Buletinul Oficial, 1971, Partea 1 (Anul 7, nr. 1-170)

1971-06-10 / nr. 73

432 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, partea I, Nr. 73 DECRETE DECRETUL nr. 55/1970 privind organizarea și funcționarea Băncii pentru Agricultură și Industrie Alimentară CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară, organ central al administrației de stat, înfăptuiește politica partidului și statului în domeniul creditării și finanțării producției, prelucrării produselor agricole, investițiilor și al circulației mărfurilor din agricultură, industrie alimentară, silvicultură și din sectorul apelor. De asemenea, Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară efectuează operații de creditare și finanțare în alte ramuri ale economiei naționale, stabilite prin dispoziții legale sau convenții încheiate cu organele interesate. Art. 2. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară conduce, îndrumă și controlează activitatea unităților în subordine și răspunde de îndeplinirea atribuțiilor ce-i revin, potrivit legii. Art. 3. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară asigură, în activitatea sa, aplicarea legilor, decretelor și hotărîrilor Consiliului de Miniștri. Art. 4. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară, ca instituție bancară specializată, colaborează cu Comitetul de Stat al Planificării, cu Banca Națională, cu alte instituții bancare specializate, ministere și alte organe centrale, în scopul îndeplinirii atribuțiilor ce îi revin. CAPITOLUL II Atribuții Art. 5. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară are următoarele atribuții : a) organizează și efectuează operațiunile de creditare a producției, a activității de aprovizionare tehnicomaterială și de valorificare a produselor agricole, pentru organizațiile socialiste din agricultură, industrie alimentară și silvicultură și din sectorul apelor, precum și a celor de desfacere către populație ; b) avizează, potrivit legii, lucrările de investiții , organizează, efectuează și controlează operațiunile de creditare și finanțare a investițiilor, a activității de construcții-montaj și proiectare pentru organizațiile socialiste din domeniul său de activitate ; c) acordă, potrivit legii, credite pe termen lung și pe termen scurt membrilor cooperativelor agricole de producție și producătorilor cu gospodărie individuală ; d) păstrează mijloacele bănești ale organizațiilor socialiste care au conturi deschise la această bancă și efectuează operațiunile de decontare pentru titularii de cont ; e) exercită controlul bancar asupra îndeplinirii planurilor economice și financiare, realizării planului de investiții, folosirii fondurilor fixe, a mijloacelor proprii și împrumutate, precum și asupra respectării disciplinei operațiunilor bancare de către organizațiile socialiste titulare de cont ; f) exercită controlul asupra realizării veniturilor de stat și efectuează operațiuni privind executarea de casă a bugetului, în domeniul său de activitate ; g) organizează și exercită, potrivit legii, controlul utilizării fondului de salarii și al operațiunilor în numerar ; h) colaborează cu organizațiile avînd atribuții similare din străinătate în problemele bancare specifice activității sale ; i) elaborează, potrivit legii, norme privind finanțarea, creditarea, efectuarea decontărilor și a celorlalte operațiuni bancare care sînt obligatorii atît pentru unitățile sale, cît și pentru titularii de cont ; f) asigură, în domeniul său de activitate, aplicarea politicii partidului și statului în probleme de personal, în care scop : — stabilește criterii unitare de selecționare, pregătire, perfecționare și promovare a personalului din sfera sa de activitate și controlează aplicarea lor la unitățile subordonate ; — stabilește necesarul de personal în perspectivă ; — organizează și asigură perfecționarea cadrelor de conducere și a specialiștilor, din aparatul propriu ; k) prezintă Consiliului de Miniștri proiecte de acte normative și alte acte prevăzute de lege ; avizează proiectele de acte normative și cu alt caracter, care interesează domeniul său de activitate ; l) exercită orice alte atribuții prevăzute de lege. Art. 6. — Banca pentru Agricultură și Industrie Alimentară poate exercita controlul de fond al gestiunii cooperativelor agricole de producție, acționînd ca man Republicare * *) Republicarea Decretului nr. 55/1970 și a statutului băncii se face în temeiul art. V din Decretul nr. 94/1971, publicat în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 53 din 1 mai 1971. 2