Cutezătorii, 1983 (Anul 17, nr. 1-52)

1983-01-06 / nr. 1

30 Decembrie, 1982. Ca de fiecare dată în prag de An nou, de pe întreg cuprinsul patriei au sosit, în marea piaţă din faţa sediului Comitetului Central al partidului, sute de copii şi tineri pentru a ura, după datina străbună, cu toată căldura inimilor lor, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului viaţă îndelungată şi sanătate, multă putere de muncă, spre binele şi fericirea întregului nostru popor, pentru împlinirea năzuinţelor sale de propăşire şi pace. Pentru colindători - pionieri şi şoimi ai patriei, tinerii î-şi desfăşoară activitatea pe marile şantere, pe ogoarele ţării, ostaşi, elevi şi studenţi . acest moment a constituit un prilej fericit de a da glas sentimentelor de dragoste şi profundă recunoştinţă pe care tînăra generaţie le poartă, alături de întregul popor, tovarăşului Nicolae Ceauşescu conducătorul încercat al poporului, cel mai iubit şi apropiat prieten şi îndrumător al celor ce sînt chemaţi să ducă mai departe minunatele cuceriri de astăzi tovarăşei Elena Ceauşescu, luptătoare, neobosită, alături de întîiul bărbat al ţarii, pentru destinul fericit al poporului său, savant de renume mondial ce a dus departe de fruntarele ţării prestigiul ştiinţei româneşti. In rîndul colindătorilor se află reprezentanţii copiilor şi tinerilor din toate colţurile ţării, îmbracaţi în minunate costume populare ale locurilor natale, în uniforme de şoimi şi pionieri, în salopete ale muncii sau în uniforme ostăşeşti. Văzduhul vibrează de clinchete de clopoţei, de pocnete de bici, de sunete de buhai şi de tălăngi. Semnificaţia marelui eveniment recent din viaţa poporului nostru, Conferinţa Naţională a partidului, este subliniată în versuri de mare forţă mobilizatoare, pe fundalul unui dans tineresc ce simbolizează munca înfrăţită a muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor, a întregului popor pentru infăptuirea hotărîrilor forumului comuniştilor. Cu mindria şi bucuria succeselor obţinute în muncă şi învăţătură, purtătorii cravatelor roşii cu tricolor ţin să-şi exprime şi ei - prin frumosul moment coregrafic pe care îl execută, prin versurile pe care le rostesc - recunoştinţa pentru condiţiile minunate create copiilor ţării de către partidul şi statul nostru. * într-o atmosferă solemnă, de puternică emoţie colindătorii urează conducătorului iubit, din toata inima, viaţă lungă, sănătate şi fericire cu ocazia împlinirii a 65 de ani de viaţă şi a peste 50 de ani de activitate revoluţionară, aniversare pe care întreg poporul se pregăteşte să o cinstească cu bucurie şi mîndrie patriotică, cu cele mai alese sentimente de stimă şi preţuire, de recunoştinţa fierbinte pentru partidul şi statul nostru. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au răspuns cu dragoste participanţilor la „Pluguşorul 1983". Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au fotografiat împreună cu copiii şi tinerii adresîndu-le urări de succese la învăţătură, de împliniri în muncă şi viaţăAdresind un cald cuvînt copiilor şi tinerilor, tuturor celor prezenţi, întregii ţări, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU _____ a spus: Utecişti şi tineri, Dragi şoimi ai patriei, dragi copii, Dragi tovarăşi şi prieteni, Doresc, în primul rînd, să vă mulţumesc pentru urările ce ni le-aţi adresat, pentru urările adresate partidului, poporului patriei noastre, de a obţine rezultate tot mai mari în toate domeniile de activitate. Intr-adevăr, încheiem anul 1982 cu noi succese în dezvoltarea economică şi socială. Deşi aşa cum am menţionat la Conferinţa Naţională a partidului - am urcat spre culmile înalte intr-un ritm mai încet, dar am continuat să mergem înainte spre zorile luminoase ale comunismului. Patria noastră a devenit mai bogată; la frumuseţile şi bogăţiile ei s-au adăugat noi unităţi economice şi sociale, noi locuinţe, noi