Clopotul, iulie-septembrie 1972 (Anul 28, nr. 3483-3560)

1972-07-04 / nr. 3485

CLOPOTUL • PAGINA 2 IN STRlNSA LEGĂTURĂ CU VIAȚA Desfășurate în atmosfera de efervescență politică premergătoare apropiatei Conferințe Naționale a partidului — moment de seamă în viața partidului și a poporului nostru — recentele examene de sfîrșit de an și de absolvire de la universitatea serală de marxism - leninism din Botoșani au constituit, fără îndoială, un bun prilej de consolidare și aprofundare a cunoștințelor politico - ideologice ale studenților. Anul de învățămînt 1971- 1972 s-a desfășurat sub auspiciile exigentului Program de educație comunistă adoptat de Plenara C.C. al din 3 - 5 noiembrie P.C.R. 1971, marcând și în cadrul universității serale de marxism - leninism un spor substanțial in îmbogățirea conținutului de idei și a creșterii eficienței studiului. Formă superioară de pregătire politico - ideologică, organizată pe lîngă Cabinetul județean de partid, universitatea serală a cuprins în acest an peste 400 studenți, funcționînd la Botoșani cu secțiile : Principiile și metodele muncii de partid (anul I), Educație materialist - științifică (anul I), Economie politică și politica economică a P. C. R. (anul II și III), Istoria P.C.R. și a mișcării muncitorești din România (anul II și III), iar la filiala Doronoi au funcționat secțiile : Filozofie (anul III), Istoria P.C.R. și a mișcării muncitorești din România (anul II și III) și, la Săveni, Filozofie (anul II). O atenție deosebită s-a acordat parcurgerii integrale a programelor anuale de studiu, urmărindu-se aprofundarea operelor clasicilor marxism - leninismului în strânsă legătură cu realitățile contemporane, însușirea temeinică a hotărîrilor și documentelor congreselor Partidului Comunist Român, ale plenarelor Comitetului Central, a legilor statului, a articolelor, cuvîntărilor și expunerilor secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, permis studenților. Aceasta a prin intermediul expunerilor și consultațiilor, a dezbaterilor, dar mai ales prin studiul individual, să-și însușească tezele marxism - leninismului, problemele cuprinse în documentele partidului nostru, în mod deosebit ale Conferinței Naționale din 1967, Congresului al X-lea al partidului, ale Plenarei din 3 — 5 noiembrie 1971, să se înțeleagă în strînsă legătură cu realitățile social - economice ale etapei actuale de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate. Finalizând un an de studiu, examenele desfășurate în luna iunie a.c. au demonstrat interesul sporit al studenților pentru înțelegereaticii din programa problemaspecifică fiecărei secții, cît și față de aspectele de bază, fundamentale ale politicii interne externe a partidului și statușului nostru. Aproape la toate secțiile, dar mai ales la cele de Economie politică și politica economică a P.C.R., un loc prioritar în cadrul examenelor l-au ocupat problemele modernizării economiei naționa CÂTEVA CONCLUZII LEGATE DE DESFĂȘURAREA EXAMENELOR LA UNIVERSITATEA SERALĂ DE MARXISM-LENINISM , în pas cu cerințele revoluției tehnico - științifice, repartizării proporționale pe teritoriu a forțelor de producție, creșterii calitative a activității economice, organizării raționale și sistematizării teritoriului țării, repartiției optime a venitului național. De asemenea, o coordonată a desfășurării examenelor a fost aprofundarea ideilor cuprinse în Programul de educație comunistă brie 1971, elaborat în notema sarcinilor privind dezvoltarea socialiste, cultivarea conștiinței respectului față de normele și principiile moralei comuniste, a atitudinii înaintate față de muncă și proprietatea obștească, a normelor etice în viața personală și de familie, creșterii responsabilității sociale, a afirmării principialității comuniste. Reflectînd preocuparea susținută și interesul pregătirea mult sporit pentru politica ideologică, examenele de la universitatea de marxism - leninism au reliefat că