Cuvântul Liber, iunie 2014 (Anul 26, nr. 104-123)

2014-06-10 / nr. 109

...............— JBUITORMI/Lăcomia. omniprezentă!1 BtfNII PUBLICI HUI FĂCUT PE MULTI... MILIONARI SI CHIRR MILIRRDRRI! e la o vreme, zilnic, prin faţa camerelor de luat vederi se perindă, cu cătuşe la mâini, diverşi aşa-zişi „oameni de afaceri", care, doar în câţiva ani, atentând, cu neruşinare, la banul public, au ajuns milionari şi chiar miliardari. Sunt pre mulţi ca, într-un articol de ziar, să-i cităm pe toţi, printre aceştia numărându-se oricum fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, omul de afaceri Dan Adamescu, al doilea cel mai bogat român, arestat pentru că ar fi dat şpagă 20.000 de euro unor judecători de la Tribunalul Bucureşti pentru ca aceştia să-i rezolve două dosare. Până şi Sorin Blejnar, fostul şef al ANAF, este cercetat pentru evaziune fiscală de peste 15 milioane de euro, complicitate la evaziune fiscală şi sprijinirea unui grup infracţional organizat, iar baronul de Piatra Neamţ, Gheorghe Ştefan, zis Pinalti, primarul oraşului, este urmărit penal pentru efectuarea de operaţiuni financiare cu acte de comerţ, incompatibile cu funcţia, atribuţia sau însărcinarea pe care o îndeplineşte o persoană, în scopul obţinerii de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite. ...Am dat doar aceste „exemple" dintr-o serie ce ne-ar ocupa o pagină de ziar. De aceea, deloc întâmplător, pentru a şti cât mai multe lucruri despre felul cum îi pot verifica pe bogătaşi, magnaţi etc., un specialist al Fondului Monetar Internaţional (FMI) îi va transforma pe inspectorii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF)în experţi la capitolul scotocit în „puşculiţa" milionarilor şi miliardarilor. Potrivit Agerpres, Norman Gillanders, cel care le-a fost (le va fi) profesor, a fost deja în România pentru o „misiune tehnică". întrebarea este: câţi milionari (în euro şi dolari) şi miliardari are ţara noastră în vremuri de criză? Ne spune un raport al Credit Suisse: 16.525 de milionari şi doi miliardari (situaţia se poate schimba, fireşte, de la o zi la alta!) ce ne situează pe locul 47 în lume. Onorant, nu? Sigur, potrivit noului Cod Fiscal, ANAF (dar, mai ales, DNA!) a fost şi până GHEORGHE GIURGIU (Continuare în pag. a 3-a) . Folosiți cu încredere serviciile de publicitate ale cotidianului I Serviciu modern de Evidenţă a Populaţiei, la Ungheni Administraţia locală din Ungheni a inaugurat, în data de 6 iunie, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, dotat cu cele mai noi echipamente tehnice existente la ora actuală în judeţ. La eveniment au fost prezenţi, alături de primarul Victor Prodan, şi o parte dintre consilierii locali ai oraşului, reprezentanţi ai diverselor instituţii locale, alături de preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Ciprian Dobre. Acest serviciu va deservi, pe lângă oraşul Ungheni şi satele aparţinătoare, comunele Sânpaul şi Gheorghe Doja, în total, aproximativ 14.700 locuitori din Ungheni şi localităţile învecinate vor beneficia de servicii de calitate, la întocmirea şi eliberarea actelor de evidenţă a persoanelor şi de stare civilă. (I.H.) (Continuare în pag. a 7-a) 15.000 de cetăţeni deserviţi Duminică, de Rusehii, la Catedrala Mare din Târgu-Mureş Foto: IOSIF TRIF _____________________________________________________________________________________________| Când va fi legat - printr-o autostradă -Bucureştiul de Ardeal?! Iată o întrebare la care nici Ponta nu poate da un răspuns. Şova, ministrul Transporturilor, nici atât! Deocamdată, discuţiile, contradictorii, dintre cei doi s-au purtat în jurul autostrăzilor Piteşti - Sibiu şi Comarnic - Braşov (ultimul tronson neavând finanţare nici din fondurile europene şi nici de la bugetul statului!). Analiştii economici au pus însă şi o altă întrebare: cum se face că toate administraţiile, indiferent de culoarea lor politică, din întreaga perioadă postdecembristă - Guvernul Ponta nefăcând excepţie - au evitat (nu ezitat, ci evitat!) să lege printr-o autostradă Bucureştiul de Ardeal?! Analistul economic, Ilie Şerbănescu, spunea, într-un editorial, că „Nu este vorba în această privinţă nici de lipsă de bani, nici de incompetenţă. Ar fi o idioţenie să se pretindă că n-a existat competenţa necesară pentru construcţia de autostrăzi de traversare a munţilor când acelaşi popor - pe vremea comunismului, acela «ineficient şi neperformant» - a străpuns munţii pe mai multe trasee pentru a asigura legăturile rutiere sau feroviare între provinciile istorice ale României". Așa este... ...Să nu ne facem a fi uitat că guvernul Năstase, cotat de atâția drept cel mai performant dintre guvernele postdecembriste, a pus punctul pe „i" în domeniu, când a fost să facă un cadou americanilor pentru primirea României în NATO le-a dat să construiască, în condiţii halucinant de avantajoase, o autostradă. Care? Braşov - Borş, deci una care să lege Ardealul de capitala Ungariei şi nu cumva de capitala României. Oare în ce scop? GHEORGHE GIURGIU Biblioteca Județeană! CONCURS DE PESCUIT Casa de Cultură a Studenţilor Târgu-Mureş organizează, în data de 13 iunie 2014, cea de-a Vlll-a ediţie a Concursului de Pescuit „Fir întins", care se va desfăşura pe Lacul Voivodeni. Regulamentul şi fişa de înscriere a concursului pot fi solicitate printr-un e-mail cu subiectul „concurs de pescuit", la adresa ccs.targumures@mts.ro. Data limită pentru înscrieri este 12.06.2014. Programul concursului: ora 8.30 - întâlnirea participanţilor la lac, ora 9.30-tragerea la sorţi-intrarea în standuri şi pregătirea, ora 10.00-începe pescuitul, ora 12.00 - încetarea pescuitului, Cântărirea - ora 13.00 - afişarea rezultatelor, Premierea - ora 13.30. Condiţie de participare: student sau persoană până în 35 de ani. Relaţii la telefon 0265-21.60.66.