Agenda Zilei, noiembrie 2008 (Anul 13, nr. 258-282)

2008-11-25 / nr. 278

Vaccinul e ocolit de părinți Părinții fetițelor din clasele a patra sunt foarte suspicioși și neîncrezători când vine vorba despre vaccinul contra cancerului de col uterin. Pentru a explica despre campania gratuită a Ministerului Sănătății, învățătorii și medicii școlari au ținut ședințe cu părinții. De exemplu, dintr-o clasă de a patra în care sunt 12 eleve doar un părinte a fost de acord ca să-i fie vaccinată fetița. La ședința cu părinții organizată ieri seară la Liceul Pedagogic, aceștia au întrebat reprezentanții școlii de ce se grăbesc cu vaccinarea și care pot fi efectele negative, dar și care este părerea lor despre această campanie. Ei au spus că au auzit din presă că fetele pot să devină infertile și că au existat cazuri în care unele au murit. „După zvonurile pe care le-am auzit nu suntem de acord, pentru că sunt efecte negative și că este un experiment pe o perioadă mai lungă de timp”, ne-a spus Ionel Sârbu, tatăl unei fetițe din clasa a patra de la Liceul Pedagogic. Campania de vaccinare împotriva cancerului de col a început ieri, dar medicii vor merge în școli de miercuri. „Vaccinările vor începe doar după ce părinții vor fi informați și vor semna că au fost înștiințați, iar cei care nu sunt de acord cu acest vaccin, trebuie să dea o declarație de negație. Am primit în Timiș 2 858 de doze de vaccin contra cancerului de col uterin. Vaccinarea se va face în trei perioade, acum se aplică prima doză”, ne-a spus Dana Șpac, purtătorul de cuvânt al Autorității de Sănătate Publică. SANDA LUPEAN Multe mame au semnat că nu sunt de acord ca fetele lor să primească vaccinul / A / ^ ^ / JLANUL» V COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT ^ A NR. 278 (3705) JJ^C 25 noiembrie 2008 jj J Jiffff ■ 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs JJflMI! II litt Central Parc în... Pădurea Verde Timișoara se ia după New York! Celebrul Central Park din metropola americană în care newyorkezii obișnuiesc să iasă la aer curat și să petreacă ore bune pe iarba verde va avea o copie la o scară mult mai mică în... Pădurea Verde. Dacă parcul newyorkez a aniversat de curând 150 de ani de la deschidere, lucrările la cel timișorean au șanse să înceapă peste câteva luni. Deocamdată, Primăria a prevăzut în proiectul de rectificare bugetară pe 2008, care intră astăzi în discuția Consiliului Local, suma de 100 000 de lei pentru studiul privind amenajarea Central Parc în Pădurea Verde, peste drum de Institutul de Cardiologie și Spitalul Victor Babeș. „Am făcut un studiu împreună cu Institutul de Cercetări și Amenajări Silvice. Studiul este estimat la 100 000 de lei, mai mult sau mai puțin. Sperăm să ne ajungă banii, încercăm să amenajăm zona din fața Muzelui Satului și bucata de pădure pe care Primăria o deține vizavi de cele două spitale. Avem în vedere achiziționarea de aparate de fitness”, ne-a declarat șeful Direcției de Mediu, Vasile Ciupa. Acesta este de părere că parcul va fi foarte potrivit pentru bolnavii internați în Victor Babeș și la Cardiologie, care se vor putea relaxa acolo. Ciupa a mai precizat că lucrările ar putea începe în primăvară. D. LUPULESCU Primăria va amenaja un parc în Pădurea Verde Acuzații grave Pagina 8 Cere să fie eutanasiat! Un tânăr de 29 de ani, internat la Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța, cere aprobarea președintelui Traian Băsescu pentru a muri deoarece este grav bolnav. El și-a petrecut primii 18 ani la Centrul de Plasament Ion Creangă din Piatra Neamț, după care a venit la Constanța pentru a se angaja la Șantierul Naval. Boala sa