majoritatea celor ce au frecventat cu regularitate cursurile s-au pregătit temeinic, au dat răspunsuri foarte bune, argumentate, obținînd nota maximă. Din numărul suficient de mare al acestora, evidențiem atei pe Ioan Ababei, Silvia Alungulesei, Mihai Lungu, Dragoș Adochiței, Constantin Seserman, Antoneta Iftodi rna Bolea, Elena Plantos, MaGheorghe Jacotă, Mihai Prisecaru, Lucia Cucu, Alexandru Ilievici, Gheorghe Bagiu, Ina Zaiț, Gheorghe Stoian, MaViorica Tudose, Alexandrina Chimpei, Mihai Sandu, Dumitru Țiganiuc. Pe fondul acestor rezultate pozitive apar nejustificate cazurile celor care nu au aprofundat suficient documentele de partid actuale, nu au reușit să clarifice în mod satisfăcător probleme legate de știința conducerii societății, conținutul și direcțiile principale ale adâncirii colaborării, cooperării și dezvoltării integrării economice socialiste între țările membre ale C.A.E.R., rolul și evoluția funcțiilor statului socialist în etapa actuală. Surprinde și faptul că unii studenți nu s-au prezentat la examene conform planificării, sau nu au prezentat motivări temeinice pentru aaiînarea examenelor în sesiunea de toamnă. Cîteva exemple : Florin Repca (Grupa de proiectări pentru ca Chetraru agricultură), Rif(Liceul pedagogic), Viorel Cojocaru (Liceul de muzică), Miha Ceapă (Policlinică), Vasile brica de brînzeturi Rotaru (FaSăveni), Th. Aprotosoaie (I.A.S. Săveni) ș.a. Se impune ca organizațiile de partid — în care activează acești tovarăși — să manifeste mai multă exigență față de cei ce nu acordă atenție pregătirii politico - ideologice. Pe această linie surprinde faptul că unii studenți au frecventat cu intermitențe cursurile (au 2 — 3 prezențe și 6 — 8 absențe), situație în care se află Alexandru I.J.C.M.), Bădănac (ing. șef la Pavel Alexuc (activist al Comitetului municipal U.T.C.), Marilusia Avădănii (profesoară la Liceul „A. T. Laurian“). Concluzionînd, putem aprecia că, atît în cursul anului de învățămînt 1971 — 1972, cît și la recentele examene (excluzînd aspectele negative semnalate) în cadrul universității serale de marxism , leninism dominante au fost grija și răspunderea pentru studiu, preocuparea fiecărui student pentru a-și însuși invățatura marxist - leninistă, politica științifică, realistă partidului și statului nostru. La obținerea acestor succese un ajutor prețios a fost acordat de lectorii C.C. al P.C.R., de o parte din lectorii Comitetului județean de partid (îndeosebi a tovarășilor Valerian Căldare, Gheorghe Grigoraș, Melania Zahariuc, Gheorghe Dăscălescu, Amarandei, Lucia Victoria Căldare, Paul Sadurschi, Ioan Bran, Ilie Mihoreanu, Gheorghe Crîșmaru, Vasile Manolache ș.a.) care au ținut expuneri și consultații, au condus dezbateri, iar la terminarea cursurilor au ajutat efectiv la buna desfășurare a examenelor. GH. TANASESCU director adjunct al Cabinetului județean de partid Botoșani MIERCURI 5 IULIE 6.00 Muzică și actualități. 7.00 Radiojurnal. 8.00 Sumarul presei. 9.30 Viața cărților (reluare). 10.00 Buletin de știri. 10.05 Melodii populare de pe Valea Timișului. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Formația Wallace Collection. 11.15 Consultație juridică. La microfon, juristul Coman Stoia. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.30 Estivală — muzică de prînz. 13.00 Buletin de știri. 13.50 Creștere și eficiența economică. 15.30 Aluzică de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.15 Corul Școlii generale nr. 75 din București, dirijor prof. Steriana Martalog. 16.30 Știința la zi. 16.35 A Muzică ușoară de Richard Bartzer. 17.00 Antena tineretului. 17.30 Melodii populare. 20.05 Zece melodii preferate. 21.00 Orchestra Nelu Urziceanu. 21.10 Revista șlagărelor. 21.25 Moment poetic. 21.30 Bijuterii muzicale. 22.00 Radiojurnal. tin meteorologic. BuleSport. 22.30 Concert de seară. 