Clopotul, 1987 (Anul 43, nr. 4803-4854)

1987-01-03 / nr. 4803

MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU ! Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Am deosebita plăcere ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și Guvernului, precum și al meu personal, să adresez tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai calde felicitări și cele mai bune urări, încheiem anul 1986 cu satisfacția unor noi realizări pe calea dezvoltării economicosociale a patriei, a făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și a comunismului pe pămîntul românesc, în condițiile economice internaționale grele, am reușit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creștere a producției industriale de peste 7 la sută față de anul trecut, să obținem progrese însemnate în sporirea productivității muncii și ridicarea nivelului tehnic și calitativ al produselor, în creșterea eficienței economice și a venitului național, în agricultură, am obținut cea mai mare recoltă de cereale din istoria țării — de peste 28 milioane tone. Au continuat să se dezvolte învățămîntul, știința, cultura, întreaga viață economică și socială a țării. . Toate aceste realizări evidențiază cu putere justețea politicii generale a partidului nostru, care, aplicînd în mod creator adevărurile și legitățile obiective la realitățile și condițiile concrete din România, își îndeplinește cu cinste misiunea istorică de a conduce națiunea română pe calea socialismului și comunismului, a independenței, bunăstării și fericirii. Privind retrospectiv activitatea desfășurată în acest an, putem aprecia că 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — a fost un an în care poporul nostru, constructor conștient al socialismului, și-a demonstrat încă o dată, prin fapte, voința și capacitatea sa de a învinge orice greutăți și de a asigura mersul neabătut înainte al societății noastre pe calea dezvoltării sale materiale și spirituale, a civilizației socialiste. Pentru toate aceste mari realizări, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari succese în activitatea viitoare consacrată progresului și înfloririi patriei socialiste. Dragi tovarăși și prieteni, începem cel de-al doilea an al actualului cincinal cu un program de largă perspectivă, temeinic fundamentat, de muncă și acțiune revoluționară. în vederea realizării în cele mai bune condițiuni a importantelor obiective cuprinse în planul și programele pe 1987 se impun măsuri organizatorice ferme pentru dezvoltarea intensivă a întregii economii, accentuarea puternică a laturilor calitative ale activității economice, promovarea în producție a celor mai noi cuceriri ale revoluției tehnico - științifice, creșterea productivității muncii și sporirea eficienței în toate sectoarele. Sunt necesare măsuri hotărîte pentru întărirea ordinii și disciplinei, creșterea răspunderii și spiritului revoluționar în vederea înfăptuirii programelor de perfecționare a organizării muncii și de modernizare a producției, de ridicare a nivelului tehnic și calitativ al produselor, de aplicare a noului mecanism economic, a normativelor economico - financiare, a autoconducerii și autogestiunii muncitorești. Trebuie să perfecționăm în continuare și să folosim și mai larg cadrul democratic care asigură participarea nemijlocită la organizarea și conducerea producției, a întregii vieți economicosociale, a tuturor oamenilor muncii în calitatea lor de proprietari, producători și beneficiari direcți a tot ceea ce se realizează în societatea noastră. O preocupare de prim ordin trebuie să o constituie realizarea în cele mai bune condițiuni a producției de export, dezvoltarea activității de comerț exterior și cooperare economică internațională, a colaborării în CAER pe baza Programului complex al progresului tehnico - științific, pînă în anul 2000, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea în bune condițiuni a tuturor obiectivelor și prevederilor înscrise în planul de dezvoltare economică și socială a țării pe 1987. Să luăm toate măsurile pentru a se asigura, chiar din primele zile, îndeplinirea exemplară a tuturor acestor prevederi ! Să ne angajăm în modul cel mai hotărît în lupta pentru ridicarea la un nivel superior de calitate și eficiență a întregii activități din industrie, agricultură, din întreaga economie ! Să desfășurăm larg noua revoluție tehnicoștiințifică, noua revoluție agrară, noua revoluție de