Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1877 (Anul 10, Nr. 1-69)

1877-05-04 / nr. 47

SOCIETATEA CRUCEI ROȘIE din ROMANIA. COMITETUL CENTRAL. Incurajați de buna-voință, cu care a fost primit apelul făcut de societatea Crucei Roșie la instituirea ei, astfel că precum s’a putut vedea din darea de samă publicată, a dat ajutor la un număr de 6,832 răniți in resbelul Serboturc, ne permitem și astăzi a face un nou apel la toate inimile generoase și a le ruga ca să ne dea concursul lor pentru desvoltarea acestei instituțiuni umanitare. Listele de subscripțiuni se află depuse in București la Eforia Spitalelor Civile, și in județe la toate prefecturele, primăriile urbane și redacțiunele ziarelor. Au eșit de sub presă in broșură LEGE asupra rechisitiunilor militare. De vănzare la Tipogafia Națională și la toate librăriile. Prețul 15 bani. Au eșit de sub presă in broșură, a doua ediție din CONMTUM BO SO-fIOMANA care regulează relatiunele intre amandoua statele pentru timpul trecerei armatelor rusiene prin Romania. Și se află de vânzare la Tipografia Națională și la toate librăriile din Iași. Prețul 15 bani. ANUL Xlassi, Marcuri 4 Mai 1877 No. 47 PREȚUL ABONAMENTULUI. In Iași și districte. Pe un an 12 lei noi, plus portul 2 fr. 40 bani; — pe șase luni 6 lei noi, plus portul 1 fr. 20 bani. Austria: Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belgia, Elveția . — Pe șase luni 22 franci. Inserțiuni și reclame. Rândul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. Din causa sfintei serbaturi de mane, Mo. viitor al Ioaei va apare Duminică. PARTEA OFICIALA. publicații adminstrative. Prefectura districtului Iași. No. 5491. Conform oficiei d-lui Ministru Agriculturei, comerciului și lucrărilor publice No. 3977, la 20 Mai curent, urmând a se ține licitațiune la această prefectură, pentru vinderea instrumentelor vechi ale școalei tehhnice de aice, se publică spre cunoștința generală. No. 5438. La 20 Mai curen urmând a se ține licitațiune la această prefectură, pentru darea in intrepridere a furnisarei medicamentelor necesare arestanților bolnavi din Penitenciarul central de aice, pe timp de 3 ani, se publică spre cunoștința generală. Prefectura Poliției Iași. No. 3084. Doamna Tarsța Ursachi depuind la această prefectură 3 litre scamă pentru societatea Crucea Roșie, ne gobim a aduce multe mirele noastre Doamne pentru asemene ofrandă. Primăriul Municipiului Iași, No. 4156. Urmând a se da ia antrepriză reparația mai multor strade din oraș cu bolovani, s’au regulat a se ține concurență Marți ir 17 a curentei luni Mai, in camera acestui oficiu la oara 12 meridiane, după condițiunele ce sunt întocmite in astă privință, se publică spre cunoștința tuturor maiștrilor pavagii și se invită a se presenta la ziua și oara sus indicată pentru a se procede la concurență. Primăria comunei Băicenii. No. 658. Pe teritorul comunei Băicenii, plasa Bahluiu, județul Iași, sau pripășit o iapă, in păr roșietică, coama, coada suri, brează in frunte, cu pată alba deasupra ochiului stâng, pișcătură la urechea dreaptă, pete albe pe spinare și la grebar, asmănat art. 48 din legea poliției rurale, se publică spre cunoștința proprietarului ei. Primăria comunei Ciurea. No. 640. La această primărie urmând a se ține licitațiune pentru darea in antreprize a facerii localului de școală, se pubică termenul de 30 zile de la data fonei, spre cunoștința doritorilor, condițiunile antreprizei se pot vice de concurenți in toate zilele in cancelaria primăriei. No. 639. La această primărie urmând a se ține licitațiune pentru darea in antreprize a repararei localului primăriei, se publiă termenul de 30 zile de la data fonei spre cunoștința doritorilor, condițiunile se pot vedea in toate zilele in cancelaria primăriei. Primăria comunei Huși. No. 1371. La oborul acestei primării aducănduse cu adresa No. 1588 a d-lui polițai de oraș, c capă in păr murgi închisă, cu o pată albă in spata dreaptă, și după publicațiile înaintate, ne-maduse proprietarul ei, pe o parte sau declarat de pripas, iar pe de alta să pupnă termenul de 6 luni conform art 48 din legea poliției rurale, spre deșteptarea păgubașului. Comisia de sp.liu din Iași. No. 2553 La 