Clopotul, 1982 (Anul 38, nr. 4542-4593)

1982-01-08 / nr. 4542

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. Și AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN „In anul 1982 să înscriem noi progrese în dezvoltarea neîntreruptă a patriei noastre, în ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregii națiuni, în întărirea independenței și suveranității României socialiste" NICOLAE CEAUȘESCU Anul XLIX nr. 4542 Vineri 8 ianuarie 1982 8 pagini — 50 bani ----------MESAJUL DE ANUL NOU ---------adresat întregului nostru popor la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Peste cîteva momente încheiem anul 1981, primul an al celui de-al VII-lea plan cincinal, cu rezultate importante în dezvoltarea economico-socială, în ridicarea bunăstării materiale și spirituale a națiunii noastre socialiste. Plenara Comitetului Central al partidului a apreciat realizările de seamă obținute în dezvoltarea industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare economice, în progresul științei, învățămîntului și culturii, subliniind, totodată, cu putere lipsurile și greutățile manifestate în această perioadă, stabilind măsurile ce trebuie luate pentru lichidarea lor, pentru înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintare spre comunism, a hotărîrilor Congresului al Xll-lea. Trebuie să menționez că toate aceste realizări au fost obținute în condițiile grele create în economia mondială și care s-au manifestat, după cum am menționat nu o dată, și în țara noastră. Rezultatele dobîndite demonstrează justețea politicii Partidului Comunist Român care aplică în mod creator adevărurile generale, principiile socialismului științific la condițiile României. Ele vădesc forța creatoare a poporului român, liber și stăpîn pe destinele sale, superioritatea orînduirii noastre socialiste, afirmarea cu putere a rolului conducător al partidului, unitatea întregului popor în munca și lupta revoluționară pentru ridicarea României pe noi culmi de progres și civilizație. In aceste momente solemne, gîndurile noastre se îndreaptă către clasa muncitoare, țărănime și intelectualitate, către toți oamenii muncii, fără o deosebire de naționalitate, către organele și organizațiile de partid, organizațiile de masă și obștești, către întregul popor, care, prin munca sa plină de abnegație, asigură dezvoltarea continuă a României socialiste. Pentru mărețele succese obținute în acest an, vă adresez tuturor, dragi tovarăși, cele mai calde felicitări și vă urez noi și tot mai mari victorii în activitatea închinată poporului, patriei noastre socialiste ! Intrăm, peste cîteva clipe, în anul 1982, cel de-al doilea an al cincinalului 1981—1985, cu un program de dezvoltare economico-socială elaborat cu participarea tuturor organismelor democrației noastre socialiste, a maselor largi populare, și care asigură înfăptuirea neabătută a obiectivului strategic, a sarcinii fundamentale stabilite de Congresul al Xll-lea — realizarea unei noi calități a muncii și vieții întregului popor, trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare. Vom avea de învins, și în anul viitor, multe greutăți determinate atît de criza economică mondială, cît și de unele rămîneri în urmă în asigurarea bazei tehnico-materiale. De aceea, este necesar să acționăm cu toată hotărîrea, în spirit revoluționar, pentru lichidarea lipsurilor, întărirea răspunderii și exigenței în întreaga viață economico-socială, făcînd totul pentru dezvoltarea bazei de materii prime și energetice, pentru ridicarea continuă a calității și nivelului tehnic al produselor. Aplicînd neabătut noul mecanism economic, autogestiunea și autoconducerea muncitorească, să asigurăm creșterea eficienței economice, a productivității muncii, reducerea cheltuielilor de producție, sporirea continuă a venitului național. Să facem ca anul 1982 să marcheze un progres puternic al agriculturii noastre pe calea modernizării, ridicării productivității, creșterii producției agricole vegetale și animale, înfăptuirii noii revoluții agrare. Să așezăm întreaga activitate de dezvoltare economico-socială a patriei pe cele mai înaintate cuceriri ale științei și tehnicii, să ridicăm tot mai mult rolul științei, învățămîntului și culturii în făurirea noii orînduiri sociale. In anul 1982 să dezvoltăm și mai puternic democrația socialistă, participarea activă a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate,a întregului popor la făurirea conștientă a propriului viitor socialist și comunist. In actualele împrejurări economice internaționale grele, să demonstrăm forța și capacitatea minunatului nostru popor, care, de-a lungul istoriei sale milenare, a dovedit nu o dată înalte virtuți, dragoste neclintită față de glia strămoșească, nedînd înapoi în fața nici unei greutăți. Acum, cînd poporul nostru, stăpîn pe destinele sale, își făurește viața în mod liber, așa cum dorește, să demonstrăm unitatea sa de granit în cadrul Frontului Democrației și Unității Socialiste, sub conducerea Partidului Comunist Român — forța politică conducătoare a națiunii noastre socialiste. In anul 1982 să înscriem noi progrese în dezvoltarea neîntreruptă a patriei noastre, în ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregii națiuni, în întărirea independenței și suveranității României socialiste. (Continuare în pag. a VIII-a) La aniversarea zilei de naștere a tovarășei Elena Ceaușescu Ziua de 7 ianuarie este sărbătorită de întregul nostru popor ca o aniversare scumpă — ziua de naștere a tovarășei Academician doctor inginer Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim viceprim ministru al guvernului, președintele Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie. Botoșănenii, împreună cu toți cetățenii țării, omagiază activitatea tovarășei Elena Ceaușescu de strălucit om politic și savant eminent de renume mondial, activitate exemplară de înalt prestigiu , dăruită cu spirit revoluționar cauzei partidului, a poporului nostru, închinată științei, progresului și păcii. Această remarcabilă activitate, multilaterală, a fost recent, din nou, larg și înalt confirmată prin distinsele onoruri acordate de Academia Europeană de Științe, Arte și Litere, prin alegerea tovarășei Elena Ceaușescu in fruntea Comitetului Național „Oamenii de Știință și Pacea" — inițiativă nouă de răsunet internațional a secretarului general al partidului nostru, Președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu. .Omagiind personalitatea tovarășei Elena Ceaușescu la aniversarea zilei de naștere, locuitorii acestor meleaguri îi adresează urări de sănătate, rodnică activitate de om politic și savant de renume mondial și un fierbinte LA MULȚI ANI ! ---------------------------------------------------------- N • In presa centrală de miercuri și joi: • DECRETUL Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România pentru instituirea unor reguli privind exploatarea și întreținerea instalațiilor, utilajelor și mașinilor, întărirea ordinii și disciplinei în muncă în unitățile cu foc continuu sau care au instalații cu grad ridicat de pericol în exploatare (Scînteia, 6 ianuarie). • DECRETUL Consiliului de Stat privind efectuarea recensămîntului animalelor domestice (Scînteia, 7 ianuarie). • încă din primele zile ale anului eforturi deosebite pentru realizarea ritmică a sarcinilor de plan în toate sectoarele de activitate (In paginile III—V) V.________________________________________________|