Steagul Roşu, mai 1971 (Anul 23, nr. 6791-6815)

1971-05-05 / nr. 6794

PROLETARi DiN TOATE ŢĂRILE, M ÎTi-VA ! ORGAN Al COMITETULUI JUDEŢEAN ILFOV AL P.C.R. Şl Al CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXIII \r. — 6794 Miercuri 5 mai 1971 4 pagini 30 bani Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a primit delegaţia Adunării Populare a R.P. Bulgaria Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România a primit la 4 mai, delegaţia Adunării Populare a Republicii Populare Bulgaria, condusă de acad. prof. Sava Ganovski, membru al C.C. al P.C.R., preşedintele Biroului Adunării Populare, care ne vizitează ţara la invitaţia Marii Adunări Naţionale a Republicii Socialiste România. La primire au participat tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului de Miniştri, Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, Ştefan Voitec, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Marii Adunări Naţionale, Gheorghe Necula, vicepreşedinte al Marii Adunări Naţionale, Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat şi Constantin Scarlat, deputat în Marea Adunare Naţională, soţiei de Spas Gospodav, ambasadorul R.P. Bulgaria la Bucureşti. In timpul întrevederii, de ambele părţi a fost exprimată satisfacţia pentru evoluţia mereu ascendentă a legăturilor de prietenie şi colaborare multilaterală dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Bulgaria dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Bulgar. A fost subliniată dorinţa comună de a dezvolta aceste relaţii spre binele popoarelor român şi bulgar, al cauzei unităţii ţărilor socialiste şi păcii în lume, întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă caldă, prietenească. . . O VIBRANTĂ MANIFESTARE A ATAŞAMENTULUI PROFUND FAŢĂ DE GLORIOSUL NOSTRU PARTID Adunarea festivă organizată de Comitetul judeţean de partid îmMMaHnMHHHMaManMMMMMnMnHmMnamCManMMaMHMmM1 în cinstea semicentenarului Partidului Comunist Român Ieri la amiază, Comitetul judeţean Ilfov al P.C.R. a organizat, în sala teatrului „Ion Vasilescu", adunarea festivă consacrată semicentenarului Partidului Comunist Român. Gloriosul jubileu al Partidului Comunist Român, întîmpinat de oamenii muncii din judeţul nostru, alaturi de întregul popor, cu succese remarcabile în toate domeniile de activitate, a prilejuit participanţilor la adunarea festivă manifestarea profundului ataşament faţă de conducătorul poporului nostru , partidul comunist, a hotărîrii ferme a celor ce muncesc în judeţul nostru de a munci cu abnegaţie pentru realizarea măreţelor obiective fixate de Congresul al X-lea al partidului. La adunare au luat parte membrii Comitetului judeţean de partid, veterani ai mişcării comuniste şi muncitoreşti, conducători ai întreprinderilor şi instituţiilor judeţene, muncitori şi ţărani cooperatori, activişti de partid, de stat şi ai organizaţiilor de masă, oameni de cultură şi artă, în prezidiul adunării au luat loc tovarăşii : Gheorghe Necula, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului popular judeţean, Constantin Anca, Corneliu Bujenaru şi Constantin Răchitan, secretari ai Comitetului judeţean de partid, Gheorghe Călin, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean, Constantin Stoica, prim-secretar alComitetului judeţean U.T.C. Grigore Mihăescu, preşedintele Consiliului judeţean al sindicatelor, Elena Grigoriu, preşedinta Comitetului judeţean al femeilor, Marin Argilet, preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie, Nicolae Stoica, directorul Direcţiei generale judeţene a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor, Vasile Tronaru, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Giurgiu, Nicolae Iosin, prim-secretar al Comimitetului orăşenesc de partid Olteniţa, Radu Mocanu, inspector general la Inspectoratul şcolar judeţean, Gheorghe Butnărescu, şi Stere Nichifor, veterani ai mişcării comuniste şi muncitoreşti, Ion Tudor, directorul întreprinderii de industrializare