Satul Socialist, martie 1974 (Anul 6, nr. 1494-1520)

1974-03-01 / nr. 1494

PAGINA 2 SATUL SOCIALIST Vineri 1 martie nr. 1494 SOLEMNITATEAMII UNOR ÎNALTE DISTINCŢII ALE REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA (Urmare din pag. 1) conducerii superioare de partid şi de stat, tovarăşului Nicolae Ceauşescu personal, pentru acordarea titlului de Erou al Muncii Socialiste, Gheorghe Mărginean, directorul I.A.S. Jidvei — Alba, a spus , pentru mine cit şi pentru întreg colectivul de lucrători din I.A.S. Jidvei această înaltă distincţie este un imbold în munca noastră viitoare. Vom depune eforturi sporite, toată capacitatea noastră de muncă în vederea transpunerii în viaţă a hotărîrilor Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste, preţioasele dumneavoastră indicaţii privind dezvoltarea şi modernizarea agriculturii, aducîndu-ne în felul acesta contribuţia la făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Vă rog să-mi permiteţi ca din partea celor ce au cinstea să fie distinşi astăzi, cu ocazia acestei mari aniversări a agriculturii noastre socialiste,a spus în cuvîntul său Angelo Miculescu, ministrul agriculturii, industriei alimentare și apelor, să vă adresez dumneavoastră, tovarăşe secretar general, conducerii de partid şi de stat, mulțumiri din toată inima pentru aprecierea dată muncii noastre, tuturor, celor ce au lucrat pentru a îndeplini sarcinile date agriculturii. Considerăm aceasta, însă, şi ca o obligaţie sporită a noastră de a munci cu mai multă perseverenţă pentru îndreptarea lipsurilor, pentru folosirea mai bună a mijloacelor puse la dispoziţia agriculturii, pentru a valorifica potenţialul ei real spre a obţine recolte ridicate în condiţii economice superioare. Vă asigurăm, tovarăşe secretar general, din partea conducerii Ministerului agriculturii, a tuturor cadrelor care lucrează în aceasta, a tuturor specialiştilor şi lucrătorilor din agricultură, că nu vom precupeţi nimic pentru realizarea acestor sarcini de cinste puse de partid şi de stat în faţa noastră. Intr-o atmosferă da puternic entuziasm, intîmpinat cu vii şi îndelungi aplauze, a luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Asistenţa în picioare aclamă, ovaţionează cu putere. Miile de participanţi, exprimîndu-şi dragostea neţărmurită faţă de conducătorul iubit al partidului şi poporului nostru scandează îndelung sub imensa cupolă : „Ceauşescu — P.C.R.“ Joi la amiază, în cadrul unei festivităţi care a avut loc în Sala de marmură a pavilionului expoziţional, tovarăşul Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, a înmînat „Ordinul Muncii“ cl. a Il-a şi Ordinul „Meritul agricol“ cl. a Il-a unui număr de 159 de cadre de conducere şi lucrători din unităţile agricole de stat şi cooperatiste, conferite pentru contribuţia adusă la înfăptuirea politicii partidului şi statului de dezvoltare şi modernizare a agriculturii socialiste în patria noastră, în numele celor decoraţi, Vasile Dobre, preşedintele C.A.P. Comloşu-Mic, judeţul Timiş, şi Dionisie Benko, directorul I.A.S. Oradea, au mulţumit călduros conducerii partidului şi statului, subliniind că acordarea acestor înalte distincţii reprezintă recunoaşterea străduinţelor depuse de colectivele în rîndul cărora lucrează pentru sporirea producţiei agricole şi totodată un nou imbold pentru dezvoltarea în continuare a agriculturii socialiste. Apoi tovarăşul Emil Bodnaraş a adresat, în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al Consiliului de Stat, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, personal, felicitări celor decoraţi, urîndu-le noi succese în munca pe care o desfăşoară. (Agerpres) Prin Decret al Consiliului de Stat, pentru contribuţia adusă la înfăptuirea politicii partidului şi statului de dezvoltare şi modernizare a agriculturii socialiste în patria noastră, s-au conferit: TITLUL DE „EROU AL MUNCII SOCIALISTE“ ŞI MEDALIA DE AUR „SECERA ŞI CIOCANUL“ tovarăşilor Ilie