Buletinul Societăţii Medicale de Educaţie Fizică, 1934 (Anul 3, nr. 1-12)

1934-01-01 / nr. 1

AnuluI No. 1 Ian.-Febr. 1934 Buletinul Societăţii medicale de Educaţie Fizică • 9 Şedinţa din 14 Febr. 1934 Prezidează : d. Prof. I. Niţescu Date antropometrice comparative la un grup nesportiv (studenţi farmacie) şi un grup sportiv (studenţi I.S. E. F.) de R. Olinescu şi Adrian Ionescu Ne-am propus, prin lucrareade faţă, să constatăm avantajele educaţiei fizice în mediul universitar, prin comparaţia unor date antropometrice simple la un grup de studenţi, cari practică sportul, faţă de un grup din masa universitară, care nu-l practică. Acest prilej nu s-a ivit în timpul examenului medical obligatoriu, instituit la studenţii în Farmacie şi Institutul Superior de Educaţie Fizică (I. S. E. F.) 1). O comparaţie ideală ar fi fost, dacă am fi divizat studenţii unei facultăţi, într’un grup, care să practice exerciţiile fizice şi un alt grup, care să servească de control, dar acest lucru e imposibil de realizat în lumea studenţească în condiţiunile actuale. Cercetările noastre se referă la studenţii de ambele sexe, de aceiaşitate (19—24 ani), unii urmând un program destul de împovărător (cursuri şi lucrări practice în laboratorii, cel puţin 6 ore pe zi) , iar ceilalţi, studenţii de la I. S. E. F., cari pe lângă 3—4 ore de cursuri teoretice pe zi, au 3 ore de exerciţii fizice variate, la cari se adaogă şi un curs de ski ,de o lună de zile la Predeal şi un curs de nataţie la mare (Tekirghiol) in timpul verii. Oprimă obiecţiune în contra neuniformităţii materialului de studiu, ar fi că la grupul sportiv se mai adaugă influenţa binefăcătoare a aerului de munte şi de mare, care lipseşte la celălalt grup. Altă obiecţiune constituie faptul că la toate facultăţile studenţii sunt înscrişi fără nici un examen medical, în timp ce la I. S. E. F. studenţii sunt examinaţi şi selecţionaţi la intrare, eliminându-se cei debili, ') R. Olinescu şi E. Floriu. Congresul de Tuberculoză Cluj 1933 şi R. Olineisicu şi Floru. Rev. Igiena Socială 1932.  1