Agenda Zilei, iunie 2007 (Anul 12, nr. 126-151)

2007-06-25 / nr. 146

/ A / / ? i ) 111A ANUL XII COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT ^ K 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs lUllul iii StsaSrSac • 1111 £§ J * " ftr&n* racea Un singur candidat cu zece curat în județul Timiș Un singur candidat din Timiș a obținut zece pe linie la testele naționale din acest an. Rezultatele probelor s-au afișat ieri, la centrele de testare, iar înainte de rezolvarea contestațiilor numai un absolvent de gimnaziu, de la Școala nr 30 din Timișoara, a reușit performanța să obțină media generală a testelor zece. Procentul de promovabilitate în județ este de 83,16 %, adică 4 973 au reușit să treacă de baremul notei șapte, din cei 5 980 prezenți la testarea națională. Limba română le-a creat tinerilor cele mai mari probleme. La această probă a fost cel mai mic procent de promovabilitate (86%) și cele mai puține lucrări notate cu zece (cinci). Matematica a înregistrat în Timiș, un procent de promovabilitate de 94% și a adunat 32 de lucrări fără greșeală, care au primit zece curat. La proba a treia, cea la alegere între geografie și istorie, procentul de abolvenți ai testelor s-a împărțit cu numărul lucrărilor de zece. Dacă la istorie au fost 99% promovați și 45 de teste de zece, la geografie au promovat 97%, dar 150 de candidați au nota maximă. Limbile materne au o promovabilitate de 100% și două lucrări de zece. Tineri care nu au promovat testele naționale, dar și cei doi elevi prinși copiind, mai au o șansă anul viitor. ADRIANA NICA Rezultatele testelor naționale s-au afișat ieri la centre Energie fără presiune politică La Zagreb a avut loc, la sfârșitul săptămânii trecute, un summit cu tema Securitatea energetică a statelor din sudestul Europei. Printre participanți s-a numărat și Traian Băsescu, președintele României. El a declarat că România nu va accepta niciodată ideea utilizării energiei ca instrument de presiune politică. „Trebuie să acceptăm toți că energia este o marfa, fie ea și strategică”, a adăugat Băsescu. Șeful statului a menționat că mesajul principal al intervenției sale a fost că România consideră că soluția pentru zona Europei de sud-est este crearea unei piețe integrate la nivel regional, în care producătorii de energie să acționeze conform principiilor liberei concurențe, iar beneficiarii să poată opta pentru cele mai bune servicii. Mai mult, Băsescu a afirmat că un obiectiv prioritar al României este constituirea bursei regionale de energie. La reuniune au participat președinții Rusiei, Albaniei, Bosniei, Bulgariei, Croației, Macedoniei, Muntenegrului, României și Serbiei. Slovenia a fost reprezentată de un ministru, Grecia de un ministru adjunct, iar Comisia Europeană de un delegat. Sâmbătă s-a încheiat și summitul UE, la care a participat și Traian Băsescu. LIEDU Traian Băsescu a participat la summitul de la Zagreb pe probleme de energie Pagina 2 LOTO SPECIAL 6 din 49 NOROC: 4553825 Creierul intersecțiilor are sediu nou Pe strada Iuliu Maniu, la numărul 29, a fost amenajată o clădire cochetă, care va fi Centrul de semnalizări rutiere al municipiului Timișoara. Culiță Chiș, directorul Direcției de drumuri și transporturi a Primăriei Timișoara, a declarat că acolo va fi dispeceratul central pentru monitorizarea intersecțiilor, așa numitul creier al intersecțiilor, și dispeceratul de trafic. Orice problemă va fi în traficul din oraș acolo se va vedea imediat și se va remedia. Până când va fi funcțional sistemul electronic. Direcția a făcut, zilele trecute, verificări la autobuzele noi care circulă în oraș, pentru a vedea dacă șoferii pun în funcțiune aparatele de aer condiționat. Anul trecut făceau economie la benzină și nu lăsau să meargă clima. Acum s-a constatat că funcționează toate instalațiile de aer condiționat. Șoferii au obligația să le dea drumul, deoarece sau plătit bani din buzunarul contribuabililor tocmai pentru avea condiții mai bune de transport public. Dacă sunt șoferi care nu suportă climatizarea, pot să ceară să fie transferați pe alte mijloace de transport, de pildă pe troleibuze. Din păcate, cele 50 de noi troleibuze cu aer condiționat vor începe să vină abia spre toamnă. L. CONDEA Noul sediu al centrului de semnalizări rutiere de pe Iuliu Maniu Fire periculoase cad... din cer Bulibășeală în trafic pe Calea Aradului din Timișoara, după ce sâmbătă după-amiaza o macara a agățat firele de la troleibuze. La puțin timp prin intersecția cu strada Miresei a trecut un autobuz, care s-a agățat și el de fire, astfel încât acestea au căzut la pământ, lovind mai multe persoane. Salvarea a vuit prin oraș pentru ca echipajele medicale să ajungă să dea primul ajutor persoanelor care au avut ghinionul să treacă în acel moment prin intersecție. Din fericire cei răniți s-au ales doar cu câteva vânătăi și cu amintirea periculoaselor fire care cad... din cer, din senin. Aceleași fire au mai avariat un troleibuz și un autoturism, care a rămas cu parbrizul spart. Persoanele care se deplasau cu mijloacele de transport în comun nu au fost rănite, însă s-au văzut nevoite să își continue drumul pe jos. Circulația în zonă s-a desfășurat cu dificultate mai bine de o oră, mai multe echipaje de la Serviciul Poliției Rutiere încercând să dirijeze șoferii, pentru a fluidiza cât de cât traficul. în intersecția dintre Calea Aradului și strada Miresei au apărut și două mașini de intervenție ale RATT care au remediat situația și au repus linia în funcțiune. Zilele trecute, alte fire au pus în pericol circulația, căzând pe carosabil. A fost însă vorba de fire de electricitate, pe care s-au prăbușit copacii, în timpul furtunii. Nu s-a mai auzit însă de fire căzute pe șosea din cauza neatenției șoferului unei macarale. După incident acesta s-a dus la Poliție pentru a clarifica situația și a explica cum s-a putut întâmpla incidentul. C. CĂLĂRĂȘANU Două mașini de intervenții au repus linia în funcțiune