Argus, februarie 1942 (Anul 32, nr. 8639-8655)

1942-02-09 / nr. 8639

2 FUIORI de CANEPA şi IN, în canttăţi însemnate se caută oferte însoţite de mostre, se vor adresa: Colonel Al. C. Dobre, str. Barbu Delavrancea 27, Bucureşti. Telefon 477.87. întreprindere germană de import cu Sediul în Berlin, bine introdusă în cercurile economice, caută reprezentanţe şi relaţii cu întreprinderile industriale şi comerciale de export din România. Corespondenţa în limba germană, spaniolă sau engleză. Prima referenţe bancare şi comerciale. Oferte sub „C. G. 552“ la Gesellschaft für Auslandsw&rbung m. b. H. Berlin NW 7, Friederischstr. 154. ROMANIA MINISTERUL JUSTIŢIEI Direcţiunea Judiciară PUBLICATIUNE D. Gheorghe A. A. Irimioaei născut în corn. Cucorăni Jud. Botoşani, la 31 Martie 1912 domiciliat în Bucureşti str. Spiru Haret nr. 3, a făcut cerere acestui Minister de a fi autorizat să schimbe pe baza art. 10 numele său patronimic de A. Irimoaei în acela de Irimescu, spre a se numi Gheorghe A. Irimescu. Ministerul publică, aceasta conform art. 11, spre ştiinţa acelora,ari ar voi să facă opoziţiune în termenul şi condiţiunile prevăzute de alin. II al zisului articol şi de art. 3 din legea asupra numelui din 8 Aprilie 1936. IBB*« DIRECŢIA X-a REGIONALA SILVICA LUGOJ " Ţine licitaţie publică cu oferte închise în ziua de 21 Februarie 1942 ora 10 dimineaţa, pentru darea în antrepriză a lucrărilor de transport pe ulucul de apă Valea Sarcastiţa a cea. 40.000 steil lemne de foc, scosul dela greblele ulucului, sortat şi stivuit în depozitul Toplet şi încărcatul a cca. 1800 vagoane CFR din depozitul Caps Topleţ. Preţul de strigare este de Lei 24 pentru metru ster transportat, 16 Lei pentru ster sortat, scos de la greblele ulucului şi stivuit în depozit şi 190 Lei pentru încărcatul în vagon CFR. Condiţiunile speciale se pot vedea la Direcţie şi ocol. SINDICUL BURSEI DE MĂRFURI DIN BUCUREŞTI PUBLICAŢIUNE No. 535 din 23 Dec. 1941 Se aduce la cunoştinţa generală că: LUNI 16 FEBRUARIE 1942, ora 10.30 film., se va cumpăra prin licitaţie publică la Bursa de Mărfuri din Bucureşti, str. G. G. Assan No. 3, prin Sindicul Bursei, cantitatea de : 17.315 (şaptesprezecemi treisutecincisprezece) kgr. MAZARE VERDE, recolta 1940. CALITATEA : sănătoasă, sulfatată, conform probei. PREDAREA: franco vagon linia Brăila Port sau paritate Bucureşti. Garanţia: uzuală. Cumpărarea se face în baza cererei firmei I. M. C. s. a. r. din București, str. N. Bălcescu 28, înregistrată la No. 535 din 23 Decembrie 1943. Sindicul Bursei de Mărfuri D. I. COCORESCU SINDICUL BURSEI DE MĂRFURI DIN BUCUREŞTI SPRIBERCATIUNE No. 1 din 2 Ian. 1943 Se aduce la cunoştinţă generala că: LUNI 16 FEBRUARIE 1942, ora 10 dina., se va cumpăra prin licitaţie publică la Bursa de Mărfuri din Bucureşti, str. G. G. Asgan No. 3, prin Sindicul Bursei, cantitatea de: 10.000 (zece mii) kgr. MAZARE, rec. 1911. CALITATEA: sănătoasă, uscată, sulfatată, fără miros, cu 5/6, corpuri străine PREDAREA: franco vagon, staţiile de încărcare Ciulniţa, sau ilaritate Bucureşti. Garanţia uzuală. Cumpărarea se face