Bărâitaru, preşedintele C.A.P. Gîrla Mare, judeţul Mehedinţi ; Gheorghe A. Blendia, preşedintele C.A.P. Sîmbăta Nouă — Topolog, judeţul Tulcea ; Gheorghe Bogza, preşedintele C.A.P. Someşul, judeţul Satu Mare ; Andrei A. Bartha, preşedintele C.A.P. Uriu, judeţul Bistriţa — Năsăud ; Mircea P. Călin, preşedintele C.A.P. Ripiceni, judeţul Botoşani ; Florentin Cîrpan, directorul I.A.S. Beregsău, judeţul Timiş ; Andrei A. Cojocaru, directorul S.M.A. Ianca, judeţul Brăila ; Gheorghe I. Dinu, preşedintele C.A.P. Smeeni, judeţul Buzău ; Teodor F. Duluş, mecanic şef de secţie la S.M.A. Ceia, judeţul Bihor ; Stanică V. Dumbravă, directorul I.A.S. Coteşti, judeţul Vrancea ; Otto I. Fiddeş, şef de secţie la S.M.A. Sînpetru, judeţul Braşov ; Ion Gh. Grecu, mecanic specialist la S.M.A. Bibeşti, judeţul Gorj ; Alexandru V. Ienciu, directorul întreprinderii „30 Decembrie“, judeţul Ilfov ; Adolf-Mihail Kristoff, şef de fermă pomicolă la I.A.S. Mediaş, judeţul Sibiu; Gheorghe Mărginean, directorul I.A.S. Jidvei, judeţul Alba ; Ion Moldovan, preşedintele C.A.P. Reghin, judeţul Mureş ; Iosif I. Molnar, inginer şef la C.A.P. Sînzieni, judeţul Covasna ; Marin Nedea, preşedintele C.A.P. şi directorul S.M.A. Purani, judeţul Teleorman; Elena Orzan, şef de fermă la C.A.P. Valea Măcrişului, judeţul Ilfov ; Constantin A. Popa, preşedintele C.A.P. Dor Mărunt, judeţul Ialomiţa ; Titu Popescu, directorul I.A.S. Mihail Kogălniceanu, judeţul Constanţa ; Ion C. Spătărelu, preşedintele C.A.P. „Gheorghe Doja“, judeţul Ialomiţa ; Alexandru Fl. Toană, preşedintele C.A.P. „Viaţă Nouă“ din comuna Poiana Mare, judeţul Dolj ; Ana M. Vornicu, preşedinta C.A.P. Tîrguşor, judeţul Constanţa ; Gheorghe I. Zarcu, preşedintele C.A.P. Izbiceni, judeţul Olt. ORDINUL MUNCII CLASA I tovarăşilor Gheorghe I. Laza, directorul general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Bihor ; Barna László I. Bancsik, preşedintele C.A.P. Diosig, judeţul Bihor ; Ioan M. Moroşanu, preşedintele C.A.P. Vîrfu Cîmpului, judeţul Botoşani ; Cristache A. Moldoveanu, secretarul Comitetului P.C.R. Insula Mare a Brăilei, judeţul Brăila ; Victor T. Guţu, preşedintele C.A.P. Gherăseni, judeţul Buzău ; Ion N. Nica, preşedintele C.A.P. Cogealac, judeţul Constanţa ; Costică St. Purdelea, directorul S.M.A. Pechea, judeţul Galaţi ; Dumitru N. Bîrsilă, mecanic agricol la S.M.A. Motru, judeţul Gorj ; Apostol I. Constantin, preşedintele C.A.P. Griviţa, judeţul Ialomiţa ; Nicolae A. Luca, directorul I.A.S. Grădiştea, judeţul Ialomiţa ; Ion C. Ilinca, directorul S.M.A. Budeşti, judeţul Ilfov ; Angela M. Sincu, preşedinta C.A.P. „Unirea“, oraşul Corabia, judeţul Olt ; Grapina N. Bădescu, inginer şef la C.A.P. „Partizanul Roşu“ din oraşul Zimnicea, judeţul Teleorman ; Gheorghe Gh. Malache, preşedintele C.A.P. Cîrja, comuna Murgeni, judeţul Vaslui ; Ioan I. Moisă, şef de secţie la S.M.A. Grumezoaia, judeţul Vaslui. ORDINUL „MERITUL AGRICOL“ CLASA I tovarăşilor Iosif Banc, prim-secretar al Comitetului judeţean Mureş al P.C.R. ; Petre Blajovici, prim-secretar al Comitetului judeţean Bihor al P.C.R. ; Gheorghe Blaj, prim-secretar al Comitetului judeţean Maramureş al P.C.R. ; Ştefan Boboş, prim-secretar al Comitetului judeţean Neamţ al P.C.R. ; Teodor Coman, prim-secretar al Comitetului judeţean Tulcea al P.C.R. ; Adalbert Crişan, prim-secretar al Comitetului judeţean Bistriţa-Năsăud al P.C.R. ; Petre Dănică, prim-secretar al Comitetului judeţean Vîlcea al P.C.R. ; Constantin Dăscălescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Galaţi al P.C.R. ; Simion Dobrovici, prim-secretar al Comitetului judeţean Vrancea al P.C.R. ; Miu Dobrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Suceava al P.C.R. ; Petre Duminică, prim-secretar al Comitetului judeţean Botoşani al P.C.R. ; Ludovic Fazekaş, prim-secretar al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. ; Nicolae Giosan, preşedintele Acadedemiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice ; George Homoştean, prim-secretar al Comitetului judeţean Alba al P.C.R. ; Vasile Marin, prim-secretar al Comitetului judeţean Ialomiţa al P.C.R. ; Angelo Miculescu, ministrul agriculturii, industriei alimentare şi apelor ; Gheorghe Necula, prim-secretar al Comitetului judeţean Ilfov al P.C.R. ; Gheorghe Paloş, prim-secretar al Comitetului judeţean Gorj al P.C.R. ; Vasile Potop, prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. ; Gheorghe Petrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. ; Gheorghe Roşu, prim-secretar al Comitetului judeţean Bacău al P.C.R. ; Constantin Sandu, primsecretar al Comitetului judeţean Olt al P.C.R. ; Ion Sîrbu, prim-secretar al Comitetului judeţean Buzău al P.C.R. ; Gheorghe Tănase, prim-secretar al Comitetului judeţean Vaslui al P.C.R. ; Mihai Telescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Timiş al P.C.R. ; Laurean Tulai, prim-secretar al Comitetului judeţean Sălaj al P.C.R. ; Iosif Uglar, prim-secretar al Comitetului judeţean Satu Mare al P.C.R. ; Vasile Vilcu, primsecretar al Comitetului judeţean Constanţa al P.C.R. ; Constantin V. Alexe, preşedintele C.A.P. Otopeni, municipiul Bucureşti; Vasile G. Voicu, preşedintele C.A.P. Jilava, municipiul Bucureşti ; Ioan V. Milaciu, preşedintele C.A.P. Sard — Alba ; Ilie Cioarsă, preşedintele C.A.P. „Victoria“ — Arad ; Constantin A. Bădescu, preşedintele C.A.P. Boteni — Argeş ; Vasile I. Butnaru, preşedintele C.A.P. Parincea — Bacău ; Alexandru A. Czege, preşedintele C.A.P. oraşul Salonta ; Vasile Gh. Dragoş, preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie. Bihor ; Ştefan A. Pocs, directorul S.M.A. Săcueni ; Dumitru D. Restanţia, directorul Trustului întreprinderilor agricole de stat Oradea ; Gheorghe G. Gliga, preşedintele C.A.P. din oraşul Bistriţa ; Nicolae A. Saramet, preşedintele C.A.P. Codlea — Braşov ; Gheorghe F. Radu, directorul S.M.A. „1 Mai“ — Brăila ; Zaharia St. Cosma, preşedintele C.A.P. Padina — Buzău ; Vasile I. Boldea, preşedintele C.A.P. Fizeş, comuna Berzovia — Caraş-Severin ; Alexandru I. Botezan, preşedintele C.A.P. Mihai Viteazu — Cluj ; Carol G. Kiss, preşedintele C.A.P. din comuna Călăraşi — Cluj ; Octavian N. Lambru, directorul I.A.S. Murfatlar — Constanţa ; Gheorghe Gh. Nuţu, şef secţie la S.M.A. Cobadin ; Petre M. Stoica, preşedintele C.A.P. Peştera ; Anton I. Tincu, preşedintele C.A.P. Palazu Mare ; Petru I. Tomoroga, directorul Staţiunii experimentale pentru culturi irigate Valu lui Traian — Constanţa ; Endre L. Turoczi, preşedintele C.A.P. Tîrgu Secuiesc — Covasna ; Nicolae N. Ioniţă, preşedintele C.A.P. Crovu — Dîmboviţa ; Ştefan Gh. Hîrzoiu, preşedintele C.A.P. „1907“, din comuna Valea Stanciului — Dolj , ing. Elvira L. Marinică, preşedintele C.A.P. Işalniţa ; Petre Gh. Botezatu, preşedintele C.A.P. Schela — Galaţi ; Gheorghe D. Ştefan, preşedintele C.A.P. Cuca — Galaţi ; Peter P. Kovács, preşedintele C.A.P. Ditrău — Harghita ; Păun Răvaş, preşedintele C.A.P. Simeria — Hunedoara ; Vasile I. Berbecel, preşedintele C.A.P. Smirna — Ialomiţa ; Ion M. Năstase, directorul S.M.A. Cuza Vodă; Ion Gh. Nicolae, directorul I.A.S. Făcăeni; Miliuton Larif, directorul S.M.A. Griviţa — Ialomiţa ; Gheorghe V. Bucă, preşedintele C.A.P. Deleni — Iaşi ; Constantin D. Dogaru, preşedintele C.A.P. Tătăruşi; Alexandru C. Lazăr, rectorul Institutului agronomic Iaşi ; Vasile N. Nemesniciuc, preşedintele C.A.P. Şipote — Iaşi ; Grigore I. Bică, preşedintele C.A.P. Frăsinet — Ilfov ; Gheorghe Porumbel, preşedintele C.A.P. „8 Martie“ din comuna Ulmeni ; Ion S. Vermeşan, directorul I.A.S. Urziceni — Ilfov ; Vasile A. Avram, preşedintele C.A.P. Coaş, comuna Săcălăşeni; Constantin F. Bădiţă, preşedintele C.A.P. Salcia — Mehedinţi ; Neculai D. Bostan, preşedintele C.A.P. Girov — Neamţ ; Constantin T. Bălan, directorul staţiunii experimentale Caracal — Olt ; Vasile I. Bărbulescu, preşedintele C.A.P. Scorniceşti; Marin M. Diaconu, preşedintele