Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1980, Partea 3 (Anul 16, nr. 128-280)

1980-09-15 / nr. 188

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE , ROMÂNIA [N'zIEEd Anul XVI — Nr. 188 PARTEA a IH-a Luni, 15 septembrie 1980 SUMAR Pagina Lucrările Congresului al II-lea al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale .... 13 Hotărîrea Congresului al II-lea al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale . 3 Chemarea Congresului consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale.................................................4.S Lucrările Congresului al II-lea al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipalei orăşeneşti şi comunale în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, miercuri, 10 septembrie 1980, s-au deschis în Capitală lucrările celui de-al II- lea Congres al consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale, eveniment cu adinei semnificaţii în amplul proces de perfecţionare a vieţii politice, economice şi sociale din patria noastră. Instituţionalizat din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu ca cel mai larg şi reprezentativ for colectiv de conducere şi dezbatere, congresul se înscrie ca o puternică şi grăitoare mărturie a preocupării consecvente pe care partidul şi statul nostru o manifestă pentru atragerea într-o şi mai largă măsură a maselor de oameni ai muncii, fără deosebire de naţionalitate, la elaborarea şi adoptarea hotărîrilor menite să asigure înfăptuirea neabătută a Programului partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în ţara noastră, într-un puternic climat de lucru, participanţii la acest reprezentativ forum al democraţiei noastre socialiste, împuterniciţi ai obştii prin votul unanim de la 9 martie, au dezbătut ansamblul de măsuri şi de programe cu privire la realizarea planurilor de dezvoltare economicosocială în profil teritorial, creşterea şi diversificarea producţiei industriale şi lărgirea micii industrii, în vederea valorificării superioare a resurselor locale şi a forţei de muncă, înflorirea agriculturii, realizarea construcţiei de locuinţe, amplificarea şi modernizarea serviciilor, sistematizarea teritoriului, îmbunătăţirea activităţii de gospodărire comunală, ridicarea gradului de pregătire şi perfecţionare a forţei de muncă, dezvoltarea învăţămîntului şi culturii, a acţiunilor de ocrotire a sănătăţii publice, creşterea contribuţiei consiliilor populare la rezolvarea tuturor problemelor legate de îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă ale cetăţenilor. La lucrări au participat deputaţi în consiliile populare judeţene şi preşedinţi ai consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale. Erau prezenţi, ca invitaţi, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, deputaţi în Marea Adunare Naţională, conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, activişti de partid şi de stat, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale din întreaga ţară. Erau de faţă şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai Corpului diplomatic, corespondenţi ai presei străine. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi la sosirea în faţa Pavilionului central al Complexului expoziţional unde s-au desfăşurat lucrările, cu puternice urale şi ovaţii de numeroşi bucureşteni. Lucrările congresului au fost deschise de tovarăşul Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., care a propus în funcţia de preşedinte al congresului pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Propunerea făcută a fost întîmpinată cu nespusă bucurie şi deplină satisfacţie, cu îndelungi aplauze şi urale. în continuare a fost ales prezidiul congresului. Participanţii la congres au adoptat, în unanimitate, următoarea ordine de zi !