in baza cererei firmei I. M. C. s. a. r., din București, str. N. Bălcescu No., 28, înregistrată, la No. ] din 2 Ianuarie 1942 Sindicul Bursei de Mărfuri, D. I. COCORESCU Agricultura daneză ca isvor de materii prime De curând Organizata Muncii daneze a publicat rezultatele cercetărîlor întreprinse pentru consta* tarea posîblîtărîlor producfiei de materii prime. Acest rezultat ara ă posibilitatea Danemarca de a-şî a* coperi de producţia proprie ne*voia de săpun, ussiu, lacuri şi produse tex'île. Pentru producţia de uîeîu este necesară cultivarea maî intensă a muştaruluî şi inului, care sunt de o importanţă deosebîtă şi pentru industria textîlă- TRIBUNALUL DOLJ S. 3-a Dos. Nr. 4427/939 EXTRAS din publicaţiunea de vânzare Nr. 360 La 18 Martie 1942, ora 81/2 a. m. în sala de şedinţe a Trib. Dolj S. 3-a Craiova, se vinde prin licitaţie publică la stăruinţa creditoarei Banca Comerţului S. A. din Craiova Imobilul debitoarei Banca Româniai S. A. din Craiova, str. I. C. Brătianu Nr. 10 colț cu str. Regina Maria, despre care tratează dosarul Nr. 4427/1939 al acestui Tribunal. Această avere imobilă este compusă din: Un teren în formă dreptunghiulară, loc de casă, curte, pe care se află construită o casă care înglobează aproape tot terenul, rămânând o mică porţiune care serveşte pentru curte, având pivniţă, parter şi etaj, instalaţie de apă şi canal, parterul are patru camere şi bac, 2 din camere sunt cu parchet iar celelalte două cu scânduri de brad, zugrăvite şi în bună stare având două sobe de teracotă, parterul are două intrări din str. I. C. Brătianu, una la Bancă şi alta în formă de gang spre curte din care se face şi comunicarea cu etajul. Etajul are cinci camere parchetate şi cu sobe de teracotă, zugrăvite, hol, bucătărie, cămară şi sală închisă cu geamlâc în stare bună, casa este acoperită cu tablă, curtea este mică având instalată o fântână (pompă). Imobilul se învecinește la Răsărit cu moșt. def. nie Georgescu, la Apus cu str. Regina Maria având un zid înalt de, 2 metri la Nord cu str. I. C. Brătianu și la Sud cu imobilul d-nei Cn’ Mitrculescu. '"* Incitana va începe dela suma de lei 1 110.000 care redusă cu 25%l/o revine la suma de lei 832.500 conform jurnalului Nr. 2619/1940. 1942 Ianuarie 31 Președinte, (ss) I. O. Palade Portărel, (ss) Gh. Popa Falimente şi urmăriri Vânzări de active falimentare — In ziua de 9 Februarie, ora 5, se vinde prin licitaţie publică de către Sindicatul Falimentelor, activele faliţilor : A. Comănescu & V. Stoenescu, compus din mobilier de casă şi de birou; Florea Miulescu, compus din materiale şi ustensile pentru fabricat teracotă; Marcu Solomon, compus din mobilier de casă; S. A. ,,Cuca înaltă Bireşul’’, compus din bucăţi de marmoră brută şi lucrată; Adalbert Gáspár, compus din mobilier de casă. — Idem se vinde portofoliul de creanţe al lal. Armand Grünes. — Idem, se vinde lista de debitori al fal. S. A. ,,Romca”. — La 18 Februarie ora 8, se vinde activul fal. soc. „Metal Ancora” compus din materiale rezultate din dărâmarea unui imobil aflat în Ploeşti. — La termenele de mai sus