Progresul, ianuarie-iunie 1864 (Anul 2, nr. 1-89)

1864-06-11 / nr. 79

No. 79. ROMANIA. ANUL II. FOAEA PUBLICATIUNILOll OFICIALE DIN RESOIITUI. l'URTEI DE APEL DIN IAŞI. IN .JASul firfeiuluifcatiunea 8ufees la Tipografia Minenel, nlitia t'hiristegiel. Dianul se publică de la 36 coaie pe sepAmana. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii, Joi 11 Iunie 1864. Iu districtele României, premmieratiunea se face la biutonoile postate. Inserarea unui rând de 35 litere costă un ten, cursul fiscal al Iaşii il iunie. IS iepeşa Telegrafică. Bucureşti 10 Iunie. La vizita de adio, Maiestatea Sa Sultanul a presentat, în persoană Inâlţimea Sale Domnului, marele Cordon al Ordinului sau Osncxetixi© în Britanie. Maiestatea Sa a ţinut limbagiul cel mai măgulitor pentru viitoriul României. Chestiunea politica este terminata cu mulţumirea generala. înălţimea Sa a plecat aseara luni la 7 oare din Constantinopoli, cu vaporul Imperial Beiruth. Înălţimea Sa vine pe la Chiustenie şi Giurgiu. Guvernul a voit a trimete vaporul Român întru întimpinarea înălţimei Sale la Cernavoda. Aflând aceasta Maiestatea Sa Sultanul a ordonat unul bâtei de vapor de resbel Otoman, de a pleca de îndatâ de la Rusciuc la Cernavoda, spre a conduce pe AÎnălţimea Sa până la Giurgiu. Bucureşti 11 Iunie. înălţimea Sa Domnul au sosit astăzi Mercur! în Bucureşti, la trei ore după ameaza-zi. înălţimea Sa este în deplină sănătate. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura district. Covurluiu. No. 4992. D. sub-Prefect de Prut, prin reportul No. 1883, încredinţazâ, că tânărul Chiranu Grigorie din satul Tulueştii, au căpătat sorţul No. 92, la tragerea pe 1864, de mai mult timp s’au făcut nevăzut neştiind în ce parte ar fi apucat, se publică aflarea numitului şi trimeterea lui la urmă în termin de 40 zile. No. 5109. D. sub-Prefect de Prut, prin raportul No. 2064, încredinţazâ, că tânărul Grigorie Brişcariu, din comuna Odaea lui Manolachi, ce la tragerea sorţilor au căpătat No. 5, s’aîi făcut nevăzut, şi după cercetarea ce au făcut nu s’au putut afla, se publică aflarea numitului şi trimeterea la urma lui în termin de 40 zile. No. 5122. în pretenţia D. Meer Regetor, prin Poliţia locală, împlinindu se 43 ocu luminări de său de la D. Altar Can, se publică vinderea lor la împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael. No. 5160. Din raportul I), sub-Prefect de Horineea No. 2177, se ia încredinţare că la comuna Diocheţii au picat de pripas oeapâ cu mânzul ei, acâmnea semne sunt: la par murgă închisă inferată la picioarele amândoâ denainte cu litere necunoscute, şi la piciorul drept din urmă cu dangapa sub litera M, se publică aflarea păgubaşului, care la terminul legiuit să se înfăţoşeze aicea cu dovezi legale spre a l i se elibera zisa de mai sus vită. No. 5234. După încuviinţarea dată de D. Ministru Interior, inspecţia generală a serviciului penitenciar prin ordinul No. 12.964, urmează a se face repetaţii încăperilor arestului ţinutal, se publică spre cunoştinţa concurenţilor, carii la împlinirea termenului de 40 zile socotit de la data Foael, să se înfăţoşeze în Camera acestei Prefecturi, unde se va ţinea licitaţia în regulă, după ce mai întâi se vor lămuri D-lor concurenţii, încăperile şi obiectele ce trebuesc reperate. Prefectura district. Neamţu. No. 6397. Fiind că nici la terminal de 40 zile, înserat în Foaea No. 43 din 2 Aprilie respirat, nu s’au prezentat muştere pentru cumpărarea productelor şi altor obiecte prevăzute în acea publicaţie, împlinite de la evreul Herşcu Gârcineanu, spre îndestularea Iconomiei Dâneşti, de a soma bani, se publică din nou terminul de 40 