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. (Buletine de știri la orele 2.00 ; 4.00 ; 5.00). Trustul de construcții industriale Iași organizează concurs de admitere pentru Școala profesională și ucenicie la locul de muncă pentru următoarele meserii: A. ȘCOALA PROFESIONALA — dulgheri — mozaicari-faianțari — zidari , betoniști B. UCENICIE LA LOCUL DE MUNCA — lăcătuși pentru construcții metalice — zidari - betoniști — dulgheri. Examenul se ține între 6-14 iulie 1972 la sediul Școlii generale nr. 2, str. Dobrogeanu Gherea nr. 32 Botoșani. înscrierile se fac la școală pînă pe data de 5 iulie a.c. Informații suplimentare se pot obține la secretariatul școlii și la sediul Șantierului nr. 3 Botoșani, str. Manolești Deal nr. 60. SPECTACOLE CINEMA MARȚI 4 IULIE BOTOȘANI, Luceafărul, orele : 10 , 14 , 17 , 20 : Felix și Otilia (I, II). Grădina de vară, ora 20,30 : Mary Poppins (I, II). DOROHOI, Cultural, orele 1 15 ; 18 : Fuga (I, II). Tineretului, orele: 15,30; 17,30; 19,30 : II cunoașteți pe Urban ? BUCECEA, Bucecea, orele 1 17 . 19 : Haiducii lui Șaptecai, DARABANI, Făclia, orele : 18 : Căpitanul Korda, SAVENI, Patria, orele : 17 . 19 : Eu sunt Jerom, ȘTEFANEȘTI, Prutul, orele: 18 : Poveste sentimentală, TRUȘEȘTI, Victorii, orele 1 18 : Cazul C. S. Redacția nu răspunde de eventualele modificări din program. TEATRE Teatrul de stat „Mihai Eminescu“ prezintă la Sulița, marți, 4 iulie, la Siminicea, sîmbătă 8 iulie, și la sediu, duminică 9 iulie, ora 20, comedia „Sfîntul Mitică Blajinu“. Teatrul de păpuși „Vasilache“ prezintă la sediu, joi 6 iulie, ora 16 „Peștișorul de aur“ și duminică, 9 iulie, ora 11, „Necazurile lui Șurubel". televiziune MARȚI 4 IULIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. TELEX. 9.05 Teleșcoala. In ajutorul candidaților la examenul de admitere în învățămintul superior. 10.00 Curs de limba engleză. 10.30 Căminul (reluare). 11.10 Prim plan : Ion Gîrceag (reluare). 11.30 Film serial : Patru tanchiști și unebne (XX) — reluare. 12.25 Selecțiuni din baletul „Detașamentul roșu de femei“. Interpretează Ansamblul de balet „China". 12.40 Telejurnal. 17.30 Deschiderea emisiunii de după-amiază. 18.00 Steaua polară. 18.25 Reflector. 18.40 Publicitate. 18.45 Dinamica societății românești. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In întîmpinarea Conferinței Naționale. 20.20 Seară de teatru. 22.00 Vedete ale muzicii ușoare. 22.15 Teleglob. 22.30 24 de ore. MIERCURI 5 IULIE Program de dimineață 6.00 Buletin de știri 6.05 Jocuri populare românești 6.10 Actualitatea în agricultură 6.20 Jocuri populare românești 6.30 Ritmuri matinale 6.45 Cîntece populare românești 7.00 Radiomatineu Program de seară 17.00 Buletin de știri 17.05 Cîntecul care mi-e drag 17.30 Panoramic economic 17.45 Imn partidului (program de cîntece) 18.00 Jurnal de vacanță 18.15 Tandem muzical 18.30 Cotidian sonor 19.30 Pe portativul undelor, melodia preferată 20.00 Universitatea populară radio 20.10 La izvoarele muzicii 20.30 Jurnal literar 21.00 Univers muzical 21.40 Din cîntecele serii 22.00 Radiojurnal 22.30 Arii și duete din operete 22.45 Formații românești de jazz DUMINICĂ, LA HUDEȘTI SĂRBĂTORIREA CORULUI Duminică, locuitorii comunei Hudești au trăit un moment deosebit : cetățenii acestei localități, ca și invitați din comunele vecine, au ținut să omagieze printr-o adunare festivă împlinirea a 90 de ani de activitate neîntreruptă a corului din comună. Adunarea festivă închinată acestui important eveniment din viața culturală a comunei Hudești, a fost deschisă de tovarășul Ioan Damian, vicepreședinte al Comitetului județean de cultură și educație socialistă, care, a dat citire telegramei Comitetului județean de partid și Consiliului popular județean și a adus salutul Comitetului județean de cultură și educație socialistă. In continuarea adunării, la care au participat numeroși membri cooperatori din comună, vechi membri ai corului, invitați au vorbit Dumitru Farcaș, directorul căminului cultural Hudești, Constantin Jacotă, director coordonator al școlii generale, Dumitru