ale economiei, în orice caz putem fi satisfăcuţi de faptul că scopul principal, anume menţinerea nivelului de trai, a fost îndeplinit, şi că în acord cu posibilităţilor actuale , statul nostru a acordat o atenţie deosebită îmbunătăţirii condiţiilor sociale, care sînt realizate, de pildă, în cele peste 77 mii de apartamente noi, 1900 săli de clase, 17 500 de locuri la grădiniţe 4400 de locuri la creşe şi peste 2500 de paturi la spitaluri. ikm Eveniment important în activitatea întreprinderilor industriale a fost şi ediţia ’Si a Tîrgului Internaţional din Budapesta. Unul dintre cei mai mari expozanţi, ca dealtfel şi în anii trecuţi, a fost Uniunea Sovietică, prezentînd, printre altele, diferite tipuri de camioane, maşini de teren şi autoturisme Cea mai mare firmă de vehicule din ţara noastră, întreprinderea de fabricare a autobuzelor, IKARUSZ şi-a reţinut renumele şi în anul trecut, deoarece diferitele tipuri de autobuze, încăpătoare şi comode, au satisfăcut cerinţele nu numai a călătorilor din ţară, ci şi a partenerilor străini Şi in cursul anului trecut s-au construit şi s-a dat in folosinţă mai multe obiective comerciale, magazine, hale etc., care au contribuit la îmbunătăţirea nivelului de aprovizionare şi prestare a populaţiei. In rîndul acestora se enumără şi magazinul DOMUSZ din Pecs, cel mai mare magazin de mobilă din ţară Conform posibilităţilor financiare statul a acordat o ateţie deosebită şi domeniului de culturalizare a maselor. Datorită acestui fapt în mai multe judeţe s-au construit noi case de cultură, iar altele au fost modernizate, iată Casa de cultură judeţeană din Nyiregyhăza, construită într-un stil nu prea obişnuit zilelor noastre