Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2021 (Anul 33, nr. 6763-6796)

2021-06-30 / nr. 6796

Capcane în mediul online Reprezentanţii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi cei ai Serviciul de Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Harghita trag un nou semnal de alarmă în condiţiile în care în ultima perioadă a crescut numărul celor care cad în plasa unor escroci care activează în mediul online, profitând de naivitatea unor persoane care încearcă să vândă diverse produse prin intermediul unor platforme cunoscute de pe Internet, cum este și olx.ro, continuare în pag. a 3-a Giusto Alatuma Te bacud cu fructe wm?: Casa de Asigurări de Sănătate Harghita. Noul contract-cadru cu furnizorii de servicii medicale care va intra în vigoare de la 1 iulie aduce câteva noutăţi importante La sfârşitul săptămânii trecute a fost adoptată hotărârea pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, care va intra în vigoare începând cu data de 1 iulie. continuare în pag. a 3-a Societatea întreţinere Drumuri Harghita va asigura lucrările de mentenanţă a drumurilor judeţene Cinci dintre cele nouă proiecte de hotărâri ale ordinii de zi au vizat atribuirea directă a acordurilor cadru privind asigurarea lucrărilor de întreţinere a mijloacelor pentru siguranţa circulaţiei pe drumurile judeţene din Harghita, pentru perioada 2021-2022, a marcajelor rutiere, mijloacelor de semnalizare rutieră, bornelor şi parapetelor metalice pe drumurile judeţene, precum şi a întreţinerii pe timp de vară, către Societatea întreţinere Drumuri Harghita a Consiliului Judeţean, continuare în pag. a 5-a Ziua silvicultorului la DS Harghita □ După o pauză de un an, DS Harghita intenţionează să recolteze 40 de tone de afine, 20 t de zmeură şi 20 măceşe Ziua Silvicultorului este o sărbătoare oficială, iniţiată în 1991 şi legiferată prin Statutul Personalului Silvic, fiind marcată în fiecare an în luna iunie de întregul corp silvic, continuare în pag. a 2-a 745125 *1/4 Nm mkcu www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6796 • MIERCURI, 30 IUNIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă La limita răbdării! 351988 □ Două sute de oameni, separaţi în două grupuri mari, au ocupat, marţi, platoul din faţa Palatului Administrativ din Miercurea Ciuc, cerând imperativ respectarea şi aplicarea Legii vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic (407/2006), intervenţia imediată în cazul atacurilor urşilor şi lupilor asupra populaţiei, măsuri de protejare a locuitorilor şi bunurilor lor. Şi la Gheorgheni, în Piaţa Libertăţii, s-au adunat t f 7 zeci de oameni satui de prezenţa cotidiană a urşilor în intravilan în pagina a 5-a Andrei Şaguna a fost unul din părinţii naţiunii □ Astăzi însă asistăm în zonă la un proces ce poate fi numit desuveranizarea României, în paralel cu construirea unei noi statalităţi Ediţia din acest an - a XXIX-a , a Zilelor Andrei Şaguna a început practic joi, 24 iunie, cu Sf. Liturghie arhierească la Mănăstirea „Naşterea Sf. Ioan Botezătorul” din Valea Mare, iar deschiderea propriu-zisă a şirului de evenimente a avut loc vineri, la Muzeul Spiritualităţii Româneşti de la Catedrala ortodoxă din Sf. Gheorghe, în cuvântul de binecuvântare, P.S. Andrei, Episcopul Covasnei şi Harghitei a amintit că Andrei Şaguna a fost numit la canonizare Apostolul românilor transilvăneni, iar „când vorbim de un sfânt, ne gândim întâi la misiunea pastorală pe care a facut-o, continuare în pag. a 4-a