Agenda Zilei, iulie 2008 (Anul 13, nr. 152-178)

2008-07-22 / nr. 170

mmmk wttmeÊmj anulx||| ^ COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISME^T^^ B JE "“"1 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs Transferuri de milioane la FC Timișoara Cu patru zile înainte de startul sezonului 2008-2009, campania de transferuri încă nu s-a încheiat la prim-divizionara Fotbal Club Timișoara. Deși în această vară au fost transferați deja nouă jucători, conducerea clubului a anunțat că mai este așteptat încă un fotbalist. Până în acest moment, FC Timișoara a cheltuit 5,4 milioane de euro pe transferuri, iar lista rămâne deschisă. Din punct de vedere strict financiar, este cea mai importantă campanie de transferuri făcută de clubul timișorean. Dintre cei veniți în această vară, atacanții Dorin Goga și Lukas Magera și fundașul Eder Bonfim au atins pragul psihologic de un milion de euro. Goga este recordmenul absolut, cu 1,2 milioane de euro plătiți Universității Cluj. Ieri, bănățenii l-au amanetat și pe mijlocașul spaniol David Sanchez Rodriguez, un jucător ce a costat 800 000 de euro. Foarte aproape de a ajunge pe Dan Păltinișanu se află și un argentinian, Gaston Machin, care ar putea fi împrumutat de la Independiente. Și la capitolul plecări lista este consistentă: Gabriel Cânu, Sorin Rădoi, Alin Rațiu, Marian Aliuță, John Sihoj, Andrei Cristea și Gueye Mansour. în plus, Ionel Ganea a fost pus pe liber și trebuie să își găsească o echipă. CRISTIAN ONACA Dorin Goga este cel mai scump transfer al verii Zilnic, zeci de persoane așteaptă să fie consultate de specialiști din policlinică Medici cu limită de consultații Un medic specialist de la Policlinica Spitalului Județean poate consulta, potrivit contractului încheiat cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, cel mult 28 de pacienți pe zi; în cazul psihiatrilor, numărul pacienților se înjumătățește. Totuși, bolnavii nu rămân pe dinafară. „La o normă întreagă de șapte ore pe zi, unui doctor i se decontează 28 de consultații. Psihiatrii pot consulta cel mult 14 persoane pe zi”, ne-a declarat medicul Stana Radu, coordonator ambulatoriu de specialitate la Policlinica din Județean. „Restul consultațiilor nu ni se mai plătesc, dar nu putem lăsa oamenii să plece fără să îi vedem, mai ales că avem pacienți care vin și din alte localități, chiar și din alte județe”, ne-a spus doctorul. Acesta a precizat că pe medici nu îi lasă sufletul să-i facă pe pacienți să piardă timp și bani pe drumuri. Cu toate acestea, Stana Radu spune că are parte de reclamații întrucât oamenii stau prea mult la rând până să ajungă să fie văzuți de medici. Pentru a beneficia de un consult gratuit la unul dintre cele 23 de cabinete de specialitate din policlinică, pacienții trebuie obligatoriu să își ia bilet de trimitere de la medicul de familie. „Pe lângă bilet de trimitere, au nevoie de dovada de asigurat: adeverință de la locul de muncă sau talon de pensie, după caz. Programarea se face la fișier, unde se primește un număr de ordine”, ne-a declarat medicul, în mod obișnuit, pacienții nu plătesc nicio taxă, însă sunt unele servicii care se achită parțial dacă, spre exemplu, în luna respectivă s-a terminat numărul de ecografii decontate de CJAS, iar pacientul nu mai poate aștepta până luna viitoare. D.LUPULESCU IsWint la start! Șampania a curs aseară în sute de pahare în Parcul Rozelor și tot atâtea baloane au plutit în aer, a fost tăiat un tort imens galben-verzui. Astfel s-a deschis Săptămâna Internațională a Studenților (IsWint), un eveniment de tradiție organizat pentru al 15-lea an consecutiv de către Liga AC a Politehnicii. Alături de tineri, pe scenă au urcat Nicolae Robu, rectorul Politehnicii, și Dragomir Radenkovici, consulul general al Serbiei la Timișoara. IsWvit va dura zece zile și va cuprinde, dincolo de workshopuri, petreceri studențești o plimbare cu un tramvai special inscripționat, care-i