sunt invitaţi a se prezenta la Sindicatul Falimentelor şi faliţii pentru a asista la licitaţii. In ziua de 10 Februarie, ora 8 are loc la Sindicatul Falimentelor, verificarea creanţelor în falimentul S. A. R. „Întreprinderile Industriale” din str. Gogu Cantacuzino, 14, dată la care sunt invitaţi a se prezenta la acel sindicat toţi creditorii precum şi reprezentanţii Societăţii falite, pentru a lua parte la verificare. POPRIRI — Dosar nr. 555 din 1942, înfiinţată prin Corpul Portăreilor, secţia Notariat, în mâinile Ministerului de Justiţie, asupra salariului ce plăteşte debitorului avocat Mihail Caride din str. Silvestru 27, pentru despăgubirea cerditoarei Bertha Lia Caride de lei 4000 lunar pensie alimentară. — Dos. nr. 13512 din 1941. Idem în ale Reg. Aut. C. F. R. asupra salariului ce plătește debitorului Ion Cârstoiu, contabil la acea Regie, îdem creditor Matilda I. Cârstoiu, de lei 1500 lunar, idem. COMANDAMENT — Dos. nr. 910 din 1942. Debitoarea Dumitru Gh. Petrescu — creditoarea Maria Dr. Ionescu, îmobil 15 ha. comuna Jariștea jud. Putna, datorie lei 632.663 cu procente, cheltueli de urmărire și executare și onorar de avocat. Târgasai îe primădira Zagreb vara Târgul de primăvară din Zagreb va avea loc anul acesta între 25 Aprilie şi 4 Mai. Vîzîtarsrîi vor avea o reducere de 50 la sută pe căile ferate croate precum şi pe vapoarele societăţii de navigaţie din Ragusa. Expozanţi străini au dreptul să exporte contravaloarea mărfurilor vândute la Târg, respectv să o deconteze prin clearing. \ Noui construcţii de cale ferată in Japonia Cu tot războiul, Japonia continuă să-şi amelioreze căile de comunicaţie. După cum anunţă ziarul „Niehi Niehi”, curând va fi terminată linia Kikonai-Fulkuayama. Deasemeni se va construi linia Fukuayama-Oshima, care face posibilă exploatarea zăcămintelor de mangan din acele regiuni. Pentru exploatarea unor zăcăminte de fier va fi terminată linia între Shibukawa Și Naganohara, iar altă linie între Sonobe Și Sasayama va fi construită pentru exploatarea zăcamintelor de siliciu. Toate aceste linii vor fi terminate până în anul 1944. ADUNĂ FĂRĂMITURIE: SUNT MAI SCUMPE DECÂT BANII ARGUS Săptămâna financiară Continuare din pag. 1a Ratificarea acordului comercial cu Turcia Printr'un decret-lege apărut in cursul săptămânii, s'a ratificat noul acord comercal cu Turcia Pe baza acestui acord se va activa din nou schimbul de produse. Vom importa din Turcia peste şi diferite materi fanante, fructe şl oarecare cant! făfl de bumbac. Ratifcarea acestui acord comercial însă are o semn»' iîcarte politică. însemnează că svo* nurile despre vreo sch’mbare a a tudînet polîniciî externe a Tur* ele, sunt tendenfloase şi că ea In ftîege să-șl păstreze ca şi până acum, neutralitatea Un acord economic nu se poate baza decât pe relaţiuni politice normate între statele respective. Ţesăturile blocate Am arătat când a apărut decizia pentru blocarea ţesăturilor de bumbac că ar fi fost nevoie pe de o parte să se precizeze de ce fel de ţesături e vorba, de la ce cantităţi în sus se face blocarea şi inconvenientul unui