C.A.P. Bucinişu; Dumitru I. Tudose, preşedintele C.A.P. Stoicăneşti — Olt ; Gheorghe M. Iordache, preşedintele C.A.P. Vadu Săpat, comuna Fîntînele — Prahova ; Costică T. Mişcă, preşedintele C.A.P. „Drumul lui Lenin“ din Comuna Bucov — Prahova; Teodor T. Cimpan, preşedintele C.A.P. Surduc — Sălaj ; Iosif M. Varga, preşedintele C.A.P. Pir — Satu Mare ; Andrei E. Müller, şef de secţie la S.M.A. din comuna Cîrţa — Sibiu ; Dumitru I. Popa, preşedintele C.A.P. Şara Mare — Sibiu ; Vasile Albu, preşedintele C.A.P. din comuna Moara — Suceava ; Marin C. Soare, preşedintele C.A.P. „Partizanul Roşu“ din oraşul Zimnicea — Teleorman ; Nicolae V. Dogariu, directorul I.A.S. Giarmata — Timiş ; Andrei M. Dzamba, directorul S.M.A. Gottlob ; Petru I. Feneş, preşedintele C.A.P. Tomnatic, comuna Lovrin ; Viorel S. Uibaru, preşedintele C.A.P. Lenauheim — Timiş ; Nicolae C. Puşcuţă, preşedintele C.A.P. Peceneaga — Tulcea ; Petru Mihalache, preşedintele C.A.P. Tîrzii, comuna Olteneşti — Vaslui ; Gheorghe I. Mihăescu, mecanic de întreţinere la S.M.A. Drăgăşani — Vîlcea. ORDINUL „MERITUL AGRICOL“ CLASA a II-a tovarăşilor Dumitru Bălan, prim-secretar al Comitetului judeţean Brăila al P.C.R. ; Ion Catrinescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Prahova al P.C.R. ; Andrei Cervencovici, prim-secretar al Comitetului judeţean Arad al P.C.R. ; Trandafir Cocîrlă, prim-secretar al Comitetului judeţean Caraş-Severin al P.C.R. ; Ion Dincă, primsecretar al Comitetului judeţean Argeş al P.C.R. ; Constantin Dragan, prim-secretar al Comitetului judeţean Braşov al P.C.R. ; Ştefan Mocuţa, prim-secretar al Comitetului judeţean Cluj al P.C.R. ; Ioachim Moga, prim-secretar al Comitetului judeţean Hunedoara al P.C.R. ; Ferdinand Nagy, primsecretar al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. ; Cornel Onescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Teleorman al P.C.R. ; Iulian Ploştinaru, prim-secretar al Comitetului judeţean Mehedinţi al P.C.R. ; Ion Stănescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dîmboviţa al P.C.R. ; Richard Winter, prim-secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R. ; Mihai Busuioceanu, vicepreşedinte al Comitetului de Stat al Planificării ; Ion Ceauşescu, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor ; Mihai Calotiţă, director general adjunct la Centrala industrială de tractoare şi maşini agricole ; Béla Cseresnyés, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie ; Constantin Iftodi, şeful Departamentului industriei alimentare din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor ; Florin Iorgulescu, preşedintele Consiliului Naţional al Apelor ; Constantin Marin, consilier la C.C. al P.C.R.; Aldea Militaru, preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie ; Ion Moldovan, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor ; Barbu Popescu, şeful Departamentului agriculturii de stat din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor ; Gheorghe Popa, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie ; Titus Popescu, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie; Adrian Rogojan, adjunct de şef de secţie la Consiliul Central de Control Muncitoresc al Activităţii Economice şi Sociale ; Ion Ruşinaru, preşedintele Băncii Agricole ; Enache Sîrbu, şeful Departamentului îmbunătăţiri funciare şi construcţii din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor ; Ion Stanciu, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor ; Nicolae Ştefan, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor ; Vasile Vaida, preşedintele Casei de pensii a Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie; Simion Cristea, inginer şef la C.A.P. Mihalţa Alba ; Ioan Coroiu, preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de Producţie Arad ; Ştefan Fazekas, directorul întreprinderii agricole de stat Baraţca ; Petre M. Glăvan, directorul Direcţiei agricole a judeţului Arad ; Gheorghe