Adevěrul, noiembrie 1904 (Anul 17, nr. 5476-5504)

1904-11-26 / nr. 5500

Viveri 26 Noembrie 1904 FOițA ZIARULUI „adeverul* STAFIA PALATULUI IMPERIAL din VIENA ROMAN ISTORICO-DRAMATIC de pe timpul împărătesei Maria Tereza și Frica arhivarului Aceste cuvinte căzură ca un fulger luminos în inima lui Georg. Ca să zică, dama albă avea să joace totuși un rol în soarta lui . Dacă nu va afla nimic în cele patrusprezece zile următoare, comandantul palatului va trebui firește să raporteze despre aceasta împărătesei, și cu prilejul acesta se va pomeni și de numele ofițerului, care se însărcinase cu această afacere. Maria Thereza se acăța, după cum se părea, de deciziunea luată in mod subit, de a obține lumină in această afacere. Niciodată, în cazul cînd Georg ar avea numai insuccese, ea n’ar da aprobarea sa căsătoriei lui cu Anna. Dacă însă norocul l-ar surîde locotenentului din gardă, și dacă el ar reuși să pue mîna pe mistificator atunci ar putea desigur îndrăzni să roage pe împărăteasa ca sâ-l dea pe Anna de soție. Partea cea mai rea în această afacere e că Georg primise ordinul de a nu vorbi nici unei ființe omenești despre greaua sa însărcinare. Ar fi cerut bucuros sfat de la bătrînul arhivar al Curții, căci Dominikus era, firește, tot atît de inițiat în tot ce se petrecuse odinioară în Hofburg, pe cît cunoștea de bine gangurile cele mai ascunse și ușile cele mai secrete. Acestea le știa din multele cărți, pe cari le avea de administrat. Totuși nu era nimic de tăcut, Georg trebuia să se bizne numai pa sine însuși, așa încît el evită chiar să se arate în ziua aceea la arhivar, pentru a nu fi expus la întrebări pline de neliniște din partea logodnicei sale. De obicei, el făcea încă spre seară cîte o vizită scurtă cu prilejul căreia iubiții petreceau cîteva minute sub buchetele înflorite flecărind asupra viitotorului. Comandantul palatului nimeri astăzi iar cu profeția sa, înnoptase mai devreme ca de obiceiu, și o furtună se abatu asupra orașului Viena. Nu se auzea încă uruitul tunetului, totuși vîntul devenea din ce în ce mai tare și îngrumă dea norii negri unul peste altul. Drapelele cu dragoni arborate pe drugii de fier cari încoronau acoperișul Burgului, filmați cu tărie, producînd un fluerat și un gemăt ca și cum spiritele ar fi început să străbată prin aer. Georg rămase deci în mica ea odaie și orîcît de greu sî veni să nu mai vadă pe Anna în ziua aceea, el găsi totuși că e mai bine să nu se intîlnească cu fata tocmai acuma. El își făcuse planul pînă în cele mai mici amănunte. Fără a se servi de ajutorul cîtorva soldați, cari n’ar fi putut decît săi încurce, el era hotărît să întîmpine, singur, pe dama albă, în cazul cînd aceasta s’ar înfățișa într’adevăr în noaptea asta. Se facea din ce în ce mai tîrziu și tînărul ofițer se plimba îngîndurat, de colo pînă colo, în odaia sa. El știa ce era în joc pentru el, și pe cînd afară norii, alungați de vînt, se îngrămădeau din ce în ce mai amenințători și un tunet înăbușit anunță ploaia torențială, el simți că din momentul acela începea pentru dînsul o luptă cu Soarta. Pe masă se afla un bun pistol, încărcat la ambele țevi. Georg purta obișnuita- uniformă, își arangă însă o manta ușoară, care trebuia să-i învălue întreaga statură. Afară de asta își procurase o mică lanternă orbitoare, care se putea lesne ascunde sub această manta. Adeverul IV Dama Albă încă o jumătate de oră pină la miezul nopții ! Georg de Walden luă pistolul, îl băgă în buzunar, unde îl avea