Amvonul, 1904-1905 (Anul 7, nr. 1-12)

1904-04-01 / nr. 1

2 AMVONUL tarea modificărilor, făcute statutelor , cât şi onor, cititori, cari nu sunt membrii ai societăţei, să cunoască pricina, pentru care am fost siliţi să schimbăm numele revistei. Numele „Consolatorul* deşi s’a înlocuit prin „Amvonul*, totuşi va rămâne încă scump pentru societatea noastră, fiindcă în intervalul de şease ani, cât a apărut revista sub această numire, a adus foloase reale societăţei. Membrii comitetelor de redacţie din cei şease ani trecuţi, s’au silit pe cât puterile şi împrejurările le-au îngăduit, să lucreze pentru folosul moral şi material al societăţii noastre. De la noi, cei din comitetul actual, să nu se ceară un nou program de lucru, odată cu schimbarea numelui revistei, pentru că noi nu suntem chemaţi să hotărâm programul de lucru, ci să aplicăm pe cel fixat în statute. Cu toate acestea, nu trebue să se înţeleagă, că noi vom rămâne nepăsători, faţă de bârfelele şi atacurile ce s’ar aduce clerului român, pentru a’i nimici prestigiul şi autoritatea sa. Tot asemenea vom lucra fără preget, ca să pregătim opiniunea publică, făcând’o să înţeleagă, că membrii clerului român, merită o soartă materială mai bună decât cea actuală, spre a-şi putea îndeplini sfânta lor misiune faţă de credincioşi; şi în fine, vom căuta să apărăm interesele morale şi materiale ale societăţei noastre, cum şi a-i ţine prestigiul, la înălţimea ce i se cuvine. Cu numărul de faţă, odată cu schimbarea numelui revistei, comitetul-redactor a socotit necesar să schimbe şi formatul ei, pentru ca oricare cititor să-şi poată întocmi colecţiuni anuale. Dea Dumnezeu, ca „Amvonul“, prin ideile ce va propovedui, să aibă mai multă înrâurire, atât asupra clerului român, spre a-l hotărî mai mult la lucru, cât şi asupra conducătorilor ţărei, făcându-i să înţeleagă, că preotul român merită o soartă mai