12 Mai curent, oara 12 din zi, in piaț primăriei, urmând a se vinde obiectele următoare: 1 ceasornic de argit cu 2 coperți model vechi, 1 oglindă pentru părete mcă proastă, 1 tablă de alamă, 1 râșniță pentru cafe, 2 sfeșnice de alamă, 1 sfeșnic de părete tot de alamă, sechesteate de la d. Suhăr Iler și, in pretenția d-lui Vasile Lefter pentru bani, se publică aceasta spre cunoștința generală. Comsia de spatita din Iași. No. 821. Vezind cartea de judecată ocol. I iu din Iași No. 41, investită cu formula executorie, vezind despozituvele art. 3»8 și 75 pr. civ, in baza acestora se somează pe d. Soforian Vasilevschi, cu domiciliul necunoscut, ca. pana la termen de 24 oare de la publicarea aceștia prin fone, se respundă d-lui Bonifacius Semilovici suma de 40 g*lb. cu procentul lor legal de la reclamație 3 Ianuar a. c., până la numerătoare plus 30 fr. cheltueli, cunoscănd că la neurmare se va aplica sechestru pe averea debitorului conform legei, după aratarea creditorului. No. 2401. In ziua de 5 Mai curent, urmând a se vinde licitativ in piața primăriei de agentul acestui oficiu, obiectele sechestrate de la d. Costachi Sofiri, in pretențiunea d-lui David Chenie pentru o sumă bani, se publică spre cunoștința generală. Comsia desp. a IV-a din Iași. No. 1688. La 5 Mai curat, urmând a se vinde licitativ obiectele sechestrate de la Altăr Croitorul și a soției sale, in pretenția d-lui Avram sia lene pentru bani, se publică acest termen spre deșteptarea concurenților că in piața Halei urmează a se efectua mezatul. Comisia desp. a V-a din Iași. No. 1290. D. judecător ocol. II Iași, prin adresa No. 751, fisază termenul de 9 a curentei, oara 11 din zi, da vânzarea obiectelor sechestrate de la Cunea (Șloim) Solomon Faingold și soția sa, in pretenția d-lui V. Stamboleanu pentru o sumă ,bani, se publică prin aceasta termenul suscitat, știind că vânzarea se va efectua in piața Hisei, in prezența și agentul de urmărire. roslava, prin comandamentul inregistrat la No. 59, au somat pe D. Gheorghe Teodor, de profesiune proprietar, domiciliat in comuna Tomești, cu un termin de 30 de zile, se respundă suma de 4000 lei vechi, cu a lor procent de 10% Pe lună. Pe termin de 9 luni de la 1 Ianuarie până la 1 Octomvrie 1873 și apoi procent de 10% pe an, de la 18 Ianuarie 1875, pănâ la numerătoare, plus 50 lei noi cheltueli de judecată și plata de avocat și din care procente s’au respins 20 galbeni, ce se reclamă in virtutea sentinței trib. Iași secția a II-a, sub No. 71, din 12 Mart 1875, investită cu formula esecutorie No. 69, din 22 Septemvrie 1875, fără prejudiciul cheltuelelor de urmărire. Fiindcă d. debitor« in arătatul termin ce a espirat n’a plătit banii, ear D. P. Nițescu, procuratorul d-lui creditor, prin petițiunea inregitrată la No. 1942, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobililor care sunt: 1) 1 vie situată in județul Iași, pl la Codru, comuna Tomești, cu fănaț și puțină livadă, având pe ea o casă, construită de vălătuci, acoperită cu șindilă și compusă din 2 odăi , o șilă și o căsuță tot de vălătuci, acoperită cu stuh, megieșindu-se in fața cu un drum conducător la satul Goroni, din dos cu un alt drum conducător la satul Tomești, pe de o parte cu via D lui Vasile Dimitriu, iar pe de altă parte cu un drum conducâtor prin vii și alt) o altă vie situată tot in județul Iași, plasa Codru, comuna Tomești, cu livadă, pădure și fănuț, având pe ea o căsuță de vălătuci, acoperită cu stuh, megieșidu-se cu via D-nei Anica Bilomir, născută Moțoc, foastă a lui Penu Preda, cu viile D-lor Dascălul Neculai, Dimitrie Surdu și cu o râpă, cu via D-nei Maria Fuculeasa, precum și cu un drum conducâtor prin vii. Pe acest temeiu și ia baza art. 503 din procedura civilă, tribunalul publică vânzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpăra indicatele imobile cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei Secțiuni a IlI-a, cu garanția cerută de lege, la 17 alunei August, ziua Mercuri 1877, oara 11 din zi, când ave a se face adjudecația potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 pr. civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept, asupra bunurilor urmărite, ca înaintea