la îndemînă, și scoase puțin sabia din teacă. O seriozitate cu totul neobișnuită se zugrăvi pe fața sa, care păru puțin palidă. Avea mereu sentimentul că trebuia tocmai acum să audă de la Anna, de care sufletu’I era legat cu toată pasiunea, vreun cuvînt oarecare sau să primească vreo cîteva rînduri! Gîndul acesta era desigur absurd, totuși revenea necontenit. In momentul cînd își puse mantaua, după ce ascunsese felinarul, neaprins încă, se auzi o bătae în ușă. Ofițerul deschise singur și văzu stînd afară un soldat. Acesta ținea în mînă o scrisorică. Pentru domnul locotenent zise soldatul rămînînd afară și făcu stînga’mprejur imediat după ce superiorul său îl luă hîrtia din mină. Un val de sînge se urcă peste obrazul lui Georg. Mina îl tremura ușor, cînd se apropie cu scrisoarea de fereastră, unde se afla luminarea. El deschise repede plicul și citi următoarele cîteva cuvinte: „Iubitul meu ! Sunt cuprinsă de o frică ieexplicabilă și de grije cu privire la tinp, în așa grad încît nu vom avea astîmpăr în noaptea aceasta și nu vom putea adormi. „Am mereu presimțirea că vei întreprinde ceva primejdios ! „Nici n’am îndrăznit s’o spun tatei, căci desigur ar rîdi de mine. De ce n’ai venit astă-seară pe aci, pentru a risipi frica mea ! Fă’mî plăcerea și nu întreprinde nimic primejdios, mă voiü ruga pentru tine, pentru ca mîine, cînd soarele va răsări, să pot din nou privi fața ta.“ Ofițerul scoase un oftat adînc, în doi hîrtia și o băgă în buzunar. El privi în jos, cu fruntea întunecată. Ceea ce-i apăruse ca o presimțire, devenise acuma realitate : căpăta cu puțin înainte de a proceda la executarea straniului ordin pe care-l căpătase, un strigăt de prevenire din partea ei ! Trebuia el însă să ție seamă de aceasta ? Nu era el ofițer și dator să execute neapărat și fără a sta la gînduri ordinul comandantului ? " Da, trebuia chiar să considere aceasta ca o onoare cu totul deosebită, că nu fusese ales altul pentru a aduce un serviciu împărătesei. Primejdia pe care Anna firește o bănuia numai, deoarece ea nu putea ști nimic, era numai in închipuirea ei. Desigur furtuna din timpul nopții juca un rol în aceasta și de aci această frică și grijă ciudată. Ofițerul se ridică deodată în sus ții ochii străluciră : ! — Nu mai trebue să mai dau înapoi. Anna zise el, ca și cum iubita ar sta în fața lui. Dacă ți-ași istorisi toate, ar trebui să’mi dai dreptate, atît tu cît și părintele tău ! Și’ntr’adevăr de ce m’ași teme ? In spirite nu cred și înainte de a fi atins de această mină de stafie sper a’o fi nimicit cu o lovitură de sabie 1 (Va urma) 6«  °/l 4% 6 ® 4 °/, 5% 5 °/.. BURSA 24 Noembrie In București valorile de cotat : stenta amort, din 81—88,5 °/0 12"U „ împr. 1892 /0/0 103>?41 ” din 1883 6 °/0 103»,* 2 „ , 189 lint. 5X —„ impr. 3‘2Va mil 4"/0 104* , „ 50 „ 4”, w* , „ 274 „ 4»/° 0 0VU : „ 45 mil. 91 40'0 941/2 . . . 120 mil. 46/0 O11/* ’ „ . 90 mil. 96 40/„ 91Vi " . , 180 i. 984% 69» 2 „ „ 185 „ 903 5u/0 89» 2 ’ .rom. București 1903 4 °/885'2 ’bg Cred. Jud. și com. 5% 99*112 „isuri func. rurale 59/0108,118 a . , 4 ° 1. 94„ urbane Buc. 5 /, 94— * » » lag* 6’/„ 90 -Barca Națională a României 250' , Agricolă 278 „ de scont din Bucur. 105 Bociet, de asigur Dacia Som. 454 BB Naționala 470 CASA BE SCHIMB SI SCOMPT M. FINKELS si 0,1 în noul Palat Dacia Homissia «Je Lipscani in fata Palatului Blacal. Naționale trumpuri și vinde «*■»<.