Cuvântul Libertății, mai 2017 (Anul 29, nr. 8336-8360)

2017-05-04 / nr. 8338

Cumjijoate,ajuta Dunărea La 11 ani de la dezastru, Rastu Vechi și Rastu Nou sunt două entități care învață să-și trăiască deopotrivă suferințele și bucuriile. Pe holul Primăriei, primarul lulică Silișteanu a agățat instantanee surprinse în sat, cu apa Dunării cuprinzând ulițele, apoi grădinile și, în cele din urmă, casele oamenilor. Chiar dacă nimeni nu poate să uite vreodată acele clipe, primarul s-a gândit că este mai bine așa, să rămână ca o memorie a locului. Cum timpul nu stă în loc, și prezentul și-a intrat demult în drepturi. O comparație a primarului Silișteanu este edificatoare: văzut de pe malul bulgăresc, satul Rastu Nou, construit de la zero, pare un fluture care șia deschis aripile către zbor. de GABRIEL BRATU-MIR -Asta e Popescule, orașul cu gunoaiele lui și politica cu gunoaiele ei. Angela Merkel - Vladimir Putin, două cunoștiinte vechi! j j Angela Merkel și Vladimir Putin se cunosc, reciproc, ca puțini alți lideri politici europeni. Fiecare cunoaște limba celuilalt și longevitatea lor în politică i-a obligat la întâlniri, în mai multe rânduri. Cu toate acestea relațiilor lor momentane sunt vizibil tensionate. De la ultima sa deplasare, la Soci, în februarie 2007, când Vladimir Putin a primit-o, prezentându-l pe Conny, labradorul său negru, despre care Angela Merkel a povestit ulterior, a trecut multă vreme și s-a perturbat amiciția lor politică. Doljean la pușcărie «viol 'A Cum se recâștigă un partid? Există o nemulțumire aproape generalizată față de politică. Și, așa cum e și firesc, față de partide și de politicieni în general. Nu doar la noi, ci aproape peste tot în lume. Ceea ce se întâmplă în SUA, după cele o sută de zile ale lui Trump, e proba cea mai concludentă. Un navigator în derivă, pe o supernavă pe care nimic nu-l recomanda. Despre Coreea de Nord, nici nu mai nevoie de adăugat ceva. Ca să-și depășească limitele, o dictatură are nevoie de un dement. Și de o întreagă armată de supuși, îngenuncheați de frică. Se va lucra fără zile libere! Fermierii doljeni, așteptați la sediile APIA