Bostan, învățător pensionar, fost dirijor al corului, Nicolae Guragata, dirijorul corului din comuna Broscăuți. In cuvîntul său, Constantin Jacotă, a propus reînființarea asociației corale „Crîngul", propunere pe care adunarea a întîmpinat-o cu mult entuziasm. In continuare, unui număr de 60 de membri ai corului sărbătorit li s-a înmînat insigna și carnetul de „Evidențiat în munca culturală de masă". In numele membrilor corului sărbătorit a răspuns Dumitru Bostan, care a exprimat și bucuria locuitorilor pentru reînființarea asociației corale. A urmat un bogat program artistic la care și-au dat concursul corul sărbătorit (dirijor Nicolae Lîsîiac), corul căminului cultural Broscăuți, formația de fanfară Concești, grupul vocal al căminului cultural Vîrfu Cîmpului, dansatorii din Concești, taraful din localitate. După programul artistic a urmat vizitarea muzeului sătesc și a expoziției deschisă în localul vechii școli din Hudești cu lucrări executate de elevi. Manifestarea, care a coincis și cu faza zonală a întrecerii corale „Românie, țara mea de glorii" și a celei de fanfare „Trompetele veseliei", a constituit un prilej de cinstire a tuturor celor care, timp de aproape un secol, au dus o susținută muncă cultural - artistică în comună. De neînțeles pentru participanți și organizatori a fost lipsa la această sărbătoare a organelor de conducere ale comunei : secretarul comitetului comunal de partid, reprezentanții consiliului popular comunal, președintele cooperativei agricole. Așteaptă oare manifestări mai importante decît cea de duminică pentru a-și face simțită prezența în viața cultural - artistică a comunei ? Pe iazul de la Dracșani Diverse găsite Silvia Știrbăț din Botoșani, strada Marchian, bloc S vine să mulțumească unui Suntianu care i-a adus Nicolae acasă servieta cu acte și obiecte, rătăcită intr-o stație de autobuz. Mihai Aurcăniei a găsit pe strada Petru Rareș două chei noi, pe care le-a dus la miliția municipiului. In sfîrșit, Vasile Birzu, șef de remiză la gară, a prins un porumbel cu inel la picior, inel gravat cu: R.S.R. 01 67 11137. Presupunem că porumbelul este, dintr-un motiv sau altul, valoros, așa că facem cuvenitul anunț pentru interesați. Prietenii miliției Elevi de la școlile generale nr. 4 și 7 din municipiu s-au constituit în cercuri de „Prieteni ai miliției“. In timpul vacanței ei au prilejul să-și pună în valoare cunoștințele acumulate în cadrul întîlnirilor cu lucrători de miliție, în ce privește dresarea clinilor, verificarea posibilităților de memorare vizuală a unor particularități sau semnalmente, fotografierea, stabilirea punctului de stație și deplasării pe teren cu ajutorul busolei. Ei învață lucruri atractive dar și folositoare, capătă cunoștințe militare și de călire ostășească, ceea ce le educă curajul și hotărîrea. Membrii cercurilor „Prietenii miliției“ își pot aduce astfel aportul la prevenirea unor fapte antisociale, la demascarea unor certați cu regulile de conviețuire socială, cu legile. (De la căpitan Constantin Cîrcu). Vis urît la umbra „Garofiței” i s-a întîmplat lui Aurel Țuculeanu din comuna Grămești, satul Bălinești, județul Suceava. Se făcea că adormise în ograda bufetului „Garofița“ din Dorohoi și avea sub cap o pernă tare. Dar a fost adevărat! Aurel Țuculeanu își așezase sub cap propria servietă, din care un localnic (Paul Iluc, strada Maramureș, nr. 3 orașul Dorohoi) i-a sustras suma de lei 700. Obositul călător la Dorohoi l-a văzut oare în somn ? ! Nu se știe, totuși, prea exact. Cei doi și-au dat întilnire in instanță. Ca să tălmăcească visul cel urît. Semne care nu vor încălzi Cititorul se așteaptă poate la descoperirea unor noi esențe în pădurile noastre. Nimic mai neadevărat. Este vorba însă de o socoteală care a dat greș. Doi lucrători ai întreprinderii S.M.A. Dorohoi fiind repartizați la încărcarea unor vagoane cu lemne de foc au sustras din cantitatea respectivă „partea lor"... de 500 kg ! N-a fost parte