zile cu deşteptarea concurenţilor, a se înfâţoşa în Camera Prefecturei la împlinirea terminului, când are a se face adgiu cTecaţiea. Prefectura district. Putna. No 5570. între vitele I. Alecsandru Moşinschi din târgul Nămoloasa, după cum încredinţazâ D. sub Prefect de Bilieştî prin raportul No. 1497. sau pripăşit un gonitor la pâr plăvan galban, fdrâ alte semne, pe de o parte s'aîi înaintit cuvenitele publicaţii în tot cuprinsul acestui district, iar pe de alta se publică aflarea proprietariului acelui gonitor în terminul legiuit. Prefectura district, ilomnn. No. 4303. Posesorul moşiei Şcheia sau Davidul, violând din productele arătate în publicaţia No. 17428 din Foaca No. 36, asigurate pentru neplata câştiuluî de 26 Octomvrie anul contenit 1863, s’au întregit seevestrul cu 6 cal, 4 capre şi una trăsură veche de 2 cal, care urmează a se vinde licitaţiv, se publică terminul de 40 zile socotit de la data Foaei, la împlinirea cârnea amatorii de a cumpăra nişte asemenea, să se prezinte, în Camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul. No. 2388. La respirarea terminului de 40 zile, publicat prin Foeea No. 10, neputându se vinde licitativ 6 cal, una vacă cu viţelu şi un car legat în fier cu lanţul lui şi hamurile de cură, asigurate de la indivizii loan Ungureanu, Toader şi Gheorghie Ungureanu din comuna Cotul Vameşului, spre satisfacerea D. Mihai Neculcea cu banii ce are a lua, din cauză că nu s’au priimit de la sub-Prefectura de plasă acele vite şi car, se publică un alt termin tot de 40 zile, la a câtnea espirare, amatorii de a le cumpăra, să se prezinte în Camera acestei Prefecturi, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Suceava. No. 4766. La terminul de 20 Mai, avansat prin Foaea No. 49, din lipsa concurenţilor, neputându-se desface prin licitaţie averea ce s’au secvestrat de la locuitorii comunei Bogdâneştil, spre îndestularea D. T. Iliade, se publică un alt termin de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi să se înfăţoşeze la zisa comună, unde are a se desevârşi mezatul de D. sub Prefect. Prefectura district. Tutova. No. 8779. Tinerii Chirila Mititelul, Nicolai Vasile, Ioan Ventilă, Vasile Culbecui, Nicolai Ganciu şi Dimitrie Stoean, au participat la tragerea sorţilor pentru anul 1863, în oraşul Bârlad, sânt dosiţi pe la locuri necunoscute, se publică aflarea numiţilor şi trimiterea lor de câtre autorităţile în drept la această Prefectură. No. 9280. Pentru că la licitaţia ţinută în Camera Prefecture! în ziua de 30 a trecutei luni Mai, nu s’au arătat concurenţi a lua în arendă binalele şi locurile din târgul Bârlad, şi anume: 2 locuri de bina, alăturea cu podul mare în disparţirea a 2-a, idem lângă binaoa Ds. Constantin Blănăria 1 loc la uliţa mare a schitului Grajdeniî, megieşit cu binaoa Ds. Petrea Petîi, în mărime de 40 st împrejur cu 3 dughenî pe el şi o casă de locuinţă, 2 câsuţî cu un grajdiu şi locul lor împrejur de 68 st. megieşit cu D. P. Dobrovici, a Monast. Adam, de necesitate pentru maici când veniau în târg neînchiriere, 1 loc sterp de 20 stâni, împrejur a Monast. Grâjdenii, dinaintea porţii dughenii D. N. Dragomir în dispârţirea a lila, 1 loc în mârime de 57 st. domneşti, cu 2 baratee pe el, la capâtul podului mare de pe riul Bârlad, proprietăţi a desfiinţatelor. Monastire închinate şi neînchinate, se publică din nou spre obşteasca ştiinţă, cu concurenţii ce se vor găsi a lua în arendă arătatele binale şi locuri, pe timp de 4 ani, începători de la 23 Aprilie trecut, după condiţiile publicate prin Monitoriul No. 145 din anul 1863, cu îndelinirea şi acelor înserate prin Monitoriul No. 40, să se