Buletinul Societăţii Medicale de Educaţie Fizică, 1933 (Anul 2, nr. 1-6)

1933-01-01 / nr. 1

Anul II No. 1 Ianuarie-Februarie 1933 Buletinul Societăţii medicale de Educaţie Fizică Nutriţia in Efort de G. Litarczek Agregat universitar Orice efort e urmat de oboseală. — Nutriţia în efort trebue să fie de aşa natură încât să combată simptomele oboselei, să împiedice eventual venirea ei, şi mai ales să nu contribue la mărirea ei. In principiu oboseala nu există după cum a arătat’o şcoala de fiziologie din Berna, prin cercetările lui Asher (1). — Inima aşezată într’un mediu ideal şi bătând cu o alură nu prea mare, bate necontenit. In asemenea condiţiuni ideale şi muşchiul striat izolat, continuă fiind excitat, a se contracta fără încetare şi fără a arăta semne de oboseală. Numai inperfecţiunei şi complexităţei fiinţelor se datoreşte oboseala, iar nu substanţei vii însăşi. Organe ca inimă, muşchi striat, etc. scoase din complexul organismului, deci „în vitro” pot să nu prezinte semne de oboseală pe care le prezintă de regulă în complexul legăturilor din organism sau „in vivo”. Dar oboseala poate să se manifeste şi „in vitro” dacă mediul se viciază printr’un desechilibru între aportul şi transportul substanţelor nutritive pe deo parte şi transportul şi eliminarea substanţelor de desasimilare pe de altă parte. Acestui desechilibru ii se datoreşte şi „in vivo” apariţia oboselii. *) Conferinţă ţinută la cursul de informaţiuni al soc. med. de ed. fiz. (C. N. E. F. Tekir-Ghidl-Eforie) în ziua de 3 iulie 1932.