a laptelui Ilfov, Ion Cristea, directorul Şantierelor Navale Olteniţa, Traian Todoruţ, directorul întreprinderii de transporturi auto Bucureşti, Tiberiu Mureşan, directorul Institutului de cercetări pentru cereale şi plante tehnice Funaulea, Stela Mihalache, muncitoare la fabrica de conserve Buftea, Marin Mihăiţa, preşedintele C.A.P. Sohatu, Nicolae Olteanu, secretarul comitetului comunal de partid Budeşti, şi Ana Dinu, activistă a comitetului de partid al întreprinderilor şi instituţiilor judeţene. Adunarea a fost deschisă de tovarăşul Corneliu Băjenaru. Despre semnificaţia gloriosului jubileu al Partidului Comunist Român a vorbit tovarăşul Gheorghe Necula. Asistenta a urmărit cu viu interes cuvîntarea şi a aplaudat îndelung pentru PARTIDUL COMUNIST ROMAN, pentru conducerea sa înţeleaptă în frunte cu secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. În încheiere, tovarăşul Constantin Anca a dat citire textului unei telegrame adresată de participanţii la adunare COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU. A urmat apoi un bogat program artistic. COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU tcarztgz» Participanţii la adunarea festivă organizată in cinstea aniversării a 50 de ani de la crearea P.C.R., dind glas dragostei neţărmurite a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii din judeţul Ilfov, faţă de conducătorul său încercat, vă adresează din inimă, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la sărbătoarea gloriosului semicentenar al partidului nostru, stegar neînfricat al luptei şi victoriilor istorice ale poporului român, un fierbinte salut tovărăşesc şi urarea de a obţine noi şi însemnate succese in activitatea plină de abnegaţie pe care o desfăşuraţi în fruntea partidului şi statului nostru. Pentru noi, toţi cei ce muncim in judeţul Ilfov, ca şi pentru toţi cei peste 20 de milioane de locuitori ai României Socialiste, politica ştiinţifică marxist-leninistă a partidului nostru, a conducerii sale devotate, in frunte cu Dumneavoastră, scumpe tovarăşe secretar general, consecvența cu care militează neabătut pentru înflorirea neîncetată a patriei, constituie un minunat exemplu de dăruire, o pildă de devotament in slujirea idealurilor celor mai nobile ale poporului român. Expresia elocventă a adeziunii depline a tuturor oamenilor muncii din patria noastră faţă de înţeleaptă politică a Partidului Comunist Român este dovedită de uriaşele succese obţinute in realizarea măreţului program economic şi social cultural elaborat de partid. Hotăriţi să-şi aducă din plin contribuţia la realizarea sarcinilor care stau in faţa judeţului nostru, comuniştii, toţi oamenii muncii de pe aceste meleaguri raportează îndeplinirea şi depăşirea încă de la 20 aprilie a.c. a angajamentelor luate in cinstea aniversării partidului. Pină în prezent a fost dată o producţie globală suplimentară in valoare de 50 milioane lei, la producţia starfă şi prestări servicii s-a obţinut o depăşire de peste 90 milioane lei, la livrările pentru fondul pieţei i-au realizat aproape 35 milioane lei peste prevederile planului, iar planul de livrări la export (Continuare in pag. a 2-a) Cuvintare a tovarăşului Gheorghe Necula întregul nostru popor sărbătoreşte zilele acestea gloriosul semicentenar al Partidului Comunist Român, aducînd un călduros omagiu celui ce conduce cu înţelepciune şi fermitate destinele României socialiste spre trepte tot mai înalte de progres şi bunăstare, încă de la începutul existenţei sale, Partidului Comunist Român i-a revenit sarcina istorică de a organiza şi conduce lupta clasei muncitoare şi a tuturor oamenilor muncii din ţara noastră, pentru făurirea unei Românii socialiste. „Făurirea Partidului Comunist Român — arată tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU — a încununat îndelungatul proces de maturizare, clarificare ideologică şi organizare politică parcurs de mişcarea noastră muncitorească după înfiinţarea, în 1893, a