blocări pe termen lung pentru comercianţii cari lucrează cu credit. Ministerul economiei naţionale a dat în cursul săptămânii o nouă decizie — tocmai pentru a înlătura inconvenientele de mai sus, — în care precizează că e vorba numai de ţesăturile de bumbac, şi de cele făcute din bumbac cu cel mult 50 la sută celofibră, care pot servi la confecţionarea rufăriei pentru trupă. De asemenea, pentru a nu stânjeni activitatea comercianţilor cari lucrează cu credite şi a nu-i pune în situaţiunea de a avea greutăţi la onorarea creanţelor, ministerul economiei naţionale precizează în noua decizie că ţesăturile blocate vor fi recepţionate şi plătite de armată, în măsura în care este nevoie de ele, în termen de cel mult opt zile. După acest termen, cei cari au dat declaraţiile de mărfuri şi au predat armatei cantităţile care li s'au cumpărat, au iarăşi restul de mărfuri libere pentru a le comercializa. Precizările ministerului mai arată că trebuesc declarate numai cantităţile de la 100 metri în sus. Aceste precizări au fost foarte bine venite, având darul de a da comerţul de textile din nou, ritmul săuişnuit. Iar prin aceea că mărfurile vor fi recepţionate şi plătite de armată în termen de opt zile, se înlătură orice greutate din activitatea comercianţilor cari lucrează cu credite. Recensământul agricol Constatând că în unele regiuni combiunite pentru recensământul fiscal al proprietăţilor agricole mi s’au informat de ajuns despre veniturile anuale ale acestora, misterul de finanţe a dat acestora roul instruc luni, recomandându-se să se orienteze după indicale camerelor de agricultură judeţene, ale serviciilor technice agricole şi după datele reale pe care le pot obţine prin celelalte organe administrative locale. Intr’un articol, ziarul nogru o Cupindu-se de modul cum s'a făcut ecensământul în unele regiuni şi comparând cifre care arătau deosebiri exagerate între stabilrea veniturilor proprietăţilor agricole, a cerut tocmai ceea ce ministerul de finanţe a hotărît acum. Subliniem cu satisfacţie înţelegerea pe care conducerea superioară al ministerului de finanţe o arată agriculturii româneşti, cu scopul de a nu se face nimic care ar putea să-l păgubească. De asemenea, a apărut în cursul săptămâni un decret-lege prin care se uşurează procedura pentru introducerea apelurilor şi recursurilor fiscale ale proprietarilor agricoli, precum şi taxarea acestora. Bursa Săptămâna bursieră sfârâşită la 6 Februarie, a avut o activitate obişnuită. Volumul afacerilor a fost puţin mai mic decât în săptămâna precedentă. Hârtiile din compartimentul rentelor s-au negociat calme. Diferenţe însemnate de cursuri sut înregistrat: Renta perpetuă in urcare cu 2 jum. puncte, Înzestrarea mare la 80 de la 81llt, Exproprierea Şi Renta unificată Ifk cari coboară cu câte %■ Valorile cu venit variabil au fost în general puţin mai însufleţite, în afară de petrolifere cari au avut tendinţă slabă şi de câteva hârtii industriale cari au fost foarte căutate. Bancarele au încheiat toată săptămâna bine dispuse, numai în ultima şedinţă fiind neglijate. Petroliferele