Cuvântul Liber, iunie 2016 (Anul 28, nr. 106-127)

2016-06-11 / nr. 114

£cTORIiIL' SUCCESUL a ALEGERI DEPKr »E MANIPULAREA ALEGĂTORILOR! Cu ani în urmă, dacă îmi aduc bine aminte, la a doua candidatură a domnului Ion Iliescu, m-am dus acasă, la părinţi (Dumnezeu să-i odihnească în pace!) şi i-am spus mamei, fericită că a primit şi dânsa pensie după munca în CAP, că, dacă nu-l va vota, la preşedinţie, pe Iliescu, ţărăniştii şi liberalii ajunşi la putere,îi vor tăia pensia. Băiatul meu, lider la tinerii studenţi liberali, student la medicină, fiind de faţă, mi-a reproşat plin de năduf. „De ce manipulezi alegătorii, de ce o minţi chiar pe mama ta. N-ai voie să practici asemenea metode. Se vede că ai fost un comunist!" I-am răspuns că nu mi-e ruşine că am fost membru PCR, fiindcă noi am făcut România modernă, iar ei, tinerii, nu sunt capabili să o păstreze... Pe moment nu m-a supărat atitudinea lui, apoi, după votare, când am întrebat-o pe mama cu cine a votat, mi-a mărturisit: „Cu Iliescu, că doară el ne dă pensia de la colectiv!" Mărturisesc, la fel ca şi la o spovedanie în faţa duhovnicului, că mi-a fost puţin ruşine de gluma mea. Atunci PDSR, în frunte cu Ion Iliescu, a câştigat alegerile printr-o majoritate zdrobitoare. Mărturisesc, că niciodată, în democraţie, n-am mai îndemnat pe cineva cu cine să voteze, nici chiar în glumă, conştient cât de uşor pot fi manipulaţi alegătorii din mediul rural, mai ales persoanele în vârstă. Astăzi, la peste două decenii de democraţie, în satele noastre tot se mai practică manipularea. Este adevărat, mai mascată, mai cu perdea de soare, altfel nu-mi pot explica cum de reuşesc să câştige candidaţi condamnaţi pentru fapte de corupţie. Pe vremuri, partidul comunist verifica şi ţâţa pe care au supt-o candidaţii la funcţii politice sau administrative, iar un viitor primar, înainte de a fi instalat pe post era (Continuare în pag. a 5-a) VASILE BOTA PASTORUL TED WILSON, PREZENT LA TÂRGU-MUREŞ * Pastorul Ted Wilson, preşedintele Bisericii Adventiste de Ziua a Şaptea, a vizitat vineri, 10 iunie, oraşul Târgu- Mureş. în cadrul vizitei, pastorul Ted N.C. Wilson s-a întâlnit la Târgu-Mureş cu iniţiatorii proiectului primului Spital Adventist din România. Spitalul urmează a se alătura reţelei de peste 700 de instituţii medicale, dintre (Continuare în pag. a 7-a) ti 7 *------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------v Astăzi, la Târgu-Mureș. CERUL NU ARE LIMITE... Aeroclubul României, cu sprijinul Consiliului Judeţean Mureş, organizează astăzi, sâmbătă, 11 iunie 2016, cu începere de la ora 11, la Aeroclubul Teritorial „Elie Carafoli", din Târgu-Mureş, strada Libertăţii nr. 120, demonstraţia aviatică „Sky is not the limit" (Cerul nu este limita). ________________________,________________________ Programul de zbor va avea durata de aproximativ trei ore şi va include acrobaţie aeriană solo şi în formaţie cu avioane şi planoare, zboruri cu aeronave ultrauşoare motorizate, salturi cu paraşuta, balon cu aer cald. La eveniment, vor evolua: „Hawks of Romania" - formaţia de înaltă acrobaţie a Aeroclubului României cu 5 avioane Extra 300, „White Wings" - formaţia de acrobaţie cu planoare a Aeroclubului României, „Blue Wings" - echipa de paraşutism - lucru relativ pe cupolă a Aeroclubului României, precum şi componenţi ai loturilor naţionale de planorism şi paraşutism, „Vulturii Tricolori" - formaţia de avioane dlin 142 a Aeroclubului României. Vor participa ca invitaţi militari din Brigada 6 Operaţiuni Speciale care vor