Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1980, Partea 3 (Anul 16, nr. 128-280)

1980-09-15 / nr. 188

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 183 1. Raport cu privire la dezvoltarea economică şi socială a României în cincinalul 1981—1985 în profil teritorial. 2. Raport privind activitatea desfăşurată de consiliile populare pentru perfecţionarea activităţii lor, dezvoltarea democraţiei socialiste şi atragerea maselor la înfăptuirea obiectivelor economico-sociale. 3. Dezbaterea unor proiecte de legi şi a propunerilor de modificare a unor legi : a) Lege cu privire la dezvoltarea industriei mici ; b) Proiect de lege privind obligaţia activiştilor de partid şi de stat, a altor cadre cu funcţii de răspundere de a declara bunurile de valoare proprietate personală ; c) Proiect de lege pentru modificarea Legii nr. 57/ 1988 de organizare şi funcţionare a consiliilor populare ; d) Proiect de lege pentru modificarea Legii nr. 4/ 1973 privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe şi vînzarea de locuinţe din fondul de stat către populaţie ; e) Proiect de lege pentru modificarea Legii nr. 5/ 1973 privind administrarea fondului locativ şi reglementarea raporturilor dintre proprietari şi chiriaşi . 4. Constituirea Camerei legislative a consiliilor populare. 5. Desemnarea Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare. S-a trecut apoi la alegerea celorlalte organe de lucru ale congresului. In unanimitate, participanţii au aprobat componenţa secretariatului şi a comisiei pentru redactarea proiectelor de hotarîri şi a chemării congresului. Participanţii la congres au aprobat, de asemenea, în unanimitate, organizarea următoarelor secţiuni şi alegerea prezidiilor acestora : Secţiunea pentru problemele industriei republicane şi ale dezvoltării industriei mici. Secţiunea pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi gospodărirea apelor. Secţiunea pentru investiţii, construcţii industriale, agricole, locuinţe şi alte obiective social-culturale, proiectare şi sistematizare. Secţiunea pentru descoperirea şi dezvoltarea de noi surse energetice şi economisirea energiei electrice, termice şi de combustibil. Secţiunea pentru pregătirea forţei de muncă, învăţămînt, cultură şi sănătate. Secţiunea pentru finanţe şi buget local. Secţiunea pentru gospodărie comunală şi gospodărie locativă. Secţiunea pentru activitatea în comerţ şi în domeniul dezvoltării serviciilor pentru populaţie. Secţiunea pentru perfecţionarea activităţii consiliilor populare, dezvoltarea democraţiei socialiste şi participarea oamenilor muncii la conducerea vieţii economicosociale. A fost aprobat, totodată, regulamentul de desfăşurare a lucrărilor congresului. Intrîndu-se apoi în ordinea de zi a lucrărilor congresului, tovarăşul Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului, a prezentat raportul cu privire la dezvoltarea economică și socială a României în cincinalul 1981—1985 în profil teritorial. în continuare, tovarășul Ludovic Fazekas, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., preşedintele Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare, a prezentat raportul privind activitatea desfăşurată de consiliile populare pentru perfecţionarea activităţii lor, dezvoltarea democraţiei socialiste şi atragerea maselor la înfăptuirea obiectivelor economicosociale. P Din ultima parte a şedinţei de dimineaţă, lucrările congresului au fost conduse de tovarăşa Alexandrina Găinuşe, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Bacău al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean. După-amiază, dezbaterile asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi au continuat în cadrul celor nouă secţiuni. în acest cadru de afirmare puternică a democraţiei noastre socialiste au fost evidenţiate, atît în plen, cit şi pe secţiuni, abnegaţia şi spiritul de exigenţă cu care oamenii muncii — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — au acţionat pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor actualului plan cincinal în toate domeniile de activitate, măsurile întreprinse pentru pregătirea în mod corespunzător a trecerii la realizarea cu succes a prevederilor viitorului cincinal 1981—1985. Participanţii la dezbateri au analizat, totodată, cu înaltă responsabilitate civică, importantele îndatoriri ce revin organelor locale ale puterii şi administraţiei de stat, tuturor deputaţilor şi cetăţenilor pentru transpunerea în fapt a politicii partidului de dezvoltare necontenită a patriei socialiste, pentru participarea nemijlocită a acestora la rezolvarea cu competenţă a importantelor probleme privind mai buna organizare a muncii şi vieţii pe plan local, pentru ridicarea gradului de civilizaţie şi progres al fiecărei localităţi. gt . Joi, 11 septembrie 1980, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, au continuat lucrările celui de-al II-lea Congres al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale. în şedinţa de dimineaţă, lucrările în plen au fost conduse de tovarăşul Radu Bălan, preşedintele Consiliului popular al municipiului Timişoara. în continuarea şedinţei, lucrările au fost conduse de tovarăşa Maria Muntean, preşedintele Consiliului popular al comunei Ciugud, judeţul Alba. Participanţii, împuterniciţi ai oamenilor muncii de la oraşe şi sate, au dezbătut într-un puternic climat de lucru importantele probleme înscrise pe ordinea de zi. în cuvintul lor, vorbitorii au înfăţişat pe larg, în spirit critic şi autocritic, activitatea desfăşurată de consiliile populare, de deputaţi, de toţi cei ce muncesc pentru realizarea prevederilor actualului cincinal şi au dezbătut temeinic măsurile care se impun pentru transpunerea în fapt a sarcinilor înscrise în proiectul viitorului plan cincinal în profil teritorial. în acelaşi timp, vorbitorii au făcut numeroase propuneri de natură să ducă la perfecţionarea în continuare a activităţii econo- ’