Rampa, septembrie 1933 (Anul 16, nr. 4689-4714)

1933-09-01 / nr. 4689

2 Mâine seară la Arene Moţi Spakow - Karl Walter Serata pugilistică germano-română care urma să se desfăşoare Duminecă seara la Arenele Romane a fost întreruptă din cauza ploii, după numai trei reprize din Moţi Spakow matchul Moehl—Stănciulescu şi amânată pentru mâine seară la aceiaş oră şi în aceiaşi incinta. Pentru posesorii de contra-mărci, amânarea aceasta a fost binevenită fiindcă la cele două partide , cari rămăseseră nedisputate s’a adăugat alta , A. Climan—M. Teodorescu precum şi trei întâlniri de calitate între amatori. Oricum reuniunea de mâine, fără a exisa un program excepţional, are totuş puncte de atracţie : interesează forma în care se află actualmente cei doui Challengeri ai titlurilor europene Moţi Spakow şi Lucian Popescu. Iar adversarii lor de mâine, germanii Walter şi Stegeman sunt elemente cari deşi nu de renume european, posedă multiple calităţi (suflu, iuţeală, moral şi vigoare) cari vor obliga la întrebuinţare serioasă pe reprezentanţii noştri. Fără discuţie că nu putem întrevede decât succesul alor noştri, clasa, rutinia şi posibilităţile technice favorizându-i de departe. Dar un match de box nu pasionează numai prim prizma rezultatului său final, ci şi prin lupta pe care stilul adversarilor promite s’o deslănţue. E cazul matchurilor de mâine seară, matchuri pe care sincer mărturisind, le aşteptăm cu mult interes. Chiar partida Climan—Teodorescu are nota ei particulară de atracție. Jack Dempsey şi Max Baer suspendaţi de Federaţia americană de lux Naţional Boxing Club, supremul for american de box, şi-a permis o nouă năzbâtie suspendând pe Jack Dempsey şi pe boxeurul Max Baer, învingător al lui Max Schimelling, pentru motivul că n’au respectat un contract prin care se prevedea un match între Max Baer și greul yankeu Babe Hunt, în orașul Whita. Suspendarea se va ridica în Martie 1934. -------------1^» 0 «an — ■ Carera acordă revanşă lui Sharkey Actualmente se vorbeşte insistent în StateleUnite de o posibilă revanşă între Primo Carnera, noul campion mondial la toate categoriile şi americanul Jack Sharkey, fostul deţinător al titlului. Pentru angajarea acestui match, atât de dorit de americani s’au dus numeroase pertractări, până în prezent însă nu s’a reuşit nimic în această privinţă. Se anunţă totuş că un organizator din Miami ar avea serioase şanse să reuşească. Matchul revanşă Camera- Sharkey ar urma să aibe loc, în Florida, la data de 7 Februarie 1934. Ambroziana şi Austria la Bucureşti După admirabilul succes repordat de organizarea matchurilor cu Ferencváros s-a stabilit ca Ripensia să aducă la Bucureşti în combinaţie cu Juventus fie finaliştii Cupei Europei Centare. Atât Ambroziana cât şi Austria sunt două echipe formidabile care vor prilejui adevărate regaluri foot-ballistice. Interesant este că Ripensia va juca iar la București cu ambii oaspeți, deci un succes dinainte asigurat. —------------o » ^ Din lumea ringului .4* Sammy Mandell, despre eanu s’a mai vorbit în ultimul timp, a învins prin knock-out, în repriza patra, pe negrul Bud Jenking( la New-York, — Vince Dundee, care are în palmaresul săli, două victorii asupra lui Nekolny, a învins prin knock-out, la Chicago, în repriza șasea, pe Danny Delmin. — Campionul belgian la categoria muscă Riesmanns, care a întins la maximum pe Petit-Riquet, acum două luni, va întâlni Săptămâna viitoare la Paris pe Lorenzoni sau pe Barras. Tennis Ellswirth Vines decretat amator pur de Federaţia americană In urma unor anumite svonuri care lăsau să planeze asupra lui Ellsworth Vines, campion al Americei, bănuiala că s ar fi, decis să devină profesionist și că primise