Clopotul, 1985 (Anul 41, nr. 4699-4750)

1985-01-04 / nr. 4699

„Fie ca anul 1985 să aducă pe nostru noi victorii în activitatea sa de construcție pașnică, în realizarea actualului cincinal și trecerea cu succes la înfăptuirea noului plan de cinci ani, a istoricelor hotărîri ale Congresului al Xlll-lea al partidului!“ Proletari din toate țările. Uniți-vă! Anul III nr. 4699 Vineri 4 ianuarie 1985 8 pagini 1 leu ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BOTOȘANI AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, cu încheiem anul care a trecut rezultate remarcabile în dezvoltarea patriei noastre socialiste, în anul 1984, poporul român a sărbătorit împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă, care a deschis o nouă eră de transformări revoluționare, de edificare a orînduirii socialiste în România. Tot în acest an — în luna noiembrie — a avut loc Congresul al XVII-lea al partidului, care a adoptat hotărîri de însemnătate istorică pentru dezvoltarea economico-socială a țării în cel de-al 8-lea cincinal și, în perspectivă, pînă în anul 2000, pentru făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea neabătută a României spre comunism, în anul pe care-l încheiem, în industrie s-a realizat un ritm de creștere de circa 7 la sută, iar în agricultură s-a obținut cea mai mare producție de cereale din istoria țării, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat în folosință Canalul Dunăre—Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a geniului creator al minunatului nostru popor. Am obținut, de asemenea, progrese însemnate în dezvoltarea învățămîntului, științei și culturii. Pe baza creșterii avuției naționale și a venitului național s-a asigurat majorarea cu 6 la sută a retribuției reale și a pensiilor ; au sporit, în continuare, veniturile țărănimii, ale tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest an demonstrează, încă o dată, forța economiei noastre naționale, superioritatea orînduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăți și de a asigura — acționînd unii, sub conducerea partidului — mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării și civilizației. Pentru toate aceste realizări, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și al guvernului, precum și al meu personal, adresez acum, la încheierea anului, clasei noastre muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregii națiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu urarea de noi și tot mai mari victorii în activitatea viitoare. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. Intrăm in noul an 1985 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actualului cincinal, asigurind astfel realizarea în bune condițiuni a întregului plan cincinal, 1981-1985, și ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale socialiste. Acordăm, în continuare, o importanță deosebită lărgirii bazei energetice și de materii prime, înfăptuirii programelor speciale privind ridicarea nivelului tehnic și al calității producției, creșterea productivității muncii, reducerea consumurilor materiale și energetice, aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii și autogestiunii muncitorești, sporirea mai puternică a eficienței întregii activități. Va continua, de asemenea, procesul de dezvoltare și modernizare a agriculturii, de înfăptuire a noii revoluții agrare în România, de transformare a modului de muncă, de viață și de gîndire a țărănimii. Se va acționa cu toată hotărîrea în vederea îndeplinirii planului în domeniul investițiilor, precum și în celelalte sectoare de activitate. Un accent deosebit se va pune pe dezvoltarea științei, învățămîntului și culturii—factori de cea mai mare importanță pentru desfășurarea cu succes a întregii opere de construcție socialistă din patria noastră. Se va intensifica activitatea politico-educativă pentru lărgirea orizontului de cunoștințe al oamenilor muncii, de formare a omului nou, cu o conștiință patriotică revoluționară, înaintată. Toate acestea ne cer să acționăm neabătut pentru perfecționarea continuă a întregii activități, pentru lărgirea democrației muncitorești revoluționare, pentru a pune în valoare inițiativa și capacitatea creatoare a oamenilor muncii, pentru introducerea unui înalt spirit de ordine, disciplină și responsabilitate în toate domeniile vieții economice și sociale. Să facem totul ca anul 1985 să asigure realizarea în cele mai bune condiții a prevederilor cincinalului actual, să marcheze noi și tot mai mari progrese în înfăptuirea Programului partidului, în ridicarea nivelului general de viață al poporului român, în întărirea independenței și suveranității patriei noastre socialiste ! Dragi tovarăși și prieteni. Anul 1934 s-a caracterizat printr-o încordare deosebit de gravă a situației internaționale, prin intensificarea cursei înarmărilor — îndeosebi a celor nucleare — ceea ce a dus la creșterea pericolului unui nou război mondial, care s-ar transforma, inevitabil, într-o catastrofă nucleară ce ar putea distruge întreaga viață și civilizație de pe planeta noastră. Iată de ce problema fundamentală a epocii noastre este oprirea cursei înarmărilor nucleare și trecerea la dezarmare, înlăturarea primejdiei de război și apărarea păcii. Intrînd în anul 1985 este necesar să facem astfel încît să fie oprită evoluția periculoasă a evenimentelor , spre agravarea încordării, să asigurăm reluarea politicii de destindere și soluționarea pașnică a tuturor problemelor, apărarea dreptului suprem al popoarelor, al oamenilor — la existență, la libertate și independență, la viață, la pace ! (Continuare în pagina a III-a) MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor la posturile de radio și televiziune de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Pentru noi, românii, a devenit familiar și scump chipul tovarășei Elena Ceaușescu, alături de mult stimatul și iubitul nostru conducător, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la cele mai de seamă evenimente naționale. Tovarăși de viață, tovarăși de muncă, tovarăși de luptă, cei doi conducători eroi ai României socialiste ne sunt pilde strălucite de abnegație revoluționară pentru binele țării și al poporului. Sărbătorim la 7 ianuarie un eveniment important din calendarul eroilor noștri naționali, ziua de naștere a tovarășei Elena Ceaușescu. A devenit această zi o sărbătoare scumpă poporului nostru, semnificând adinca prețuire pe care o avem noi, românii, pentru acele personalități istorice de excepție care își închină întreaga viață țării și poporului. Chipul luminos al tovarășei Elena Ceaușescu ne încălzește inimile, activitatea ei exemplară ne îmbărbătează voința de a munci cît mai bine pentru îndeplinirea istoricelor hotărîri ale Congresului al Xlll-lea al partidului. La lucrările forumului comuniștilor români și al întregului popor — ce a hotărît strategia și tactica construcției socialiste în România pînă în anul 2000 — a participat și un număr mare de femei. Este o realitate a timpului nostru socialist că tovarășele femei, descătușate de prejudecățile și servituțile umilitoare, devenit participante egale cu demne la construcția socialisșită. Emanciparea femeii, înscrisă pe ordinea de luptă a partidului comunist încă de la constituirea sa, a devenit azi un fapt real cu consecințe dintre cele mai binefăcătoare pentru progresul patriei socialiste. Spiritul creator și gospodăresc al femeilor, hărnicia și devotamentul lor romantic pentru cauzele nobile, frumusețea chipurilor și sufletelor lor se regăsesc încrustate pe monumentele nepieritoare ale construcției socialiste în România. Angajarea puternică a femeilor la viața politică și social-economică din țara noastră în anii socialismului, la creația spirituală este ilustrată cu deosebită strălucire de tovarășa Elena Ceaușescu, eminent conducător de partid și de stat, savant de renume mondial și om plin de dragoste pentru tinerele generații. Dar oricît de vastă și acaparatoare ar fi activitatea de om politic și de mare savant, tovarășa Elena Ceaușescu nu uită niciodată să întărească politica de încurajare, de promovare a femeilor, de ridicare a lor la înălțimea egalității reale în socie(Continuare în pag. a III-a) Model de abnegație revoluționară pentru binele patriei și al poporului român . La aniversarea zilei de naștere a tovarășei ELENA CEAUȘESCU .............. ....a11 ---------------ț ; ■ > ______________J