•*• public« l»ce orice activita« monezi Cursul gesttiv, ds 24 Nov. 1904 fana WS M.J.SARI Pasagerii sosiți pe ziua de 25 Noembrie Hotel Continental: Th. Cămărășescu T.Jiu. D. Doicescu Tulcea. O. Penescu, I. Ghica și N. Gane Iași D. Dumitrescu Ploești. Al. Pădeanu și D-na Anastasiu Buzău. G. Paianu Craiova. Hotel Capșa : Felodor Brăila. Jean Ghica Giurgiu. D. Bogza Roman. Hotel boulevard. A. Nicolaidi Craiova. Max Wolf și G. Hausman Brăila. Jeroham Brăila.I. Kaiser Craiova. I. Peretz Constanța. M. Haracopul. V. Wainrauch, W. Lorenton și St. Cavadia Brăila. Hotel Splendid . I. Theohari Roman. Ch. Vladicoglu Galați. A. Triandafil Huși. Maior G. Orleanu Focșani. St. Gheorghiu Huși. I. Agraru eu d-na Ploești. D-na D. Marinescu cu fiica Pitești. D. Chintescu Călărași. G. Eraclide Ungheni. I. Periețeanu Brăila. I. Dumitriade Tecuci D. Lacache et M. Botez Bîrlad. D na Economu Brăila. D-na N. Ștefănescu Galați. Karl Mill Charlotenburg. J. Dumitrian Caracal. Al Pinvier Cîmpina. I. Radu cu d-na Fălticeni. C. Geblescu, S. Mihaizoglu și I. Geblescu, fiul Craiova. A. Ursinus Frankfurt. M. Cîmpeanu T-viște Sig. Klein Ploești. Hotel Metropol : F. Pogorelle, și H. Ștefănescu Galați. M. Adamescu P-Neamț. N. Rodenbach Focșani. P. Antonescu Buzău. Căp. B. Niculescu Galați. J. Leonida Buzău. G. Ștefănescu Craiova. D-na Ușurelu ( ălărași. Ed. Pisilei Buzău. D. H. Boicescu și C. Gârlișteanu Craiova. DIoanidi cu fiica Severin. Gh. Cavalioti Brăila. Al. Ignat Galați. C. Ionescu P-Neamț. C. Văleanu Vaslui. Hotel Englisch . V. Ionescu Pitești. Al. Furduescu Pitești. M. Schleicher Iași. A. Cristodașcu fiul T-Măgurele. I. Paraschivescu Ploești. C. M. Ștefănescu R-Sărat. Al. Țintă cu d-na Focșani. Al. Ionescu Mizil. D- na Vonide Constanța. Hotel Union . Gh. Dumitriu cu dna Strehaia. N. Nicorescu Bîrlad. Vlamandi Bacău. Col. Berenfeld. Buzău. Gh. Scarlat Cîmpina. Elisa Anlox cu fiica Fălticeni. Osv. Schafer Virciorova. Const. Tonegar I.OCO. Hotel Dacia . T. Crunți Becaș. Tănăsescu Roșiori. P. Ghindescu Dobridor. H. Leibovici Dorohoiu. I. Dumitrescu -Caracal. T. Asmanoil Cetate. A. Chiovanescu R-Sărat. S. Cojescu Bilciurești. P. Vasilescu și T. Augustin Giurgiu. J. Cartelefi Silistra. S. Dănescu Clejan. S. Belu Giurgiu. A. Goagă Siclaru. E. Manolescu Bîrlad. N. Cisișeanu Constanța. A. Lajos Mislea. N. Ionescu Mislea. N. Ionascu Dîmbovița. S. Goldstein Buzău. C. Păsculescu Giurgiu. N. Tomescu Loco. S Dumitrescu Craiova. V. Tănăsescu Călărași. P. Negreanu Dolj. I. Damaschin Prahova. A. Iorgulescu Brăila. G. Nițescu Ploești. Hotel Carol: N. Popescu și D Panaitescu R-Sărat. Alecu Albu Caracal. Hotel Victoria . D. Panaitescu, I. Parlitic și V. Sfanțu Zimnicea. Ath Colhropulo Caracal. P. Ștefănescu Loco. M. Mănescu Pasărea. I. Popescu Pitească. N. Ionescu Creața. G. Costescu cu d-na Giurgiu. Emil Florian Loca. D-nele : E. Ștefănescu, M. Constantinescu și C. Popescu Ploești. V. Georgescu Ghimpați, E. Ion și B. Dinulescu Loca, N. Alexandrescu Buzău. Emulsia Racovitza# —Ce zic medicii despre Emulsia Racovitza— ...Rezultatele au fost în adevăr excelente, întrecînd pe acelea unturei de pește obicinuită și fără a’i avea inconvenientele displăcute. ProS.foreja ...Pe lingă avantajele ce le are ca medicament reconstituant, mai are și pe acela de a fi lesne tolerat de stomacurile cele mai delicate í*rol. dr. I.conte — ...In multe cazuri am avut succese neașteptate la copii care presintau o adevărată intoleranță pentru oleul pur. Prof. dr. IUanicatide ...Emulsia asociată cu Lactopliosphat de calciu contribue la efectele salutare a oleului de pește. Prof. dr. Istrate ...