Partidului Social-Democrat al Muncitorilor din România, în legătură indisolubilă cu răspindirea ideilor socialismului ştiinţific“. Trecînd în revistă momentele mai importante premergătoare Congresului de la 8 mai 1921 care a consfinţit făurirea P.C.R., vorbitorul a spus: „întreaga perioadă de după făurirea Partidului Comunist Român a fost jalonată de bătăliile de clasă purtate de proletariat, de ceilalţi oameni ai muncii împotriva exploatării şi asupririi burghezo-moşiereşti, a dominaţiei capitalului străin, pentru drepturi, libertăţi democratice şi un trai mai bun, pentru libertatea şi independenţa patriei. Cu toată teroarea dezlănţuită de regimul burghezo-moşieresc, în condiţiile grele ale ilegalităţii, Partidul Comunist a condus permanent lupta maselor muncitoare împotriva exploatării şi asupririi. In continuare, vorbitorul a înfăţişat pagini luminoase ale luptei revoluţionare ale proletariatului din ţara noastră condus de partid, ale luptei pline de abnegaţie şi curaj desfăşurate de comunişti în temniţele regimului burghezo-moşieresc, oprindu-se pe larg asupra acţiunilor desfăşurate de P.C.R. împotriva fascismului şi maşinii de război hitleriste, pentru pregătirea şi desfăşurarea insurecţiei armate din August 1944. Marcînd hotarul între sfîrşitul regimului de asuprire şi exploatare şi începutul unei noi epoci istorice, în care poporul muncitor a devenit stăpîn al ţării, făuritor al propriilor sale destine, a spus vorbitorul, insurecţia armată de la 23 August 1944 a încununat, lupta de veacuri dusă de cei mai buni fii ai poporului pentru un trai liber şi demn, pentru un viitor fericit. Iniţiatorul, organizatorul şi conducătorul acestui act de uriaşă însemnătate pentru poporul nostru a fost Partidul Comunist Român, sufletul rezistenţei antifasciste. Răsturnarea dictaturii militarefasciste şi alăturarea României la coaliţia antihitleristă au dat o puternică lovitură armatelor fasciste. Luptînd cot la cot cu armata sovietică pe teritoriul Ungariei, Cehoslovaciei şi Austriei, pînă la zdrobirea definitivă a Germaniei fasciste, armata română a adus o contribuţie importantă la obţinerea victoriei de către coaliţia antihitleristă. Insurecţia victorioasă din August 1944 a însemnat începutul revoluţiei populare în ţara noastră, în desfăşurarea căreia masele populare, sub conducerea P.C.R. au înfrînt rînd pe rînd forţele reacţionare, au instaurat regimul democrat-popular, au izgonit monarhia şi au păşit la construirea socialismului. Este firesc să amintim cu acest prilej, că la desfăşurarea întregii activităţi revoluţionare iniţiată şi condusă de partid, comuniştii din organizaţia judeţeană Ilfov au participat cu abnegaţie şi curaj, mobilizînd masele de muncitori, ţărani şi intelectuali la lupta împotriva exploatării şi asupririi. Militanţi de frunte ai partidului au desfăşurat o intensă activitate în judeţul nostru pentru organizarea maselor şi atragerea lor la luptă. Sunt cunoscute — printre altele — importantele acţiuni organizate în perioada crizei economice din anii 1929—1933, la care participă în număr mare muncitorii din oraşele Giurgiu şi Olteniţa, precum şi intensa activitate de propagandă desfăşurată la sate. într-o circulară din 25 mai 1940, prefectul de Ilfov atrăgea atenţia asupra intensificării propagandei comuniste, îndeosebi în regiunile unde se aflau dizlocate trupe, cerîndu-se concursul tuturor autorităţilor pentru identificarea „agenţilor“ propagandişti şi reprimarea comuniştilor. în timpul războiului, organizaţiile de partid intensificăactele de sabotaj. La 8 noiembrie 1942, este incendiat, în portul Giurgiu, un vas petrolier ce naviga sub pavilion italian. Acest incendiu a provocat mari avarii altor 16 vase de transport, germane şi române. Ura împotriva ocupanţilor hillerişti se manifestă cu deosebită vigoare şi în rîndul ţărănimii, care în zilele lui august 1944 au lost parte activă la capturarea militarilor germani. Asemenea acţiuni au fost întreprinse pe teritoriul