o ofertă de 100.000 dolari pentru a juca în trupa lui William Tilden, Federaţia americană, sub presiunea preşedintelui său, d. Louis B. Carruthers, deschideau o anchetă. Comisiunea care fusese însărcinată cu cercetarea „cazului Vines“, şi-a terminat ancheta şi a decretat că acuzările care planau asupraanchetatului erau lipsite de orice fond. Raportul comisiunei declară mai ales : „S-au ridicat în public numeroase discuţii privitoare la activitatea lui Vines în anumite afaceri. Ceea ce a făcut Vines nu este după părerea noastră suficient pentru a-l exclude dintre amatori“. Vines care este foarte tânăr şi ale cărui progrese merg crescând, a câştigat sume importante scriind articole de tennis pentru ziare. Ca toţi ceilalţi camarazi ai săi care şi-au făcut un nume activând pe courta-uri, el nu are nici un interes să devină, pentru moment, profesionişt.i , . Duna Dagis IM Austria-Jugoslavia 4-1 Ultima zi a matchului Austria, Jugoslavia, a adus încă două noi victorii culorilor austriace care a reuşit astfel să se califice pentru semi-finală. Matejka şi Aliens şi-au adjudecat victorii, primul dispunând uşor de Punceck, în trei seturi, iar secundul, după o luptă foarte vie — i-au trebuit cinci seturi spre a câștiga — de Kukuljevici. Iată rezultatele tehnice Matejka (A.) b. Puncek (J.) 6-4, 6-4, 6-4, Artens (A.) b. Kukuljevici (J.) 6-3, 6-2, 4-6, 3-6, 6-0. Hipiem Astăzi ,8 iulie, procesul Asociaţiei proprietarilor de trap Astăzi, se judecă în Camera de consiliu a Secţiei I-a CivileCorecţională a Tribunalului din Bucureşti, procesul asociaţiei proprietarilor de trap. Cauzele acestui proces sunt destul de cunoscute din redările făcute de ziarul nostru despre Adunarea Extraordinară din 30 iulie 1930, aşa încât socotim inutil să mai revenim asupra lor. D-nii avocaţi Niţeanu şi Theller, vor reprezenta grupul prezidat de d-l profesor universitar G. M. Iliescu, iar d-nii avocaţi Sebastian Marcu şi Olănescu vor apăra pe d. Matac. un După cum era şi de aşteptat, partida de Marţi după amiază de la Romcomit a ocazionat o nouă dispută plină de interes. Deşi zi de lucru, un numeros public, aproape două mii de persoane, a ţinut să asiste la acest duel dintre Ripensia, campioana României şi Juventus. Matchul a fost dus de la început într-o alură susţinută. Ambele atacuri, şi în special cel al clubului gazdă, au funcţionat cu rapiditate, astfel că cele două apărări au avut mult de lucru. Jocul a plăcut, a avut numeroase faze interesante, acelaş joc magistral al lui Kotormany, dar ceea ce a impresionat mai mult a fost replica atât de dârză pe care campionii bucureşteni au dat-o profesionalilor. Juventus a avut părţi întregi de dominare, a scotat mai des la goal, şi dacă atacul ar îi avut ceva mai multă precizie în mingile trase la goal, desigur că atunci roş-albaştrii ar îi câştigat cu siguranţă. Şi ar fi recoltat una din cele mai răsunătoare şi mai strălucite biruinţi, o bine meritată răsplată a eforturilor pe care le-a depus. Totuşi şi frumosul rezultat pe care l-a obţinut, acelaş scor cu care Ripensia a dispus şi de faimosul Ferencváros, este un indiciu asupra valoarei şi a importantului rol pe care-l va juca în Divizia Naţională, acest nou candidat. Clubul roş-albastru se anunţă o echipă de mare calibru, o echipa „vedetă“, de prima clasă, şi închipuiţi-vă regalurile de soccer care ne aşteaptă când acest nou divizionar bucureştean se află în aceiaşi serie cu: Ripensia, C.A.O, Unirea - Tricolor, cluburi a căror valoare e îndeajuns de cunoscută. Nu am putea spune că timişorenii nu au meritat victoria. Au muncit şi ei deopotrivă pentru ea, au avut chiar unele compartimente superioare, au dominat şi ei mare parte a