■Emulsia d-tale are marele avantagiu că pe lingă că este ușor de luat,mascîndu'i gustul neplăcut, emulsia îi facilitează absorbțiunea Proff dr. Thomescu ...Deoarece afară de untura de pește ,conține și hactopirospirat de calciu este considerat acest preparat superior unturei de pește ca reconstituant. Prof. dr. Riegler ...Intrebuințînd'o într 'un mare număr de cazuri n’am avut decit să mă felicit de bunele rezultate ce mi-a dat. Prof. dr. Rănmiceanu Medicamentul cenfexul publicului sub denumirea „Emulsia Racovitza“ este foarte ușor tolerat, de micii pacienți, foarte resvrătiți de felul lor contra medicamentelor, el înrăurește cu eficacitate toate stările sympatice, trachitism etc., etc. Prof. dr. Bnicliu se poate lua în orice anotimp 767—8 ♦ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] Dacă sunteți mame sincere și vă iubiți într'adevăr copii, faceți orice economie și abonați-vă la Sănătatea care este o călăuză prețioasă tuturor părinților și nu trebue să lipsească din nici o casă. e o comoară de sfaturi prețioase, tuturor mamelor ; conține igiena genitală a femeei, igiena frumuseței, descrie toate boalele (interne de copil, de femei, boli lumești, boli nervoase, etc.) cu tratamentul lor acsnic, arată ce trebue să se facă în în orice caz de accidente sau în caz de boală pînă la sosirea medicului sau în lipsa lui, așa că grație acestei reviste se pot înlătura multe nenorociri. este cea mai bogată ilustrată revistă din țară. Publică articole scrise de eminenți profesori universitari, medici de spitale, specialiști distinși, etc. apare regulat de 4 ani de 2 ori pe lună (nu numai o singură dată), a obținut elogiile unanime ale întregei prese din țară, precum și mii de felicitări din toate straturile pentru modul cum e redigiată și condusă. Băgați de seamă și nu confundați revista „Sănătatea“ cu alte reviste care invidioase de succesele revistei „Sănătatea“ îi au imitat titlul pentru a induce publicul în eroare. Notați că adresa revistei Sănătatea“ este : Strada Carol I No. 23, București. Notați că „Sănătatea“ apare de 24 ori pe an, nu de 12 ori și costă 6 lei anual. Notați că fiecare număr din Sănătatea conține 24 pagini mari bogat ilustrate. Voiți să faceți ECQMIE ? VIZITAT! Prima Boiaigerie și curățătorie chimică No.41, calea »colești, No. 41 Vis-a-vis de Spitalul Caritas Special în revăpsire și curățire ori ce fel de haine de dame sau de bărbat etc. fie ele cît de uzate devine ca noi, de asemenea se primește și orice reparațiuni de croitorie bărbătești. Deviza fabricei este de a lucra bine și eftin pentru a satisface clienții, înștiințat printr'o carte poștală se prezintă la domiciliu. Cu distinsă stimă R. beikovici. „Cip. gföeverul“ Rentă amortibilă. Obl. jud. Comun. Obl. Com. Bucur. Scris. Func. Bur. n . » » » Urb. » » . B . Acțiuni B.Națion. 1 Z186 — Agric. j.260 . Scomp. Bu I 97 — Cor. val. austriac. 1106 — Mărci germane 125 — Bancnote franc. 101 lbo . italiene 100 — , rubl. hîrtii 270 -90 — 101 50 99 84 50 103 eS 50 93 50 90 -90 7b 102 25 99 75 85 50 103 76 94 — 94 25 90 75 !100 — 270 y- 105 - 107 50 127| 102,50 101 276 — mai c» Sănătatea «CrBlAAVy. Sănătatea LUUU Și Sănătatea nr»LA CU CS CliO. Sănătatea fotel UNIREA. Bucuresci, str. Covaci 5, lîngă restaurantul Iordache. Oferă camere separate și p- turi cu prețul cel mai redus posibil. Curățenie exemplară, serviciul prompt. 466—27 tiSriîn sei icești de vînza re: Anastasimatarul Macarie, întrupat cu Irmologhionul și gramatica, 4 lei. Buchetul muzical 6 lei, la Neagu Ionescu Buzin. 