comunelor Aprozi, Budeşti, Tăriceni, Frăsinet, Tamaş, Poenari- Vulpeşti şi altele. Evocarea unor momente importante din istoria glorioasă a mişcării muncitoreşti din ţara noastră, din istoria Partidului Comunist Român, constituie un izvor nesecat de învăţăminte. Pentru noi, care am trăit aceste evenimente şi am participat la ele, este firesc să încercăm un sentiment de adevărată mîndrie, că facem parte dintr-un asemenea partid, călit în lupte grele, profund devotat intereselor patriei şi poporului, condus de cei mai buni fii ai clasei muncitoare. Acest sentiment de mîndrie şi de recunoştinţă pentru Partidul Comunist Român şi încercata sa conducere, însufleţesc întregul nostru popor care se bucură de o viaţă nouă, liberă şi fericită, întruchipată în marile realizări obţinute sub conducerea partidului, realizări care au schimbat din temelii înfăţişarea ţării şi viaţa celor ce muncesc de la oraşe şi sate. Nu trebuie să uităm insă niciodată că pentru viaţa nouă pe care o trăim, pentru perspectivele luminoase ce se deschid, şi-au dat viaţa mulţi comunişti şi utecişti, iar mii de cadre devotate ale partidului au îndurat ani grei de temniţă şi opresiune. Oamenii muncii s-au convins de-a lungul anilor, prin propria lor experienţă, că întreaga activitate a partidului, politica sa exprimă interesele vitale ale poporului, că între vorbele şi faptele partidului există cea mai deplină concordanţă în acest adevăr, confirmat de viaţă, îşi au rădăcinile prestigiul imens de care se bucură partidul în rîndul maselor, forţa şi uriaşa lui influenţă politică, faptul că în ţara noastră partidul şi poporul reprezintă un tot indestructibil unit. La cea de-a 50-a aniversare a făuririi Partidului Comunist Român, ţara noastră se prezintă ca un stat puternic, cu o economie înfloritoare, caracterizată de un puternic dinamism, în care mun-(Continuare în pag. a 7~a) Prezidiul adunării festive organizată de Comitetul judeţean de partid foto I N. SCARLET Parlamentarii bulgari au fost în Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a acordat un interviu reţelei americane de televiziune N. B. C. Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, a primit la 4 mai pe Don Meaney, vicepreşedinte al „National Broadcasting Company“ din S.U.A. şi Hugh Downs, comentator principal al N.R.C. Preşedintele Consiliului de Stat a acordat cu acest prilej un interviu filmat pentru reţeaua americană de televiziune N R.C. in pagina a lll-a: PARTIDUL COMUNIST ROMÂN PROMOTOR AL PROGRESULUI ECONOMIC ȘI SOCIAL DEMOCRATISMUL ÎN ACŢIUNE O latură de mare însemnătate a perfecţionării continue a orînduirii noastre socialiste, a conducerii vieţii sociale, o constituie forţa democratismului în acţiune, participarea activă a maselor de oameni ai muncii la elaborarea şi înfăptuirea practică a hotărîrilor partidului. Măsurile adoptate de Congresul al X-lea al partidului, de plenarele Comitetului Central reflectă pregnant trăsătura fundamentală definită clar de tovarăşul Nicolae Ceauşescu ! „In esenţă, problema dezvoltării continue a democraţiei socialiste este problema participării poporului la conducerea întregii activităţi a statului“. Spre realizarea acestui obiectiv converg atit măsurile privind crearea cadrului larg care asigură participarea oamenilor muncii in conducerea economiei, cit şi cele privind perfecţionarea activităţii organelor de partid, de stat şi economice în conducerea vieţii economice şi sociale. Instituţionalizarea adunărilor generale ale salariaţilor, crearea comitetelor de direcţie, incluzînd reprezentanţi aleşi ai salariaţilor, a asigurat cadrul organizatoric propice elaborării şi adoptării colective a măsurilor şi deciziilor privind conducerea şi organizarea activităţilor de producţie, sociale şi culturale din unitatea respectivă. Oriunde ne-am îndrepta atenţia, în întreprinderi şi instituţii, în unităţile agricole cooperatiste, oamenii muncii participă activ la soluţionarea diferitelor probleme pe care le