înfăţoşeze în Camera Prefecturei în ziua de 15 Iunie, însoţiţi de garanţiile cuvenite, când urmează a se fini mezatul cu forma cuvenita, în presenţa D. Casierii general de judeţu şi Preşedintele Tribunalului Municipalitatea de Iaşi. No. 1509. Dintre tinerii ce ai căzut recruţi la tragerea sorţilor anului curent, absentând Stoîrn Şmil, eşti recrut după sortul No. 103, Aîzic Avram Glicman sortul No. 91, şi Marcu Efiesin Moise sortul No. 102, Consiliul anansaze prin aceasta, invitând pe toate autorităţile administrative a lua mâsurele necesare şi ori unde ar găsi pe numiţii tineri sau trumata. No. 1523. In priivire că după lucrările înainţite la mezatul frisat în 3 a curentei pentru antreprizuirea serviciului curăţire t ogeagurilor din Iaşi, nu s’au putut căpăta rezultatul dorit, consiliul au regulat înnaintarea unui alt mezat cu termin de 40 zile conform legei, prin aceasta publică spre obşteasca ştiinţă ca amatorii ce ar fi, sâ se înfăţoşeze în Camera Municipalitâţei cu garanţiile cuvenite, îndatâ după respirarea terminului de 40 zile de la data Foaei, iar condiţiile acestei antreprizi sânt tot aceleaşi ce s’a şi publicat şi în Foaea cu No. 67. Municipalitatea de Bacâu. No. 351. La 9, 10, 11, cu peritodca la 12 Iulie şi respect de 24 oare, urmând a se ţine fiul mezat, pentru darea în antrepriză a eratelor, cotul şi mâhâlitul, cum şi 10 parale la cca gaz, pe termin de 2 ani de la 1 ianuarie 1865, se publică ca concurenţii sâ se înfăţoşeze cu garanţii, când li se vor ceti şi condiţiile. No. 355. La 16, 17, 18, cu peritodca la 19 iulie şi cu respect de 24 oare, urmând a se ţine mezatul liu pentru darea în antrepriză a tacsiei berii şi a luminărilor, pe timp de 2 ani începători de la 1 ianuarie 1865, se publică ca concurenţii sâ se înfăţoşeze cu formale garanţii, când li se vor ceti şi condiţiile. No. 356. La 23, 24, 25, cu peritodca la 26 Iulie, şi cu respect de 24 oare, urmând a se ţine mezatul liu pentru darea în antrepriză a tacsiei tiutimului românesc şi a vinaţilor străine pe timp de 2 ani, de la 1 ianuarie 1865, se publică ca concurenţii sâ se înfăţoşeze cu formale garanţii, când li se vor ceti şi condiţiile. No. 357. La 30, 31, Iulie şi 1 August cu periodca la 2 August şi cu respect de 24 oare, urmând a se ţine fiul mezat pentru darea în antrepriză, tac- tia cântarului şi a pâcurei, pe timp de 2 ani de la 1 Ianuarie 1869, se publică adunarea concurenţilor cu valabile garanţii, când li se vor ceti şi condiţiile. Municipalitatea de Folticeni, No. 586. Terminul de 40 zile publicat în Foaea No. 68, pentru darea în antrepriză a luminarisirei acestui oraş cu gaz fotogen, pe vreme de 3 ani şi 4 luni început de la 1 Septemvrie anul curent, ecspira la 30 a curentei luni Iunie, când este 1ea zi de licitaţie, iar al 2-ea şi a 13 lea la 3 şi 5 Iulie cu adjiudecaţia de 24 oare, care se publică spre generala ştiinţă, şi se face deşteptarea-lor concurenţi, ca la citatele termine sâ se prezenteze cu cauţii sau legale garanţii în Camera acestei Municipalităţi, iar condiţiile zisei antreprizi, se pot vedea în toate zilele în conclerie. No. 620. Termenele de 14, 15 şi 16 a curentei luni Iunie lu adgiudecaţia de 24 oare, avansate în Foaea No. 11, pentru darea în antrepriză casâpiilor şi mungeriilor din acest oraş, pe un an de la 1-iu Octomvrie viitoriu, se publică de a 3-ea oară, fâcându-se deşteptare D-lor concurenţi, ca la zisele termine sa se prezenteze cu cauţii sau legale garanţii în Camera acestei Municipalităţi. No. 618. Terminele de 14, 19 şi 21 a curentei luni Iunie, cu adjiudecaţia de 24 oare, publicate prin Foaia No. 71, pentru antreprezuirea furajului cailor