10 case, 5—6 camere, 10.000 Lei, la Credit 7000, proprietarului 3000. La „Agenția de Publicitate“ Adolphe Steinberg, 24 str. Smărdan._________ _ Suferințele mitrei scurgerile, sterilitatea femeei, importanța bărbătească, trînjii uscați, sîngerînzi, sifili; boale de copii, boale interne vindecă radical, repede Mamosul Doctor Grünberg (5ădire), Văcărești 102. Corespondenză Provincie. 694—7 Mobilată de in SiUJlul Ű echimat numai Splaiul unei Doamne serioase. I. C. Bratianu No. 10. Cofetăria de f-iul Rang „PARDIANA“ Calea Victoriei 63, Telefon 568. In afară de Bomboneria «Sans Pareille» a 6 și 8 lei k lo. a pus în vinzare CA RECLAMA (De la 25 Noembrie 1904, pînă la 30 Ianuarie 1905) Bomboane asortate extra-fine a lei 4.50 kilo; Fours de Sec (100 sorturi unt) a lei 4.50 kilo ; Fructe Glasate «Hors-Ligne» a lei 5 kilo. Marrons Glaces „Specalité“ a lei 6 kilo. Zilnic Patiserie fină, Dulcețuri. Brioși, gata și la comandă. Expediție la Provisie. PARISIANA, Telefon No. 568. 8 De închirat in Strada Regală No 15, Etagiul al II-lea o cameră spațiaaă, elegant mobilată sau nemobiata, cu un preț excepțional de eftin. 2 De închiriat cu Năsturel No. 11 intrare prin Str. Sf. Vineri, 1 minut depărtare de tramway stuat în centrul orașului în apropiere de mai toate autoritățile pubice și școlare, etc. UN SALON cu ferestrele la drum pentru una sau două persoane sau UNA CAMERA ambele MOBILATE cu serviciu. Se închirază pe un preț extrem de moderat. A se adresa la subsemnatul C. A. Marcu Str. Herescu Năsturel No. 11. de Mărunțișuri și Croitorie pentru Dame, strada Berzei 141 în rînd cu băcănia Bratu et Albu vis a-vis cu Hala au sosit mărfuri noui de toamna, se vinde maieftin ca oriunde: Bluze de Barchet de la lei 1.80 în sus, foi, jupoane, șorțuri, broderii, etc. spre convingerea estenitate, încercați odată în str. BERZEI No 141. 25 ban! bucata!! la Atelierul de Poleitorie, Rame și Mobile, Strada Herescu» Năsturel 11, vis-a-vis de Hală, de vînzare, Aparate (brățări) contra spargerei sticelor de lampă și Aprinzători de foc fără pericol sau explozie. Se caută revînzâtori cu mare rahat. 5 De închiriat una odae la o familie germană. Calea Griviței No. 66. S’a deschis cursala „Dulcamara“, specialitate : Coroane, fiori și decorațiuni. Prețul Fabricei. 7997 Vechea căsă &.■ £ £tru împrumuturi de Bani pe Amaneturi Zarafie Leon Colier, 84 Calea Victoriei vis-a-vis de Biserica Crețulescu. Face împrumuturi de Bani pe ori ce fel de obiecte cu procente e cele mai mici. Cumpăr bijuteri uzate de aur, argint și tot felul de pietre prețioase, antei, plătind prețurile cele mai mari. NB. Intrare și prin str. Academiei 45 (vis-a-vi de Ministerul de Interne). 7 CURĂȚĂTORIE și 1 1 BOIANGERIE chimică. Se curăță, se spală și se văpsește orice haină cît de veche S JÜ eșită de soare, făcîndu-se ca nouă Se primesc ș orice reparațiuni precum : punerea de gulere de catifea la paltoane și pardesiuri, etc. Eroul și atelierul Făbriceî se afă în Calea Dudești 41, lucrez eftin și bine, încercați și vă veți convinge. Dev za fabrice!: acurateța și promptitudinea. înștiințat printr’o carte poștală se prezintă la domiciliu, bună caută lucru in fam lia, Adreea I. C. redacția. Bilote de Vapor originale, cu prețuri reduse, pentru America de Nord, America de Sud și Canada, numai la Agentul general pentru România , Mayer Freud, casă de expedițiunî pe mărfuri și bagaje, in București, No. 6, Bulevardul Academei, etajul II. 16 este singurul mijloc eficace pentru vindecarea radicală a oricărei blenoragie. La farmacii și Drogueni.