Agenda, octombrie-decembrie 2009 (Anul 20, nr. 40-52)

2009-12-04 / nr. 49

/y * In anul 2009 câștigați cu noi mii și mii de euro pe card TIMIȘOARA ANUL XX NR. 49 (1035) mi 4 decembrie 2009 80 pagini JJN TIRAJ: 45 000 ex.  săptămânal de informații și divertisment mtmlt mmmmm citatlimb + mmmmm»mmmmmmm* 2 lei Fondat de Zoltan Kovacs A ____ In turul al II-lea, alegem președintele . In data de 6 decembrie suntem chemați din nou la urne Duminică, în data de 6 decembrie, se va desfășura cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, în confruntarea finală se vor lupta pentru fotoliul de Președinte al României pentru următorii cinci ani, Traian Băsescu, candidatul susținut de PD-L, și Mircea Geoană, candidatul PSD. Secțiile de votare se vor deschide la ora 7 dimineața și se vor închide la ora 21, când principalele institute de sondare a opiniei publice vor face cunoscute exit-poll-urile, adică primele estimări după ieșirea alegătorilor din cabinele de vot. La fel ca și la alegerile din 22 noiembrie, pe lângă secțiile de votare pentru cei arondați cu domiciliul în apropierea acestor secții vor exista și secții de votare speciale, pentru cei care nu au domiciliul în localitatea în care vor vota, în județul Arad sunt 78 de secții speciale, în județul Caraș-Severin există 74 de secții speciale, iar în județul Timiș sunt, în total, 106 astfel de secții. Cei care vor vota în secțiile speciale, vor completa o declarație pe proprie răspundere în care se angajează că nu vor mai vota și într-o altă secție, în caz contrar riscând chiar închisoarea. Dl Zoltán Marossy, subprefect al județului Timiș, a declarat că „aceste declarații nu se vor completa pe hol, ci doar în incinta secției de votare”. Și pentru că la primul tur de scrutin s-au format cozi în fața secției de vot, autoritățile au decis majorarea numărului cabinelor. „Vor fi câte două cabine în plus în fiecare secție”, a adăugat dl Marossy. La intrarea în secția de votare, fiecare alegător va primi un singur buletin de vot care conține numele celor doi candidați, și o ștampilă cu mesajul „VOTAT”. în schimbul acestora, alegătorul prezintă actul de identitate: buletinul sau cartea de identitate. în cabina de vot, alegătorul pune ștampila cu mențiunea „VOTAT”, într-un singur dreptunghi care conține numele candidatului dorit, astfel încât votul să fie valabil exprimat. După această operațiune, buletinul de vot este împăturit și introdus în urnă, iar alegătorul predă comisiei ștampila de vot și își recuperează actul de identitate. LILIANA SEDU Duminică este turul decisiv al alegerilor prezidențiale Dragi timișeni, Duminică putem să ne alegem viitorul. A merge la vot nu este o obligație. Este un drept câștigat în decembrie 1989, în Piața Operei din Timișoara. Avem nevoie de o Românie nouă, avem nevoie de o reformă a statului, avem nevoie de o reformă a clasei politice, în care parlamentarii să nu își mai bată joc de cei care i-au ales. Prin validarea referendumului președintelui Traian Băsescu, au demonstrat că România este pregătită să facă încă un pas pe calea reformei instituționale. Proiectul președintelui Traian Băsescu și-a găsit ecoul în dorința voastră de a schimba clasa politică. Și, așa cum a promis, în următorul mandat președintele Traian Băsescu va pune în aplicare acest deziderat și astfel vom avea mai puțini parlamentari și o clasă politică modernă. în aceste două săptămâni am asistat la vânzarea unui drept constituțional. La oferirea pe tavă a unor voturi. Dar, voturile nu pot fi negociate. Nimeni nu are dreptul să scoată pe tarabă opțiunile dumneavoastră electorale. Nimeni nu poate să spună unui liberal sau țărănist cu cine să voteze. Este dreptul fiecăruia de a-și alege președintele, cel pe care îl crede el de cuviință să-i reprezinte interesele. S-au semnat tot felul de înțelegeri pre și postelectorale, dar nici unul dintre cei care le-au semnat nu i-au întrebat nici măcar pe propriii membri dacă sunt de acord cu acestea. Deocamdată însă, aceste înțelegeri nu reprezintă decât hârtii. Președintele Traian Băsescu este omul care vă înțelege, omul care știe să vă asculte, omul care, înainte de partide, înțelegeri sau grupuri politice, are în vedere nevoile românilor. Adevărata majoritate sunteți dumneavoastră, cei care vă doriți o viață mai bună. BPJ al PD-L Timiș Arată-le că vezi, auzi, gândești și lupți! Ajax ne-a scos din Europa . FC Timișoara și-a compromis orice șansă de calificare după eșecul cu 1-2 Aventura europeană a lui FC Timișoara s-a încheiat miercuri seara, odată cu meciul pierdut acasă în fața lui Ajax Amsterdam cu 1-2. Gruparea bănățeană a ieșit complet din lupta pentru calificarea în 16-imile Europa League, după duelul pierdut cu cea mai bună echipă din Grupa A. Timp de 45 de minute, atâta vreme cât a existat egalitate în teren, elevii lui Ovidiu Sabău au oferit o replică consistentă olandezilor. Alb-violeții chiar au deschis scorul prin Goga, în minutul 2, însă nu au rezistat în avantaj decât șase minute. Căpitanul Luis Suarez a făcut ce-a vrut în careul bănățenilor și a refăcut egalitatea. Ocaziile s-au succedat cu repeziciune la ambele porți, însă de marcat s-a mai marcat doar după pauză: în minutul 47, Pantelic s-a trezit singur cu Pantilimon și nu l-a iertat, astfel că scorul a ajuns 1-2 și așa a rămas până la final. Asta deși Ajax a ratat două lovituri de la 11 metri prin Suarez, în minutele 51 și 64. Timișoara a încheiat jocul de pe „Dan Păltinișanu“ cu doi jucători mai puțin pe teren, după eliminările lui Bonfim și Pantilimon. Pentru alb-violeți rămâne ultima reprezentație europeană a sezonului la Zagreb, în 17 decembrie. Meciul va fi important doar pentru echipa croată, implicată în ecuația calificării după ce a învins, miercuri, pe Anderlecht Bruxelles cu 1-0. De partea cealaltă FC Timișoara și-a „asigurat“ poziția codașă a grupei cu cele două puncte adunate în cinci meciuri indiferent de rezultatele ultimei runde. Clasamentul grupei este dominat de Ajax Amsterdam, cu 11 puncte, urmată de Anderlecht Bruxelles, cu 8 puncte, și Dina I —*"~mo Zagreb, cu 6 puncte, c.ONACA ■ efotope www.agenda.i MI «BÎP1 Ei UBTTnTTn bThYîd fül'J-IHW.fXIH.l'kl LUPTA PENTRU TINE! pe 6 decembrie Âu spus că referndumul este „o fraudă". Au făcut alianțe și au tratat votul tău ca pe o marfă de tarabă. Au folosit, în disperare, diverse trucuri și știri plătite pentru a face o campanie murdară și au batjocorit simbolurile revoluționare în scop electoral. Dar, oricât ar încerca, ei nu pot truca voința ta! Referendumul este victoria ta împotriva clasei politice. Acum, pe 6 decembrie, e timpul să le arăți din nou că gândești, ca lupți și că decizia votului tău îți aparține.