au avut tendinţă slabă, în afară de ultima şedinţă, când au început să se învioreze. Cauza acestei schimbări de tendinţa, se datoreşte credinţei cercurilor financiare că se vor spori în curând preţurile produselor petrolifere. Hârtiile industriale veu sfârşit săptămâna cu plusuri mici, afară de câteva, despre ale căror societăţi se crede aproape sigur, că-şi vor evalua din nou capitalurile. Dintre acestea din urmă, au sfârşit săptămâna cu urcări importante: S. T. B. la 2320 dela 1980 ,8. R. D. la 3675 dela 3250. Telefoanele cu un plus de 90 puncte, Cartea Românească şi Soc. de Gaz Metan în câştig cu 150 puncte. Dăm mai jos tabloul puctuaţiunilor bursiere, în săptămâna sfârşită la 6 Februarie. “ Fluctuaţiile cotei la Bursă ACTE DE NOTARIAT Şl COMERŢ ACTES DE COMMERCE ET NOTARIAT HANDELS- UND NOTARIATS-URKUNDEN V&nc&tor — Cumpărător Imobil — Preţul Freier verkam unbeweglicher Guiter—Ventes volontaires (RUneobiee • Sâmbătă 7 Februarie VANZARI 2862. Mihail Petre vinde Alexandrina Verner imob. str. Arh. D. Hârjeu 33 lei 1.500.000. 2906. Soc. Com. pt. Construirea de Loc. Eftine vinde Eremia Iliescu imob. cal. Lacul Teiului parc. 88 cu lei 999.000. 2935. Dumitrescu Maria vinde Boier Ivan imob. str. Lantului 15 lei 700.000. 2939. Florian Verona vinde Georgeta și cpt. C. Predescu imob. orasul Pitesti lei 600.000. 2782. Tzvetanovici Iordan vinde Mihail Nicolescu teren cal. Rahovei 312 lei 393.120. 2967. Clivalschi Ernest vinde Soc. A D. Ionescu et Anghel Cristea invetarul edecuri str. Academiei 1 lei 550.000. 2898. Mitulescu Alex. vinde Vasile Andrabulea imob. str. Traian 141 lei 500.000. 2918. Marinescu Ilie vinde Maria Marinescu imob. cal. Griviței 283 lei 500.000. 2928. Himmer Maria vinde Reg. Aut. C.F.R imob. com. Marele Voevod Mihai lei 472.973. 2864. Lăzărescu Irina vinde ing. Alex. Ghenea teren str. av. Iuliu Tenit 37 lei 700.000. 2914 Ispas Stoiana vinde Alexandru și Tudor Radu imob. str. Vedei 5 lei 275.000. 2930. Dosan Mihai vinde Reg. Aut. C. F. R. imob. Com. Marele Voevod Mihai lei 401.380. 2931. Dosan Florea vinde Reg. Aut. C. F. R. imob. com. Marele Voevod Mihai lei 193.585. 2991. Goldenberg Tobie vinde Pavel Ion fondul de comert lei 350.000. 2960. Georgescu Stelian vinde Elena Matei imob. Cal. Colentira 158 lei 290 000. 2922. Avram Ion vinde Iuzana Panaitide imob. com. Buc. Noi lei 150.000. 2959. Alexandru C. Alex, vinde ing. N. Dumitrescu teren Mogoșoaia lei 120.000. 2859. Mircea Romulus ing. vinde C-tin Grama imob. str. Lânăriei 75 lei 500.0000. 2422. Dumitrescu Maria vinde Petru Gheorghe imob. str. Nicolae Șerban lei 80.000. 2532. Soc. Caverna vinde Ioana și N. Vasilică teren str. Silistra 156 lei 91.168. 2913. Tănase Traian vinde Elena și Gh. Simion imob. com. Grivița lei 95.000. 2932. Oprea Vişan vinde Reg. Aut. C. F. R. imob. Com. Marele Voevod Mihai lei 92.222. 2955. Lehrer Edith vinde Spiru Augustide Va imob. str. între Gârle 4 bis lei 80.000. 2907. Săveanu Luciu ing. și Iulian Băluță vinde ing. C. Bărbuiescu inventarul firmei „Metabolit” cu Iei 85.000. INSCRIPTIUNI IPOTECARE 2912. Iliescu Eremia ipotecează Casa de Pensiuni B. N. R. imob. Cal. Cal. Lacul Teiului parc. 88 lei 1.150.000. 