dreaptă. Vor fi judecați. Rubrică realizată de ION MURGEANU DUMITRU IGNAT ARCA LUI NOE Direcția de gospodărie comunală și locativă Botoșani din Calea Națională, nr. 148, telefon 12436, face cunoscut celor interesați că mai sunt necontractate apartamente cu 3 camere, confort sporit, în ansamblul O. Băncilă Botoșani, care au termen de punere în funcțiune 30 VII 1972. De asemenea sunt apartamente necontractate cu 2-3 camere, confort I și II, cu termen de punere în funcțiune în anul 1973, pentru care primim cereri. Contractarea apartamentelor va începe în luna iulie 1972. Direcția de gospodărie comunală și locativă Botoșani din Calea Națională, nr. 148, telefon 12436, face cunoscut celor interesați care au încheiat contract pentru locuință proprietate personală, după data de 5 VI 1970, pot contracta și garaj auto numai cu plata integrală, conform H.C.M. 563/16 V. 72. Costul garajului este aproximativ 20. 000 lei și este construit la subsolul blocurilor S1, S2, din ansamblul „Octav Băncilă" Botoșani. l.li „Cheile Dornei“ Vatra Dornei angajează pentru Șantierul de turbă Poiana Stampei, la munci ușoare de zi, tineri și tinere de la virsta de 16 ani, precum și muncitori necalificați. — Pentru cariera de piatră Dornișoara, muncitori necalificați de la virsta de 18 ani împliniți. — Pentru izvoarele de apă minerală din zona Dornelor, tineri și tinere de la virsta de 18 ani. — La cariera Dornișoara și Șantierul de turbă Poiana Stampei se asigură masă la cantină contra cost și cazare gratuită. — La izvoarele de apă minerală se asigură cazare gratuită. Salarizarea este în acord, conform H.C.M. 914/1968. Cei interesați se pot adresa la I.I.L. „Cheile Dornei”, Vatra Dornei, str. 7 Noiembrie, nr. 49, telefon 104 sau 108 la serviciul personal, zilnic între orele 7-15. Concepută sub înrîurirea amplului program de educație comunistă elaborat în iulie, anul trecut, de secretarul general al partidului, cea de-a XIX-a stagiune muzicală botoșăneană (1971—1972), prin concertul de vineri seara și-a închis ultima ei filă. Privită retrospectiv, dintr-un unghi analitic mai larg, stagiunea ce s-a încheiat, comparativ cu cele anterioare a adus cîteva lucruri noi, absolut necesare pentru a justifica menirea instituțiilor artistice în etapa actuală și anume, cea de a face educație patriotică, politică și cetățenească maselor largi de oameni ai muncii. Un prim instrument de realizare a acestui imperativ major a fost repertoriul abordat. Dacă în stagiunile trecute programul fiecărui concert conținea cîte o lucrare românească — acestea însă fiind fixate deseori pe măsura disponibilităților interpretative ale orchestrei —, stagiunea ce s-a încheiat vineri seara cuprins un număr mult mai amare de piese aparținînd compozitorilor români, criteriul de includere în program fiind tematica acestora, inspirată din marile momente ale istoriei poporului și partidului nostru, din contemporaneitate. Exemplificînd succint, am reaminti aici interesul ce i-a stîrnit auditoriului includerea în program, în primă audiție, a celor Șapte cîntece din ulița noastră și a rapsodiei „înfrățirea", de Paul Constantinescu, a lucrărilor vocal simfonice Dar de nuntă și Flăcăruia, de Radu Paladi, a poemului simfonic „Mama" de Matei Socor, a altor lucrări angajate aparținînd lui Sigismund Toduță, Anatol Vieru, Zoltán Aladar, Doru Popovici, Alfred Mendelsohn. Tot în intenția de a promova creația autohtonă de valoare s-au înscris și acele concerte dedicate în exclusivitate muzicii românești, ocazie în care lucrări ale compozitorilor înaintați s-au alăturat altora, ce poartă semnuri contemporane. Cum era și firesc, un loc de frunte în programul repertorial l-a ocupat muzica universală, preclasică, clasică și contemporană. Și în acest domeniu alegerea lucrărilor s-a făcut cu mai multă rigurozitate. Merită relevat, în primul rînd, faptul că orchestra simfonică a continuat să ofere publicului unele din marile capodopere ale muzicii clasice