Clopotul, 1977 (Anul 33, nr. 4281-4332)

1977-01-07 / nr. 4281

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN — Anul XLIV, nr. 4281 Vineri 7 ianuarie 1977 8 pagini 50 bani Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem primul an al cincinalului 1976—1980 cu remarcabile succese în realizarea hotărîrilor Congresului al XI-lea, a Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintare a țării spre comunism. Producția industrială a continuat să se dezvolte intr-un ritm înalt, crescînd cu 11,5 la sută față de anul anterior, iar în agricultură am realizat cea mai mare recoltă de cereale din istoria țării. Avem, de asemenea, înfăptuiri de seamă în domeniul construcțiilor, al transporturilor, al circulației mărfurilor, precum și în celelalte ramuri ale economiei naționale. Totodată, au cunoscut o puternică dezvoltare știința, învățămîntul, cultura, întreaga viață spirituală a poporului. S-a asigurat înfăptuirea consecventă a prevederilor programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai al poporului. Toate aceste succese sunt rodul muncii entuziaste a clasei noastre muncitoare, a țărănimii și intelectualității, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate. Ele demonstrează cu putere realismul și justețea hotărîrilor Congresului al XI-lea, creșterea rolului partidului ca forță politică conducătoare în societatea noastră. Pentru mărețele victorii dobîndite în edificarea socialismului, adresez cele mai calde felicitări tuturor cetățenilor Republicii Socialiste România, eroicului și talentatului nostru popor, începem anul 1977 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut planul dezvoltării economico-sociale a țării, de a asigura, în continuare, progresul în ritm rapid al industriei și agriculturii, al întregii economii naționale, în centrul întregii activități va trebui pusă ridicarea nivelului tehnic și calitativ al producției, creșterea puternică a eficienței economice. In acest scop este necesar ca toate organele și organizațiile de partid, toți oamenii muncii să acționeze cu înaltă răspundere și spirit de abnegație pentru înfăptuirea hotărîtă a măsurilor de reducere a consumurilor de materiale și materii prime, ieftinirea investițiilor și reducerea cheltuielilor de producție, pentru creșterea susținută a productivității muncii și organizarea pe baze științifice a producției și a muncii. Aplicarea în viață a acestor măsuri are un rol hotărîtor pentru realizarea cu succes a întregului cincinal, pentru înfăptuirea plenară a revoluției tehnice ști V____________________ințifice în țara noastră, pentru perfecționarea tuturor domeniilor de activitate, în conformitate cu hotărîrile Congresului al XI-lea, în 1977 vom trece la înfăptuirea reducerii treptate a săptămînii de lucru, vom începe realizarea măsurilor de majorare a retribuției oamenilor muncii prevăzute pentru acest cincinal. In anul în care intrăm vom sărbători centenarul independenței — eveniment istoric de însemnătate hotărîtoare pentru progresul economico-social al țării, pentru afirmarea liberă și independentă a națiunii noastre - va avea loc primul festival al muncii și creației poporului nostru, „Cîntarea României“, se vor desfășura lucrările Congresului cooperativelor agricole de producție, Congresului consiliilor oamenilor muncii și ale Conferinței Naționale a partidului. Să întîmpinăm aceste evenimente și reuniuni cu noi succese în toate domeniile de activitate, în realizarea hotărîrilor Congresului al XI-lea. Dragi tovarăși și prieteni, în anul 1976 au continuat să se accentueze profundele schimbări revoluționare, naționale și sociale ale lumii de azi, s-a afirmat cu tot mai multă putere voința popoarelor de a trăi libere și independente, s-au obținut noi succese în lupta lor pentru o politică nouă, de egalitate și respect între națiuni, de destindere, colaborare și pace. în spiritul orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea, țara noastră și-a lărgit și intensificat relațiile de colaborare și solidaritate cu toate țările socialiste, aducîndu-și contribuția la întărirea unității și forței socialismului. De asemenea, România și-a întărit legăturile, pe multiple planuri, cu statele care pășesc pe calea dezvoltării libere, de sine stătătoare - o expresie elocventă constituind-o, în acest sens, intrarea sa în grupul țărilor in curs de dezvoltare și participarea, în calitate de invitată, la activitatea țărilor nealiniate. Acționînd în spiritul coexistenței pașnice, România și-a amplificat, totodată, raporturile cu țările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială, aducîndu-și contribuția activă la afirmarea puternică în viața internațională a principiilor deplinei egalități în drepturi, respectului independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne,la afuințării la forță și la amenințare c p ITM- folosirea forței, la respectrvrea dreptului fiecărui popor de a fi su pun pe destinele sale. Datorită politicii sale consecvente de pace și colaborare, România și-a cîștigat noi prieteni în lume, se bucură de o largă și binemeritată apreciere pe toate mondialele globului. România este hotărîtă să acționeze și în anul 1977 cu toată fermitatea pentru întărirea unității și solidarității tuturor țărilor socialiste, a forțelor progresiste, antiimperialiste de pretutindeni, împotriva politicii imperialiste, colonialiste și neocolonialiste, pentru progres social și pace. Fie ca anul 1977 în care va avea loc reuniunea de la Belgrad pentru