jocului, dar... tot Juventus a fost acela care a tras de mai multe ori la goal. Totuşi, după cum am scris mai sus, matchul a ocazionat o dispută aprigă, o luptă dusă cu ardoare din ambele tabere, care a satisfăcut publicul asistent. Păcat însă că frumuseţea unei asemenea întâlniri a fost umbrită de prostul arbitraj al d-lui Ştefan Lucescu, unul din vechii membri ai corpului de arbitrii. Dar despre acest lucru, ne vom ocupa ceva mai jos. PARTIDA La fluerul arbitrului, echipele aliniază următoarele formaţii : Ripensia : Zombory ; Agner, Buerger; Hrehtuss (Raf insky), Cotormany, Lakatos ; Beke. Dobay, Schwartz, Ciolac, Bindea. Juventus: Crețeanu; Petrescu, Neacşu; Brandabura (Sandy), Vogl, Constantinescu; Dobo, Melchior, Mater I (Zăinescu), Schiltru, Palmer. * Ripensia pornește dintr’un început cu hotărîre și asaltează apărareabucureştenilor. După un sfert de oră de dominare însă, Juventus îşi revine şi e rândul aparării timişorene să se întrebuinţeze. Sarcina cuplului Burger- Agner e însă mult mai uşoară, fiind ajutaţi şi de o linie de halfi excelentă, în special de Lakatos şi Kotormany, care iar se află întro zi bună. Dela 30 m. Vogi trimete cu o precizie uimitoare o minge splendidă. Goală, jubilează galeria, dar... balonul loveşte colţul de sus al barei şi reintră în joc. După o jumătate de oră, Bindea trece de Brandabura şi pasează lui Ciolac, care trimete o iscusită lovitură la colţ. Balonul intră în goal, cu tot plongeonul lui Creţeanu. Juventus revine puternic imediat şi se produc două învălmăşeli la poarta lui Zombory, care însă sunt cu greu limpezite de Agner, care nu poate salva decât în corner. Ripensia îşi reia dominarea. Bindea are câteva eşirii periculoase şi-şi pune în bună poziţie colegi săi de atac. Atât Ciolac cât şi Dobay însă, trag regulat alături. Câteva mingi grele sunt apărate frumos de Creţeanu. Nici juventiştii nu se lasă mai prejos şi Schileru şi Melchior, trag de câteva ori în braţele portarului ripensist. La reîncepere, Juventus repetă excelenta repriză din matchul cu teamul pegian. Atacul, ca nou născut, lucrează febril. Incursiunnile se succed rapid şi cu regularitate, iar poarta lui Zombory e serios ameninţată. Păcat însă ca eforturile unui Palmer. Melchior sau Dobo sunt ratate de un Schileru, care triimete balonul afară sau în picioarele adversarilor, sau de Zăinescu, care se învârteşte continuu pe teuren, fără să-şi mai găsească locul... Melchior intră în forţă peste Kotormany şi-l ia balonul, de câteva ori. E aproape singurul bucureştean care reuşeşte să dejoace uneori combinaţiile atât de subtile şi savurate de public, ale excelentului half centru timişorean. Din nou Melchior ia un balon cu... pieptul, dar d. Lucescu — deşi cu ochelarii — flueră... hands !!!... Publicul huidueşte şi atunci d. Lucescu, care avea pretenţia că ■arbitrează, acordă o lovitură tot în favoarea... Juventusului ! Gafa Isale produce ilaritate .Dealtfel, în afară de jocul lui Kotormany, singur ,, arbitrajul“ conului Făai'că a mai dispus asistenţa, puţin cam ,,rece“ din cauza timpului. Brandaburalansează pe Dobo,care după o impresionantă goană pe tuşe, centrează cu precizie. Palmer reia balonul şi trimete fulgerător în goal, egalând situaţia. Schwartz şi Ciolac, care joc mai bine ca Duminică, scotează de câteva ori la goal, dar Oreţeanu e la post. ■ La un nou atac periculos al lui Ciolac, Neacşu reluând balonul îl trimete lui Bindea. Acesta pasează lui Schwartz, care trecând uşor de Brandabur, înscrie al douilea punct pentru Ripensia. Juventus iar presează. Trioul defensiv se întrebuinţează serios, iar Zombory salvează de două ori în corner. Schileru şi Palmer siotează puternic, şi Zombory apără bine. B