2886. Popescu Cornel ipotecează Casa de Ec. a Funcț. M. Interne imob. Corn. Târnava (Vlaşca) lei 500.000. 2780 Mihăileanu Elvira ipt. Constanţa Ferando imob. b-dul Mărăşești 143 lei 200.000. 2962. Popescu Gh. cpt. şi Ana ipot Casa Oştirei imob. str. Caraiman 35 lei 300 000. 2860. Grama C-tin ipot. „Albina” Inst. de Credit şi Econ. imob. str. Lânăriei 75 A, ptr. lei 300 000 2857. Mucichescu Silvia ipot. Băn- Cei Ilfov apart. str. Sf. Elefterie 46. lei 140.000. 2964. Mincu C-tin ing. C-dor ipot. Casa Ostirei imob. Corn. Timișul de Sus (Brașov) lei 300.000. GAJ 2905. Firma Procopiu Dumitru gaj băncei de comerț, dif. mărfuri ptr. lei 3.900.000 ÎMPRUMUT 2872. Sinescu G-ral Ana se îrprumută de la Cred. Func. Urb. cu lei 500.000. 2933. Ministerul Agr. şi Domeniilor schimbă cu Agripina Nasta teren din moşia Ciulniţa de Jos (Ialomița cu teren com. Enăcheşti (Bacău) ev. lei 560.000. 2900. Petcu Ioan și Radu Vanete capital lei 618.450. CONSTITUTIVE 2921. Soc. „F. A. G.“ capital lei 7.000. 000. 2866. Nedelcu Dumitru dota Venera Dumitrescu la tr. în căsăt. cu Lt. Popescu Vasile imob. str. Puțul lui Zamfir 46 ev. lei 768.000. 2827. Tache Marin dotă Lizica cu Marin loan teren Dudesti Cioplea ev lei 150.000. 2942. Iordănescu Elena dotă cu D-tru Piţigoi imob. şi numerar ev. total lei 230.000. SCHIMB ASOCIAȚIE ACT DOTAL Ştiri agricole PREGĂTIREA INSĂMÂNŢĂRILOR DE PRIMĂVARĂ In vederea însămănţărilor de primăvară ministerul agriculturii Şi domenilor a făcut ancheta necesară şi pe baza planului de cultură întocmit şi comunicat camerelor agricole judeţene încă din luna Septembrie 1911 a stabilit nevoile de seminţe pentru fiecare judeţ în parte. La stabilirea acestor nevoi e’a avut în vedere şi deficitul rezultat prin neacoperirea suprafeţei hotărâtă a se însămânţa cu grâu în toamna anului 1941 şi care din cauza timpului nefavorabil nu s'a putut realiza. , Având în vedere nevoi imperioasă ca toate insămânţările de primăvară să se execute la timp, aprovizoriarea cu seminţe a judeţelor deficitare se va face de către ministerul agriculturii şi domeniilor prin camerele agricole judeţene şi cu concursul Institutului naţional al cooperaţiei prin Federalele Cooperative judeţene In acest scop, ministerul agriculturii şi domeniilor a fost autorizat să contracteze la CEC, un împrumut de 800.000.000 lei. Din acest împrumut s-a şi pus la dispoziţia fiecărei Camere Agricole prin B. N. R. suma necesară achiziţionării seminţelor de care are nevoie. Pe de altă parte, pe baza anchetei făcute şi a datelor obţinute s-au comunicat fiecărei Camere repartiţia seminţelor din judeţele excedentare, dându-se dispoziţii pentru achiziţionarea lor. Transporturile de fiminţele spre regiunile deficitare au început cele trecute. Valorificarea fructelor şi legumelor Ministerul agriculturii şi domeniilor se va îngriji şi în anul acesta de o mai bună valorificare a fructelor şi legumelor. Pentru întocmirea planului de lucru necesar Ministerului trebuie să cunoască anumite date şi astfr toţi proprietarii şi comercianţii engros, care prelucrează sau comercializează cantităţi de legume sau fructe mai mari de 10 vag., trebuie să comunice Ministerului următoarele date: 1. Numele şi adresa proprietarului sau firmei. 