executa salturi cu parașuta din aeronava C-27 J Spartan. Accesul publicului este liber. (L.P.) ^ . O lege aşteptată şi necesară! în sfârşit! Miercurea trecută, deputaţii au votat aşteptata, necesara lege prin care supermarketurile, marile magazine sunt obligate „să aibă pe rafturi cel puţin 51% produse alimentare româneşti!". Votată, după controversate dezbateri, în Camera Deputaţilor, for decizional, cu 293 de voturi pentru, fără niciunul împotrivă, Legea 321/2009, reformulată, impune, aşa cum mai sus precizam, ca hipermarketurile „să aibă pe SECVENŢA rafturi carne, fructe şi legume din producţia românească, obligatoriu, în proporţie de cel puţin 51%." De ce era atât de necesară această lege pentru protejarea produselor autohtone? Se ştie, cele mai multe produse, mai ales legume şi fructe: mere, pere, prune, ardei, castraveţi, ceapă, roşii, usturoi, cireşe, căpşuni, pepeni, piersici, caise, toate erau aduse de peste graniţă. Care a fost reacţia? Marile magazine, comercianţii, membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România contestă legea votată, considerând-o „nedreaptă" şi „nejustificată", chiar „denigratoare" la adresa marilor magazine. Adevărul este că, prin prevederile acestei legi, sunt atinse anumite interese personale şi de grup ale celor implicaţi şi obişnuiţi cu câştiguri substanţiale până acum. Legea îi sprijină pe micii producători, care, se ştie, scăpaţi de o concurenţă net dezavantajoasă, pot face faţă cererilor cu produse româneşti, îndestulătoare şi de bună calitate! LAZĂR LĂDARIU ............ . Biblioteca Judeţeană Avem şi noi fanarioţii noştri! -----------------------,--------------------------------------------------,-------------------,-------------Cei de ieri trăiau Codrii Vlăsiei, cei de , pădurile României! în perioada în care se purtau discuţii aprinse în jurul modificărilor aduse Codului Silvic, sub o caricatură publicată de un ziar central apărea următoarea „explicaţie": „Pregătim o Lege care să facă ordine în cadru: Legea junglei!" Ceea ce l-a făcut pe un comentator să declare, ironic, că „nici dacă Dumnezeu ne-ar scrie un Cod Silvic nou, nu s-ar stopa crima de mediu, cât timp criminalii sunt lăsaţi în pace, mafia extinzându-se în zona retrocedărilor". Aşa este, dar retrocedările, aşa cum s-au făcut-în timpul cărora au fost până şi „inventaţi" oameni şi... proprietari morţi! -, au constituit cea mai mare afacere de corupţie din istoria României de la fanarioţi încoace. De ce de la fanarioţi? întrucât, cine n-a auzit de Codrii Vlăsiei? Aceşti codri - ne spun documentele - se întindeau, acum 2000 de ani, de la Dunăre până, hăt, departe, spre dealurile subcarpatice, şi de pe lângă actuala Slatina GHEORGHE GIURGIU (Continuare în pag. a 5-a) IDICEL-PĂDURE Lansare Duminică, 12 iunie 2016, la Idicel-Pădure, după slujba bisericească, la Muzeul „Amintiri din strămoşi", la ora 14, va avea loc lansarea cărţii de poezie a Rafilei Moldovan - „Parcă şi pădurea plânge". Cartea va fi prezentată de Lazăr Lădariu, preşedintele Despărţământului Central Judeţean Mureş al ASTREI, redactor-şef al cotidianului „Cuvântul liber"; Nicolae Băciuţ, directorul Direcţiei Judeţene pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional Mureş, părintele paroh Eugen Micu şi Ördög Ferencz, primarul comunei Brâncoveneşti, în caz de timp nefavorabil, lansarea cărţii va avea loc la Căminul Cultural din localitate. V________________IZ__________________ de carte Lansarea va fi urmată de program artistic, cu obiceiuri de primăvară-vară. (I.F.)