ridică procesul muncii, în adunările salariaţilor de la Şantierele Navale Olteniţa, la Schela Cartojani, la întreprinderea de ambalaje metalice din Buftea, la I.A.S. Mihhăileşti, numeroşi participanţi la dezbateri şi-au exprimat unanim convingerea că munca devine mai rodnică atunci cînd încorporează iniţiativele, sugestiile şi propunerile celor ce muncesc. în aceasta ei înţelegeau înalta responsabilitate pe care o presupune dubla calitate a oamenilor muncii, aceea de producători şi de stăpîni ai avuţiei naţionale, acel sentiment de răspundere colectivă faţă de întreaga activitate din unitatea în care lucrează. Aviind în vedere tocmai valoarea deosebită a acestor propuneri şi sugestii comitetele de direcţie şi consiliile de administraţie şi-au organizat un cadru corespunzător pentru a asigura valorificarea lor. Lunar sunt discutate, propunerile făcute, cele mai valoroase fiind operativ rezolvate. în acelaşi timp s-a încetăţenit metoda că nici o propunere sau sugestie să nu rămînă fără răspuns. In felul acesta este stimulată iniţiativa şi în acelaşi timp simţul răspunderii faţă de activitatea creatoare a colectivului. Tot mai numeroase sunt problamele rezolvate prin contribuţia nemijlocită a muncitorilor. Acţiunea de autoutilare a avut un larg ecou printre lucrătorii din atelierele mecanice ale întreprinderilor din judeţul nostru. Punîndu-şi în valoare inteligenţa şi experienţa profesională, mecanicii de la Şantierele Navale Giurgiu, de la I.I.b. „Steagul roşu“-Giurgiu, I.I.b. Urziceni şi din Staţiunile de mecanizare a agriculturii au reuşit să confecţioneze diferite utilaje şi scule menite să uşureze munca, să o facă mai eficientă. în acest cadru de efervescenţă creatoare, organele şi organizaţiile de partid, de sindicat şi U.T.C., desfăşoară o muncă politico-educativă eficientă menită a asigura un climat prielnic exprimării opiniilor și părerilor, a criticilor des- PETRE MATEI (Continuare in pag. a 2-a) Expoziţie La sediul Trustului de construcţii Ilfov, în cinstea aniversării semicentenarului partidului, s-a organizat şi deschis o expoziţie itinerantă privind realizările obţinute de colectivul de muncitori, ingineri şi tehnicieni in cei 20 de ani de activitate pentru executarea multor obiective social-culturale, locuinţe, construcţii hidroedilitare, agrozootehnice, industriale etc. In cadrul expoziţiei sunt reflectate şi perspectivele dezvoltării activităţii de construcţii-montaj din judeţul Ilfov. La Giurgiu a fost terminat un nou bloc cu 40 de apartamente Constructorii de pe şantierul de locuinţe din municipiul Giurgiu şi-au îndeplinit angajamentul luat în cinstea semicentenarului partidului terminînd cu aproape două luni înainte de termen construcţia unui bloc cu 40 de apartamente în cartierul Oinac. Noul bloc face parte din ansamblul de locuințe ce se construiește în acest cartier nou al orașului. Prin reţeaua de magazine intercooperatiste Populaţiei—produse agroalimentare de calitate superioară Prin magazinele intercooperatiste din municipiile Bucureşti şi Giurgiu şi din oraşele Urziceni şi Olteniţa, populaţiei i-au fost desfăcute, de la începutul anului şi pînă în prezent, însemnate cantităţi de legume, fructe, carne de pasăre şi ouă. Un scurt bilanţ al activităţii desfăşurate evidenţiază faptul că atit lucrătorii din reţea cit şi producătorii de bunuri agroalimentare din judeţul Ilfov, unităţi intercooperatiste şi cooperative agricole, au căutat să asigure o bună servire a cetăţenilor şi mai ales o calitate superioară a mărfurilor în primele patru luni ale acestui an, datorită unei aprovizionări ritmice a magazinelor, au putut fi desfăcute către populaţie aproape 1000 tone legume proaspete, ca tomate şi castraveţi de seră, salată şi alte produse. In acelaşi timp, datorită dezvoltării fermelor avicole in cooperative agricole de producţie, tot prin aceste unităţi au mai fost vindute populaţiei din localităţile amintite 425 tone carne de pasăre şi aproape 7,5 milioane ouă.