adjudecațiunei, să se arate la tribunal, spre a-și arata pretențiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Lamuri aduse ca pe lângă suim indicată mai sus, mă există sarcina de 168 galbeni, după obligația ipotecară din 7 Fevruarie 1875, inscrisă la No. 46, împrumutați de la Calman Calmanovici, pe timp de 19 luni, la din contra va plăti dansă penală de 300 lei noi și procent de 4% pe lună No. 337. Dna Mara Daniil, de profesiune liberă, domiciliată in Iași, prin comandamentul inie gstrat la No. 115, a somat pe D. Iorgu Iordachevici, de profesiune funcționar, domiciliat in Iași, ca un termin de 30 de zile, se respundă suma de 300 galbeni, cu a lor procent de 2%, fără prejudiciul cheltuelelor de urmărire, ce se reclamă in virtutea obligațiunei ipotecară înscrisă de trib. Iași secția a IlI-a, la No. 307, din 17 August 1877, și investită cu formula esecutorie sub No. 76. Fiindcă d. debitor in arătatul termin ce au espirat, n’a plătit banii, car d-na creditoare prin petițiunea înregistrată la No. 2485, cerănd a se pune in urmărire vânzarea imobilului ipotecat care este o casă situată in orașul Iași, despr. V, strada Tatarași, înscrisă la No. 84, construită de cărămidă, acoperită cu șindilă și compusă din o dugheană și 3 odăi, cu pivniță dedesupt și un beciu, având in ogradă grajd, șura de scânduri, acoperit cu șindilă și locul lor. Pe aerst temeiu și in baza art. 503 din procedura civilă, tribunalul publică vânzarea conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imabil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a III-a, cu garanția cerută de lege, la 17 a lunii August, ziua Mercuri 1877, ora 11 din zi, când ave a se face adjudecați potrivit art. 539,550 și cu restrițiunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă, totodata se somează pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servinte, chi ie, privilgiu, ipotecă, sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecațiunei să se arate la tribunal spre ași arata pretențiunela lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. Secția IV-a No. 3957. D Leizer Marchsteiner, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 12 Mai curent, orele 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru inșălăciune, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală. No 3957. D. Altăr Grimberg, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 12 Mai curent, orele 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal spre infațeșire in procesul in care se inculpă pentru inșălăciune, cunoscând că nefind următor se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. p nală. No. 3957. D-na Reiza From Pipener, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 12 Mai curent, orele 10 dimineață, să se presinte înaintea acestui tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru inșălăciune, cunoscând că nefiind următoare, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală. Tribunalul Jud. Dorohoi. No. 3165. D. Costache a lui Gh. Porcariu, cu domiciliul necunoscut, să citează ca in ziua de 9 Mai viitor, oarele 10 dimineața, să se presinte inaintea acestui tribunal spre înfățișare in procesul in care se inculpă pentru banie, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 482 procedura penală. Tribunalul jud. Fălciu. No. 882. D. Leiba sin Lupu, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acratii Tribunal orașul Huși, ca inculpat la 26 Mai 1877, cata 10 din zi, cănd urmază a sa cerceta acțiunea formată de d. V. Tonciu contra sa pentru jurământ. Cunoscând că la neurmare sa va aplica disposițiunele legei. No. 860. D. Ioan Popa, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal orașul Huși, ca inculpat la 30 Mai 1877, oara 10 din zi, cănd urmează a se crceta acțiunea formată asupra sa și altul, pentru arestare ilegală a lui Ilie Croitoriu. Cunoscând că la neurmare se va aplica disposit unele legei. No. 855. D. Ilie Croitoriu Dranghel, cu domeniul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui tribunal orașul Huși, ca inculpat la 24 Mai 1877, oara 10 de zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată asupra ca pentru furt de baci și obiecte de la d. N. Caraivan. Cunoscând