___________ 6 Zilnic noi! íreviste străine, Avrage științifice și 1terare, lapeterie fină, Fur»ntinei de Pictură, Librăria Nouă, 44. Calea Victoriei, peste drum de grădina Sărindar. 16 «Hlbi Grecești garantat X Ilnei I curate, se află de vinzare cu următoarele prețuri: Alb de Tenedos Str. 1.20. Negru de Cipru Str. 1.60. la Magasinul de Coloniale și băuturi „La Vapor Londra“ calea Moșior S8 sub Hotel de Londra. 3 reparator de la owvbîs*>»!assie_ persiune panglică țesută în sfoară preț 3.25 bucata adresa carta poștală Epurilor 45oman._______ 1 , Adeverul“ 1 execută orice fel de lucrări atingătoare de a Cf*aată branșă, tipografia, Un Eveniment :,Cismăria Studenților“ din Strada ACADEMIEI No. 31 Informează distinsa sa clientela că în vederea CRl.El a rămas tot în vechiul seu local cu scopul de a reduce preturile atât la încălțăminte gata cât și la comenzi, cu aceasta ocasiune a angajat un MAESTRU de primul rang special și la încălțăminte de dame, aranjând și atelierul cu cei mai buni lucrători ca ee pot satisface toate dorințele clienților. Magazinul fiind tot de odată splendid asortat cu tot ce există mai FIN, SOLID și mai MODERN. Zilnic se șase transporturi de materiale noul, asemenea a sosit Șoșoni și Galeși rusesc veritabile cu prețurile originale ale fabricei. Rayon special de încălțăminte americane Devisa noastră fiind a vinde eftin și mult. — Domnii Profesori Studenți, școlari și la Pensionate și Institute se acordă mare rabat. 721 D o "Vânz mrc Canari de^arți garantez cântul și în timpul nopței. Se trimite în provincie contra ramburs. Adresa Anton Ieparov Uz OȚEL PATRIA No. A. De la București. 10 Lei în sus sor Albert Engels• București, Str. Carol 31 de LĂMPI Sticlărie, Bo«rocianuri, Ta« ciuturi, Bâî, Petrol Ulei de Rapiță Spirt Denaturat COCS de Voină, la calitate, transportați în saci la domiciliu Antracit Englesesc Cărbuni Briquette Greutatea Garantată Compania de Cocs No. 6,— Strada Isvor, —No. 668—35 SOCIETATEA Creditului Funciar Urban din București Albinelor Austrului Secția Bunurilor Agricultori 41 întreg imobil Austru 7 apartament față dr. 2. camere antret bucătăr, prăvălie cu camerile apartament 2 camere antret bucăt. fund 0 cameră cu sală 1 întreg imobil 17 apartament 2 camere antret bucăt. 2 apartamente mici apartament la fund 2 camere antre bucătărie, 10 apartament 2 camere antre față atelier de cameră mare magazie dreaptă Agricultor 95 întreg imobil B-dul Carol 13 apart, etaj II 9 cam. bucătărie apartament etaj 15 cam. bucătărie apart, etaj I 4 camere prăv. mare în două săli Brătieni 8, 2 apartamente a o cameră sală și bucătărie Bul. Carol 25 prăvălie mică „ cu cameră Bul. Pache 140 apartament fund 93 o cameră sală 6 cam. 102 apartament mare fața „ parter fund „ etaj fund 2 apart. mici în curte și două camere vechi ‘ 27-29 apart. 4 cam. antre dreapta „ 12, 2 cam. antre bucătărie față apartament apart. o cam. sală bucătărie o cam. sală bucăt. « MW O Crinului 6 bis apartament parter Carol 28 loc Călărașilor 96 apartamentul din fiind 3 cam. bucătărie „ 201 fabrica de vopsit apart, etaj 4 prăv. cu camere # 80 apartamente față 4 camere antreu bucătărie apartament fiind partea 3 camere antreu bucă. apartament fiind etaj 3 camere antreu bucătărie Dobroteasa 10-12 prăvălie cam. bucătărie pivn. dreapta față apartam 2 camere antre. bucăt. magazie dreapta