va duce pe invitați la cele mai interesante obiective turistice ale Timișoarei, o paradă cu torțe și motociclete, miercuri, de la ora 21, pe traseul Facultatea de Electrotehnică - Casa Tineretului, organizată împreună cu membrii clubului Bike Timișoara, și un bal mascat. Tema din acest an a Isaiit-ului este Revolution real vocation meets virtual education și își propune să aducă soluții la veșnica întrebare cu care se confruntă tinerii din ziua de astăzi în alegerea unui loc de muncă: pasiunea sau rațiunea? OTILIA PLOSCARIU La deschiderea IsWint, șampania a umplut sute de pahare Ne așteaptă ploi și vijelii Vremea ne dovedește încă o dată cât de capricioasă poate fi. Căldurile din ultimele zile ne-au cam zăpăcit și în aceeași situație pare să se afle și mercurul termometrelor, care se pregătește să coboare. Potrivit prognozelor meteo, săptămâna aceasta în Timișoara temperatura cea mai ridicată va fi de 30 de grade Celsius, iar cea mai scăzută de 10 grade. Șansele să avem parte de ploi sunt foarte mari. Și atunci când acestea se vor opri, norii vor acoperi cerul. Să privim partea bună a lucrurilor: renunțăm câteva zile la plajă, ne refacem după orele petrecute în soarele torid, culturile se mai revigorează, scade numărul incendiilor de vegetație, a persoanelor leșinate în stradă și avem parte și de aer ceva mai proaspăt. Nu ne rămâne decât să ne pregătim umbrelele și haine potrivite și să sperăm că ploile vor mai lua și pauze și nu vor apuca să transforme orașul nostru într-o Veneție. De altfel vremea se schimbă săptămâna aceasta și în restul țării. Meteorologii au anunțat că aversele de ploaie vor fi frecvente în mai toate regiunile țării. De asemenea, ei au avertizat autoritățile din 21 de județe că astăzi și mâine, în sudul Banatului, în Oltenia, vestul și nordul Munteniei, dar și în cea mai mare parte a Transilvaniei, Maramureș și Crișana sunt așteptate vijelii, furtuni și ploi torențiale ca urmare a răcirii vremii. Mai mult, hidrologii au avertizat și ei că se pot produce inundații locale pe mai multe râuri din 17 județe ale țării, printre cele amintite de aceștia numărându-se Timiș, Bârzava și Bega. C. CĂLĂRĂȘANU Ploile revin în toată țara Prima DJ-iță topless autohtonă vine la Heaven Moda spectacolelor în care apar DJ-ițe topless prinde tot mai bine, o serie de cluburi din țara noastră organizând periodic asemenea show-uri. Dacă până nu demult reprezentantele breslei veneau fie din Ungaria, fie din Rusia, iată că a apărut și prima DJ-iță topless din țara noastră. E vorba de Miki Love, cea care va fi prezentă pentru prima oară în orașul nostru vineri, la Heaven Outdoor Club. Pe numele ei adevărat Mihaela Ifrim, DJ Miki Love are 23 de ani, este studentă în ultimul an la Facultatea de Relații Internaționale și Studii Europene din București și de o vreme a început să învârtă platanele în sânii goi, spre deliciul publicului masculin. „Am început să pun muzică după 14 februarie anul acesta. Practic atunci a fost lansarea mea oficială ca DJ-iță. Eu am fost și animatoare în câteva cluburi din București. Acuma sunt chemată în fiecare weekend undeva prin țară să pun muzică“, spune Miki Love. Focoasa și nonconformista DJ-iță a mărturisit că și-a făcut implanturi cu silicoane cam tot de când a devenit DJ, lucru care o ajută foarte mult în profesia sa. Singura problemă pe care o are DJ-ița topless este aceea că reprezentanții sexului masculin nu cred întotdeauna că ea învârte platanele în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă că se preface. Alături de show-ul cu Miki Love, vineri la Heaven Outdoor Club se va desfășura cea de-a treia etapă a concursului Miss Heaven, în cadrul căruia se va stabili câștigătoarea lunii iulie. Seria de concursuri Miss Heaven are loc lunar, urmând ca la sfârșitul anului câștigătoarea marelui premiu să se aleagă cu un autoturism. ZOLTAN VARGA Nonconformista Miki Lowe va mixa pentru prima dată în orașul nostru