Clopotul, 1981 (Anul 37, nr. 4489-4541)

1981-01-04 / nr. 4489

Fie ea noul an — 1981 — să aducă partief și poporului nostru noi și tot mai mari succese pe calea dezvoltării economico-sociale, a creșterii gradului de civilizație și bunăstare, a întăririi independentei și suveranității patriei I nr. 4489 Duminică 4 ianuarie 1981 8 pagini — 50 bani r~........ ........ NICOLAE CEAUȘESCU Anul XLVIII ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN --------- MESAJUL DE ANUL NOU--------adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1980 și, totodată, cincinalul 1976—1980 cu noi și remarcabile realizări în toate domeniile de activitate, în cadrul dezbaterilor largi purtate zilele trecute în plenara Comitetului Central al partidului, în Marea Adunare Națională, în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste s-a făcut bilanțul realizărilor noastre pe acest an și pe întregul cincinal. Și în acest an industria noastră socialistă a continuat să se dezvolte, prevederile cincinalului realizîndu-se cu o depășire de cîteva zeci de miliarde de lei. S-a dezvoltat, de asemenea, agricultura, au crescut produsul social și venitul național, s-a ridicat nivelul de trai material și spiritual al celor ce muncesc. Cu un legitim sentiment de mîndrie și satisfacție constatăm că, în această perioadă, am parcurs un drum important în dezvoltarea economico-socială a patriei, în edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în România. S-au afirmat tot mai puternic forța și superioritatea orînduirii noastre noi, hotărîrea întregului popor, mai unit ca oricînd, în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste, sub conducerea partidului, de a-și făuri o viață liberă și demnă, viitorul socialist și comunist. Pentru mărețele înfăptuiri obținute în cursul acestui an și al întregului cincinal, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, adresei clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii fără deosebire de naționalitate, organelor și organizațiilor de partid, organizațiilor de masă și obștești, întregului nostru popor cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari succese în activitatea viitoare. Vom intra, peste cîteva minute, în noul an — 1981 — primul an al celui de-al șaptelea cincinal care asigură transpunerea în viață a istoricelor hotărîri ale Congresului al XII-lea al partidului, parcurgerea unei noi și deosebit de importante etape în realizarea Programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate. Noul cincinal prevede continuarea dezvoltării în ritm înalt a forțelor de producție ale țării și, totodată, realizarea unei calități noi, superioare în întreaga activitate economică și socială. Aceasta impune să asigurăm organizarea superioară a producției și muncii în toate sectoarele, afirmarea largă a revoluției tehnico-științifice, creșterea susținută a productivității muncii — izvorul principal al sporirii bogăției noastre naționale —, aplicarea riguroasă noului mecanism economico-financiar, creșterea puternică a eficienței întregii activități economice. Este necesar să realizăm o adevărată revoluție în agricultură, valorificînd mai bine fiecare metru de pămînt pentru a asigura producții agricole sporite care să satisfacă în condiții tot mai bune cerințele de consum ale întregii populații. Să ridicăm, în continuare, nivelul gîndirii și creației științifice, al învățămîntului, culturii și artei, să intensificăm activitatea de educare patriotică, revoluționară a maselor, de formare a omului nou cu o conștiință înaintată. Să perfecționăm formele și metodele colective de organizare și conducere a producției, să întărim democrația muncitorească, autoconducerea și autogestiunea, punînd tot mai larg în valoare marile posibilități de progres pe care le oferă orînduirea noastră socialistă — orînduire a libertății și demnității umane, a muncii pentru propria bunăstare și fericire, pentru progresul general al patriei. Depinde de noi, toți, ca viața fiecăruia să fie mereu mai bună, ca gradul de civilizație a poporului să fie tot mai înalt. Desigur, mai sunt (Continuare în pag. a VIII-a) Numitorul comun pentru realizările de vîrf ale ismanului 1980 - MUNCA DE CALITATE {Citit Iti a VI-a, ancheta pracifionului Cogi mai buți și cirpite ccî fxini'1) . 7. ÎNALTE DISTINCȚII -RĂSPLATĂ A HĂRNICIEI Ultimele zile ale anului trecut au fost marcate de un eveniment semnificativ pentru prețuirea pe care conducerea partidului și statului nostru, personal tovarășul Nicolae Ceaușescu o acordă muncii de calitate superioară, rezultatelor de vîrf ce se obțin în diferite domenii. Este vorba de înmînarea înaltului titlu de Erou al Muncii Socialiste și a Medaliei de aur „Secera și Ciocanul“, harnicului colectiv de muncă de la Asociația Economică Intercooperatistă pentru creșterea vacilor de lapte Zluțani și a Ordinului Meritul Agricol clasa I, Asociației Economice Intercooperatiste avicole de la Cătămărăști. Iamînînd înaltele distincții, în cadrul unor festivități desfășurate succesiv, la Huțani și Cătămărăști, Haralambie Alexa, tovarășul membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului popular județean a adresat colectivelor de muncă respective cele mai calde felicitări pentru rezultatele obținute și urări de noi succese pentru realizări tot mai bune în cincinalul calității, al soluției tehnico-științifice reși eficienței, în care intrăm. Care sunt succesele de preș(Continuare în pag. a IlI-a) m Am intrat intr-un nou an, intr-un nou cincinal Din primele zile, producție la nivelul ,, planului! Sîntem de cîteva zile într-un an nou, prilej de a face o scurtă trecere în revistă a rezultatelor muncii noastre de pînă acum, a marelui bilanț de împliniri ale cincinalului 1976—1980. Tovarășul Nicolae Ceaușescu în cuvântarea rostită la recenta Plenară a Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste preciza : „încheiem cincinalul cu rezultate remarcabile în toate domeniile de activitate. Industria noastră își realizează prevederile cincinalului cu o depășire importantă de cîteva zeci de miliarde lei. S-au dezvoltat și agricultura într-un ritm de peste 5 la sută anual, precum și celelalte sectoare de activitate“. Sîntem mîndri că la aceste rezultate bune au contribuit și colectivele de oameni ai muncii din economia județului. Industria botoșăneană și-avea Ioan FLOAREȘ secretar al Comitetului județean Botoșani al P.C.R. lizat planul cincinal cu 62 de zile mai devreme, ceea ce ne-a dat posibilitatea să producem suplimentar bunuri în valoare de peste un miliard lei. In cincinalul 1976—1960 au fost puse în funcțiune 68 capacități industriale și agrozootehnice mai importante, planul de construcții de locuințe s-a depășit cu 4 la sută, producțiile agricole au crescut an de an deși condițiile climatice au fost mai puțin favorabile iar volumul desfacerilor de mărfuri cu amănuntul a fost în 1980 cu 54 la sută mai mare decit în 1976, realitate ce atestă că nivelul de trai al întregii populații a atins cote superioare celei prevăzute de hotărîrile Congresului al XI- lea al P.C.R. Industria județului Botoșani are pentru acest an un plan care prevede creșteri însemnate la majoritatea indicatorilor. Față de realizările anului 1980, în 1981 producția marfă va trebui să crească cu 28,9 la sută, producția netă cu 20,4 la sută, productivitatea muncii calculată pe baza producției nete cu 15 la sută, volumul de export cu 38 la sută, iar cheltuielile la 1000 lei producție marfă vor trebui să scadă cu 14 lei. Sporuri substanțiale se prevăd la unități ce au pus recent ori mai au depus în funcțiune capacități noi, cum ar fi întreprinderea de prelucrare lemnului unde producția mara fă va crește cu 30 la sută, I.T. „Moldova“ — cu 15,5 la sută. (Continuare în pag. a IV-a)