Cutezătorii, 1984 (Anul 18, nr. 1-52)

1984-01-12 / nr. 1-2

din cultură, intelectualităţii tehnice, felicitări pentru rezultatele obţinute şi urarea de a acţiona cu mai multă hotărîre, de a uni forţele tuturor celor care lucrează în aceste sectoare importante pentru înfăptuirea programelor de dezvoltare şi mai puternică a ştiinţei, a învăţămîntului şi culturii, de legare strînsă a cercetării ştiinţifice cu producţia, de a face astfel încît ştiinţa românească să constituie o forţă puternică pentru făurirea comunismului în România, să-şi aducă o contribuţie tot mai importantă la progresul ştiinţei universale. (Aplauze şi urale puternice; se scandează „Ceauşescu şi poporul?"). Să perfecţionăm invăţămîntul, să ridicăm nivelul de cunoştinţe al clasei muncitoare, al ţărănimii, al întregului nostru popor! Comunismul nu se poate construi decît pe baza celor mai înalte cunoştinţe profesionale, tehnico-ştiinţifice! Pentru a fi revoluţionari, pentru a fi comunişti, trebuie să stăpînim ştiinţa, cultura, CUVlNTAREA TOVARĂŞULUI tot ce este nou — şi să acţionăm în toate împrejurările pentru promovarea în viaţă a celor mai înaintate cuceriri ale ştiinţei şi cunoaşterii umane! Să dezvoltăm cultura noastră socialistă — care are bogate şi minunate tradiţii, — să adăugăm mereu noi şi noi elemente importante activităţii de dezvoltare a culturii, de ridicare a nivelului general al întregului nostru popor! Arta, cultura, teatrul, creaţia literar-artistică trebuie să-şi facă şi mai mult cunoscute operele închinate poporului, fericirii, comunismului şi păcii, să aibă un rol important în ridicarea generală a nivelului de cultură şi civilizaţie al întregii naţiuni. (Urate şi aplauze îndelungate, se scandează „Ceauşescu — P.C.R.I“). Urez tuturor oamenilor de ştiinţă, din învăţămînt şi cultură să obţină, în anul viitor, rezultate măreţe, astfel încît să poată raporta Congresului al Xlll-lea al partidului succese importante în toate domeniile de activitate. Am ferma convingere că toţi cei care lucrează în aceste sectoare importante îşi vor face datoria faţă de partid, faţă de patrie, faţă de popor! (Urale şi aplauze, se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). La toate realizările pe care le-am obţinut, tineretul nostru a fost prezent şi şi-a adus o contribuţie importantă, în toate sectoarele de activitate. Aş dori, din nou, să menţionez marea însemnătate a activităţii revoluţionare în cadrul brigăzilor de muncă patriotică, faptul că, pe aceste şantiere, tineretul — pe lîngă înfăptuirea mai rapidă şi în condiţii mai bune a obiectivelor la care şi-a desfăşurat activitatea , a parcurs şi o minunată şcoală revoluţionară de muncă, de educaţie, de spirit de abnegaţie. Aduc cele mai calde felicitări Uniunii Tineretului Comunist, tinerilor comunişti, întregii tinere generaţii a României socialiste pentru activitatea desfăşurată în toate domeniile şi urarea ca, în anul viitor, să înscrie noi pagini de eroism în muncă, în luptă, în ridicarea nivelului de cunoştinţe în toate domeniile de activitate. (Aplauze şi urale puternice; se scandează îndelung „Ceauşescu — tinerii!"). Şi pionierii şi şoimii patriei, copiii ţării au contribuit şi ei, atît prin muncă, cît şi prin învăţătură, la tot ceea ce s-a realizat. Nu pot să nu menţionez faptul că pionierii patriei noastre au fost prezenţi în multe acţiuni de muncă patriotică, mai cu seamă în domeniul agriculturii, la strînsul recoltei, dar şi în alte sectoare de activitate. Desigur, în primul rînd, ei au acţionat pentru a-şi însuşi în cele mai bune condiţii, în şcoală, minunatele cunoştinţe din toate domeniile. Doresc să aduc pionierilor, copiilor patriei noastre, mulţumiri şi felicitări pentru activitatea pe care au depus-o, participînd, prin aceasta, la realizarea obiectivelor de dezvoltare şi înaintare tot mai rapidă a patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie. Urez pionierilor şi şoimilor patriei succese tot mai mari în muncă, în învăţătură, de a face totul pentru a învăţa, a învăţa şi iar a învăţa. Să nu uitaţi însă niciodată că învăţătura are drept scop de a pregăti tineretul patriei noastre pentru muncă, pentru viaţă, că tot ceea ce se învaţă şi se însuşeşte în şcoli trebuie să servească cunoaşterii la perfecţie a unei meserii, a dobîndirii de cunoştinţe cît mai bogate în diferite domenii de activitate, pentru că numai aşa, dragii mei prieteni, pionieri, şoimi ai patriei, veţi deveni mîine buni constructori ai socialismului şi comunismului, buni cetăţeni de nădejde ai României socialiste şi comuniste! (Aplauze şi urate puternice; se scandează îndelung „Ceauşescu — tinerii!