apartament 2 camere antre bucătăr. față stînga apartament 2 camere bucătărie stînga Dudești 7 apartament fiind dreapta compus din 3 camere „ 144 întreg imobil „ 112 prăvălie stînga gangului (circiumă) o cameră cu sală „ 108-110 mai multe apartame și prăvălii „ 34 apartamente parter față „ apartament 2 camere antre și subsol apartament fiind „ 432 apartamente „ 19, „ una cam. mică Epuri 15, apart. etaj I, puscam din 4 camere bucăt. curte mare apart, etaj II compus din 4 camere buc. curte mare Fraților 52, prăv. o cam. pimniță față apartam. 2 cam. antreu „ 121, întreg imobilul Foișor 8, fabrica de uleiuri „ 1, prăvălia și 2 camere 29 camere Fluerului 11, întreg imobilul foișor 12: „ „ Fraților 13 „ „ „ 66, prăv. 2 cam. pimniță st. 5 apart. a 6 cam. sală mag. un apart. a 2 cam. mag. 6 cam. mag. și corpul din fund st. și gr. de zarzavat, prăvălia și o cameră 3 camere cu sală 2 camere sală una cameră sală 2 camere sală „ 11 bis întreg imobilul Gura Lupului 74 întreg imob. cu via Hscu-Nasturel 15 apart. 3 cam. etaj o cameră etaj 11 fun. (Dudești) 15 bis întreg imob. Inginer colț cu Arhitecți „ „ Laborator 31 ion Lucaci 26 apartament etaj „ în curte „ o cameră sală Locotenent 30 întreg imobilul Lirei 17 „ „ Labirint 9 „ „ Lînăriel 45 apartament din etaj 3 Gîndaci 7, Golești 12 Se caută MICA PUBLICITATE Apare: DUMINECA, MARȚEA și JOTA Aci se Inserează anuncțuri de cel puțin 3 linii cu prețul de 50 bani. Pentru cititorii Adevărului un anunț de 3 linii de tipar (conținînd maxim 25 litere linia) costă 20 bani, orice linie ____în plus 10 bani.____________________________ în jHagazinul.t.Ș Croitoreasă cî zîrnitnrift nftalin Hamp sfrnHr» w6 lO&LE CHRONIOEi^A Eficacitate incomparabilă a vesicaterei fixe _ aplicată pe brața și întreținută cu adeveratăl » | HARTIA RIBESPEYRES care posedă 4 graduri tărie : slabe, 1, 2 și 3 A se cere iscălitura FUIWORK-HB-SPI.YBSS A lău cutias IROPSZ DINȚILOR Ușurarea pentru eșirea dinților Impedică sau distruge durerile și toate accidentele eșirei dinților. IA se cere Stampila isralitura PRULBABNE. NU PUNEȚI NICIODATA O VESICĂTOARE fără să ve fie procurat adevărata Cea mai eficacie și mai puțin durerosă din vesicante. A se cere Iscălitura ilbespeyres pe partea verde. Detalii" • Farmacie ALBSSPEYRES. 80. Fault7 St-Deni»,PARIS. Hartia și țigarele anti-astmatice ale lui B1“ Barral distrug aprope imediat accesele de Astma, Crisele de Tuse, și toate sufocațiunele. 20 ani de Succes N 3 B « au. o Compagnie cu jaz de Jucare și Instrucțiuni «Se observat în timpul gerurile mari In fața extraordinarei scăderi a temperaturei, precum și a persistenței gerurilor, măsurile luate ca de obiceiü de către Compania de Gaz, spre a feri de îngheț comptorii abonaților nu vor fi suficiente pentru unii comptori rau expuși. Compania face toate sforțările ei pentru a remedia defectuositățile ce îi se semnalează, dar e nevoe absolută ca și abonații în propriul lor interes să-i vină în ajutor, aducind la îndeplinire următoarele prescripțiuni : 1) Să nu lipsească nici un geam la locurile unde sunt instalați comptonii. 