că la neurmare se va aplica disposițiunele legei. Tribunalul Județ. Vaslui No. 3534. Ioan Metilă, cu domcliul necunoscut, este citat ca in ziua de 30 Mai 1877, oara 10 dimineață, să se presinte in camera acestui trbunal, când urmează a se esecuta procesul său și alții pentru furt. La neurmire se va proceda conform legei. No. 5533. D. Gavril Paraschiv cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 30 Mai 1877, oara 10 dimineață, să sa presinte in camera acestui Tribunal, cănd urmează a se căuta procesul lui și alții pentru furt. La neurmare se va proceda conform legei. No. 5535. D. Ioan Țurcanu cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 30 Mai 1877, oara 10 dimineața să se presinte in camera acestui Tribunal când urmează a se căuta procesul seu pentru furt. La neurmare se va proceda conform legei. No. 5555. D. Gheorghe Ceprisga, cu domicilul necunoscut, este citat ca in ziua de 30 Mai 1877, oara 10 dimineață să se presinte in camera acestui Tribunal, cănd urmează a se căuta procesul lui I. Țurcanu și alții pentru furt. La neurmare se va proceda conform legei. No. 4838. D. Ioan Calestrie, cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 17 Mai 1877, oara 10 dimineața să se presinte in camera acestui Tribunal cănd urmează a se căuta procesul intentat asupra ’i pentru banie. La neurmare se va proceda conform ligei. No. 4806. D. Franț Feraria, cu domiciliul necurnoscut, este dat a se presenta in camera acea, tribunal la 16 Mai când urmează a se cauta procesul corecțional intentat contra sa pentru batae. La neurmare se va proceda conform ligei. No. 4753. D-nii Ioan Popavichele, V. Icchim, cu domiciliurile necunoscute, sunt citați ca in ziua de 14 Mai 1877, oara 10 dimineața să se presinte in camera acestui tribunal căni urmează a 88 căuta procesul lor de batae. La neurmare se va proceda conform legei. Procurorul trib. jud. Roman. MANDAT DE ARESTARE. No. 131. In baza art. 193 din codul de procedură criminală, in temeiul deciziei curței de Apel din Iași secț. I, No. 509, pronunțată in audiența de la 30 Noemvr. 1876, prin care condamnă pe Leiba sin Iancu cojocariu, in etate de 50 ani, de profesiune Cojocar, domiciliat in mba Roman, la închisoare corecțională pe termen de 2 ani, pentru că a comis faptul de furt, cerem ca aroo agat al forței publice să aresteze și să conducă pe sus numitul la temnța penitenciarului Dobrovăți jud. Vaslui, măndăm și orădonăm directorului acestei scnhsori a primi și reține pe sus numitul la zisul penitenciar pe tot tipul determinat mai sus și calculat de la incarcerare*, cănd la espirare se va libera de nu va fi deținut pentru alte cause, cerem ca orice depositor al forței publice să dea ajutor la cas de necesitate pentru esecutarea presantului mandat, anexăm și estract de pe sentința citată No. 4824. Dată la parchet astăzi 10 Ianuar 1877 in orașul Roman. ESTRACT DE SENTINȚE. No. 4824. Prin decisiunea Curții de Apel din Iași secț. I, No. 509 din 30 Noemvrie a. tr, numit Sebasin Iancu cojocariu in etate de 50 ani locuitor in comuna Roman jud Roman, cu profese de cojocar, găsit culpabil pentru furt, in virtutea legei penale art. 308, s’a condamnat la închisoare corecțională pe timp de 2 ani și la amendă de 300 franci cu restricția art. 28 c. p., osinda inchisorei se începe deia încarcerare și se termină la espirarea terminului de pedeapsă, cănd se va libera dacă nu va fi reținut pentru alte cause. MANDAT DE ARESTARE. No. 4370. In baza art. 193 din codul de procedură criminală, in temeiul decisei curiei de Apel din Iași secț. 1 No. 313, pronunțată in audiența de la 17 August 1876, prin care condamnă patrul Meer Chenier, in etate de ani 38 de profesiune comersant, domiciliați in comuna Tupilații, la suihsoare comercnală pe termen de una lună, pentru că a comis faptul de violare de sechestru, cerem ca ori ca agent al forței publice să aresteze și se conducă pe sus-numitul la temnița din Romii, lăudăm și ordonăm directorului acestei inchisori a primi și reține pe sus-numitul la zisul penitenciar, pe tot timpul determinat mai sus și calculat de la încarcerare, c\nd la espirare se va libra de nu va fi deținut pentru alte cause, cerem ca orice