“), întregului nostru popor îi adresez, şi cu acest prilej, cele mai calde felicitări pentru tot ceea ce s-a realizat în cursul acestui an. Am avut multe împliniri. Aşa cum am mai menţionat nu o dată în ultimul timp, am avut şi multe greutăţi. Avem însă un program minunat de activitate pentru anul viitor şi pentru anii următori. Trebuie, dragi prieteni şi tovarăşi, să facem totul pentru a realiza în cele mai bune condiţii aceste programe şi planuri, astfel încît anul 1984 să marcheze paşi noi în ridicarea patriei pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie, în creşterea bunăstării materiale şi spirituale a poporului, în întărirea independenţei şi suveranităţii României! (Aplauze şi urale puternice; se scandează îndelung „Ceauşescu şi poporul!“), în anul pe care-l încheiem, România, partidul nostru au desfăşurat o activitate susţinută pe plan internaţional, pentru o politică de pace, de colaborare cu toate naţiunile lumii, cu toate statele, fără deosebire de orînduire socială. Au fost obţinute unele progrese în viaţa internaţională. S-a încheiat cu succes reuniunea de la Madrid, s-a convocat o Conferinţă pentru încredere şi dezarmare. Din păcate, în ultimul timp s-au produs unele evenimente care au agravat în mod considerabil viaţa internaţională, au făcut să crească pericolul unui nou război mondial, care se va transforma, inevitabil, într-un război nuclear ce va duce — dacă nu va fi împiedicat — la distrugerea a înseşi vieţii pe planeta noastră. Cunoaşteţi propunerile şi insistenţa depusă de România pentru a se opri acest curs periculos, spre catastrofă, al situaţiei din Europa, al vieţii internaţionale. Considerăm ca trebuie să se acţioneze, de către toate guvernele, de toate popoarele, cu întreaga răspundere, în vederea opririi amplasării noilor rachete cu rază medie de acţiune ale Statelor Unite în Europa, opririi contramăsurilor nucleare anunţate de Uniunea Sovietică, reluării tratativelor la Geneva şi realizării unui acord care să ducă la eliminarea pentru totdeauna a rachetelor nucleare cu rază medie şi, în perspectivă, a oricăror arme nucleare din Europa. Să realizăm o Europă unită, o Europă fără arme nucleare, care să joace în continuare un rol de seamă în dezvoltarea civilizaţiei mondiale, în realizarea unei lumi mai drepte şi mai bune pe planeta noastră! (Aplauze şi urale puternice; se scandează „Ceauşescu — P.C.R.“, „Ceauşescu — pace!“). Fie ca voinţa popoarelor — manifestată activ şi în 1983 în Europa şi în întreaga lume — voinţa muncitorimii, a ţărănimii, a intelectualităţii, a copiilor, care continuă să se pronunţe ferm împotriva armelor nucleare, să triumfe! Fie ca şefii de state şi de guverne să ţină seama de voinţa popoarelor, să acţioneze în concordanţă cu această voinţă, să aibă în vedere că trebuie să servească popoarele, pacea, independenţa şi bunăstarea naţiunilor, că trebuie să se renunţe la calea asupririi altor popoare, la calea războiului! (Aplauze şi urale puternice, se scandează „Ceauşescu — pace!“). Este necesar să întărim solidaritatea cu mişcările de pace din Europa şi de pe alte continente. Muncitorimea, ţărănimea, intelectualitatea noastră să întărească continuu contactele şi solidaritatea cu clasa muncitoare, cu intelectualitatea, cu ţărănimea, cu toţi oamenii care doresc pacea în Europa! Tineretul, copiii trebuie să se angajeze şi mai hotărît în activitatea pentru a-şi uni forţele NICOLAE CEAUŞESCU (Continuare in pag. 4) 3