hulea, rapida aripă, scapă din nou şi singur în faţa goalului, trage puternic. Creţeanu prinde, dar scapă imediat balonul care depăşeşte linia porţii. Conul Fanică, tot cu „ochelarii“ nu vede şi ■deci... nu acordă goal, încă cinci minute, şi jocul ia sfârşit. CONSIDERAŢII Ripensia i- a mai lăsat acea frumoasă impresie din ajun. Juventus a fost un adversar tot atât de bun şi avem siguranţa că va face partide excelente în campionatul Diviziei Naţionale. Ripensia, e drept, cu jucători mai tecimici, a desfăşurat un joc calculat. Mai ales că dispune de o linie de halfi foarte bună. In schimb atacul a fost de multe ori oprit de apărarea juventistă care mai tânără, a luptat cu multă însufleţire. Dealtfel, această însufleţire caracterizează aproape toţi echipierii roş-albaştri*. Zombory a fost din nou acelaş portar bun. Sigur pe sine, a reţinut baloane dificile. Agner şi Burger au constituit o apărare peste care s’a trecut cu greutate. S’au întrebuinţat serios şi au depus tot timpul o rodnică activitate. Burger posedă şi degajări excelente. Rafinsky a marcat pe Palmer cu prea puţin succes. Lakatos, ceva mai bun, a fost şi el totuşi întrecut uneori de Doba. Cotormany, în prima repriză mai ales, a repetat partidele mari şi magistratul său joc. La înaintare, Ciolac, Schwartz şi Dobay au muncit mult, sau întrebuinţat chiar mai serios ca în matchul de Duminică, Bindea, o aripă rapida, creatoare de situaţii periculoase. La Juventus, apărarea şi atacul au fost compartimentele cele mai bune. Creţeanu a apărat curagios, iar punctele marcate nu i se pot imputa. Petrescu, foarte bun, este unul din cei mai excelenţi jucători ai Juventusului, Neacşu, inferior partenerului său. In linia de mijloc, Vogi, a jucat mai bine ca în ultima sa eşire, şi s’a războit mereu cu adversarul său direct, Constantinescu, mai puţin bun ca altă dată şi decât Brandabura. In atac Palmer e cel mai periculos înaintaş. Rapid şi cu shot puternic, pune oricând în dificultate goalul advers. Melchior pe zi ce trece devine tot mai bun. A muncit mult şi cu folos. Dobo, mai leneş ca în alte ocaziuni, a avut totuşi câteva eşiri periculoase. Schiler, deşi posesorul unui shot bun, nu se înţelege cu partenerii săi. In plus, nu are direcţie când pasează. Maior I şi Zăinescu, înlocuitorul său, la fel de slabi. D-l Ştefan Lucescu, a condus tocmai cum nu onorează un arbitru de vechimea şi pretenţia d-sale. Şi nu e pentru prima oară. N’ar fi cazul ca d. Lucescu să renunțe pe viitor la asemenea... amuzamente? N. SARELY Un nou match „mare" ensia - Juventus 2-1 (1-0) Bucureștenii în plin progres.— O partidă animală și arbitraj... mediocru „RAMPA” "■* Azi la Venus Venus-Dacia Unirea [Brăila] Suntem în plină săptămână foot-ballistă. După vizita Ferencvarosului care a prilejuit matchurile Ferencváros - Juventus şi Ripensia , Ferencvaros plus suplimentul Ripensia - Juventus iată că o nouă partidă va avea loc azi când Venus va primi replica formaţiei brăilene Dacia Unirea. Matchul prezintă un interes relativ, dat fiindcă vine după două partide de mare anvergură. Prezintă interes din punctul de vedere al actualei forme ce o va afişa formaţia venusistă, putându-se face astfel unele socoteli anticipate în ce priveşte modul cum se vor comporta în campionatul naţional. Oaspeţii sunt campioni ai Brăilei şi deşi nu au jucătorii cu renume pot furniza o partidă frumoasă prin însufleţirea şi elanul cu care joacă. Au cedat Prahovei cu 2-1 în matchul pentru Liga de Sud. Dacia Unirea deţine titlul de campioană de câţiva ani. Venus va alinia echipa cu care va juca şi în campionatul naţional. Deasemenea va reintra Stanciu reîntors de la Eforie. Favorit est© Venus şi cum oaspeţii