Clopotul, 1964 (Anul 20, nr. 1700-1803)

1964-01-04 / nr. 1700

ABUL UK HP. 1700 1 Sîmbătă 4 ianuarie 1964 I 5 PAGINI 20 BAIU Dezbaterea cifrelor de plan pe anul 1964 Adunările consacrate dezbaterii cifrelor de plan pe 1964 au constituit un minunat prilej de analizare a rezultatelor obținute în îndeplinirea planului de producție pe anul 1963 și stabilirea măsurilor pentru realizarea cu succes a sarcinilor de plan pe anul în curs. Cu capacitatea de promucție sporită Realizarea planului anual cu 47 de zile înainte de termen, depășirea tuturor indicatorilor tehnico-economici, reducerea cheltuielilor de producție reflectă eforturile depuse de către colectivul de muncă al Uzinei de reparații care, sub îndrumarea organizației de partid, n-a precupețit nici un efort pentru înfăptuirea angajamentelor stabilite în întrecerea socialistă. Pornind de la aceste rezultate colectivul întreprinderii a analizat posibilitățile existente pentru realizarea sarcinilor sporite ce-i revin în acest an. Producția globală va înregistra o creștere de 32 la sută. Se vor repara cu 30 la sută mai multe motoare tractoare exprimate în echivalmment, iar productivitatea muncii va crește cu 15,3 la sută față de cea realizată în anul 1963. Cifrele enunțate reflectă înzestrarea tehnică a întreprinderii și perfecționarea procesului de producție. Uzina va fi înzestrată cu numeroase utilaje și instalații de înaltă productivitate. După cum a arătat în cuvîntul său tov. Ioan Ababei, condițiile tehnice ale întreprinderii au crescut. Motoarele și tractoarele vor fi reparate în condiții tehnice superioare. Pentru buna funcționare a utilajelor și folosirea lor la întreaga capacitate el a propus să se organizeze un atelier al mecanicului șef în care să se execute lucrări de întreținere. Tov. Gh. Petrescu a cerut să se urmărească ca pompele de injecție și alte piese primite de la alte întreprinderi să corespundă pe deplin din punct de vedere calitativ. Tov. Petru Mihalache, șeful secției de reparații motoare a arătat importanța ce o are acțiunea de recondiționare a pieselor de schimb și folosirea cu pricepere a celor 200 de dispozitive pentru îndeplinirea planului în mod ritmic și realizarea unor lucrări de calitate. Tov. Grigore Horodincă a propus sporirea atenției din partea postului de constatări pentru trierea în dorința de a contribui la perfecționarea continuă a procesului de producție, cei care au luat cuvîntul au făcut prețioase propuneri în vederea îmbunătățirii activității. Redăm aspecte de la dezbaterea cifrelor de plan din cîteva întreprinderi și selecționarea pieselor bune de recondiționat. Asemenea propuneri care vor întregi planul M.T.O. au mai fost făcute și de către alți participanți la discuții. Propunerile valoroase, angajamentele luate în întrecerea socialistă, demonstrează hotărîrea colectivului de muncă al Uzinei de reparații pentru îndeplinirea și depășirea sarcinilor de plan pe 1964. Producția — la un nivel tehnic mai înalt Adunarea de la întreprinderea de industrie locală „Flamura Roșie” prilejuită de dezbaterea cifrelor de plan pe anul 1964 a scos în evidență că și colectivul de muncă al acestei întreprinderi a obținut în anul care a trecut o seamă de succese pe linia îndeplinirii sarcinilor de plan, creșterii productivității mon- GH. VLADESCU (Continuare în pag. 3-a) — Legumicultorii pregătesc recolta viitoare In acest an, grădina de legume și gospodăriei zarzavaturii colective din Botoșani se va întinde pe o suprafață de 50 ha — cu 20 ha mai mult față de anul trecut. Pe baza experienței căpătate, legumicultorii și-au propus să realizeze de pe această suprafață un venit de peste 1.200.000 de lei. Șir, au pornit hotărîți la lucru. Pînă acum au reparat și revizuit întregul utilaj necesar la grădina de legume și zarzavaturi (tocuri, răsadnițe, geamuri, materiale). Chiar din prima săptămînă a lunii decembrie din anul trecut au însămînțat materialul săditor pentru culturi forțate : roșii, ardei, castraveți etc. In sera înmulțitor unde materialul săditor are o vegetație bună se vor pregăti și alte serii de răsaduri. Prin hărnicia legumicultorilor au fost asigurate peste 8.000 mp răsadnițe unde vor fi repicate în prima jumătate a lunii ianuarie culturile forțate de roșii și castraveți, întreaga suprafață a fost