construcţii sociale din diferite domenii. S-a ridicat continuu bunăstarea poporului nostru, s-au dezvoltat învăţămîntul, ştiinţa, cultura. Milioane de tineri ai ţării noastre - de la şoimii patriei pînă la studenţi - au învăţat şi şi-au însuşit minunate cunoştinţe din toate domeniile de activitate, au învaţat să-şi iubească patria, poporul. Ei au învăţat să-şi însuşească o meserie în diferite sectoare de activitate, să se pregătească pentru muncă, pentru viaţa, pentru a servi în orice împrejurări poporul, patria, pentru a fi gata de a duce mai departe făclia luminoasă a dezvoltării economice şi sociale, a bunăstării, a fericirii, a comunismului! (Urale şi aplauze puternice; se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R.“.) Intrăm în noul an cu un program de perspectivă, elaborat de Conferinţa Naţională a partidului. Avem toate condiţiile ca, în noul an, patria noastră să meargă cu paşi mai mari înainte, să urce mai multe trepte spre zorile luminoase ale comunismului, decît în anul 1982 Trebuie ca, prin munca unită a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului popor, să facem ca în anul '83 patria noastră sa urce, într-un ritm mai vioi, pe noi culmi, să obţinem rezultate mai bune în dezvoltarea economico-socială, în ridicarea bunăstării poporului, in întărirea independenţei şi suveranităţii sale! (Urale şi aplauze puternice, se scandează îndelung „Ceauşescu şi poporul!“.) In anul pe care îl încheiem, in viaţa internaţională au apărut mulţi nori de furtună. Este adevărat că popoarele au înţeles că trebuie să-şi unească forţele, să acţioneze pentru imprâştierea norilor aducători de ploaie şi furtuna radioactivă, au înţeles că stă în puterea lor să împiedice mersul spre prăpastie. Datorită acţiunilor puternice ale popoarelor - la care s-a alăturat cu întreaga sa forţă şi poporul român - putem spune că s-a putut determina o anumită îmbunătăţire, o anumită luminare în viaţa internaţională, deşi încă, la orizont, norii furtunii atomice ameninţă grav însăşi existenţa omenirii. lată de ce trebuie să facem totul pentru ca, în noul an, 1983, prin lupta unită a popoarelor de pretutindeni, să împraştiem norii aducători de moarte, să facem să triumfe înţelepciunea, lumina, să asigurăm oamenilor libertatea, viaţa, pacea. (Urale şi aplauze puternice; se scandează îndelung „Ceauşescu — pace!“.) Aş dori acum,în ajunul NouluiAn, în ziua sărbătoririi a 35 de ani de la proclamarea Republicii, să îndrept primul gind către minunatul nostru popor, care de-a lungul secolelor de mai bine de două milenii, pe aceste meleaguri - a asigurat dezvoltarea şi înflorirea naţiunii noastre, să-i urăm de a trăi în veci de veci în libertate şi independenţă, în bunăstare şi fericire, în societatea comunistă, în pace! (Urare şi aplauze puternice; se scandează îndelung: „Ceauşescu şi poporul!“.) Adresez minunatei noastre clase muncitoare, muncitorilor din toate sectoarele de activitate - odată cu mulţumirile pentru activitatea din anul 1982 - urarea de a face totul ca, in 1983, patria noastră să primească mai mult petrol, mai mult cărbune, pentru a crea condiţiile asigurării independenţei energetice, pentru a asigura ţării energia, lumina, căldura necesară! (Aplauze şi urale prelungite; se scandează „Ceauşescu şi poporul!“.) Chimiştilor şi metalurgiştilor, constructorilor de maşini, muncitorilor din industria uşoară, materialelor de construcţii le cerem să facă totul pentru a da mai multe materiale chimice de inaltă calitate, mai multe oţeluri de înaltă calitate, utilaje de înaltă calitate, tractoare şi maşini-unelte mai multe, de a da mai multe ţesături, mai multe bunuri de consum pentru dezvoltarea generală a patriei, pentru bunăstarea întregului popor. (Aplauze şi urale puternice, prelungite, se scandează „Ceauşescu şi poporul!“.) Tuturor le adresăm urarea de a face ca anul 1933 să demonstreze forţă minunatei noastre