sunt dornici să se prezinte cât mai bine este de prevăzut un joc agreabil. Vasile Coroiu Franţa ? Culisele svonesc despre o eventuală stabilire a lui V. Chiroiu în Franţa la Racing sau St. Rennais. Probabila stabilire în Franţa este în funcţie de un aranjament financiar între ceferist şi actuala sa grupare. Oferta se pare că datează din iarna trecută când Chiroiu a făcut parte din efectivul deplasat de C.A.O., în strălucitul turneu prin Franța. Odată cu venirea toamnei cu corii se pregătesc de plecare... ISS111- Reuniunea amatoare de astăseară Merituoasa grupare „Box Carpentier” continuându-şi programa stabilită, oferă astăseară o nouă interesantă reuniune amatoare, la care îşi vor da concursul elevii sălilor Herdan, J. C., Titanic, Ringal şi Box Carpentier. Iată aspectul programului : Dinulescu (H) — Niţescu Gh (B.C). Ciocan (H) — Pantelimon (B C)., A. Costescu (H) — Pacheţianu (B.C). M. Mănescu (H) — T. Petrescu (Titanic). Popa (H) — Epureanu (B.C.) Tudor (H) — Pârvulescu (B. C). C. Dumitrescu (H) — N. Berechet (Ringul). Cionoiu M. (H) — Pache Georgescu (B. C). M. Milea (Titanic) — Gh. Filip (J.C.) P. Vasile (H) — Sidiceanu C. (B. C). A. Petrescu (J. C.) — V. Otto (J.C). Sportul în luptă cu negustoria Cu prilejul matchului Lucian Popescu-Jose Chones pentru titlul continental la categoria pană Dezminţindu-şi reprobabila parţialitate de totdeauna, parţialitate care a pus stavilă, în multe rânduri boxului românesc de a-şi urma calea spre glorie aşa cum îl îndreptăţeau posibilităţile, federaţia internaţională a boxului, I. B. U., din Paris, ne-a oferit în anul acesta întreaga ei solicitudine şi a ratificat cererile boxeurilor români Lucian Popescu şi Moţi Spakow de a fi unşi challengeri ai titlurilor europene respective. Să respectăm sinceritatea şi să recunoaştem că de data aceasta largheţa vederilor Internaţional Boxing Unionului a depăşit cu mult, cu foarte mult pretenţile şi chiar dreptul nostru de a murmura în cazul când defi-urile româneşti ar fi avut soarta marelui coş. Doar anul acesta, mai puţin ca altădată puteam ridica glasul şi enunţa drepturi la supremaţia continentală a celor trei categorii: pană, mijlocie şi semi-grea. Fiindcă în anul acesta, ca niciodată, solicitanţii celor trei titulaturi nu erau recomandaţi pentru recunoaşterea ca atare, decât de performanţe mai mult sau mai puţin umile. Axioti bătuse pe Bartolin şi Barrére. Puţin, Lucian Popescu se dovedise egal germanului Schiller şi superior la punctaj altor două pugilişti străini de ordin mărunt. Iar Moţi Spakow, acest răsfăţat şi ingrat idol al boxului nostru reuşise, e drept, câteva victorii, dacă nu extraordinare ca rezultat, dar în orice caz cât de cât strălucite ca rezonanţă. Şi apoi avea în urmă două matchuri cu actualul campion, cu Andersson, cari îl prezentau ea mai mult sau mai puţin apropiat de forţa acestuia. Aşa că, hai să zicem, Spakow nu cerea, o favoare când pretindea rezolvarea cererii sale în bine, forului de la Paris. Şi că odată atestată provocarea lui, campionul nostru naţional şi-a văzut recunoscut oficial, un drept pe care îl avea de mult. Discutabile au fost însă deciziile comitetului internaţional al boxului referitoare la celelalte două petiţii româneşti : la cele ale lui Lucian Popescu şi Gheorghe Axioti. Căci, repetăm nici unul şi nici altul nu se răzimau pe performanţe de răsunet, pe performanţe care să le dea măcar lor l — speranţa acceptării cererilor. Hotărârile I.R.U-ului nu se poate tăgădui, au surprins prin solicitudinea lor. Iar febrilitatea proectelor cari începură să se schiţeze la noi, cu privire la organizarea luptelor în care reprezentanţii noştri ar fi urmat să încerce marea cu degetul şi