arată din toamnă la adîncimea de 33—36 de cm și, fertilizata , cu gunoi de grajd și cantități însemnate de îngrășăminte chimice. Dumitru V. D. Călin, Petru Dutcă, Tănase Fatei și alți colectiviști, îndrumați cu grijă de brigadierii legumicultori Ioan Unțanu și Mihai Prințu, muncesc cu hărnicie și pricepere pentru a asigura cantități sporite de legume timpurii. Modele noi de încălțăminte Secția de încălțăminte lux nr. 29 a cooperativei de producție meșteșugărească „Munca” din orașul nostru confecționează în ultimul timp modele de comandă tot mai frumoase și elegante, lucrate ireproșabil. Apreciate sînt ghetele de piele blănite, pentru femei, pantofi bărbătești și de damă de lac pentru ocazii etc. Pentru a satisface exigențele sporite ale clienților, cooperatorii Gheorghe Ionescu, Vasile Volcinschi și Ion Achifoaie, lucrează cu mult simț des răspundere. Aspect din secția melițătorie de la Topitoria de cînepă din Verești. Curs de ridicare a cunoștințelor profesionale „Nici o comandă anulată, nici o convorbire întîrziată”. Aceasta este năzuința spre realizarea căreia tind telefonistele de la Oficiul raional P.T.T.R. Botoșani. Pentru a se perfecționa din ce în ce mai mult în această materie dificilă, telefonistele învață mereu. Ele participă cu regularitate la cursul de ridicare a calificării profesionale, care are loc săptămînal. La cursuri se dau indicații concrete asupra felului cum se face deservirea abonaților, se dezbat capitole din regulamentul de funcționare sau instrucțiunile noi venite, care se referă la pozițiile interurbane și locale. Merită a fi subliniat faptul că discuțiile sînt întotdeauna însoțite de exemple concrete în munca practică de zi cu zi, scoțîndu-se în evidență atît aspectele bune cît și greșelile din munca unor telefoniste. REVELIOANE Ceasurile au fost potrivite exact, inimile au bătut la unison, măsurînd ritmul emoției provocată de cele 12 bătăi ale pendulei. Am pășit cu toții în noul an. Am urcat cu toții o treaptă nouă, iar anul nou ne-a venit în întîmpinare. Tradiționalele cuvinte zboară în eter: „La mulți ani" ■" Clubul fabricii de confecții „Botoșani” răsună de veselie. Clinchete de pahare, urări, toate pe fond de muzică, în ambianța generală de voie bună. Muncitori, ingineri, funcționari sărbătoresc împreună revelionul. La atmosfera de voie bună contribuie și faptul că întregul colectiv a încheiat cu însemnate succese anul 1963. De aceea și cuvintele de felicitare adresate de directorul întreprinderii, Nicolae Lungoci, aveau parcă o semnificație deosebită. Botoșani: Str. Karl Marx, iarna. Momente neuitate din seara revelionului. Grupul de tineri care au venit cu plugușorul — Ion Luncă, Mircea Fodor, Petru Romaniuc, — i-a uimit pe toți prin arta cu care au urat. N-au lipsit talentele nici la concursul de dans. ☆ Revelionul familiei colectiviștilor din Roma a fost sărbătorit ca întotdeauna împreună cu mecanizatorii. Uniți în muncă și la veselie, au trăit o seară de neuitat. Infracțiunea de secundă, cînd ultima bătaie a gongului anunța Anul Nou, zeci de oameni stăteau umăr la umăr, cu paharele pline în mîini, cu năzuințe în inimi, cu sclipiri de fericire în ochi. O imagine care rămîne imortalizată în mintea fiecăruia. Oamenii și-au dat drumul gîndurilor să zboare spre viitor, ca niște stoluri albe de păsări ce cuceresc înălțimi. E dreptul omului nou. A lui Ion Șalaru, IN INTERIORUL ZIARULUI: Vasile Pintea, Vasile și Mihai Butnarașu, Vasile Humelnicu, a tuturor celor care cunosc prețul fericirii. ☆ Tinerețea — multiplicată în zeci de chipuri și-a dat întîlnire cu Anul Nou la școala de 8 ani nr. 4. In sala mare împodobită cu ghirlande, feeric luminată, totul era minunat. Tineri muncitori, intelectuali, colectiviști — într-un cuvînt schimbul de mîine, generația care a început viața cu drumurile deschise spre împlinirea năzuințelor — au întîmpinat sosirea Anului Nou plini de veselie. Dar și elevii, care au avut organizat „Revelionul lor“ și toți cei care au sărbătorit în familie sau în colectiv această noapte, au petrecut minunat și acum pășesc cu forțe sporite, cu entuziasm, să obțină noi succese in anul care a început. E. SOARE PAGINA LITERARĂ : Putere : Din folclorul local; La cenaclul literar «Mihail Eminescu»: Nestemate. Poveste cu o poezie de dragoste.