securitate în Europa să marcheze o etapă nouă pe calea înfăptuirii documentelor Conferinței general-europene de la Helsinki prin adoptarea de măsuri concrete care să ducă la extinderea neîngrădită a colaborării economice și tehnico-științifice, la promovarea unei largi colaborări în domeniul culturii, artei și al altor probleme umanitare, la dezangajarea militară a continentului, la destindere și securitate în Europa și în întreaga lume. Menționînd cu satisfacție faptul că în anul 1976 a avut loc reuniunea de la Atena consacrată cooperării economice în Balcani, apreciem necesar să se depună noi eforturi pentru lărgirea continuă a colaborării multilaterale dintre toate statele aparținînd acestei regiuni geografice, în spiritul înțelegerii și bunei vecinătăți. finind seama de gravitatea deosebită a situației din Orientul Mijlociu, este necesar ca în anul 1977 să se intensifice eforturile pentru realizarea unei păci trainice și juste în această zonă. Este necesar să facem totul ca anul 1977 să marcheze o etapă importantă pe calea lichidării subdezvoltării, a făuririi noii ordini economice internaționale, care să asigure condiții pentru progresul economico-social mai rapid al țărilor slab dezvoltate, pentru accesul lor neîngrădit la tehnologia înaintată, la cuceririle civilizației moderne, condiție esențială pentru întărirea stabilității economice mondiale, pentru progresul național și social al tuturor națiunilor. Interesele supreme ale popoarelor cer, de asemenea, în mod imperios, intensificarea eforturilor generale pentru înfăptuirea dezarmării și, în primul rînd, a dezarmării nucleare. Realizarea tuturor acestor deziderate arzătoare ale tuturor popoarelor necesită creșterea rolului Organizației Națiunilor Unite și al altor organisme internaționale în viața politică mondială, participarea tot mai activă, în acest cadru, a tuturor statelor, fără deosebire de mărime sau orînduire socială, în condiții de deplină egalitate, la soluționarea echitabilă a problemelor complexe ale lumii de azi. Avem convingerea că popoarele, forțele sociale înaintate, acționînd unite, pot obține, în anul în care intrăm, noi succese pe calea progresului și păcii, a făuririi unei lumi mai bune și mai drepte pe planeta noastra. Dragi tovarăși și cetățeni, să toastăm: pentru măreția și strălucirea scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România ; pentru Partidul Comunist Român, forța politică conducătoare a societății noastre pe calea făuririi vieții noi, libere și fericite ; pentru întărirea unității și solidarității tuturor țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești, a tuturor forțelor progresiste, antiimperialiste , pentru colaborarea între toate națiunile, pentru pace în întreaga lume_. Vă urez tuturor, dragi concetățeni, împlinirea tuturor dorințelor de mai bine, satisfacții și bucurii tot mai mari in muncă și viață, multă sănătate și fericire ! LA MULȚI ANI, DRAGI TOVARĂȘI ȘI PRIETENI ____________ MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio si televiziune, de TOVARĂSUL NICOLAE CEAUȘESCU • F. C. 16 și F. C. 30 se numesc cele două mașini electronice care au intrat de curînd în dotarea oficiului de calcul al I.J.C.M. Ele vor fi folosite la lucrări de evidență specifice profilului întreprinderii, contribuind la pregătirea datelor pentru calculatorul electronic și, în consecință, la perfecționarea procesului de conducere a întreprinderii. Muncă spornică încă din primele zile ale anului într-o nouă hală industrială din Botoșani • La întreprinderea de corpuri de iluminat din Dorohoi, la mașina automată de abajururi s-a muncit, cu bune rezultate, din primele clipe anului 1977, în zilele ale de 1 și 2 ianuarie, la datorie s-au aflat echipele formate din sticlarii Ionel Florin Toma, Gheorghe Pistol, Dumitru Vițelaru, Emil Rotaru, Vasile Bordeianu și Constantin Zgîmbău, mecanicul de compresor Ioan lăcătușul mecanic Șuhan, Vasile Gheorghiu, automatistul Viorel Pomparău. în anul 1977. In toate sectoarele, muncă rodnică pentru înflorirea județului cembrie 1976, colectivele de muncă din industrie, agricultură, investiții, din celelalte domenii de activitate — în frunte cu comuniștii — au debutat, din primele ore ale noului an, cu realizări dintre cele mai bune. Relatări, în amănunt, despre cele dintîi succese ale anului, despre premisele înfăptuirii planului și angajamentelor în cel de-al doilea an al cincinalului — în paginile IV și V ale gazetei noastre. Anul 1977 are un rol hotărîtor în realizarea întregului cincinal, însuflețite de vibranta chemare a tovarășului Nicolae Ceaușescu rostită la Consfătuirea de lucru de la Comitetul Central al P.C.R. care a avut loc la 27 — 28 de • Producția noului an a debutat la întreprinderea botoșăneană „Electrocontact" prin introducerea în fabricație a 80 de produse noi. Hotărîți să-și realizeze în cele mai bune condiții, la parametrii calitativi superiori sarcinile ce le revin, muncitorii, tehnicienii și inginerii acestui colectiv din industria municipiului au obținut importante succese. Planul producției din primele zile ale anului a fost îndeplnit și depășit, în cursul acestei săptămîni aici s-a realizat o producție cu 1,1 milioane lei mai mare decît cea din aceeași perioadă a anului trecut. • Realizînd planul la construcția de locuințe în anul 1976, constructorii de la șantierul din Dorohoi al IJCM, au dat în folosință dorohoienilor peste 300 de apartamente, adică tot atît cît s-a construit aici în întreg cincinalul precedent.