Cutezătorii, 1982 (Anul 16, nr. 1-52)

1982-01-07 / nr. 1

s—Cuvîntarea tovarăşului NICOLAE GEAUŞESCU Dragi utecişti, pionieri, şoimi ai patriei, Dragi tineri şi copii, Dragi tovarăşi şi prieteni, Aş dori să vă mulţumesc tuturor pentru urările ce ni le-aţi adresat, pentru urările adresate partidului comunist, poporului nostru, constructor minunat al socialismului, care asigură ridicarea continuă a patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie, bunăstarea şi fericirea copiilor, a tineretului, a întregului popor. (Aplauze şi urale îndelungate, se scandează: «Ceauşescu—tinerii!» ). Din moşi-strămoşi, de Anul Nou, poporul nostru şi-a urat întotdeauna lui şi prietenilor săi cele mai bune gînduri şi cele mai măreţe realizări. Din totdeauna poporul nostru a dorit ca anul care vine să fie mai frumos, mai îmbelşugat, să asigure condiţii de progres, de dezvoltare, să asigure pacea, bunul cel mai de preţ al tuturor popoarelor. (Aplauze puternice, îndelungate, se scandează: «Ceauşescu —pace!»)Nu întîmplător,în urările voastre din acest an cuvîntul PACE a răsunat ca o chemare adresată tuturor acelora care cheltuiesc încă mulţi, mulţi bani, multă energie, multă inteligenţă pentru înarmare, în timp ce milioane şi zeci de milioane de oameni trăiesc încă în condiţii de înapoiere, în timp ce mulţi copii de pe toate meleagurile planetei noastre nu au acum, în pragul Noului An, asigurată ziua de mîine. Perspectiva întrevăzută pentru 1982 de mulţi economişti este sporirea numărului şomerilor, în timp ce unii sporesc numărul armamentelor. lată de ce, într-adevăr, trebuie ca acum, în pragul Noului An 1982, gîndurile şi voinţa noastră să se îndrepte spre toate popoarele lumii cu chemarea de a ne uni eforturile pentru a opri cursa înarmărilor, pentru a opri amplasarea rachetelor nucleare în Europa, pentru o Europă fără rachete, fără armament nuclear, pentru o lume a păcii şi colaborării egale între toate naţiunile lumii. (Aplauze puternice; se scandează: «Ceauşescu—pace!»). Să fie îndreptate miliardele de dolari cheltuite în scopul înarmărilor pentru a asigura locuri de muncă, pentru a asigura sănătatea oamenilor, pentru cultură, pentru condiţii de învăţămînt pentru copii şi tineret, pentru bunăstarea şi fericirea popoarelor, a întregii omeniri. Să facem totul ca tineretul, copiii de azi să poată trăi fără teama că mîine va cădea o bombă atomică, fără teama că mamele, taţii, fraţii şi surorile lor, că ei înşişi vor cădea pradă bombelor ucigătoare. lată de ce prima urare pe care trebuie s-o facem Noului An este de a se da dovadă de înaltă răspundere şi înţelepciune, de a se face totul pentru pace, pentru independenţa popoarelor. (Aplauze puternice, îndelungate, se scandează: «Ceauşescu—pace!»). Doresc să vă urez vouă, dragi şoimi ai patriei şi pionieri, dragi copii ai României socialiste, un an cu multe şi multe realizări la învăţătură, cu multă fericire în viaţa voastră! Să creşteţi sănătoşi, voioşi, copii liberi şi demni ai unui popor liber, constructor al socialismului şi comunismului! (Aplauze şi urale puternice, se scandează: «Ceauşescu—tinerii!»). Vă urez vouă, dragi utecişti, dragi tineri ai României socialiste, împliniri depline în muncă, în viaţă, la învăţătură! Faceţi totul pentru a vă însuşi cele mai înalte cunoştinţe din toate domeniile, pentru a vă pregăti să deveniţi buni constructori ai socialismului şi comunismului, buni cetăţeni ai României socialiste, apărători de nădejde ai cuceririlor revoluţionare, ai independenţei României. (Aplauze şi urale puternice; se scandează: «Ceauşescu—tinerii !»). Aş dori ca de aici, de la sediul Comitetului Centre al partidului, în ajunul Noului An, să adresez clasei noastre muncitoare urarea de succese tot mai mari în întreaga activitate. Să faceţi, dragi tovarăşi şi prieteni, în aşa fel încît să se afirme tot mai puternic forţa şi capacitatea muncitorimii române în toate domeniile, rolul ei de forţă conducătoare în societatea noastră, ridicînd industria românească pe noi culmi, asigurînd o calitate şi o tehnică tot mai bună, sporind eficienţa şi productivitatea, făcînd să crească bogăţia României socialiste, bunăstarea poporului nostru. (Aplauze şi urale puternice; se scandează: «Ceauşescu şi poporul!»). Adresez ţărănimii noastre urarea de a