Cutezătorii, 1984 (Anul 18, nr. 1-52)

1984-01-12 / nr. 1-2

CUVlNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU (Urmare din pag 3) cu tineretul şi cu copiii din Europa şi din întreaga lume în vederea asigurării păcii. Viitorul copiilor, viitorul omenirii nu se poate asigura decît printr-o politică de pace, de independenţă, de libertate! Să facem în aşa fel încît anul 1984 să producă o schimbare în viaţa internaţională, a cursului evenimentelor spre o politică democratică, de pace, de dezarmare, care să asigure viitorul omenirii, pacea şi independenţa fiecărei naţiuni! (Aplauze şi urale puternice, prelungite, se scandează „Ceauşescu — pace!"). După cum vedeţi, dragi tovarăşi şi prieteni, am făcut multe, dar avem încă multe de făcut, atît pe plan naţional, cît şi pe plan internaţional, înfăptuirea programelor noastre de dezvoltare se poate realiza numai în condiţii de pace. De aceea, sîntem ferm hotărîţi ca, în anul viitor, făcînd totul pentru a realiza planurile şi programele noastre de dezvoltare, să întărim solidaritatea cu ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, cu toate statele, fără deosebire de orînduire socială, cu toate popoarele, pentru că numai în deplină unitate putem asigura o politică de pace, dreptul fiecărui popor la dezvoltare liberă, fără nici un amestec din afară! (Urale şi aplauze puternice; se scandează îndelung „Ceauşescu — pace!“). Aş dori, dragi prieteni tineri, dragi pionieri şi şoimi ai patriei, dragi copii, să vă mulţumesc pentru urările ce ni le-aţi adresat acum în ajunul Noului An şi să asigur întregul nostru popor că partidul nostru comunist, organele noastre de stat vor acţiona în aşa fel încît să răspundă năzuinţelor poporului, să asigure realizarea în cele mai bune condiţii a tot ceea ce ne-am propus pentru anul viitor. Puteţi fi siguri, dragi tovarăşi şi prieteni, că partidul nostru comunist nu are şi nu va avea niciodată nimic mai scump decît interesele poporului, bunăstarea şi fericirea sa! (Urale puternice, îndelungate, se scandează „Ceauşescu şi poporul!"). Vă mulţumesc pentru urările ce mi le-aţi adresat, dragi prieteni, şi asigur partidul, întregul nostru popor ca şi în viitor nu voi precupeţi nimic pentru realizarea minunatelor programe de dezvoltare a patriei, că îmi voi închina întreaga mea activitate şi viaţă cauzei socialismului, comunismului, păcii, cauzei bunăstării, fericirii poporului nostru, întăririi continue a independenţei şi suveranităţii României! (Urale şi aplauze puternice; ovaţii îndelungate; se scandează „Ceauşescu — P.C.R.!“; „Ceauşescu şi poporul!“). Vom face, dragii mei prieteni, totul pentru ca viaţa voastră, a tineretului, a copiilor să fie tot mai frumoasă, tot mai fericită, pentru a vă asigura un viitor de pace spre a putea să trăiţi în linişte şi să construiţi o societate tot mai înfloritoare, tot mai frumoasă, o Românie demnă, egala în rindul naţiunilor lumii. (Aplauze şi urale puternice; se scandează „Ceauşescu — pace!"). Acum, cînd începem Noul An, vă urez, dragi tovarăşi şi prieteni tineri, pionieri şi şoimi ai patriei, dragi copii, multă fericire, succese tot mai mari la învăţătură, în muncă, împlinirea tuturor năzuinţelor de mai bine! Urez, încă o dată, întregului nostru popor realizarea în cele mai bune condiţii a programelor de dezvoltare şi înflorire a patriei, împlinirea tuturor aspiraţiilor naţiunii noastre de pace, de bunăstare şi independenţă! La mulţi ani, dragi tovarăşi!Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează îndelung, cu entuziasm „Ceauşescu şi poporul!", „Ceauşescu — tinerii", „Ceauşescu — pace!“. Miile de tineri prezenţi ovaţionează cu înflăcărare, minute in şir, pentru partid, pentru secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu!). (rumare din pag 7) Elena Ceauşescu, au sosit in faţa sediului Comitetului Central al partidului, în aplauzeleşi oralele celui prezenţi, împreună cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi cu tovaraşa Ie la Ceauşescu au sosit ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. începerea Pluguşorului a fost marcata de copiii colindători din zonele bogate in tradiţii folclorice ale ţării — din Maramureş şi Moldova, din Oltenia şi Dobrogea, din Muntenia şi Banat —, fiecare purtind costume populare specifice locurilor natale Toţi aceştia au adus, acum, întreaga splendoare a obiceiurilor româneşti integrate armonios in bogata spiritualitate a satelor, a tuturor aşezărilor ţării Marea piaţă a fost inundată, apoi, de cunoscutele şi îndrăgitele acorduri ale colindului „Om an un an" al marelui nostru compozitor Ciprian Porumbescu. După emoţionantul moment susţinut de fluieraşii din Izbiceni, puiuţul Olt, în grai de Pluguşor au fost exprimate sentimentele de dragoste şi profundă recunoştinţă ale întregului popor faţă de iubitul conducător, urarea de viaţă lunga pentru eroul intre eroi, care şi a dedicat viaţa poporului său, prosperităţii naţiunii şi care, conducind cu clarviziune şi fermitate revoluţionară partidul nostru comutist şi statul socialist, a deschis României o eră nouă, fără egal, in milenara sa istorie Aho. aho, copii şi fraţi. Toţi ca brazii din Carpaţi. Venim din nou, cu bucurie. Din întreaga Românie, 4