depozitar al forței publice să dea ajutor, la caz de necesitate, pentru esecutarea prezentului mandat, anexăm și estract de pe Bentința citată No. 4333. Dat la parch .4, astăzi 3 Dectamvrie 1876, in orașul Roma. ESTRACT DE SENTINȚĂ No. 4333. Prin decizia Curței de Apel din Iași sec. 1, No. 313 din 17 August 1876, numitul Strul Meer Chetner, cu domicilul necunoscut, găsit culpabil pentru violare de sechestru, in virtutea legei penale art. 201 s’a condamnat la închisoare corecțională pe timp de una lună, osânda inchisorei se începe de la incarcerare și se termină la expirarea terminului de pedeapsă, cănd se va libera dacă nu va fi reținut pentru alte cauze. MANDAT DE ARESTARE. No. 1380. In basa art. 193 din codul de procedură criminală, internetul sentinței trib. local No. 621, pronunțată in audiența de la 4 Noemvrie 1876, prin care condamnă pe Aizio sin Lupu Fâinaru, cu domiciliul necunoscut, la închisoare corecțională pe termen de 10 zile, pentru că a comis faptul de maltratare, cerem ca orica agent al forței publice să mrestaza și să conducă pe sus numitul la temnița din Roman, măndăm și ordonăm directorului acestei incisori a privii și reține pa bus numitul la zisul penitenciar pe tot timpul determinat mai sus și calculat de la încarcerare când la espirare se va libera, de nu va fi deținut pentru alte cause, cerem ca orice depositar al forței publice, să dea ajutor la dis de necesitate pentru esecutarea prezentului mandat, anxăm și extract de pe sentința citată No. 621. Dat la pandat, astăzi 20 April 1877 in orașul Roman. ESTRACTE DE SENTINȚĂ. No. . . Prin sentința No. 621 dată de trib. jud. Roman, la 4 alauri Dechmvrie amu 1876, indiv.dul Aizic sin Lupu Faiaariu cu domiciliul necunoscut, găsit cuîp.b 1 -că au maltratat pe Elena N. Dane, in basa art. 238 cod pen. sau condamnat la inchisoare corecționala timp de 20 zile, osnida lui se începe de la încarcerare și se termină la espirara cănd se va libera dacă nu va fi deținut pentru alte cause. Jude Instructor Tribunalului Iași. No. 648. Noi Eugen Brăescu, judecător FOAEA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. _________________________________________________CALENDARU L SEPT AMAN E l. Stil vechiu. Stil non. ZIOA. PATRONUL ZILEI. Reg. Soar. I Ap. Soar. Stil vechiu. Stil nou. ZIOA. PATRONUL ZILEI. Ref. Soar. Ap. Soar. * 1 Maiu. Maia. ore. m. ore. m Maiu. Maiu. ore> ^ ore> 1 13 Duminică. Sf. prof. Ieremia (580 ani nr.de Crist.) 4 35 7 17 5 17 Joi. (j) înalt. Domnului și sf. m. Irina. 4 30 7 21 2 14 Luni. Adj.c. relig. sf. păr. Atanasie. 4 34 7 19 6 18 Vineri. lob cel drept. 4 29 7 22 3 15 Marți. S. S. martiri Timotei și Maura. 4 33 7 19 7 19 Sâmbătă. Sfânta martiră Adichie. 4 28 7 23 4 _____1 16_________Memiri.____________Sfânta roastră Pelaghia._______________ 4 32 7 20_______________________20_________Duminică.___________Sf. Mart, apost. și evang. loan Teolog 1. 4 27 7 25 Apare de trei ori pe septamănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redacțiunea și Administrațiiunea in localul Tipografiei Nationale. ANUNCIURI. Rândul sau locul sen 15 bani. Francia. Pe șase luni 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru „Curierul de ași“ foaea oficială se fac la Havas, Laffite & C-une, 8 Place de la Bourse, Paris, Constantinople, 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru „Curierul de Iași“ foaea oficială, se fac la D-na Eugéne Micoud, Constantinopol, 2 rue de la Banque Ottoman 2. Exemplarul 30 bani. PUBLICAȚII JUDECĂTORESC. Tribunalul județ. Iași. Secția a 11-a. No. 80 î. D-lor Costantin și Maria Strat, cu domiciliul necunoscut, in virtutea art. 75 al. 6 și 151 din proc. civilă, sunt citați a se prezenta in persoană sau prin procurator admis de lege inamica secțiunei II-a a tribunalului, la 30 a lunei Iunie 1877, orele il din zi, când ave a se judeca procesul ce au făcut D. Andrei Ioanide, contra d lor și d-cei Aglae Corne, pentru bani, precum și intervențiunile făcute de D. Panaite Balș și d-na Trisița Ursachi Adamescu, aducând atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare crusa se va căuta in lipsă. Secția 111-a. No. 336. D. Teodor Alexandrescu, de profesiune agricultor, domiciliat in comuna Mi