2) Să învelească comptonii fie cu fîn, fie cu rămășițe de bumbac sau lină, fie cu veri ce cuvertură veche, închizind totul într- o ladă de lemn. Un mijloc foarte recomandabil este și funcționarea continuă a unui bec mic cu o consumațiune de gaz neînsemnată. Prin mijlocul acesta, comptorul funcționînd fără întrerupere, apa ce conține este menținută în mișcare, și împiedică întru cîtva înghețul. In fine, mai e bine ca în timpul zilei să se încerce iluminatul spre a se putea aviza imediat, la caz de trebuință, biroul nostru din calea Victoriei No. 54, deoarece reclamațiunile se fac toate în acelaș timp — în momentul aprindere! — iar Compania, în ciuda bunei sale voințe și a numerosului ei personal, nu se află în măsură de a putea satisface de o dată pe toți reclamanții. Ijonosan Aurora Călărași Cantemir De acum de Închiriat Casa din str. Griviței 41, vopsită, zugrăvită din nou, în totul foarte curată, în apropierea Ministerului de finanțe și nu departe de gara de Nord, un salon mare pătrat, foarte luminos, cu 9 geamuri marle de cristal , odăi cu diferite ganguri, 2 pivnițe, o grădină, avind instalație de gaz, apă în curte, potrivindu-se pentru orice întreprindere, de exemplu biuron cu depouri de mărfuri, expoziții de mărfuri, hală de bere, restaurant, cafenea etc. A se adresa la Waldemar Hoeflich, strada Șelari 1» Etagiul I-IV. fITEUERELE i > hUV. SOCECU * ========= SECȚIA ZINCOGRAPICA EXECUTA CLIȘEURI IN AUTOTIPIRE: Tir (zinc sau cupru) ................ la înălțimea progreselor realizate in străinătate * * ! Porfini ziQna în autor,p'« ® bani c,mo IDlIul U Ziul 0 și liniare 4 bani dm. Q > Corryapdele privîgeșe și îs ===" Librăria 5DCECU & C2, București "TELEFON : No. 676, Ateliere. No. 908 Librărie." NICOLAE MÂRZESCU costul lucrărilor W E JÍ T I S T De la Facultatea din Paris Fost director al cabinetului dentar F. Hill, 3 rue Miromesnil, Paris. Fost asistent al profesorilor L. Richard-Chauvin, 1, place de la Trinité, Paris; Dr. Michaels, 24 rue Royale, Paris. Fost șef al lucrărilor de prothesă dentară al Dr. Ianin, 22 rue de Chateaudun, Paris; Maurice Debray Saint-Germain en Laye (Seine), Richard Fanton, Orléans, Huner-I wadel, Sens (Aube); Lucien Du« pont, Troyes (Champagne); Dr. Morris, Le Lilas (Seine). Pentrn lostalațlnni complecte saú parțiale ae MAȘINI pentru Fabricațiunea de SSAPU IV din renumita Fabrica Weber 8 Seeländer - ifelmstebt <t se adresa la I Loibowitzâ Spiegel, Oalatz «EPRESEWTAATI tEXERU I IENTRU ROMANIA ȘI BULGARIA. La cerere se trimite prețuri curente. Ultramobile-Autogaraj Brincîi nnrnnnißni lift numimiKila îlîn polo miu PftTIIIIî tft fu Deposit permanent de automobile din cele mai renumite fabric T hirumatice , M.IC H £ 5 i - M έ J ț închirieri de Automobile și atelier complect pentru orice reparațiune în această branșă. Se primesc Automobile spre păstrare avînd un local anume construit pentru acest scop dupe cerințele moderne, iluminat cu electricitate, pavat și canalisat — Prețuri avamtagioase. 706 București. — Șoseaua Bonaparte No. 5. — București Se găsește de vînzare la toate magazinele de Parfumerie, broguerii și Farmacii Consult, sau pansament Leî 2. Extracție simplă „ 2. „ cu ancetesio (amorțire) 4. Curățitul dinților de piatră 5. Plombe email (cements) de la 1. 4 în sus „ de amalg. platina „ „ 6 în sus „ „ aur 24 carate, după mărime de la leî 15 „ „ Dinți artificiali pe cauciuc și legați în aur, pînă la 10 dinți lei 5 unul ce trece peste 10 _ . .4 m Centura complectă, 2a dinți „ 80 (adică leî 85 b. de dinte) Dinți artif. mont. pe placă de aHP 18 carate, pînă la 5 dinți „ 18 ” ce trece peste 5 „ 15 n Ubla, STRADA REGALA, București. Representant General pentru toată Romănia IB-Ch Si HEXEICNEH. str. Satârdau 34, Eucuresci. Tipografia Adeverul Tipografii» ,‘R.miapt.u»., «1- GD-r.Tr. ci. 4a» ’ EDITII PA «DCTImIA» PE ACTIUN^1-ADEVERUL ‘ Cliraut responsabil Nicolae Mateesca 744