Cutezătorii, 1981 (Anul 15, nr. 1-52)

1981-01-01 / nr. 1

Am încheiat un an rodnic în realizare a cărui final a marcat, în acelaşi timp, şi finalul cincinalului celor mai mar progrese înregistrate pină acum in întreaga istorie a construcţiei socialiste, in ridicarea nivelului de trai. înseamnă, deci, că părinţii şi fraţii noşti mai mari, oamenii muncii din întreaga ţară, indiferent de naţionalitate, au muncit împreună cu abnegaţie, cu răspundere şi dăruire. Pentru că, aşa cum sublinia secretarul general al partidulu tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU «Nimic nu am primit de-a gata şi gratuit, nimic nu a picat din cer! Totul e rezultatul unei munci fără preget, eroice a poporului nostru, care şi-a propus să lichideze în cel mai scurt timp istoric posibil înapoierea şi să-şi asigure o viaţă demnă, fericită, liberă, prin munca sa, şi nu pe spatele altora.» Aşadar, muncă, investiţie de inteligenţă şi de efort creator. Şi, iată că, în felul acesta, numai în anii ultimului cincinal, peste 2 500 de noi capacităţi economice importante au intrat în funcune, zestrea tehnică a întreprinderilor a sporit de la 1 203 miliarde lei în 1975 la 1 950 miliarde lei în 1980. Sînt, desigur, şi alte cifre grăitoare pentru această etapă de dezvoltare în care a fost înfăptuit un vast program de investiţii, lată numai cîteva dintre acestea: Un An Nou îşi ridică fruntea în lumina ţării. Această lumină iradiază din tot ce s-a înfăptuit în ultimul deceniu şi jumătate,de cînd la conducerea partidului şi statului se află omul politic de o excepţională clarviziune şi luciditate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Urmînd directivele Congresului al XII-lea al partidului, România se dezvoltă pe căi proprii, într-un climat de muncă şi efervescenţă creatoare, de angajare entuziastă a oamenilor muncii din toate judeţele patriei în edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Democratismul profund al vieţii noastre socialiste se face simţit ca o infuzie binefăcătoare în toate sectoarele de activitate. Aşa cum arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Raportul prezentat la Congresul al XII-lea, «un aport de cea mai mare importanţă la progresul multilateral al ţării îl aduc milioanele de femei peste jumătate din populaţia ţării , care reprezintă o puternică forţă socială a orînduirii noastre». Mamă şi tovarăşă de muncă, fiind egală bărbatului prin competenţă profesională, prin curaj răspundere civică, femeia lucrează şi îşi spune cuvîntul în problemele producţiei, in activitatea socială, este aleasă în funcţii de răspundere. Un exemplu strălucit îl dă zi de zi tovarăşa Elena Ceauşescu, personalitate de seamă a vieţii politice, sociale şi ştiinţifice, savant de renume mondial, intreaga naţiune elogiază devotamentul, puterea de muncă, tenacitatea şi căldura comunistului care s-a dedicat cu răspundere şi curaj, încă din adolescenţă, muncii şi activităţii revoluţionare din ţara noastră. Primind înaltul ordin «Steaua Republicii Socialiste România» clasa I, tovarăşa Elena Ceauşescu arăta: «Am avut marea fericire ca, încă din perioada ilegalităţii, să lucrez nemijlocit alături de tovarăşul meu de viaţă, care a constituit pentru mine un înalt exemplu de dîrzenie şi dăruire totală în lupta revoluţionară, de nestrămutată încredere în victoria cauzei drepte a clasei muncitoare, a partidului nostru». O viaţă exemplară, un crez nobil care i-a purtat gîndul şi fapta în marile bătălii duse de clasa muncitoare şi de Partidul Comunist Român împotriva exploatării, a violenţei şi fascizării, a războiului hitlerist. Trăirea înflăcărată de un înalt ideal, continua şi generoasa dăruire pentru binele poporului, pentru om şi pentru demnitatea lui, setea de adevăr şi dreptate şi de lumina slovei sînt însuşiri care au cizelat mereu profilul moral şi spiritual al tinerei luptătoare. Aceste însuşiri au dobîndit noi valenţe şi dimensiuni prin participarea activă, alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii, la edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a comunismului în România, printr-un susținut şi prestigios aport personal la dezultarea chimiei, a muncii de cercetare, a ştiinţei pusă în slujba înfloririi patriei, a civilizaţiei şi progresului pe întreaga planetă. Recent, în semn de înaltă preţuire, Institutul de Relaţii Internaţionale din Roma a înmînat tovarăşului Nicolae Ceauşescu Medalia de aur specială clasa I «Leonardo da Vinci» împreună cu placheta şi medaliile de aur emise cu prilejul celei de a XV-a aniversări a acestui Institut, în cadrul aceleiaşi solemnităţi, tovarăşei Elena Ceauşescu i-au fost conferite, din partea Institutului de Relaţii Internaţionale din Roma. Medalia de aur «Maria Curie» şi medaliile de aur jubiliare ale institutului Ştiinţa romaneasca are asiaj ш personalitatea tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu un reprezentant de seamă, un savant a cărui reputaţie a trecut de mult graniţele ţării. Cele peste 20 de titluri şi distincţii acordate de institute superioare cu vechi tradiţii, de renumite universităţi şi academii din diferite ţări atestă, preţuirea, stima şi înalta consideraţie de care tovarăşa Elena Ceauşescu se bucură in lumea oamenilor de ştiinţă. Acum, la început de ianuarie, copiii patriei,unindu-şi glasurile lor limpezi şi curate, se alătură părinţilor şi fraţilor mai mari, întregului nostru popor, adresînd tovarăşei Elena Ceauşescu un vibrant şi fierbinte omagiu FIERBINTE OMAGIU Costache Anton