a debutat în urmă cu cinci ani, perioadă pe care a petrecut-o mai mult prin spitale. „Vă cer imperios să acceptați eutanasierea mea. Sufăr de prea mult timp și am depus nenumărate eforturi pentru a fi ajutat, dar, din păcate, nu mai suport această suferință inimaginabilă și doresc să plec din această lume crudă și nepăsătoare care nu vede suferința la care sunt supus din 2003“, se arată în scrisoarea pe care tânărul i-a trimis-o șefului statului. El suferă de ciroză hepatică virală B, insuficiență hepatică cronică, icter, ascită, hernie ombilicală, hernie inghinală. Tânărul i-a mai transmis lui Traian Băsescu că nu se mai poate deplasa și că s-a gândit de mai multe ori să-și ia viața. Potrivit medicilor, în România eutanasierea nu este legală. Tânărul a primit un răspuns de la administrația prezidențială. Traian Băsescu nu are niciun drept legal de a interveni. Trei căluți se plimbă prin Complex Se plimbă de câteva zile nestingheriți printre căminele din Complexul Studențesc din Timișoara. Găsesc câte un petic de iarbă, se înghesuie să pască, iar apoi își fac siesta printre alei, plimbându-se alături de studenți. Este vorba despre trei căluți care par să fie ai nimănui. Sunt bine îngrijiți. Unul chiar învelit cu o pătură. Cel mai probabil este o iapă gestantă. Ultima dată cei trei cai, atracția Complexului Studențesc, au fost văzuți în noaptea de duminică spre luni, în parcarea de la Centrul de Afaceri. Veniseră dinspre stadionul Dan Păltinișanu. După ce s-au învârtit câteva zeci de minute pe lângă clădirea CRAFT, au trecut civilizat strada, chiar pe zebră, și au pornit spre un părculeț din zonă. Au păscut în voie, iar apoi au dispărut așa cum au și apărut în noapte. Alertați de studenți, oamenii legii i-au căutat ore în șir, însă nici urmă de cei trei căluți năzdrăvani. Tinerii care stau în Complex povestesc că animalele își fac apariția în zonă de vreo trei zile. Nimeni nu știe de unde vin, sau ai cui sunt. Dată fiind vremea, caii ar avea nevoie de un culcuș călduros și nu ar trebui să fie lăsați nesupravegheați în noapte. Mai multe imagini cu cei trei cai, pe www.agenda.ro. CODRUȚA AXINTE Cei trei cai au dispărut în noapte după ce au păscut în Complexul Studențesc Bobocii au dat examen la economie și distracție „Dacii câștigau mai mulți lei la salar înainte de venirea romanilor, iar Simpson este indicatorul economic cu o putere mai mare decât CO,”. Acestea au fost câteva din răspunsurile date de proaspetele studente la economie de la Universitatea de Vest, aspirante aseară la titlul de miss al facultății. Probele balului din Clubul Heaven le-au încurcat și mai tare. Legate la ochi, fetele au ghicit cu greu care sunt ingredientele unor amestecuri, unul din ele format de exemplu din gem de cireșe, pateu de porc și boabe de porumb. Nu au scăpat nici de această dată de ochii profesorilor, care aseară la Clubul Heaven au făcut parte din juriu. Ei au avut sarcina dificilă de a alege din cele zece concurente regina balului. Printre cei care le-a urmărit îndeaproape pe tinerele studente a fost și rectorul Ioan Talpoș. Atmosfera a fost una pe cinste. Dincolo de probele care de care mai trăznite, bobocii au avut parte și de o invitată specială, celebra Se: La, interpreta piesei Like this like that care a spart topurile din întreaga lume. Alături de ea au mixat la pupitru Dj Miki Love și Dj Sava. Tot aseară, câteva ore mai târziu a început și Balul Universității de Vest, în Clubul No Name. Studenții au fost așteptați în costume de bal mascat să petreacă până în zori alături de trupa Vama și R.I.O. OTILIA PLOSCARIA Atmosferă plină de bună-dispoziție aseară în clubul Heaven