Goina, preşedintele C.A.P. Sîntana ; Antoniu A. Romireş, preşedintele C.A.P. „Avîntul“ — Pecica ; Antal Vincze Szanda, preşedintele C.A.P. Dorobanţi; Mihai Stănescu, directorul întreprinderii „Avicola“ ; Ioan Ţirlea, directorul întreprinderii agricole de stat Pecica ; Lavinia Maria Băcanu, ingineră la C.A.P. Mozăceni ; Ştefan Dinţa, preşedintele C.A.P. Mozăceni — judeţul Arad ; Adelina Oprea, directorul întreprinderii agricole de stat Piteşti; Ioan Balaj, preşedintele C.A.P. Gireşu Negru — Bihor ; Flore Bocşe, preşedintele C.A.P. Călacea ; Dionisie Benko, director la întreprinderea agricolă de stat Oradea ; Constantin Cahniţa, preşedintele C.A.P. Rîpa ; Ilie Drimbe, preşedintele C.A.P. Ţinea ; Dezső Király, preşedintele C.A.P. Borş ; Sándor Nagy, preşedintele C.A.P. Vaida ; Ioan Turjuc, şef de fermă la I.A.S. Oradea; Ioan Modoran, director la Staţiunea experimentală pomicolă Bistriţa, jud. Bistriţa-Năsăud ; Ioan Mănoiu, director general la Direcţia generală pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Braşov ; Constantin Butnar, mecanizator la S.M.A. Cîmpia Turzii; Pavel Ciociu, director la întreprinderea intercooperatistă Răscrucea ; Ioan Petean, preşedintele C.A.P. Jucul Cluj ; Gheorghe Filişan, preşedintele U.J.C.A.P. Constanţa; Mardiros Onic, directorul I.A.S. Stupina ; Constantin Popa, director general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Constanţa ; Neagu Oprea, preşedintele C.A.P. Satu Nou ; Constantin Petre, directorul I.A.S. Cogealac ; Marin Purcărea, directorul Trustului S.M.A. Constanţa ; Domokos Szász, preşedintele U.J.C.A.P. Covasna ; Nicolae Tone, preşedintele C.A.P. Tîrgovişte ; Virgil Simescu, preşedintele C.A.P. comuna Vişina — Dîmboviţa ; Oprea Cioroianu, director la întreprinderea avicolă de stat Craiova ; Petre Bălan, preşedintele C.A.P. Catane ; Nelică Cotoc, preşedintele C.A.P. Cornul ; Livion Cristea, directorul I.A.S. — Complexul porcine Băileşti ; Constantin Glăvan, director general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Dolj ; Mihai Basalic, preşedintele C.A.P. Corod — Galaţi ; Valentin Ghinea, preşedintele C.A.P. Certeşti — Galaţi ; Gheorghe Ionescu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Gorj ; Victor Tomescu, preşedintele U.J.C.A.P. Gorj ; Ioan Hegy, preşedintele C.A.P. Cristuru-Secuiesc — Harghita ; Ioan Fulea, preşedintele C.A.P. Boşorod — Hunedoara ; Toiie Manea, preşedintele C.A.P. Boz — Hunedoara ; Nicolae Andrei, preşedintele C.A.P. „Gheorghe Lazăr" — Ialomiţa ; Gheorghe Ciolănescu, directorul Trustului I.A.S. Ialomiţa; Ion Cristea, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Ialomiţa; Gheorghe Florescu, directorul S.M.A. Cosîmbeşti ; Gheorghe Ghiţă, preşedintele C.A.P. Muntenia Buzău ; Adrian Iacob, directorul S.M.A. Ciocăneşti ; Tudor Jugănaru, preşedintele C.A.P. Albeşti ; Vasile Martin, preşedintele U.J.C.A.P. Ialomiţa ; Ştefan Marin, directorul I.A.S. Stelnica ; Gheorghe Pescaru, directorul Trustului S.M.A. Ialomiţa ; Marin Vasilescu, directorul S.M.A. Plevna ; Ion Rădoi, inginer şef la C.A.P. Scînteia — Ialomiţa ; Vasile Axinte, inginer horticol, şef de fermă la I.A.S. Bucium — Iaşi ; Simion Bulgaru, directorul I.A.S. Popricani ; Virgil Burca, preşedintele C.A.P. Coarnele Caprei ; Lucian Hatmanu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Iaşi ; Corneliu Mardare, directorul I.A.S. Miroslava ; Constantin Şalaru, preşedintele C.A.P. Bivolari ; Gheorghe Vasiliu, preşedintele U.J.C.A.P. Iaşi; Alexandru Cocoşilă, directorul I.A.S. Afumaţi — Ilfov; Dinu Daniliuc, preşedintele C.A.P. Munca ; Eftimie Vasilescu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Ilfov ; Constantin Bulagiu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Mehedinţi ; Ion Chiţulescu, preşedintele C.A.P. Vlădoaia ; Ion Lungu, directorul I.A.S. Dealul Viilor ; Marian Pufan, preşedintele U.J.C.A.P. Mehedinţi; Nicolae Sanda, preşedintele C.A.P. Bălăciţa — Mehedinţi ; Ioan