2. In ce fel valorifică fructele sau legumele. 3. Capacitatea maximă de fabricaţie sau de desfacere.Ce fel de produse prelucrează şi ce rezultă din prelucrare. Datele de mai sus trebuesc trimise până la 10 Februarie Ministerului de Agricultură şi Domenii, Direcţia Viticulturii şi Horticulturii, B-dul Domniţei nr. 1 Etaj III. Ministerul agriculturii angajează mecanici agricoli Ministerul agriculturii şi domeniilor angajează pentru serviciul exterior mecanici agricoli. Solicitatorii trebue să aibă cunoştinţe şi practică îndelungată în domeniul maşinilor agricole, îndeosebi să cunoască bine tractoarele. Se preferă mecanicii cu studii , şcoli de meserii sau speciale. Celor angajaţi li se vor acorda mobilizarea pentru lucru. Pentru informaţii, cei ce doresc a ocupa aceste posturi să se adreseze Ministerului Agriculturii şi Domeniilor în Bulevardul Carol 24 Camera nr. 40, în fiecare zi de lucru de la ora 12-14. zi- Crearea unei societăţi alimentare cu participarea Statului in Japonia SANGHAI 5 (EPE). — Guvernul japonez intenţionează să realizeze o unificare a întregei aprovizionări alimentare din toată ţara. E vorba de crearea unei societăţi alimentare cu participarea statului, care se va ocupa cu depozitarea şi distribuirea alimentelor mai importante, ca orez, grâu, scară, făină, cartofi şi glucoză. Noua societate va înfiinţa filiale în toate provinciile japoneze. După înfiinţarea acestei noi întreprinderi toate societăţile, cari se ocupau până acum cu aprovizionarea alimentară, vor lichid^ 1 '* Nr. 869 Fiecare este chemat, fiecare este dator și fiecare are drepturi să participe la lupta neamului pentru întregirea Patriei subscriind la ÎMPRUMUTUL REÎNTREGIRII. Ca și pe front absenta dela aceasta datorie constitue o dezertare încurajarea crescătoriilor de vite (Continuare din gag. la viefui — şi prin aceasta se stabilesc preţurile de vânzare pe baze reale; b) se poate şti cantitatea fabricată zilnic, săptămânal sau lunar şi când se simte nevoia unor cantităţi mai mari pentru interese generale, acestea se pot găsi îndată, in loc să se caute timp îndelungat la producătorii clandestini şi nepricepuţi; c) se poate îndruma consumul şi se pot face blocări şi livrări instituţiilor de stat sau particulare, cunoscăndu-se putinţele de fabricaţie; d) crescătorii de oi şi vaci au un debuşeu asigurat, la preţurile oficiale, care, după cum am arătatmai sus, trebuesc revizuite în raport cu preţul de cost al laptelui la producător; e) se pot face stocuri de rezervă pentru a se asigura consumul atunci când producţia se micşorează; f) crescătorii de vite găsesc la colectorii-concesionari credite pentru: iernarea vitelor, îmbunătăţirea rasei lor şi vindecarea lor în cazul când sunt epizootii; g) se cunosc bazele după care urmează a se stabili preţurile de lănsare la consumatori. Iată numai