universale, reprezentate prin Bach, Mozart, Haydn și Beethoven. Prin aceste lucrări au avut de cîștigat atît orchestra cît și spectatorii , orchestra continuînd să se obișnuiască cu interpretarea stilurilor de bază, am zice, ale creației culte, publicul familiarizîndu-se și mai mult cu mijloacele ce stau la temelia înțelegerii artei muzicale, a simfonismului, în general, fără de care aproape că nu este posibilă o cultură în domeniul respectiv. S-a extins însă sfera repertorială și în ceea ce privește creația contemporană, multe universală lucrări de certă valoare aparținînd unor compozitori cum ar fi Berlioz, Șostakovici, Richard Strauss (în ultimul concert am ascultat o impresionantă redare a poemului „Don Juan") fiind interpretate în primă audiție. Subliniem și acest fapt deoarece, pe de o parte, s-a răspuns dorinței spectatorilor de a face cunoștință cu creații bine cotate pe plan mondial, iar pe de altă parte, noile lucrări incluse, prin dificultățile ce le reclamă, au însemnat un pas înainte pe calea ancorării orchestrei simfonice în patrimoniul muzicii universale. In strînsă legătură cu repertoriul abordat — de fapt o determinare firească a acestuia — este interpretarea, colectivă și individuală. S-a remarcat în stagiunea încheiată continua preocupare a instrumentiștilor, îndeosebi a dirijorului permanent al filarmonicii, Radu Paladi, de a oferi publicului concerte de o cît mai bună calitate, fapt ce nu o dată a primit sufragiile spectatorilor, mulțumiți fiind de interpretările valoroase la care asistau. E adevărat că, în discordanță cu ansamblul, de cîteva ori am asistat și la nereușite interpretative, mai ales din partea unor tineri soliști a căror programare s-a făcut fără discernămîntul valoric necesar. Am pătruns așadar, la al treilea aspect ce se cuvine menționat acum, la încheierea stagiunii — colaborările. In acest domeniu trebuie să evidențiem prezența la pupitrul central al orchestrei a unor dirijori de prestigiu al țării — Jean Bobescu, artist al poporului, Constantin Bobescu, artist emerit, Constantin Țurcanu, precum și a unor soliști tineri, dar de certă valoare. A continuat și în această stagiune colaborarea dintre filarmonică și ansamblul coral al Liceului pedagogic, fapt căruia i se datorează multe împliniri interpretative, multe surprize plăcute. Referindu-ne la spectatori, trebuie să spunem că în stagiunea încheiată s-a simțit o oarecare creștere numerică a acestora dar, ca și în trecut, mulți lucrători din instituții și întreprinderi botoșănene, elevi ai școlilor generale și liceelor au rămas datori, cu prezența, filarmonicii, la concertele sale. In acest sens, o vină poartă și conducerea filarmonicii, care, față de anii trecuți, a scăzut numărul concertelor - lecții, a deplasărilor în unități economice și în comunele județului, au organizat nici o intîlnire între a muncitorii vreunei fabrici și colectivul artistic. In sfîrșit, cu lipsurile semnalate, dar mai ales cu calitățile la care ne-am referit, cea de-a XIX-a stagiune muzicală botoșăneană poate fi considerată, în ansamblul ei, ca o perioadă în care atît colectivul artistic cît și spectatorii au realizat însemnate succese și îndeosebi, au stabilit premise favorabile stagiunii jubiliare ce va începe în curînd. De altfel, noile încadrări de instrumentiști ce au început să se facă zilele acestea, angajarea a încă unui dirijor permanent, pregătirea unei noi camere fonice, definitivarea repertoriului și a programului ce se va prezenta cu ocazia „Zilelor George Enescu" sunt, deocamdată, argumente certe ce ne determină să sperăm la o stagiune cu și mai bune rezultate — cea de-a XX-a stagiune muzicală botoșăneană ce va începe în toamnă. S. A ILENEI O REUȘITĂ A FILARMONICII A XIX-4 smim MUZICALA BOTOȘĂNEANA MICA PUBLICITATE Vînd motocicletă JAVA 175 centimetri cubi. Adresați Bulevardul Lenin 102, Tudose. ★ Pierdut legitimație de intrare la U.F.R.M.A., pe numele Savin Ion. O declar nulă.