să se hazardeze în matchuri cu veritabili campioni de continent, confirmau că am fost milostiviţi cu o onoare pe care poate nu o meritam încă. De obiceiu, în cazuri ca acestea când împrejurările te dăruiesc cu o onoare la care nu te aşteptai şi pe care nu o scontai decât în proporţie de unu la sută, cea mai recomandabilă, cavalerească politică e aceia de a căuta în fel şi chip să-ţi îndeplineşti însărcinarea mai strălucit de cum ai fi făcut-o în orice alt caz. Şi să nu te recunoşti înfrânt decât după ce ai făcut tot ce omeneşte puteai face ca să învingi. Aşa cum în cazul nostru a făcut-o Axioti. Care luptând cu Gustave Roth pentru campionatul european, a capotat, e drept, dar după cincisprezece reprize care au scos în evidenţă pe un Axioti supra-antrenat, pe un Axioti pe care nu l-a învins decât clasa şi rutina — amândouă excepţionale — ale adversarului. Şi aşa cum nu vor să priceapă că trebue să procedeze cei cari se ocupă cu tratarea matchului Popescu-Girones pentru titlul continental al categoriei pană. Domnii aceştia — vorbim la plural, deoarece ne vine greu să admitem că numai d. Ionel Popescu e capabil de o asemenea purtare negustorească — fiindcă nu s’au înţeles cu managerul spaniolului în privinţa datei când Arenele Romane ar trebui să găzduiască marele eveniment sportiv, şi fiindcă bursa ce s’ar pune în braţele lui Lucian în caz că matchul s’ar tranşa în Spania, ar lua proporţii de basm, au propus adversarilor organizarea luptei în patria spaniolului! Halal de aşa manageri, halal de aşa negustorie ! Când se ştie că Jósé Girones e un pugilist formidabil de bun când se ştie că Jósé Gironese — mai ales pe pământul ţării sale — e aproape invincibil, şi când se mai ştie că şansa lui Lucian în lupta cu spaniolul e de cinci la sută şi aceasta numai sub rezerva că matchul s’ar lichida la Bucureşti, când se ştie toate acestea, sunt oameni — şi între cari, unul chiar părinte al reprezentantului nostru ! — cari se gândesc să-l ofere pe Lucian ca jertfă sigură lui Girones, numai ca să poată înhăţa mai lesne o bursă de imbogăţire subită. Încă nu s’a făcut separaţiunea dintre sport şi negustorie. M. SILVIAN Matchul de atletism dintre reprezentanţii Franţei şi ai Finlandei disputat la Helsingfors, a revenit ultimilor cu 103 puncte la 68. Victoria finlandezilor îi reprezintă o surpriză, clasa lor fiind net superioară celei a atleţilor francezi. E de remarcat însă câteva performanţe frumoase ale reprezentanţilor galici la aruncarea discului la cursele de sprint şi la fond (5000 m. plat). Spicuim următoarele rezultate: 100 m. plat: 1 Virtanen (Fini.) 10 s. 7/10; 2) Robert Paul 10 s. 4/5. 400 m. plat: 1) Strandvall (Fini.) 49 s. 5/10; 2) Stravinsky (Fr.) 49 s. 4/5. 1500 m. plat: 1) Iso-Hollo 3 m. 55 s. 6/10; 2) Larva 3 m. 59 s. Aruncarea dracului: 1) Winter 45 m. 97 ; 2) Noel 45 m. 58. 200 m. ; 1) Strandvall 22 s. 2/10; 2) Paul et Guillez ex-aequo 22 s. 5/10. 1 800 m. ; l) Mtehelsson 1 m. 54 s. ; 2) Keler 1 m. 55 s. 3/10. Săritura în înălțime: 1) Kotkas 1,92 m. ; 2) Peraesalo 1.90 m. Săritura în lungime: 1) Paul 7.03 m.; 2) Paine 7.01 m. 110 m. garduri : 1) Sjostaedt 14 s. 9/10 ; 2) Adelheim 15 s. 6/10. Aruncarea greutății: 1) Alaroba 15,75 m. ; 2) Kunts 15.57 m. 3000 m. plat; 1) Lehtinen 8 m. 33 s. 7/10; 2) Touminen 8 m. 38 s. 3/10. 100X200X300X400 ştafetă : 1), Finlanda 1 m. 57 s. 7/10 ; 2) Franța 1m. 59 s. Aruncarea suliţei: 1) Jarvinen, 71 m. 10 ; 2) Pentilla 63 m. 38. 5000 m. : 1) Virtanen 14 m. 43 s. 4/5 ; 2) Rochard 14 m. 46 s. 5/10. Săritura cu prăjina: Lindroth 3 m. 90 ; Depin 3.80 m. 4X100 m. ştafetă : 1) Finlanda 42 s. 5/10 ; 2) Franța 43 8. 3/10. Atletism Finlanda învinge Franţa cu 103 puncte la 68