Catarig, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Mureş ; Nicolae Lobonţiu, preşedintele U.J.C.A.P. Mureş ; Emil Nicolae I. Silvaş, directorul Staţiunii experimentale zootehnice Tîrgu Mureş ; Gheorghe Preda, directorul Trustului I.M.A. Neamţ ; Vasile Ciuciu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Olt ; Ion Nicolaescu, directorul I.A.S. Sîmbureşti; Nicolae Şoşoacă, preşedintele U.J.C.A.P. Olt ; Gheorghe Anghel, preşedintele C.A.P. Gheorghiţa — Prahova ; Aurel Farfurică, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Prahova ; Iuliu László, director la Institutul de cercetări vini-viticole Valea Călugărească ; Gheorghe Radu, preşedintele U.J.C.A.P. Prahova ; Nicolae Babici, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Satu Mare ; Melchior From, şef fermă pomicolă la C.A.P. Remetea ; Aurel Lăpuşan, director la Staţiunea experimentală agricolă Livada ; Mihai Macioca, preşedintele U.J.C.A.P. Satu Mare; Vasile Manta, directorul Trustului I.A.S. al judeţului Satu Mare; Ştefan Vilanyi, preşedintele C.A.P. Petreşti — Satu Mare; Ruvin Mastan, preşedintele C.A.P. Româneşti — Sălaj ; Leopold Köber, preşedintele U.J.C.A.P. Sibiu ; Mihai Tiller, director general al Direcţiei agricole a judeţului Sibiu; Traian Corduban, director general al Direcţiei agricole a judeţului Suceava; Tudor Done, preşedintele U.J.C.A.P. Suceava; Mihai Gavriliuc, preşedintele C.A.P. Vereşti — Suceava ; Mihai Sandu, preşedintele C.A.P. Dumbrăveni — Suceava ; Puiu Alexandru Alexandrescu, directorul Trustului S.M.A. al judeţului Teleorman ; Constantin Coaje, preşedintele C.A.P. „Dunărea“ din oraşul Zimnicea ; Emilian I. Mihăilescu, director general al Direcţiei agricole Teleorman ; Valeriu Ştefănescu, directorul S.M.A. Fîntinele — Teleorman ; Ioan Ageu, directorul I.A.S. Variaş — Timiş ; Aristotel Blendea, directorul I.A.S. Grabăţ; Livia V. Coli, preşedinta C.A.P. Alioş; Vasile I. Dobre, preşedintele C.A.P. Comloşul Mic; Iosif I. Demeter, preşedintele C.A.P. Nerău ; Emil E. Vlaicu, director la Staţiunea experimentală agricolă Lovrin — Timiş ; Vasile Dranoveţeanu, directorul Trustul lui I.A.S. Tulcea ; Gheorghe Guli, preşedintele C.A.P. Cataloi — Tulcea ; Aiuresei Gheorghe, directorul I.A.S. Bîrlad ; Gheorghe Condrea, preşedintele C.A.P. Deleni ; Nicolae Popovici, preşedintele C.A.P. Dăneşti ; Dumitru Rusu, directorul Trustului S.M.A. — Vaslui ; Costache S. Tătăruş, brigadier la C.A.P. Berezeni — Vaslui ; Mircea St. Gogioiu, secretar de comisie la U.N.C.A.P. ; Mircea D. Moţoc, secretar ştiinţific la Academia de ştiinţe agricole şi silvice Bucureşti ; Grigore D. Obrejanu, vicepreşedinte al Academiei de ştiinţe agricole şi silvice. „ORDINUL MUNCII“ CLASA a II-a : tovarăşilor : Gheorghe Avram, preşedintele C.A.P. Micălaca — Arad ; Ioan Braşovan, directorul I.A.S. Aradul Nou ; Iosif Crişan, mecanic la S.M.A. Şiria; Andrei Gali, preşedintele C.A.P. Zerind — Arad ; Mircea Cruceanu, directorul S.M.A. Hemeiuşi — Bacău ; Petre Varga, preşedintele C.A.P. Sînnicolau-Român — Bihor ; Mihai Bucşă, directorul întreprinderii judeţene de planta medicinale Botoşani ; Vasile Focşa, preşedintele C.A.P. Miorcani — Botoşani ; Gheorghe Jităreanu, directorul I.A.S. Dorohoi; Gheorghe Mureşan, directorul S.M.A. Săveni — Botoşani ; Elena Cărăvan, brigadieră la C.A.P. Racoş — Braşov ; Constantin Viorel Beccan, directorul I.A.S. Făgăraş ; Vasilica Bejan, preşedinta C.A.P. Drogu, Brăila ; Zisu Olteanu, preşedintele C.A.P. Izvorul Dulce — Buzău ; Constantin Covaliu, directorul Staţiunii experimentale zootehnice Ruşeţu — Buzău; Ion Cazacu, preşedintele C.A.P. Plopeni — Constanţa ; Mihail Mihailov, directorul întreprinderii „Avicola“ Constanţa ; Niculiţă Şoimu, şef de fermă la C.A.P. Şiviţa — Galaţi ; Claudiu Coţofană, directorul I.A.S. Borduşani — Ialomiţa ; Teodor Borduşanu, directorul I.A.S. Feteşti ; Ion Bratu, preşedintele C.A.P. Făcăeni; Viorel Cicu, directorul S.M.A. Ţăndărei — Ialomiţa ; Dumitru Ciorsac, mulgător