Amicul Tinerimii, 1936 (Anul 4, nr. 1-6)

1936-01-01 / nr. 1

Amical Tînefîimî Cei 30 de arginţi plătiţi lui Iuda ar valora astăzi 110 franci-aur. — După războiul mondial, Japonia s’a ocupat în de aproape de refacerea imperiului, aşa că astăzi poate dispune în orice moment de 7 milioane soldaţi. Rusia in schimb dispune de 18 milioane. Rămâne să vedem calitatea acestor cantităţi.... — Mussolini a făcut apel şi la sentimentul patriotic al tuturor femeilor din Italia. Neputându-le cere prea mult, le-a solicitat bijuterii pentru Vistieria Statului. El contează mai ales pe inele lor de logodnă .... — Liceul Carol Iiu din Craiova şi-a sărbătorit 50 de ani de existenţă. — In Italia sunt peste 40.000 de familii cu mai mult de 10 copii. — Franţa a pierdut în cursul războiului mondial 560 de scriitori.—■ Un vas de războiu costă 3 miliarde. Şi să zici că o torpilă îl poate scufunda! — Sorbona era la început o casă de ajutor unde studenţii în teologie găseau adăpost şi mâncare. A fost fondată în 1257 de către Robert de Sorbona, maestru în teologie şi duhovnic al sfântului Ludovic. — Biblia este singura carte din lume care rămâne încontinuu sub presă.— La Paris există un restaurant unde o masă, pentru o singură persoană, costă 8.000 de lei. Acolo probabil că fărâmăturile nu se aruncă! — In 1867, Statele Unite au plătit Rusiei, pentru un petec de pământ părăsit, numit Alasca, 7 milioane de dolari. Astăzi, minute din acest ţinut produc pentru 18 milioane dolari aur pe an. • — In muzeul Luvru din Paris există o hartă geografică de dimensiuni gigantice: fondul este construit din iaspis, oraşele sunt marcate cu •pietre preţioase şi numele lor scrise cu litere de aur. Nişte fâşii poleite cu platină reprezintă râurile. — Viermele de mătase şi albina, sunt singurele insecte domestice. — Cu ocazia unei serbări organizate in onoarea lui Mahatma Gândi, şeful naţional al Hinduşilor a ascultat timp de trei ore neîntrerupte pe mai mulţi oratori ce-i făceau elogii în faţa poporului care o adoră. După toate aceste discursuri, s’a ridicat şi el, şi foarte modest a declarat că, India nu-i datorează nimic, ci ea va datora mult unui om, mai târziu, care om este Isus, Cel din Evanghelie. — Cimitirele din jurul Verdumului adăpostesc cadavrele a 1.200.000 soldaţi Francezi şi Germani. — In Statele Unite sunt cerşetori cari vin să cerşească cu automobilul! Ei îşi lasă maşina la poartă şi merg prin familii sau pe la instituţii să ceară de pomană pentru ca să-şi poată cumpăra----benzină pentru maşină. — Dacă toţi orbii din lume ar fi adunaţi la un loc, ar forma un oraş tot atât de mare ca şi Parisul. Cei mai mulţi orbi sunt prin China, Turcia, Arabia, Egipt, Uganda, insulele Filipine şi India. In Statele Unite sunt peste 26.000 de cinematografe care distrează, pe săptămână, un număr aproximativ de 130 milioane de spectatori, adică aproape 20 milioane pe zi. încasările se ridică la mai mult de 550 milioane dolari pe an. Biata criză, fuge!— Fondatorul celor cinci premii Nobel, celebrul chimist suedez Alfred Nobel, mort acum 38 de ani la San Remo, a fost inventatorul dinamitei. — Distanța dintre locul cel mai adânc din fundul mării și cel mai înalt vârf de munte, este de 18 km 825. — In Elveţia sunt 1484 de lacuri, dintre cari 1358 în regiunile Alpilor. In plus, mai sunt peste 13.000 de peşteuri . — Pe 70% din suprafaţa pământului nu cade zăpadă. — In Italia, societatea Biblică a vândut anul acesta 2.300 de Biblii mai puţin decât anul trecut, însă în Etiopia 9.291 mai mult. — Membrii Camerei Comunelor din Londra îşi scot pălăria ori de câte ori intră sau ies din sală, când pronunţă un discurs sau când iau cuvântul* într’un cuvânt când somit în picioare. Atâta timp cât stau jos, ei ţin pălăria pe cap. — Pe aerodromul din Berlin s’a făcut o experienţă interesantă. Un paraşutist, având cu el un aparat mic de t. f. f., şi-a dat drumul dela o înălţime de 1.000 metri. In tot timpul coborîrii şi-a transmis impresiile. AMICUL TINERIMII, revistă bimestrială. Anul IV, No. 1936. Abon. pe un an lei 48, un număr lei 8. Tip. şi Edit. „C. E." Bucureşti 4, Str. Mitrop. Ghenadie Petrescu, 116. Trăznetul în munţi înalţi loveşte. Director: M. MANEA Redactor: P. P. PAULINI Fiul Redacţia şi Administraţia, Bucureşti 4, Str. Mitrop. Ghenadie Petrescu, 116. Tel. 3-45-61.