câteva din avantagiile unei raţionale organizări a acestei ramuri de producţie. Se poate ajunge aici nu cu funcţioaii de stat, sau cu unele unităţi cooperative care nu dispun de instalaţii şi specialişti, ci numai cu oameni de meserie şi fau instalaţii propriiîncercarea acestui sistem în câteva regiuni ale ţârii va duce la rezultate atât de bune, încât, suntem siguri, el va fi generalizat. Iata deci, un al doilea aspect al problemei zootechnicei românești. SPECTACOLELE ZILEI CINEMATOGRAFE ARO : „Privighetoarea nordului“ cu Ilse Werner, Karl Ludwig Diehl şi jurnal ONC. SCALA: „Laila“ cu Aino Taube şi Ake Ohberg. Jurnal UFA. A. R. P. A.: „Mr. Moto in pericol cu Peter Lorre. CAPITOL : „Burma în Flăcări" cu Dorothy Lamour şi Robert Preston. FEMINA : „Nevasta lui Adam“. PALAS BULEVARD : „Uliţa durerii" şi jurnal. ROXY : Angelica. Jurnal de Război. CINEMA REGAL: Pentru patrie cu Willy Birgel, jurnale noi cu ultimele evenimente. CINEMA SELECT: Coana Luna cu Lizzi Waldmuller şi Theo Lingea si Jurnal nou. TRIANON: „In ghiarele destinului" şi Jurnal de Războiu. AIDA : Cântecul Aidei. Jurnal de război românesc. TOMIS ( Călăraşilor 11) : „înaltă trădare" cu Willy Birgel şi completare. ALCAZAR (Rahovei 91) : ,înaltă trădare" cu Willy Birgel şi jurnal ONC 313. AMERICAN: „Istoria se repetă" şi jurnal U. F. A. BIZANTIN : Umbra lui Nik. Jurnal d® război şi Trupa de revistă T. Florescu şi V. Moraru. BARCELONA (Măgurele 123) : „Diavolul focului", jurnal şi trupa de reviste CINEMA TINERETULUI : „Proscrisul“ şi Jurnal UFA. CARMEN SYLVA : „Vagabonzii veseli“, jurnal şi trupa de reviste. CARMEN : Asediul Alcazarului, Jur-IZBANDA : „Ultima tinereţe" cu Raimu şi compleetare. ILEANA (Avrig 1) : „Intermezzo“ et Leslie Howard şi jurnal UFA. LIZEANU : Patrula Albă şi compleetare. MARCONI: ,,Păcatul“, jurnal şi tripa de reviste M. Nedeianu. MARNA (Griviţei 80: Anne SMiley şi James Elison în ,„Vila Plopilor" şi tripa de reviste Titi Mihălescu. VOLTA BUZEŞTI : „Melodia unei nopţi. Jurnal şi Revistă. MODEL : „Tarzan, stăpânul junglei" cu Herman Brix şi jurnal ONC 112. MILANO : „Primul bal“ cu Deanna Durbin şi jurnal. MIORIŢA : Portul Destinelor cu Alice Faye şi Fred Mc. Murray şi Jurnal românesc. VEXIC : Cavalcada Eroică, Războiul contra bolşevicilor, trupa de revistă Dan Boerescu. NISSA : „Aripi noi" cu Paul Hartman şi jurnal sonor. NONI (Calea 13 Sept. 196): „Proscrisul“ şi jurnal U. F. A. NERO (Şerban Vodă 94) : „Buffalo Bill salvează Pieile roşii“ (seria I), jurnal şi completare. OMNIA : „Portul destinelor“, jurnal ONC 13 şi comp. „Gândăcel“ cu Tanţi Grigoriu. ODEON : Răscoala Burilor şi 2 Jurnale de Război. PARIS : „Păcatul”, jurnal ONC 113 şi revistă. PACHE : „Prima decepţie" şi jurnal. REX (Dudeşti 22) : „Intermezzo" şi jurnal ONC. REGELE MIHAI I, Bucureştii Noli: Inma unei Regine. Jurnal, trupă de artişti. SPLENDID : „Misteriosul Domn Victor" şi complectare colorată. TRIUMF: „Buffalo Bill salvează Pieile Roşii” şi jurnal. UNIC : „Bestia umană*, cu Jean Gabin, Simone Simon, jurnal și completare. UNIREA : Portjil Destinelor. Jurnal ” ' ' '