dezvoltare a societății noastre socialiste ! Să facem astfel încît anul 1987 să marcheze, prin realizările ce le vom obține în toate domeniile vieții economice și sociale, o etapă importantă pe calea înfăptuirii obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului privind trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare — cel de țară socialistă mediu dezvoltată — realizarea unei noi calități a muncii și vieții întregului nostru popor . Dragi tovarăși și prieteni. In anul 1986, situația internațională s-a menținut deosebit de gravă și complexă. A continuat cursa înarmărilor, inclusiv a înarmărilor nucleare, s-au menținut și chiar s-au amplificat o serie de conflicte și focare de tensiune din diferite regiuni ale lumii, au avut loc noi manifestări ale politicii de forță, de amestec în treburile interne ale altor state. Incălcîndu-se interesele de pace și securitate ale popoarelor în Europa și în alte părți ale lui Continuare in pag. a (11-a) Omagiu fierbinte tovarășei Elena Ceaușescu pentru binele patriei, poporul nostru cinstește și faptele marilor eroi ai neamului. Mereu alături de marele erou, cel mai iubit și respectat fiu al poporului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, într-o unitate deplină de idealuri comuniste, tovarășa Elena Ceaușescu, este un exemplu luminos de devotament pentru țară, pentru viitorul ei strălucit. Aniversarea zilei de naștere a tovarășei Elena Ceaușescu este un prilej pentru noi, pentru întregul popor român, de a ne manifesta înalta prețuire față de contribuția pe care a avut-o și o are în continuare la făurirea României libere și independente, a cărei evoluție este înscrisă definitiv pe calea socialismului multilateral dezvoltat și a comunismului. Ca și viața tovarășului Nicolae Ceaușescu, biografia de luptă și de muncă a tovarășei Elena Ceaușescu este o pildă de viață revoluționară, pusă în slujba patriei și a poporului. încă din tinerețe și-a manifestat vocația revoluționară, participînd cu mult curaj la organizarea luptei sociale și antifasciste a tineretului din fabrici și uzine. Experiența militantă a tinereții s-a împlinit în neobosita muncă de transformare revoluționară a societății românești după 23 August 1944. Poporul și partidul apreciază în mod deosebit activitatea îndelungată și multilaterală pe care tovarășa Elena Ceaușescu o desfășoară, cu înaltă competență și profund spirit revoluționar în cadrul conducerii partidului și statului pentru înfăptuirea politicii de construcție socialistă și comunistă în România. Ca membru al Comitetului Politic Executiv și prim viceprim-ministru al guvernului contribuie strălucit la elaborarea și înfăptuirea politicii interne și externe a partidului și statului, la dezvoltarea generală economico - socială, a țării și înflorirea vieții materiale și spirituale a poporului nostru, la afirmarea tot mai puternică a României pe plan internațional. Cu începere de la Congresul al IX-lea al P.C.R., moment de răscruce în istoria noastră contemporană, partidul a pus în fața științei sarcina de a se constitui într-o forță motrice de frunte a dezvoltării. Sub îndrumarea nemijlocită a secretarului general al partidului a fost elaborată o politică revoluționară de dezvoltare a științei și a rolului ei în înflorirea societății socialiste. Este binecunoscut și se bucură de înaltă prețuire munca stăruitoare a tovarășei Elena Ceaușescu pe tărîmul cercetării științifice, contribuția pe care o aduce, ca eminent om de știință și savant de renume mondial, la progresul științei românești și la orientarea ei în direcțiile hotărîtoare pentru desfășurarea cu succes a întregii opere de construcție socialistă în România, la introducerea și promovarea susținută în toate domeniile vieții economice și sociale a celor mai noi și valoroase realizări ale gîndirii științifice moderne. (Continuare in pag. a ta) Este o frumoasă tradiție a poporului român de a omagia pe luptătorii de seamă pentru eliberare socială și națională, de a-și exprima stima și admirația pentru personalitatea acelor militanți ai Partidului Comunist Român care și-au făcut un țel fundamental al vieții din progresul și prosperitatea patriei, din fericirea poporului român. O personalitate pe care partidul și poporul o omagiază la început de ianuarie aniversar este tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu. Cinstind munca, demnitatea, dragostea față de pămîntul strămoșesc, devotamentul