la I.A.S. Miroslava — Iaşi ; Liviu Corla, preşedintele C.A.P. Bogata — Mureş ; Ioan Găucan, preşedintele C.A.P. Roznov — Neamţ ; Dumitru Trofin, preşedintele C.A.P. Răuceşti — Neamţ ; Corneliu Gîrjoi, directorul Asociaţiei interlegumicole Gostavăţ, — Olt; Petre Guşatu, preşedintele C.A.P. Dranovăţ ; Nicolae Popescu, preşedintele C.A.P. Fărcaşele — Olt; Alexandru Ţepuş, preşedintele C.A.P. „Drumul Păcii“, Filipeşti de Tîrg — Prahova ; Anastase Camoş, brigadier de cîmp la C.A.P. Cerna — Tulcea; Ion Nedelcu, mecanizator la S.M.A. Valea Nucarilor ; Anastase Suceanu, mecanic la secția S.M.A. Cerna — Tulcea ; Ionel Bujor, tractorist la S.M.A. Vaslui ; Napolion Cazan, șef fermă taurine la I.A.S. Bîrlad; Victoria Ionescu, șef fermă la C.A.P. Epureni — Vaslui ; Ion Dima, preşedintele C.A.P. Dumbrăveni — Vrancea ; Mihai Danielescu, preşedintele C.A.P. Vîrtoşcoiu — Vrancea; Emil Giurgiucă, director la Departamentul agriculturii de stat din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor ; Vasile Temişan, director la Institutul central pentru creşterea taurinelor Corbeanca, judeţul Ilfov ; Mihai Cristea, director la Staţiunea experimentală agricolă Suceava; Constantin Damian, directorul Institutului central pentru nutriţia animalelor Baloteşti, judeţul Ilfov. ★ Prin decret al Consiliului de Stat au mai fost conferite un număr de 3 958 de ordine şi 17 300 de medalii unor ţărani cooperatori, muncitori, mecanizatori, tehnicieni şi ingineri, care au contribuit la dezvoltarea şi modernizarea agriculturii socialiste în patria noastră. (Agerpres) VOM FI LA ÎNĂLŢIMEA MARILOR SARCINI CE REVIN AGRICULTURII, SATULUI ROMÂNESC CONTEMPORAN Cuvintarea secretarului general al partidului nostru la Conferinţa pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste ne-a arătat cu deosebită claritate că pentru a spori şi mai mult rodnicia pămîntului trebuie să trecem neintîrziat la perfecţionarea formelor de planificare şi conducere, de organizare şi retribuire a muncii, în toate sectoarele de producţie. Aş vrea să arăt că la cooperativa agricolă Bascov, unde conduc o fermă legumicolă, nu s-a prea ţinut cont pînă acum de aceste cerinţe şi de aceea rezultatele obţinute în producţie nu au fost prea mulţumitoare. E suficient să amintesc că de multe ori, in loc să se treacă la antrenarea forţei de muncă locale, la promovarea unor forme de retribuire juste, se apela cu prea multă uşurinţă la muncitorii din industrie, sau la elevi, atunci cînd trebuia să strîngem recolta de pe cîmp. Pentru a pune capăt unor asemenea anomalii, încă din primele zile ale acestui an am încheiat angajamente de muncă cu toţi membrii cooperatori, pentru a lucra întreaga suprafaţă de teren in acord global. Rezultate încep să se vadă, am putut însămînţa la timp toate seminţele de legume, în sere şi răsadniţe şi chiar să semănăm în ferestrele iernii primele culturi din ÎNDEMN înflăcărat LA ACŢIUNE epoca 1. In sectorul legumicol, ce cuprinde 80 de ha, suntem hotărîţi să obţinem cel puţin 2 400 tone de legume. Pentru a ne respecta angajamentul, am fertilizat pînă acum cu îngrăşăminte organice peste 30 ha din terenul grădinii, din cele 40 planificate. Cum spuneam, avem asigurată întreaga cantitate de sămînţă şi material săditor. In momentul de faţă, peste 120 de cooperatori lucrează la repicarea răsadurilor, la îngrijirea şi repararea sistemului de irigat, la pregătirea aracilor etc. In perioada de iarnă, am continuat instruirea membrilor cooperatori învăţmă şi tainele legumicultura, modul cum trebuie să lucreze cu agregatele de irigare, cum să repartizeze apa la vreme de secetă, cum să sorteze şi să valorifice producţia la un nivel superior. Am organizat, de asemenea, un centru pentru semiindustrializarea legumelor ce nu pot fi valorificate imediat în stare proaspătă, astfel incit să nu mai înregistrăm nici un fel de pierderi din recoltă. Îndemnurile înflăcărate cuprinse în Cuvintarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu sunt pentru noi un puternic imbold în muncă, pentru a face din cooperativa in care muncim o unitate tot mai înfloritoare. Ing. MARIA CHIRIAC şefa fermei legumicole a cooperativei agricole Bascov, judeţul Argeş Prin cei cărora le-am dat mandatul să ne reprezinte la Conferinţă sîntem şi noi prezenţi la marele sfat al lucrătorilor de pe ogoarele patriei. în prima zi am fost prezenţi în aceeaşi măsură ca şi ei, în faţa aparatelor de radio şi a televizoarelor am ascultat în acelaşi timp Cuvintarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, strălucită sinteză a rezultatelor agriculturii, amplă şi profundă analiză a problemelor cu care se confruntă această ramură de bază a economiei naţionale, a sarcinilor pe care le are în cincinal. Odată cu cei din sală ne-am manifestat şi deplina aprobare. Cooperativele pe care le deserveşte staţiunea noastră, mecanizînd o bună parte din lucrări, s-au clasat pe locul întîi pe ţară la cultura florii-soarelui, au fost pe locul al doilea la cultura porumbului şi pe al treilea la cultura griului, iar la struguri, unde nu s-au clasat printre fruntaşe, au avut totuşi, o producţie bună , peste 8 tone la hectar. Aceste rezultate au făcut să simţim că bunele aprecieri adresate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu unor colective de muncă se referă şi la noi. Şi cooperativa din Siminoc, unde lucrează secţia din care fac parte, a avut recolte bune. Unitatea şi-a depăşit planul de producţie pe 1973 cu 462 kg de grîu, 8 000 kg de sfeclă de zahăr, 4 000 kg de tomate şi 256 kg de soia la hectar. La adunarea generală a cooperatorilor au luat parte şi mecanizatorii. De fapt, noi sîntem mecanizatori numai prin profesie. Altfel ne considerăm membri ai cooperativei agricole, iar în curînd, cînd şi cooperatorii vor şti să lucreze cu maşinile, între noi şi dînşii nu va mai fi nici o deosebire. Cum spuneam, însă, am luat parte la adunarea generală în cooperativă şi ne-am angajat să depăşim la toate culturile producţiile planificate. Scoţînd de pe fiecare metru de pămînt o recoltă cit mai mare, răspundem îndemnului tovarăşului Nicolae Ceauşescu de a valorifica cit mai bine fondul funciar. Se spune, nu fără temei, că laptele stă pe limba vacii, că, altfel spus, producţia depinde de felul cum o hrăneşti. Gîndindu-mâ bine, zic şi eu, că recolta stă astăzi şi în brăzdarele plugurilor trase de tractoarele noastre. Orice petic de pămînt ce ar rămine sterp în urma tractorului sau a semănătorii este o pată de rugină pe brăţara de aur a meseriei frumoase şi de înaltă răspundere de mecanizator. Colectivul secţiei noastre a hotărît să menţină această brăţară curată, să ne „batem“ fiecare pentru a realiza suplimentar la hectar cel puţin 300 kg de porumb, cite 100 kg de grîu şi floarea-soarelui, 200 kg de soia, 2 000 kg de sfeclă de zahăr, 2 000 kg de legume. Veniturile secţiei vor fi cu aproape 400 000 lei mai mari decit cele planificate. Ziceam că noi ne simţim cooperatori. Datoria noastră este să lucrăm bine cu maşinile. Ne-am gîndit însă anul trecut, ca pe 50 hectare cultivate cu porumb, noi, membrii secţiei, să efectuăm cu plata în acord global şi lucrările ce revin cooperatorilor. Alte 62 de hectare cultivate cu porumb au fost muncite în acord global de soţii. Aceasta s-a petrecut anul trecut. Rezultatele au fost bune. Anul acesta noi, mecanizatorii, vom lucra împreună cu familiile 120 de hectare cultivate cu porumb. Poate că experienţa noastră va fi găsită bună şi de alţi mecanizatori, închei, angajîndu-mă să folosesc cit mai raţional tractorul şi maşinile agricole, să fac economie de carburanţi, să execut la timp lucrări de cea mai bună calitate pentru a contribui, alături de tovarăşii mei, la realizarea unor producţii peste plan la toate culturile. NICOLAE ILINCA şeful secţiei de mecanizare de la cooperativa agricolă Siminoc judeţul Constanţa MECANIZATORI $1 COOPERATORI. SlNTEM 0 SINGURA $1 HARNICĂ FAMILIE • • • • •