face totul pentru ca, în anul 1982, ogoarele patriei să dea recoltă îmbelşugată, să asigure din plin necesităţile poporului, să contribuie într-o măsură sporită la dezvoltarea generală a României socialiste, la bunăstarea întregii naţiuni. (Aplauze şi urale puternice; se scandează: «Ceauşescu şi poporul!»). Adresez intelectualităţii patriei noastre urarea de a obţine rezultate cît mai măreţe în domeniile cercetării, ştiinţei, culturii, învăţămîntului, de a aduce o contribuţie tot mai însemnată la dezvoltarea societăţii noastre, avînd permanent în vedere că făurirea socialismului şi comunismului nu se poate realiza decît pe baza celor mai noi şi mai înalte cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii. Să facem totul pentru ca ştiinţa românească să fie un factor de seamă al făuririi socialismului şi comunismului, al bunăstării poporului! (Urale şi aplauze puternice; se scandează: «Ceauşescu şi poporul!»). Tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului nostru popor le adresez calde urări de succese tot mai mari, de bunăstare, de fericire, de pace — şi tradiţionala urare «La mulţi ani!» (Aplauze şi urale puternice; se scandează: «Ceauşescu şi poporul!», «Ceauşescu—tinerii!»). Vă urez tuturor, dragi tovarăşi şi prieteni, multă sănătate, multă fericire! La mulţi ani! (Urale şi aplauze puternice, se scandează îndelung: «Ceauşescu—P.C.R.!», «Ceauşescu şi poporul!», «Ceauşescu—tinerii!». într-o atmosferă de puternică însufleţire şi de mare entuziasm, copiii, tinerii, toţi cei prezenţi ovaţionează minute în şir pentru Partidul Comunist Român, pentru Comitetul său Central, pentru cel mai iubit fiu al poporului, secretarul general al partidului şi preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu). Brav om politic cu înalt renume, La mulți ani, iubit conducător, V-aducem azi urarea tuturor De sănătate, pace, fericire Cu ţara să urcaţi spre împlinire. Ani mulţi şi buni, viteaz conducător. Spre fericirea întregului popor, Ce urcă ferm, spre comunism, în zbor. Cu bucurie şi emoţie, în faţă a păşit unul din sutele de copii prezenţi la tradiţionala sărbătoare, pentru a da glas sentimentelor de aleasă dragoste şi preţuire pe care copiii, toţi tinerii ţării le nutresc faţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, savant de renume mondial, fiinţa care alături de întîiul bărbat al ţării se îngrijeşte zi de zi, ceas de ceas, ca lumina bucuriilor din ochii copiilor patriei să fie mereu vie, Cu bucurie Şi recunoştinţă vie, De la tinere vlăstare, De la mic şi pinia mare, Aducem caldă urare Tovarăşei Elena Ceauşescu, Distins cercetător, savant strălucit îndeplinind înalte sarcini De stat şi de partid, Din inimi înflăcărate La mulţi ani cu sănătate! Au fost adresate, în continuare, calde urări clasei noastre muncitoare, pentru lucrătorii ogoarelor, pentru intelectuali, întregului nostru pope La sfirşit, alaiul celor peste o mie de colindători a intonat vechiul şi îndrăgitul colind: La тиф ani cu sănătate Să vă dea viaţa tot ce doriţi Zile senine şi fericite La тиф ani să trăiţi, în imensa viaţă însufleţită de puternic entuziasm şi bucurie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au răspuns cu dragoste alaiului de colindători. Secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, a rostit un cald cuvînt, adresat copiilor, tinerilor, tuturor celor prezenţi, întregii ţări. Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu a fost primita cu intensă bucurie şi satisfacţie, cu entuziaste şi îndelungi aplauze, cu puternice urale şi ovaţii. Caldele urări şi însufleţitoarele îndemnuri ale conducătorului partidului şi statului au găsit un larg şi profund ecou în sufletul şi conştiinţa tinerei noastre generaţii. Exprimînd din nou neţărmurita dragoste, stimă şi recunoştinţă pe care tineretul patriei le nutreşte faţă de secretarul general al partidului, preşedintele ţării, colindătorii au scandat cu înflăcărare «Ceauşescu— P.C.R.!», «Ceauşescu şi poporul!», «Ceauşescu — pace!», «Ceauşescu, România— ocrotesc copilăria», «Din adîncul inimii « Ceauşescu— tinerii», «Ceauşescu — La mulţi ani!». Copiii şi tinerii participanţi la ceremonia «Pluguşorului 1982» au fost invitaţi apoi în sediul Comitetului Central, unde, după tradiţie, li s-au oferit daruri de Anul Nou.